Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ławica-szanse rozwoju i nowe połączenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 25, 26, 27  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pią 17:31, 22 Wrz 2006    Temat postu:

zaraz, zaraz Panowie....

poważnie komuś znowu przyszedł ten pomysł z Wieniawskim do głowy?


Błagam, żartujcie......



(skąd o tym wiadomo?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robo




Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:47, 22 Wrz 2006    Temat postu:

Dzisiaj było Zgromadzenie Współników i Rada Nadzorcza.... przegłosowali
Nie tylko to. Dyrektorem finansowym zostaje zona byłego wojewody za AWS - Tama. Będzie wiedzieć jak wydawać kasę.... jak za dawnycj lat...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pią 17:59, 22 Wrz 2006    Temat postu:

hmmm.....

wydaje mi się że zgromadzenie wspólników, zwłaszcza jeden z nich powinien się głęboko zastanowić, po co ma na swoim terenie lotnisko i zajrzeć do tego, co napisane jest w jego strategii rozwoju w dziale "Dostępny Poznań", a nie przeglądać pięciolinie wspaniałych -bądź, co bądź - dzieł Wieniawskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:17, 22 Wrz 2006    Temat postu:

@ Robo: taki wydatek to nie problem, przecież faktyczną przyczyną kiepskiego rozwoju lotniska są niebotyczne zarobki kontrolerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:40, 22 Wrz 2006    Temat postu:

No to dla uczczenia tej wspaniałej chwili przesyłam Wam link do muzyki Mistrza (oby tylko żadne niepożadane samoloty ciszy nie zakłóciły).
[link widoczny dla zalogowanych]
Dołączam tez fotografię... a potem proponuję... zejść na ziemię(!)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robo




Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 9:34, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Wczoraj kandytat na Prezydenta Poznania mówił na Ławicy o koniecznych połączeniach. Czy ktoś wie dlaczego nie było prezesa Ławicy ? Przecierz są z jednego ugrupowania. czy może to prawda, że prezes Wiatrowski che kandydować na prezydenta Konina i Ławicę ma w .....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 15:35, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Tomczak zapowiada Wielką Ławicę

Piotr Bojarski | 2006-09-25, ostatnia aktualizacja 2006-09-25 21:04

Władzom Poznania zabrakło konsekwencji w skutecznej promocji Poznania i naszego portu lotniczego. Ja to naprawię - obiecuje Jacek Tomczak, kandydat PiS na prezydenta Poznania.

Swoją kampanię wyborczą kandydat PiS rozpoczął od poznańskiego okna na świat - portu lotniczego Ławica. Rozpoczął dosłownie - zwołując konferencję prasową na tarasie widokowym Ławicy. Tam, z jedynym samolotem na płycie lotniska za plecami, Tomczak krytykował dotychczasową politykę promocyjną prezydenta Ryszarda Grobelnego i jego ekipy. - Niestety, Poznań nie dotrzymał kroku innym miastom i jest dopiero szóstym portem w Polsce pod względem ilości stałych połączeń z innymi miastami. Ławica ma ich jedynie 8, Wrocław - 15, a Kraków - 38. To dlatego, że portu lotniczego nie wspierają władze miasta - mówił Tomczak. A wkład miasta w budowę nowego terminala? Tomczak: - W praktyce ograniczył się do zafundowania sobie za ogromne pieniądze luksusowego przystanku lotniczego.

Co proponuje kandydat PiS? Zdaniem Tomczaka, przede wszystkim należy dążyć do zwiększenia ruchu pasażerskiego o 300 tys. podróżnych rocznie. Tomczak chce, by Ławica obsługiwała za cztery lata 2 mln pasażerów. Chce też, by z Poznania można było polecieć do: Mediolanu, Rzymu, Barcelony, Brukseli, Paryża, Amsterdamu, Hanoweru, Dortmundu, Zurychu, Cork (Irlandia), Glasgow, Manchesteru, Edynburga, Oslo, Helsinek i Sztokholmu. Tomczak zapowiada też usprawnienie dojazdu z Ławicy do centrum Poznania. - Ja dzisiaj jechałem na Ławicę 40 minut. Lotnisko bez dobrego dojazdu nie może się rozwijać - przekonywał poseł.

