Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ławica-szanse rozwoju i nowe połączenia
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzik




Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Śro 14:09, 25 Paź 2006    Temat postu:

Przypomina sie radio Erewan - oczywiscie o remontach tez nigdzie nie mowil tylko o budowie drog kolowania. Dobrze, ze dziennikarz wogole zanotowal, ze bylo o Lawicy, rownie dobrze mogl napisac o Kobylnicy... Nie liczyl bym na sprostowanie w Glosie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 9:44, 26 Paź 2006    Temat postu:

Alez prezes Lawicy sie rozpiedzil.
Nawet prezesi lotnisk w KRK,KTW,WRO czy GDN sa bardziej ostrozni w planach na przyszlosc.

Toronto,Chicago...

W 2013 roku z Lawicy ma skorzystac 2,5-3mln pasazerow to wg mnie bardzo slaby wynik.

Rzecz ktora mi sie u Was bardzo podoba to plan rozbudowy lotniska przed nadchodzacym wzrostem ilosci pasazerow a nie po jak np w Balicach.


Z Ławicy polecimy aż do Chicago?

Żeby w 2013 r. Ławica mogła odprawiać 2,5 mln pasażerów, już w przyszłym roku zacznie rozbudowę terminalu. Władze portu mówią też o połączeniach z Ameryką.

Dziś Ławica ma regularne połączenia lotnicze zaledwie z siedmioma miastami: Londynem (Stansted i Luton), Dublinem, Liverpoolem, Kopenhagą, Frankfurtem, Monachium i Warszawą. W porównaniu z innymi krajowymi lotniskami wypadamy - mówiąc bardzo oględnie - blado. Ale to ma się poprawić.

Wczoraj linie Wizz Air ogłosiły nowe, tanie połączenia Poznań - Sztokholm. Pierwsi pasażerowie skorzystają z niego w lipcu przyszłego roku. Cena biletu w jedną stronę - od 94 zł (łącznie z opłatami lotniskowymi). - Na tym nie koniec naszych planów związanych z Poznaniem - zapewniła Natasa Kazmer, dyrektor ds. komunikacji w Wizz Air. Szczegółów jednak nie zdradziła.

Tymczasem Ławica ma apetyt na kolejne międzynarodowe połączenia. Jej władze zamierzają wykorzystać lotniczy boom, jaki panuje w Polsce, oraz pieniądze z Unii Europejskiej.

Liczba pasażerów odprawianych w poznańskim porcie rośnie lawinowo. Z prognoz Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że już w 2010 r. Ławica obsłuży aż 1,7 mln osób, co przełoży się na 6,7-procentowy udział w rynku (w 2005 r. - 420 tys. i 3,65-proc. udział). Władze portu liczą, że w 2013 r. liczba ta wzrośnie do 2,5-3 mln pasażerów.

Tymczasem terminal przygotowany jest na obsługę 1,5 mln osób. Oznacza to, że w najbliższych latach czeka nas znaczna rozbudowa lotniska. - Jeszcze w tym roku ogłaszamy przetarg, by wyłonić wykonawcę na rozbudowę terminalu i płaszczyzn postoju samolotów - zapowiada prezes Ławicy Mariusz Wiatrowski. Niewykluczone, że trzeba będzie zbudować także nowy terminal przeznaczony np. wyłącznie dla tanich przewoźników. Stanie się tak, jeśli okaże się, że obecnego terminalu nie da się wystarczająco rozbudować.

Na Ławicy mają też powstać nowe drogi kołowania, systemy bezpieczeństwa, oświetlenie i parkingi dla pasażerów.

- Będziemy też zabiegać, by któryś z przewoźników ulokował u nas swoją bazę - zapowiada prezes Wiatrowski.

Dokąd mielibyśmy latać z tak zmodernizowanego lotniska? Władzom Ławicy pomysłów nie brakuje. Zamierzają przekonywać przewoźników do uruchamiania połączeń z Poznania do konkretnych miast w Europie, a nawet poza nią. Ambitne plany zakładają, że do końca 2008 r. polecimy m.in. do Londynu (Gatwick lub Heathrow), Paryża, Rzymu, Mediolanu, Amsterdamu, Barcelony i Madrytu. W tym czasie powinna też rozwinąć się sieć bezpośrednich połączeń krajowych z Krakowem, Gdańskiem czy Szczecinem.

