|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 13:55, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | "...Z jednej strony znaczny ruch biznesowy z Poznania, gdzie mamy drugą po Warszawie pozycję w rankingu sprzedaży biletów pełnopłatnych a z drugiej strony rosnące zapotrzebowanie na tanie latanie. ..."
To ciagle aktualne ? Przeciez Krakow ma kilkakrotnie wiecej polaczen regularnych tradycyjnych, Gdansk tez sporo wiecej. Chodzi ogolnie o bilety na loty zwyklymi liniami, czy w srednich taryfach bez promocji, czy w tych najdrozszych taryfach. Czy chodzi o sprzedaz biletow, a nie o wyloty. |
Tak ale z KRK lataja głownie w ekonomy...
I jest cały czas aktualne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Pią 18:06, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Z ciekawości zajrzałem na rozkład lotów z Balic, i mam troszke kaca że tam zaglądałem. Wolę nie patrzeć na EPWA. TO w zasadzie wszyscy wiedzą, także nie mówie nic więcej.
PB napisał: | Mnie natomiast bardzo zainteresował pomysł poznańskiej lini lotniczej. Kiedyś o tym myślałem, ale miało to charakter raczej wyimaginowany, no a teraz podobne stwierdzenie pada z ust byłego prezesa. Może gdy spółka Koleje Wielkopolskie zostanie zainicjowana, to władze regionalne jak i lokalne pomyślą o spółce lotniczej. Marzenia ... |
Jak dla mnie to jest całkiem ciekawy pomysł. Chętnie bym sięw to włączył ale .... czy to realne??
Coś mi jakoś nie chce się wierzyć że to w tym kraju jest do zrobienia.
Z drugiej strony.... ciekaw jestem jakie są wymagania dla nowopowstałego operatora lotniczego Coś jak Airline Tycoon
Mam znaczną świadomość że jest to zabawa dla dużych chłopców, a my możemy jedynie to obserwować. Kurcze, że też jestem tylko taksówkarzem....
P.S. Wie ktoś może tak już całkiem na poważnie skąd można zdobyć inforamcje, kalkulacje dotyczące rynku lotniczego w polsce i możliwości takiej zabawy(działalności) itp.?? Ja ze swojej strony służę doświadczeniem w Radio Taxi ( w końcu to też transport )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 18:48, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Czy jest to realne?
3 samoloty typu A319/B737-7 z cała pewnością zarobiłyby na swoją rentowność.
Przykładowe trasy;
Paryż 5 razy w tyg
Rzym 4
Mediolan 3
Cork 3
Eddinburg/Glasgow 3
Amsterdam 3
Mediolan 2
Barcelona 3
Oslo 2
Helsinki 2
Kijów 2/3 (wypał gwarantowany ale przeszkody polityczne)
Kolonia/Dortmund/Dusseldorf 3
Kraków 5 (troszke ryzykowne tak dużym samolotem)
Potencjał jest, przykałdy?
sukces DUB, STN i LTN
masa ludzi która jeździ do WAW, SXF, TXL a nawet KRK, KTW i ostatnio coraz więcej do WRO
dobra promocja wygeneruje dodatkowych pasażerów (troche turystów, troche ludzi do pracy, troche odwiedzających rodziny, może nawet paru skromniejszych biznesmenów, za mniejsze pieniadze firmy chetniej będą wysyłac pracowników na kursy szkolania itp)
zaczyna się dziać w Poznaniu coraz lepiej, więcej miejsc pracy, wiecej firm...
targi zaczynaja odbudowywać swoją dawna pozycje, od dawna nie było wzrostu, teraz jest
itp itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Pią 19:01, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: | Czy jest to realne?
3 samoloty typu A319/B737-7 z cała pewnością zarobiłyby na swoją rentowność.
Przykładowe trasy;
Paryż 5 razy w tyg
Rzym 4
Mediolan 3
Cork 3
Eddinburg/Glasgow 3
Amsterdam 3
Mediolan 2
Barcelona 3
Oslo 2
Helsinki 2
Kijów 2/3 (wypał gwarantowany ale przeszkody polityczne)
Kolonia/Dortmund/Dusseldorf 3
Kraków 5 (troszke ryzykowne tak dużym samolotem)
Potencjał jest, przykałdy?
sukces DUB, STN i LTN
masa ludzi która jeździ do WAW, SXF, TXL a nawet KRK, KTW i ostatnio coraz więcej do WRO
dobra promocja wygeneruje dodatkowych pasażerów (troche turystów, troche ludzi do pracy, troche odwiedzających rodziny, może nawet paru skromniejszych biznesmenów, za mniejsze pieniadze firmy chetniej będą wysyłac pracowników na kursy szkolania itp)
zaczyna się dziać w Poznaniu coraz lepiej, więcej miejsc pracy, wiecej firm...
targi zaczynaja odbudowywać swoją dawna pozycje, od dawna nie było wzrostu, teraz jest
itp itd |
No właśnie o tym myślałem mniej więcej, ale jak to się kształtuje z kosztami bo to fundament działalnosci firmy?? Ile kosztuje paliwo(czyt. ile pali taki 319 albo 737? ) ??