Jak Tomczak chce osiągnąć te cele? Planuje - idąc za przykładem innych polskich miast - zbudować "mocny budżet marketingowy portu lotniczego". - Nie mniejszy niż 10 mln zł rocznie - zaznacza. Zapowiada też aktywniejszą promocję Poznania i jego atrakcji w ofertach linii lotniczych, zainteresowanie inwestowaniem w nowe połączenia przedsiębiorców, szybką budowę zachodniej obwodnicy miasta, która poprawi dojazd do lotniska z centrum i z autostrady. Kandydat PiS zamierza też wybudować bezpośrednią linię kolejową pomiędzy Ławicą i centrum miasta. Do zrealizowania tego planu chce wykorzystać tory i stację Poznań Wola (taki pomysł nasi Czytelnicy zgłosili na łamach "Gazety" wiosną tego roku). Zdaniem Tomczaka, niezbędna jest również budowa tzw. Airport City (hotelu i centrum biznesowego), nowych płyt postojowych dla samolotów i dróg kołowania, przedłużenie pasa startowego, by mogły na nim lądować samoloty latające przez Atlantyk, i przejęcie od wojska terenów przy lotnisku.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Ja PiSiorom nie ufam a ten pan niezle fantazjuje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 17:31, 26 Wrz 2006    Temat postu:

A340-600 napisał:
Tomczak zapowiada Wielką Ławicę

Chce też, by z Poznania można było polecieć do: Mediolanu, Rzymu, Barcelony, Brukseli, Paryża, Amsterdamu, Hanoweru, Dortmundu, Zurychu, Cork (Irlandia), Glasgow, Manchesteru, Edynburga, Oslo, Helsinek i Sztokholmu.


Nie znam Pana Tomczaka ale jestem bardzo ciekaw skad wymyslil akurat dobor takich polaczen?

Czyby byl wybitnym ekspertem w tej dziedzinie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A340-600




Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 17:57, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Airliner napisał:
A340-600 napisał:
Tomczak zapowiada Wielką Ławicę

Chce też, by z Poznania można było polecieć do: Mediolanu, Rzymu, Barcelony, Brukseli, Paryża, Amsterdamu, Hanoweru, Dortmundu, Zurychu, Cork (Irlandia), Glasgow, Manchesteru, Edynburga, Oslo, Helsinek i Sztokholmu.


Nie znam Pana Tomczaka ale jestem bardzo ciekaw skad wymyslil akurat dobor takich polaczen?

Czyby byl wybitnym ekspertem w tej dziedzinie?


Buahahaha Wink Ten pan znany jako agresywny przeciwnik Parady Równości a te destynacje pewno wziął ze strony "chcemy latać z Poznania". Słyszałem rownież, ze nic nie robił w Radzie Miasta Poznania tylko pokrzykiwał... O lotnictwie zapewnie tez nie ma pojęcia - kielbasa wyborcza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzik




Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Wto 18:03, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Dobor polaczen jest pewnie w jakims stopniu rowniez zyczeniowy, ale chyba nie ma w tym nic zlego, ze miasto chcialoby, z roznych wzgledow, miec polaczenie np. z Paryzem czy Rzymem. Jednak przede wszystkim, z tego co wiem, lista proponowanych polaczen wynika z analizy docelowych kierunkow podrozy z Lawicy, takimi danymi lotnisko dysponuje i daje to jakies podstawy do planowania...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Wto 20:58, 26 Wrz 2006    Temat postu:

