|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19:04, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jak pisze Głos Wielkopolski, irlandzki przewoźnik Ryanair szuka regionalnego lotniska, w którym powstanie swoisty hotel dla samolotów. Poznań Jest wśród miast, które mają szansę na zdobycie tej inwestycji.
Krzysztof Pawłowski, prezes Portu Lotniczego Pomań-Ławica potwierdza, że kilka dni temu spotkał się z przedstawicielem Ryanair'a. Nie chce jednak zdradzać szczegółów. - To są rozmowy handlowe - zastrzega prezes Pawłowski, który jednocześnie przyznaje, że na temat utworzenia w Poznaniu baz prowadzi właśnie rozmowy także z innymi przewoźnikami.
- To może być każdy z portów lotniczych, do których latamy, - wymijająco mówi Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu Ryanair na Europę Środkową, pytany o szansę Poznania na utworzenie bazy. Portu Lotniczego Poznań-Ławica przyznaje, że już od kilku miesięcy prowadzi rozmowy z kilkoma przewoźnikami na temat utworzenia baz. Jeszcze nie ma wyznaczonej konkretnej daty na podjęcie tej decyzji. Dojdzie do niej tak szybko, jak firma dojdzie do porozumienia z władzami lotniska i regionu.
Ryanair pojawił się na poznańskiej Ławicy jesienią 2005 roku. Na trzy miesiące przed uruchomieniem pierwszego połączenia do Londynu większość biletów była już sprzedana Dziś z poznańskiego portu samoloty Ryanair'a odlatują do Anglii codziennie i mają ponad 80 procentowe obłożenie. We wrześniu 2005 roku w Poznaniu gościł Michael O'Leary, prezes Ryanair'a. Już wtedy mówił, że jeśli sprzedaż biletów będzie się utrzymywała na tak wysokim poziomie, to istnieje szansa na to, by właśnie w stolicy Wielkopolski powstała baza dla samolotów przewoźnika Czy tak się jednak stanie? Czy Poznań ma warunki do stworzenia „hotelu" dla samolotów?
- Właśnie jesteśmy w trakcie rozmów na temat przejęcia dwóch płyt wojskowych, na których stoją hangary. Teraz nie można z nich korzystać, bo są zbyt niskie, więc gdyby powstała bazą to trzeba by wybudować nowe - mówi K. Pawłowski. O inwestycję Ryanair'a ubiegają się także inne porty lotnicze. Wybudowanie- bazy wiąże się z zatrudnieniem co najmniej kilkudziesięciu osób. To również gwarancja uruchomienia kolejnych połączeń. - Oczywiście, że zależy mi na tym, by w Poznaniu powstała baza. To są jednak bardzo trudne rozmowy - wyjaśnia prezes Pawłowski. Negocjacje dotyczą między innymi opłat postojowych, które przewoźnicy płacić będą portom za nocny postój samolotów.
źródło – Głos Wielkopolski |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19:11, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Władze województwa, miasta i lotniska namawiają szefów europejskiego potentata taniego latania do utworzenia pierwszej polskiej bazy na poznańskiej Ławicy. Chodzi o kolejne połączenia z Poznania, rozwój Wielkopolski i tysiące miejsc pracy.
Utworzenie polskiej bazy Ryanaira zapowiedział jesienią ub. roku w Poznaniu szef irlandzkiej linii Michael O'Leary. - Nie mamy bazy w Berlinie, a rynek polski bardzo dynamicznie się rozwija. Chciałbym, by powstała w Polsce w 2006 r. - mówił. Po co Ryanairowi baza? Czy nie wystarczy mu zwykłe lotnisko? Nie. Potrzebuje miejsca, gdzie nocami będą parkowały samoloty, gdzie będą serwisowane, gdzie będą tankować i gdzie będzie prowadzona obsługa biurowa.
Dajemy 600 tys. euro
O polską bazę Poznań walczy m.in. z Wrocławiem, Gdańskiem i Łodzią. O rywalizacji pisaliśmy w "Gazecie Wyborczej" w czwartek. Zaangażowali się w nią wszyscy właściciele poznańskiej Ławicy: port lotniczy, władze miasta i województwa. - Mamy szansę. Nasze lotnisko jest gotowe. Decyzja zapadnie w ciągu kilku najbliższych tygodni. Jednak wiąże się to z pieniędzmi, których linia oczekuje od samorządów, dlatego o szczegóły trzeba pytać polityków - oświadczył wczoraj Krzysztof Pawłowski, prezes Ławicy.