Gdzie tego szukać?? Chociaż żeby sobie rozwiać wątpliwości.
W sumie to większość z tych rejsów można by było obskoczyć 1-2 samolotami.
Nazwa firmy??
wlkpspotters.org Airlines
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 19:09, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
cyfer napisał: |
No właśnie o tym myślałem mniej więcej, ale jak to się kształtuje z kosztami bo to fundament działalnosci firmy?? Ile kosztuje paliwo(czyt. ile pali taki 319 albo 737? ) ??
Gdzie tego szukać?? Chociaż żeby sobie rozwiać wątpliwości.
W sumie to większość z tych rejsów można by było obskoczyć 1-2 samolotami.
Nazwa firmy??
wlkpspotters.org Airlines |
By sie opłacało to przy LF80% średnia cena biletu musiałaby byc około 350-400zł
Zawsze przewoźnik może dorobic na innch bajerach poza lotniczych;
- reklamy w gazecie pokładowaj
- reklamy na zagłówkach foteli
- reklamy na stronie internetowej
- może jakaś mała dotacja z województwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Pią 19:21, 23 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Kandydata do latania znalazłem ale to tylko na jednej nodze bo do roboty musze w końcu sięwybrać:
[link widoczny dla zalogowanych]
tylko kto go popilotuje??
Kaczy ma doświadczenie, Kawa z tego co wiem. Także w sumie piloci by byli ale kto na stewardese??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12:40, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Najbliższy wolny termin na wylot do STN to nie 28 i nie 29 ... ale 3 lipca!!
To samo DUB Ryana, najbliższy wolny rejs 4 lipca, oczywiście bilety po 899zł...
Ktoś mówił, że POZ nie ma potencjału?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 12:46, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: | Najbliższy wolny termin na wylot do STN to nie 28 i nie 29 ... ale 3 lipca!!
To samo DUB Ryana, najbliższy wolny rejs 4 lipca, oczywiście bilety po 899zł...
Ktoś mówił, że POZ nie ma potencjału? |
Tak uwazaja prezesi lotniska (byly i obecny).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:02, 27 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Prezesi powinni postepowac zgodnie z powiedzeniem - kazda sroka swoj ogonek chwali (lub wersja ostrzejsza - nie srac do wlasnego gniazda), czyli przedstawiac zalety a ukrywac ewentualne wady a nie na odwrot. Tyle o prezesach.
Jezeli chodzi o frekwencje to teraz mamy okres zniw dla linii lotniczych. W zasadzie ze wszystkich portow bilety sprzedaja sie wysmienicie. Poznan oczywiscie nie odstaje od reszty a jest raczje jednym z liderow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akusz
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań / Luboń
|
Wysłany: Sob 10:31, 01 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Pozwalam sobie przytoczyć post kolegi z Wrocławia z ich forum:
"Jeżeli chodzi o Urząd Miasta to możemy być zadowoleni ponieważ od 1996 roku władzę sprawuje praktycznie jedno ugrupowanie. Wszystko zaczynał Prezydent Zdrojewski, a teraz kontynuje Dutkiewicz (obaj PO). Wg mnie zrobili i robią kawał dobrej roboty i nie chodzi tylko o lotnisko, ale o całe miasto."
Nie trzeba pisac komentarza, bo każdy z nas wie jak to się ma do działań naszych władz miasta w stosunku do lotniska. To już powoli zakraja się o skandal!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 6:31, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ryanair do POZ z bazą nie wejdzie, to samo Wizz. EazyJet nie chce wogóle bazy w Polsce, SkyEurope był ale się zmył. AirBerlin też nie chce wchodzić... czyli na kogo możemy jeszcze liczyć?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 9:06, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: | Ryanair do POZ z bazą nie wejdzie, to samo Wizz. EazyJet nie chce wogóle bazy w Polsce, SkyEurope był ale się zmył. AirBerlin też nie chce wchodzić... czyli na kogo możemy jeszcze liczyć?
[link widoczny dla zalogowanych] |
Możemy liczyć na dauair
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Czw 9:12, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: | Ryanair do POZ z bazą nie wejdzie, to samo Wizz. EazyJet nie chce wogóle bazy w Polsce, SkyEurope był ale się zmył. AirBerlin też nie chce wchodzić... czyli na kogo możemy jeszcze liczyć?
[link widoczny dla zalogowanych] |
Czy ten link do sterling.dk coś sugeruje Czy może zabłąkał się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 9:22, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
A po co skoro SAS nie moze wydolic 2*CPH?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Czw 9:39, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawe jaki potencjał jest na trasach do Helsinek,Sztokcholmu, Reykiaviku Faktycznie przydałby się Amsterdam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|