Jeśli to się uda, władze Ławicy chcą pójść za ciosem i około 2010-2011 r. odprawiać pasażerów lecących nawet za Atlantyk - do Toronto i Chicago. - W 2013 r. Poznań powinien mieć połączenia z 30 miastami w kraju i na świecie - planuje prezes Ławicy.

Skąd pieniądze na swój rozwój? Ze środków własnych portu, w tym kredytów bankowych (ok. 91 mln zł do końca 2011 r.) oraz z unijnego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Osiem lotnisk w kraju, w tym Ławica, ma otrzymać z tego źródła w latach 2007-2013 łącznie 350 mln euro plus 50 milionów euro na bezpieczeństwo. Poznań tylko do końca 2011 r. chce z tego tortu uszczknąć minimum 65,5 mln zł. W przyszłym roku mają być gotowe wnioski o pieniądze na konkretne cele.

- Nasze lotnisko jest skazane na sukces, bo Poznań ma potencjał - uważa prezes Wiatrowski. Zaznacza jednak, wzmocnienia wymagają działania marketingowe portu - powiązane z promocją Poznania i regionu - prowadzone przez władze miasta i województwa. - To, że dziś mieszkańcy południowej Wielkopolski korzystają z lotniska we Wrocławiu, jest naszą porażką, ale intensywnie pracujemy nad zmianą tej sytuacji - dodaje.

Zdaniem stowarzyszenia "Inwestycje dla Poznania" zabiegającego o większą liczbę bezpośrednich połączeń naszego miasta z zagranicą, Ławica - dzięki swojemu położeniu - mogłaby obsłużyć pasażerów nie tylko z Wielkopolski, ale również z ościennych województw, gdzie łącznie mieszka ok. 7,5 mln ludzi.


źródło - Gazeta Wyborcza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Czw 10:08, 26 Paź 2006    Temat postu:

No to cacy, byleby to nie były tylko marzenia. Jeżeli to się uda to warto na to poczekać te 5-6 lat, ale wtedy i tak możemy być już z tyłu za innymi miastami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 11:39, 26 Paź 2006    Temat postu:

Airliner napisał:

Rzecz ktora mi sie u Was bardzo podoba to plan rozbudowy lotniska przed nadchodzacym wzrostem ilosci pasazerow a nie po jak np w Balicach.


Tak idea jest dobra ale...

GW napisał:

w 2005 r. - 420 tys...

...Tymczasem terminal przygotowany jest na obsługę 1,5 mln osób.


Prosty wniosek, ze 3 razy wiekszy ruch mozna by obsluzyc na istniejacym terminalu.

GW napisał:

Jeśli to się uda, władze Ławicy chcą pójść za ciosem i około 2010-2011 r. odprawiać pasażerów lecących nawet za Atlantyk - do Toronto i Chicago. - W 2013 r. Poznań powinien mieć połączenia z 30 miastami w kraju i na świecie - planuje prezes Ławicy.


Czy prezes startuje wyborach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 14:53, 26 Paź 2006    Temat postu:

Macie duzy ruch transatlantycki? Emigracja hamerykanska?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 17:01, 26 Paź 2006    Temat postu:

STYRO napisał:
Macie duzy ruch transatlantycki? Emigracja hamerykanska?

Na jedno połączenie w tygodniu by się uzbierało napewno. Dużo osób do Stanów lata Deltą i Conti z Berlina ale czy wystarczjąco aby wprowadzić amerykańskie destynacje do Poznania ? Druga sprawa że może w co sam nie wierzę w przeciągu kilku lat zniesione zostaną wizy a wówczas można liczyć na amerykańskie kierunki w celach stricte turystycznych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:24, 26 Paź 2006    Temat postu:

Codziennie do USA leci ponad 25-30 osób przez MUC, FRA, WAW i CPH.

Najpopularniejsze kierunki to: ORD, JFK, YYZ (wiem), EWR, IAD, BOS, SFO i LAX.

Pytanie ile osób leci z Berlina i ile osób jedzie intercity lub samochodem do WAW?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Czw 17:44, 26 Paź 2006    Temat postu:

Witek napisał:
Codziennie do USA leci ponad 25-30 osób przez MUC, FRA, WAW i CPH.

Najpopularniejsze kierunki to: ORD, JFK, YYZ (wiem), EWR, IAD, BOS, SFO i LAX.

Pytanie ile osób leci z Berlina i ile osób jedzie intercity lub samochodem do WAW?


Przez CPH? Przeciez po likwidacji rannego polaczenia nie da sie zdazyc na transatlantyki.

Ale nawet jesli nastepne 30 osob leci z TXL to jest to o wiele za malo na bezposrednie polaczenie, zwlaszcza, ze leca w roznych kierunkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 20:40, 26 Paź 2006    Temat postu:

cyfer napisał:
No to cacy, byleby to nie były tylko marzenia. Jeżeli to się uda to warto na to poczekać te 5-6 lat, ale wtedy i tak możemy być już z tyłu za innymi miastami.


niestety cos w tym jest Sad
Przy dobrych wiatrach z Krakowa w calym 2006r skorzysta 2,4mln pasazerow a wg planow prezesa poziom 2,5-3mln Lawica przekroczy w 2013r.

zrobilem teoretyczne (bardzo teoretyczne) wyliczenia, a mianowice wg prezesa Lawicy chcac osiagnac poziom 3mln pasazerow rocznie sredni wzrost roczny wyniesie 25%.
W tym samym czasie lotnisko w Krakowie powinno miec podobny wzrost w ciagu roku i w 2013 osiagnelo by poziom 11mln pasazerow.

Wiec bardzo teoretycznie Lawica pozostanie na tym samym miejscu w ktorym jest dzis wsrod najwiekszych Polskich lotnisk


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 6:54, 27 Paź 2006    Temat postu:

Może się czepiam, ale nie wierzę, że w Krakowie w 2013 roku będzie 11 MLN pasażerów (niemniej życzę tego jak najbardziej). Tempo wzrostu ruchu pasażerskiego w Polsce w najbliższych latach spadnie ze względu na coraz wyższą bazę do obliczeń.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 7:37, 27 Paź 2006    Temat postu:

Pewnie tempo spadnie, ale do 10% zejdzie dopiero za 4-5 lat. Jak na razie tempo ciagle rosnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 7:39, 27 Paź 2006    Temat postu:

michał77 napisał:
Może się czepiam, ale nie wierzę, że w Krakowie w 2013 roku będzie 11 MLN pasażerów (niemniej życzę tego jak najbardziej). Tempo wzrostu ruchu pasażerskiego w Polsce w najbliższych latach spadnie ze względu na coraz wyższą bazę do obliczeń.


Masz racje ze dynamika wzrostu bedzie spadac ale w dalszym ciagu bedzie bardzo wysoka napewno bedziemy w europejskiej czolowce (jesli nie nr.1 tak jak teraz).

Co do wyliczen Krakow wg swojej analizy do 2013 przewiduje odprawe 10mln pasazerow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 7:43, 27 Paź 2006    Temat postu:

Krakow nie dojdzie do 10 milionow przez wiele lat. Widac wyraznie tej zimy, ze jest tam juz duze nasycenie polaczen i coraz trudniej znalezc kierunki ktore by sie utrzymaly.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 7:48, 27 Paź 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Krakow nie dojdzie do 10 milionow przez wiele lat. Widac wyraznie tej zimy, ze jest tam juz duze nasycenie polaczen i coraz trudniej znalezc kierunki ktore by sie utrzymaly.


Danny pozyjemy zobaczymy...

Ja tez nie wierzylem ze w 2006 roku moze byc prawie 2,5mln
gdy w 1999 roku bylo 0,4mln pasazerow i roczne wzrosty byly na poziomie max +0,1mln.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mathy_j




Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 13:19, 27 Paź 2006    Temat postu:

A tak ogólnie to co myślicie o Ławicy. Ja sądze że jest deczko mała, ale jeśli chodzi o organizacje to jest lepsza od Rzym np Fiumiccino

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 25, 26, 27  Następny
Strona 22 z 27

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin