|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:06, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Droga kołowania do 11 nie jest tak potrzebna jak speedway w okolicy 2000m od progu 29.
Prostopadła droga przy progu 11 ani o jotę nie poprawia dzisiejszej sytuacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 17:08, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: |
Prostopadła droga przy progu 11 ani o jotę nie poprawia dzisiejszej sytuacji. |
Nawet przy 11 w uzyciu?
Poza tym speedway musi do czegos prowadzic wiec chyba wlasnie do tej drogi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 17:18, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Droga kołowania do 11 nie jest tak potrzebna jak speedway w okolicy 2000m od progu 29.
Prostopadła droga przy progu 11 ani o jotę nie poprawia dzisiejszej sytuacji. |
Racja, i mniejszym kosztem można by ją zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:20, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Przy 11 w użyciu... To jest może 5% operacji, nie warto o to kruszyć kopii.
W pozostałych 95% nie poprawia, bo czas zajęcia pasa będzie taki jak dziś.
Zakładam, że speedway będzie się łaczył z jakąś równoległą do pasa drogą kołowania, która może, ale nie musi dochodzić do 11.
Jeśli natomiast takiego speedwaya nie będzie, a będzie równoległa C i prostopadła D przy THR 11 to projekt jest o kant d... roztrzaść.
Zgodnie z widniejącym na www portu planem rozbudowy takiego speedway możemy się spodziewać po 2010 roku, ale na szczęście przed 2020.
Przy średnim wzroście liczby operacji rzędu 15% rocznie może być nieciekawie. Ale hotel będzie się ładnie prezentował na kalendarzach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 17:23, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem dlaczego hotel jest stawiany jako alternatywa dla drog kolowania?
I czy i dlaczego to port ma budowac hotel? Nie lepiej zachecic jeden z duzych koncernow hotelowych do zainwestowania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:25, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Bo na hotelu można zarobić, a na drodze kołowania nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:28, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Hotel na samym lotnisku jest potrzebny głównie tym, którzy przylatuja do jakiegos hubu (huba?) wieczorem i chca sie wygodnie wyspac przed przesiadka (rano leca dalej). A poniewaz z EPPO bazy nikt raczej nie chce zrobic, hotel jest typowym tematem zastepczym - pod publiczke (byłaby baza to i inwestor skłonny wybudowac hotel by sie znalazł).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Wto 19:46, 05 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Witajcie,
moim zdaniem budowanie hotelu ze środków przedsiębiorstwa jest inwestycją dyskusyjną.
Co innego, gdy spółka zarządzająca portem wniesie do oddzielnego podmiotu swoje udziały w postaci gruntów, a inny inwestor wybuduje sam hotel i znajdzie jego operatora.
Takie inwestycje publiczno - prywatne czy czysto komercyjne (w przypadku 100% kapitału niepublicznego) znajdują miejsce w Europie, Amerykach, Azji, Afryce i Australii. Odziwo w Polsce również już ktoś do tego doszedł np. GTL zakładając spółkę GTL Hotele z jakimś zewnętrznym operatorem (nie pamiętam jakim).
Jeżeli tak miałaby wyglądać ta inwestycja, to czemu nie?
Natomiast finansowanie przez Port Lotniczy Poznań Ławica Sp. z o.o. w 100% budowy hotelu? Uważam, że zamiast tej inwestycji warto zastanowić się przede wszystkim na powiększeniu przepustowości Gate`ów i w drugiej kolejności infrastruktury płytowej (płyta, oświetlenie, drogi kołowania itp.).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomalam
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:31, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: |
tak sie zastanawiam po co budowac terminal dla LCC jesli ruch tanich do poznania jest sladowy. swoja droga poznan jest chyba i tak w komfortowej sytuacji, bo nawet w przypadku eksplozji taniego latania moznaby zaadoptowac stary terminal dla low costow. czy sie myle? |
owszem, mylisz się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 11:56, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
to moze mnie laskawie oswiecisz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Śro 12:18, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: | to moze mnie laskawie oswiecisz? |
Nie ma tam dosc miejsca.
Chociaz z drugiej strony tez nie rozumiem dlaczego LCC nie moga byc obslugiwani w nowym terminalu. Eksplozji polaczen nie ma. Wystarczy podciagnac plyte pod terminal tak zeby paxowie mogli wsiadac pieszo i bedzie cacy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:23, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
nie twierdze, ze terminal GA w poz jest ogromny. ale w porownaniu do np. etiudy chyba jednak wiekszy. wydaje mi sie, ze daloby rade obrobic tam 200-300 tys. pax/rok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 13:56, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: | nie twierdze, ze terminal GA w poz jest ogromny. ale w porownaniu do np. etiudy chyba jednak wiekszy. wydaje mi sie, ze daloby rade obrobic tam 200-300 tys. pax/rok. |
Terminal GA?
Kiedy ostatni raz byłeś w GA?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Śro 14:33, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
GA gdy był terminalem był napewno mniejszy od etiudy a teraz... to właściwie tam już hali niema.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:00, 06 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ale przecież te firmy spedycyjne mogą znaleźc inną lokalizację, łatwiej postawić dla nich tani budynek niż stawiać nowy terminal ze wszystkimi szykanami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|