W rozmowach z Ryanairem bierze udział wiceprezydent Poznania Jerzy Stępień i Wojciech Jankowiak, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego. - Linia chce 150 tys. euro rocznie za jedno uruchomione połączenie. W tegorocznym budżecie mamy pieniądze na dwa, najchętniej na trasy do Rzymu i Sztokholmu. Za dwa połączenia chcą zapłacić też władze miasta - wymienia Jankowiak.
Czy Wielkopolska może być atrakcyjnym miejscem dla Ryanaira? - To region z bardzo dużym potencjałem. Coraz więcej mieszkańców lata i są to zarówno podróże turystyczne, jak i biznesowe. I, co ważne, Wielkopolanie mają zasobne portfele - mówi Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu Ryanair na Europę środkową.
Po co Poznaniowi baza?
Baza oznacza nowe miejsca pracy. Od razu kilkadziesiąt osób znajduje ją na lotnisku przy bieżącej obsłudze maszyn. Według Kułakowskiego każdy "bazowy" samolot przewozi rocznie 400 tys. osób, dzięki czemu powstanie ok. 400 miejsc pracy w lokalnej gospodarce (hotelach, restauracjach, sklepach, taksówkach itp.). Poza tym firmy już działające w miejscowości, gdzie będzie baza, będą przynosić większe przychody, bo pasażerowie z Europy Zachodniej postrzegają Polskę jako kraj tani i chętnie wydają tu pieniądze.
To oznacza, że otwarcie każdego nowego połączenia z "bazy" jest o wiele prostsze. Jeśli są chętni, Ryanair bardzo szybko wysyła stamtąd samolot. Do tego dochodzą połączenia sezonowe, np. zimowe wypady w Alpy czy letnie do śródziemnomorskich kurortów. O wiele trudniej o to ze zwykłych lotnisk, bo trzeba najpierw dolecieć do "bazy", by tam się przesiąść. O ile ceny biletów nie są problemem, bo wahają się w okolicach 100 zł za jeden przelot, to problemem jest przesiadka. Zdarza się, że wylot na miejsce jest możliwy dopiero następnego dnia.
żródło gazeta.pl |
No to kto jest teraz na pierwszym miejscu? 600 tyś ojro piechota nie chodzi
Myślę, że jeszcze góra dwa miesiace i będzie wiadomo gdzie będzie baza
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 23:23, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawe skąd te sumy pieniędzy i czy to tak zdrowo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymonk2
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO / EPWA
|
Wysłany: Sob 23:54, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Drogo, naprawdę bardzo drogo.
Bilety tanie, bo podatnik płaci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 8:35, 22 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
szymonk2 napisał: | Bilety tanie, bo podatnik płaci. | Wg. mnie stwiedzenie jest zbyt daleko idące; w zależności od sposobu liczenia to jakieś 2 euro na "łebka", wpływ na cenę biletu nie jest oszałamiający. Po za tym (jeśli się mylę proszę mnie skorygować) miasto, które staje się siedzibą bazy, wydatków za uruchamiane nowe kierunki już nie ponosi. Korzyści regionu (dość znaczące) polegają głównie na wzmożonym ruchu turystycznym, bo negocjacje w sprawie opłat, które FR wnosi na rzecz bazy są zazwyczaj twarde a firma sknerowata. Na szczęście turyści to regionowi wynagradzają (i nie jest to tylko demagogia Ryana).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 14:59, 07 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Coz to za drugi Ryan jest dzis w przylotach w rozkladzie online o 10:00 rano ???
Czyzby jakis blad ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 16:16, 17 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Zeby ktos sie nie ludzil nadzieja - strona 18:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamek
Gość
|
Wysłany: Pią 16:31, 17 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Nie jestem pewiem, czy tej mapce można wierzyć. W końcu informacja gdzie będzie baza Ryana w Polsce jest narazie tajemnicą i nie zostało to ogłoszone publicznie, to dlaczego mieli by to ujawniać na tej mapce??
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzik
Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 17:33, 17 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawa mapka. Tak na marginesie - zdaje sie, ze Ryan przylaczyl do Polski okreg kaliningradzki. Zatem Krolewiec wziety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 21:07, 17 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Adamek napisał: | Nie jestem pewiem, czy tej mapce można wierzyć. W końcu informacja gdzie będzie baza Ryana w Polsce jest narazie tajemnicą i nie zostało to ogłoszone publicznie, to dlaczego mieli by to ujawniać na tej mapce?? |
I o to chodzi, ujawnianie tego zbyt szybko byłoby błędem. Trzymając to w tajemnicy i zwodząc lotniska uzyskują coraz lepsze oferty od nich. Przecież o to im chodzi żeby jak najlepiej na tym wyjść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|