Generalnie rzecz biorąc konkrety narzaie są ze strony kandydata Tomczaka, nie jestem absolutnie zainteresowany promowaniem polityków i mam to w d/*%e ale to co on proponuje ma sens, oczywiście pod warunkiem że faktycznie do tego będzie dążył.
Osobiście z kolegom wiadomych względów zależy mi na połączeniu do Cork, ale pozostałe destynacje są jaknajbardziej perspektywiczne i wiążą się z możliwością rozwoju miasta i lotniska. Przy czym każdą można wytłumaczyć - Helsinki, Sztokholm, Oslo - Polacy zaczą niebawem prawdopodobnie latać w tamte kierunki za pracą a im szybciej to sięstanie tym lepiej, Niemcy- no cóż nie napisze nic, Południe Europy- Rzym, Barcelona, Madryt- to samo co w pierwszym przypadku plus wczasowicze, generalnie Wyspy Brytyjski z przyczyn wiadomych - Polacy mieszkający tam będż raz po raz chcieli odwiedzić rodzinke w Wielkopolsce, i odwrotnie.
Do tego połączenia z takimi lotniskami czy miastami jak Amsterdam, Paryż, Londyn (LHR), Bruksela stanowią dogodne punkty przesiadkowe.
Przy tych miastach nie jest aż tak konieczne szukanie Transkontynentalych połączeń, aczkolwiek byłoby całkiem cacy takie np. Tokio, Singapur, NY, coś w Afryce, St. Marteen Wink .

Dojazd do lotniska:
Bukowska - dwa pasy w obie strony, albo tramwaj z wydzielonym torowiskiem od Grunwaldzkiej/Bukowskiej aż po Ławice.
Połączenie kolejowe przez Poznań-Wola bym olał - to za daleko i ławtiej połączyć przyjemne z pożytecznym i zapodać tramwaj na ławice, np. przedłużając torowisko od Ogrodów przez os. Lotnictwa Polskiego, Lotników Wlkp. do Bukowskiej, albo jakoś tak - to kwestia organizacyjna.

No i mały dodatek- dać KAWIE dwupasmówke pod domem!! bo po poszerzeniu al.Polskiej w sumie tylko dojazd do Bukowskiej się poprawił - auta przy schellu stoją jak stały- KONIECZNIE trzeba dobudować reszte aż do stadionu. Możę to nie jest bezpośrednio powiązane z lotniskiem ale jednak..... Tamtędy będzie tymczasowo dojazd z autostrady od strony ul. Głogowskiej po remoncie Exclamation

Tak więc po Niedzieli zgłaszam swoją kandydature na Przezydenta Poznania Exclamation
P.S. Byłbym ciężkim orzechem do zgryzienia dla układowiczów i wszystkich temu podobnych bestii.

Acha, i jeszcze kwestia promocji miasta:
Jako jedno z możliwych rozwiązań to zrobić tak jak Nyrkoping - wejść w układ z np. Ryanem i pobazgrać troche po jego samolotach, albo z inną linią która by obsługiwała dane połączenie. Napisy w stylu: "City of Poznań" z herbem, albo adresem internetowym porządnej strony z reklamą miasta, albo poprostu inne tego typu bajery w kampaniach marketingoeych poszczególnych linii.

Nie dam sobie powiedzieć że to jest aż tak skomplikowane że nie można by było tego zrobić. Trzeba mieć tylko spójną wizje i troche chęci Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Śro 7:06, 27 Wrz 2006    Temat postu:

Pomalowac Benka? Cyfer zwariowales Wink

Miastu ciezko jest pomalowac Solarisa w barwy linii w ramach wzajemnej promocji, a co dopiero Benka.

Przeciez zdaniem Pana G. i jego swity, tak szacowna i powazana w Polsce i na swiecie kombinacja liter jak " POZNAN " nie moze byc prezentowana na byle plugawym, szmaciarskim, gastarbeiterskim Ryanie, ktorego pasazerowie zadeptuja nam terminal......

Chcac okreslic ta postawe sloganem:

W Poznaniu wspolpraca z Low Costami - NIE PRZEJDZIE!


(zgrywam sie oczywiscie, mam nadzieje ze co powazniejsi wyczuja nutke ironii)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalam




Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 7:41, 27 Wrz 2006    Temat postu: nie ma pojęcia...

... a szkoda! Kolejny który trąbi o rzeczach wyczytanych, wymyślonych i wymarzonych. Nie ma pojęcia, że nominalna przepustowość terminala jest wydumaną przez projektantów liczbą. I to na każdym "froncie". Przyloty za małe, odloty za małe, sortownia za mała.

Jeszcze jeden popołudniowy benek w sezonie czarterowym i ludzie będą woleli furmanki - wygodniej. Oczywiście nie mówię o pasażerach low costów, tylko tych co płacą 2000-5000 za bilet.

Tak nawiasem mówiąc: Pasażerowie tanich linii przynoszą dyskusyjny pożytek miastu i lotnisku w przeciwieństwie do tak wyklinanaego tu ruchu "byznesowego". Bo to nie gastarbaiterzy i rozrywkowcy z UK budują potencjał regionu. To takie moje prywatne zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Śro 8:32, 27 Wrz 2006    Temat postu:

@ tomalam:

... a myslisz, ze preferowane przez Ciebie linie "byznesowe" otowrza polaczenie bez wsparcia miasta? Grubo sie mylisz (vide AF do KTW, flagowi w KRK itp. - nie mowie tu tylko o wsparciu finansowym)

Ja, w przeciwienstwie do Ciebie, uwazam, ze KAZDY pasazer przylatujacy to korzysc dla miasta, regionu i portu. Odlatujacy tez.
Trzeba tylko odpowiednio stymulowac zarowno ruch biznesowy, jak i turystyczny (czarterowy/low costowy).
Jak na razie jedynym znanym mi stymulatorem ruchu biznesowego w Poznaniu sa targi i firmy, ktore zdecydowaly sie zainwestowac w Wielkopolsce.
Jednak o wiekszych inwestycjach, mogacych znaczaco wplynac na wzorst ruchu biznesowego nie slychac, a przeciez regionalne instytucje samorzadowe powinny jakies dzialania podejmowac - chyba ze nie wiem o czyms, o czym Ty wiesz, to prosze o podzielenie sie informacjami.

Niezaleznie od tego czy jest to angol przylatujacy na dziwki, czy wystawca targowy, czy specjalista w fabryce zarowek w Pile, powinien zasatac ciekawa oferte, port powinien go obsluzyc sprawnie, a ow statystyczny pax powinien zostawic u nas w regionie nie mniej niz 100USD. Takie jest moje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomalam




Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:52, 27 Wrz 2006    Temat postu:

wajher napisał:
@ tomalam:

... a myslisz, ze preferowane przez Ciebie linie "byznesowe" otowrza polaczenie bez wsparcia miasta? Grubo sie mylisz (vide AF do KTW, flagowi w KRK itp. - nie mowie tu tylko o wsparciu finansowym)


Spróbuj czytać ze zrozumieniem! Żadna linia nie przyjdzie, nawet ze wsparciem miasta, Boga, Departamentu Stanu (dopisz sobie jeszcze coś), jeśli jej przedstawiciele będą wizytować lotnisko np.: dziś o 14:30.
Robiąc ten twój "Airline Marketing" najpierw zastanów się co możesz zaoferować potencjalnym przewoźnikom.

wajher napisał:

Ja, w przeciwienstwie do Ciebie, uwazam, ze KAZDY pasazer przylatujacy to korzysc dla miasta, regionu i portu. Odlatujacy tez.
Trzeba tylko odpowiednio stymulowac zarowno ruch biznesowy, jak i turystyczny (czarterowy/low costowy).


Oczywiście, że korzyść. Tylko w końcu wpadnij do portu i zobacz co sprzedajesz.
Jak dla mnie utrzymanie 50paxów "byznesowych" jest korzystniejsze niż pozyskanie 200paxów lc ich kosztem.


wajher napisał:

Niezaleznie od tego czy jest to angol przylatujacy na dziwki, czy wystawca targowy, czy specjalista w fabryce zarowek w Pile, powinien zasatac ciekawa oferte, port powinien go obsluzyc sprawnie, a ow statystyczny pax powinien zostawic u nas w regionie nie mniej niz 100USD. Takie jest moje zdanie.


No właśnie! O tym napisałem. Jeśli nie ma wielu możliwości, to lepiej stawiać na tych, u których prawdopodobieństwo pozostawienia 100$ jest największe, prawda???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 19 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin