|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 19:09, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: |
Przykro stwierdzić ale i warunków nie ma
Bo chyba nikt nie wierzy, że ten terminal ma przepustowość 1,5 miliona |
Sorki Witek ale to smieszne. Uwazasz, ze terminal w Gdansku ma wieksza przepustowosc? Czyzbys dolaczyl do tych co szukaja wymowek?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 19:17, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Jak zlecą się 4 chartery o tym samym czasie to rzeczywiscie w terminalu jest tłok, ale większość czasu to można ludzi policzyć na palcach dwóch rąk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 20:17, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Witek napisał: |
Przykro stwierdzić ale i warunków nie ma
Bo chyba nikt nie wierzy, że ten terminal ma przepustowość 1,5 miliona |
Sorki Witek ale to smieszne. Uwazasz, ze terminal w Gdansku ma wieksza przepustowosc? Czyzbys dolaczyl do tych co szukaja wymowek? |
Nie wiem jak wyglada terminal w Poznaniu ale nie sadze aby on byl mniejszy niz ten z Rzeszowa a tam juz niedlugo beda dwa polaczenia operowane przez Ryana.
A wogole, miales Witku ostatnio dosc optymistyczny humor ale nic nie chciales oficjalnie powiedziec jesli chodzi o nowe polaczenia z/do Poznania, czyzby zmiana nastroju swiadczy o fiasku rozmow z potencjalnym chetnym do latania do Poznania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:23, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: | zasieki1 napisał: | stenus napisał: | Dla Poznania to prawdziwy szok i kleska, bo teraz to juz w ogole wypada gorzej niz Babimost. |
dla wygladu rozkladu lotow z poznania to faktycznie szok. ale wiecej zszokowanych podmiotow raczej bym sie nie doszukiwal (moze oprocz paru entuzjastow i milosnikow lawicy, wylaczajac z premedytacja z tego grona zarzad) |
Zapominasz, że brak tych połączeń odczuje jeszcze około 25-30 chcących przylecieć do POZ i kolejnych 25-30 chcących z niego odlecieć pasażerów. Codziennie
A tym co mają klapki na oczach przypominam, że tych 40-50pax dziennie to nie powietrze!
tak tak Ryan tyle przewozi w luku bagażowym |
nie zapominam o tych kilkunastu pasazerach dziennie. jednak mowa tu byla o szoku. utrata mozliwosci wydostania sie z poznania dla 1-4 % odprawianych pasazerow to w ogolnej ich liczbie nie jest szok. natomiast utrata 30 % oferowanych kierunkow szokiem juz byc moze. to tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 6:49, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Witek napisał: |
Przykro stwierdzić ale i warunków nie ma
Bo chyba nikt nie wierzy, że ten terminal ma przepustowość 1,5 miliona |
Sorki Witek ale to smieszne. Uwazasz, ze terminal w Gdansku ma wieksza przepustowosc? Czyzbys dolaczyl do tych co szukaja wymowek? |
o nie, wymówek nie ma! Obecna sytuacja ilości połączeń jest niedopuszczalna i usprawiedliwień być nie może. Szansa po części została już zmarnowana, teraz trzeba ratować to, co można jeszcze ratować.
Ja tu nic nie znaczę, mogę tylko dawać pomysły.
A czy są realizowane to już nie do mnie pytanie... swojego czasu była ściana przez którą żaden pomysł nie był przepuszczany... mój optymizm wiąże się głównie z tym, że teraz te pomysły cieszą się zainteresowaniem. A jeszcze nigdy chyba nie było tak sprzyjającej sytuacji do wejścia nowych przewoźników.
Co do terminala to nie jest on pozbawiony wad (wąskich gardeł). Choć przepustowość oczywiście ma większą niż GDN, WRO, KTW itp
Są one teraz likwidowane, ale to jeszcze troszkę potrwa. Chce Wam uzmysłowić, że niestety warunków też za bardzo nie ma. Brakuje płyty przed terminalem i więcej miejsca dla LCC, głownie hali odlotów. Stanowiska odpraw też już się kurczą...
Co jednak najważniejsze totalny brak zainteresowania miasta i województwa.
Gdyby im zależało to już dawno mielibyśmy bazę któregoś z tanich...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 8:04, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Terminal moze i byl liczony na 1,5mln ale nikt wtedy nie myslal ze bedzie obslugiwal samoloty ponad 150miejscowe i to pelne. Gejty raczej sa zaprojektowane na male ATR (to blad wiekszosci terminali budowanych w ostatnim 10cioleciu).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:28, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Danny napisał: | Witek napisał: |
Przykro stwierdzić ale i warunków nie ma
Bo chyba nikt nie wierzy, że ten terminal ma przepustowość 1,5 miliona |
Sorki Witek ale to smieszne. Uwazasz, ze terminal w Gdansku ma wieksza przepustowosc? Czyzbys dolaczyl do tych co szukaja wymowek? |
Nie wiem jak wyglada terminal w Poznaniu ale nie sadze aby on byl mniejszy niz ten z Rzeszowa a tam juz niedlugo beda dwa polaczenia operowane przez Ryana.
A wogole, miales Witku ostatnio dosc optymistyczny humor ale nic nie chciales oficjalnie powiedziec jesli chodzi o nowe polaczenia z/do Poznania, czyzby zmiana nastroju swiadczy o fiasku rozmow z potencjalnym chetnym do latania do Poznania? |
Sorry Gabec ale wydaje mi się, że to porównanie do RZE to wysoce nietrafione
Co z tego, że bedą tam niedługo 2 połączenia Ryana ( razem to będzie 9 operacji w tygodniu).
W POZ jeśli chodzi o LCC już jest 14xLON + 5X DUB i bedzie 3xLiverpool
różnica to 244% trzymajmy sie faktów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:38, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ja tam uważam, że szkoda tej linii....
ale faktem jest, że to nie będzie żaden szok dla POZ ( może poza zarzadem lotniska). Utarta liczby pasażerów nie bedzie taka znaczna, cześć z nich zawita do POZ na pokladach SK,LH,LO.... , a tak była wieksza konkurencja.
Faktem jest też że władze portu a może głównie władze regionalne mocno zaspały i nie widać nowych połączeń w POZ. Dobrym przykładem jest na pewno WRO ( porównywalny potencjał).
Jednak przesadą jest porównyanie ruchu w POZ do Babimostu. Albo ktos nie wie co mówi, albo mocno chce coś nadinterpretować.
Także mowa o tym, że POZ nagle bedzie czuć oddech BZG, SZZ czy RZE świadczy o mowiących nienajlepiej , albo nie wiedzą o czym mowa albo za bardzo dramatyzują.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 12:56, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
falubaz jesli nic sie nie zmieni, a na to sie nie zanosi bo ciagle sie pogarsza, to w przyszlym roku poznaniowi w ilosci pasazerow bedzie na prawde blizej do rzeszowa lub lodzi, niz do pierwszego lepszego na liscie od gory wroclawia, tu nie potrzeba skrajnego pesymizmu tylko policznia mozliwosci przewozowych na istniejacych lub zapowiedzianych polaczeniach. No i z Poznania nie ma 14x w tyg. polaczen do Londynu a 12. W efekcie Poznan ma 20 polaczen LCC w tygodniu (wiec troche ponad 2x wiecej niz Rzeszow), za to Wroclaw i Gdansk maja tych polaczen po ponad 50 wiec ponad 2,5x wiecej niz Poznan. Nadal twierdzisz ze przesadzamy ?
Tu nie chodzi o to, ze dystans w "dół" do Rzeszowa czy Łodzi jest duży, czy mniejszy, ale o to, że dystans od Poznania "w górę" do Wrocławia jest sporo większy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 13:41, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Z tym 12XLON to sie zgadzam.
Ale nie zmieniam zdania że uprawiasz czarnowidztwo.....
RZE SZZ LCJ BZG naprawde maja bardzo duży dystans do POZ i na razie nie widać chetnych do wchodzenia do tamtych portów (życze wszystkim portom dynamicznego rozwoju).
Na dzis nie można powiedzieć nic pewnego na temat połaczeń na sezon lato2007.... to fakt ( i kto sie ze mną ...... )
Faktem jest bardzo dynamiczny rozwój WRO (opartya na LCC) należy im gratulowac i uczyć sie, nie potrzebne jest użalanie sie na Ławicą.
A Twoje uwagi typu " może Ławica ogłosi upadłość" czy porównywanie do IEG, sorry ale niczego nie wnoszą, to po prostu biadolenie....
bez urazy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 14:21, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Tez bym chcial by bylo lepiej, ale nie jest. Oczywiscie ze nic nie wiadomo w temacie lato 2007, ale jesli chodzi o zime to nie ma juz tajemnic. Jesli chodzi o Lodz to Lufa jest chetna na loty pod warunkiem otwarcia saloniku dla biznesu, to samo z bydgoszcza, Rzeszow tez sie rozbudowuje. Smie twierdzic ze dzieje sie tam wiecej niz u nas (no w Bydgoszczy politycy przespali fakt ze w ogole mogli dostac kase;). Jak juz napisalem dystans do tych mniejszych jest duzy, ale do porownywalnego z Poznaniem Wroclawia jest DUZO WIEKSZY.
Czy to moja wina ze Lawicy sie nie uczy na sukcesach innych ?
Byla mowa o budowie plyty postojowej w tym roku. I gdzie jest plyta ? Co z parkingiem dla pasazerow, koszt jego budowy to nic w porownaniu z potencjalnymi zyskami, a jedz popatrzec co sie dzieje na istniejacych parkingach okolo 15-16:00 w dniach gdy obok ryana przylatuje jakikolwiek charter.
Przy polityce jaka prowadza wladze (nie tylko lotniska) na powaznie trzeba sie obawiac by lotnisko nie popadlo w klopoty finansowe, skoro przynosi straty, a jednoczenie nie prowadzi zadnych wiekszych inwestycji. A tych ktore juz zakonczylo nie potrafi wykorzystac by je w ogole splacic.
Moze i przesadzam z pesymizmem, ale Twoj optymizn jest absolutnie nieuzasadniony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pon 8:22, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Tu masz porownanie ilosci polaczen w tygodniu na wszystkich trasach LCC.
Zrobione na podstawie polaczen ktore sa i o ktorych wiadomo ze na jesien beda. Zdazylem zrobic zanim sobie lapka colą zalałem ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:25, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
@ rob_sad
- ruch na lotnisku to nie tylko LCC, jak już robisz takie ładne wykresy to zrób to dla całego ruchu....
- w moich wypowiedziach nie zauważam optymizmu dla POZ, staram sie być realistą..... w odróżnieniu od wielu fatalistów
- na lotnisku w POZ bywam kilka razy w tygodniu wiec dokładnie wiem jak wyglądają parkingi....
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pon 9:41, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
pewnie ze ruch to nie tylko LCC, ale LCC daje latwe porownanie bo wiekszosc lini operuje na podobnych samolotach. Jesli chodzi o ruch liniami tradycyjnymi to zbytnio on nie zmienia juz relacji miedzy ilosciami pasazerow. Dystans poznania w stosunku do Lodzi sie troche zwiekszy, ale Wroclaw ma porowywalna ilosc pasazerow lini tradycyjnych (moze nawet troche wieksza dzieki ruchowi wro-waw, ale poznan ma troche wiecej charterow), a gdansk juz znaczaco wieksza. Jednym slowem niewiele to zmienia i tak wyraznie nie jestesmy juz w grupie portow do ktorej nalezy WRO i GDN.
Jesli widujesz parkingi czesciej tym bardziej nie powinienes sie dziwic narzekaniu na biernosc portu w tej sprawie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 9:59, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Poniewaz temat upadku DauAir zboczyl z głównego wątku pozwolilem sobie go podzielic i czesc dotyczaca EPPO wrzucilem na forum EPPO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|