|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzik
Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 14:09, 25 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Przypomina sie radio Erewan - oczywiscie o remontach tez nigdzie nie mowil tylko o budowie drog kolowania. Dobrze, ze dziennikarz wogole zanotowal, ze bylo o Lawicy, rownie dobrze mogl napisac o Kobylnicy... Nie liczyl bym na sprostowanie w Glosie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 9:44, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Alez prezes Lawicy sie rozpiedzil.
Nawet prezesi lotnisk w KRK,KTW,WRO czy GDN sa bardziej ostrozni w planach na przyszlosc.
Toronto,Chicago...
W 2013 roku z Lawicy ma skorzystac 2,5-3mln pasazerow to wg mnie bardzo slaby wynik.
Rzecz ktora mi sie u Was bardzo podoba to plan rozbudowy lotniska przed nadchodzacym wzrostem ilosci pasazerow a nie po jak np w Balicach.
Z Ławicy polecimy aż do Chicago?
Żeby w 2013 r. Ławica mogła odprawiać 2,5 mln pasażerów, już w przyszłym roku zacznie rozbudowę terminalu. Władze portu mówią też o połączeniach z Ameryką.
Dziś Ławica ma regularne połączenia lotnicze zaledwie z siedmioma miastami: Londynem (Stansted i Luton), Dublinem, Liverpoolem, Kopenhagą, Frankfurtem, Monachium i Warszawą. W porównaniu z innymi krajowymi lotniskami wypadamy - mówiąc bardzo oględnie - blado. Ale to ma się poprawić.
Wczoraj linie Wizz Air ogłosiły nowe, tanie połączenia Poznań - Sztokholm. Pierwsi pasażerowie skorzystają z niego w lipcu przyszłego roku. Cena biletu w jedną stronę - od 94 zł (łącznie z opłatami lotniskowymi). - Na tym nie koniec naszych planów związanych z Poznaniem - zapewniła Natasa Kazmer, dyrektor ds. komunikacji w Wizz Air. Szczegółów jednak nie zdradziła.
Tymczasem Ławica ma apetyt na kolejne międzynarodowe połączenia. Jej władze zamierzają wykorzystać lotniczy boom, jaki panuje w Polsce, oraz pieniądze z Unii Europejskiej.
Liczba pasażerów odprawianych w poznańskim porcie rośnie lawinowo. Z prognoz Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że już w 2010 r. Ławica obsłuży aż 1,7 mln osób, co przełoży się na 6,7-procentowy udział w rynku (w 2005 r. - 420 tys. i 3,65-proc. udział). Władze portu liczą, że w 2013 r. liczba ta wzrośnie do 2,5-3 mln pasażerów.
Tymczasem terminal przygotowany jest na obsługę 1,5 mln osób. Oznacza to, że w najbliższych latach czeka nas znaczna rozbudowa lotniska. - Jeszcze w tym roku ogłaszamy przetarg, by wyłonić wykonawcę na rozbudowę terminalu i płaszczyzn postoju samolotów - zapowiada prezes Ławicy Mariusz Wiatrowski. Niewykluczone, że trzeba będzie zbudować także nowy terminal przeznaczony np. wyłącznie dla tanich przewoźników. Stanie się tak, jeśli okaże się, że obecnego terminalu nie da się wystarczająco rozbudować.
Na Ławicy mają też powstać nowe drogi kołowania, systemy bezpieczeństwa, oświetlenie i parkingi dla pasażerów.
- Będziemy też zabiegać, by któryś z przewoźników ulokował u nas swoją bazę - zapowiada prezes Wiatrowski.
Dokąd mielibyśmy latać z tak zmodernizowanego lotniska? Władzom Ławicy pomysłów nie brakuje. Zamierzają przekonywać przewoźników do uruchamiania połączeń z Poznania do konkretnych miast w Europie, a nawet poza nią. Ambitne plany zakładają, że do końca 2008 r. polecimy m.in. do Londynu (Gatwick lub Heathrow), Paryża, Rzymu, Mediolanu, Amsterdamu, Barcelony i Madrytu. W tym czasie powinna też rozwinąć się sieć bezpośrednich połączeń krajowych z Krakowem, Gdańskiem czy Szczecinem.
Jeśli to się uda, władze Ławicy chcą pójść za ciosem i około 2010-2011 r. odprawiać pasażerów lecących nawet za Atlantyk - do Toronto i Chicago. - W 2013 r. Poznań powinien mieć połączenia z 30 miastami w kraju i na świecie - planuje prezes Ławicy.
Skąd pieniądze na swój rozwój? Ze środków własnych portu, w tym kredytów bankowych (ok. 91 mln zł do końca 2011 r.) oraz z unijnego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Osiem lotnisk w kraju, w tym Ławica, ma otrzymać z tego źródła w latach 2007-2013 łącznie 350 mln euro plus 50 milionów euro na bezpieczeństwo. Poznań tylko do końca 2011 r. chce z tego tortu uszczknąć minimum 65,5 mln zł. W przyszłym roku mają być gotowe wnioski o pieniądze na konkretne cele.
- Nasze lotnisko jest skazane na sukces, bo Poznań ma potencjał - uważa prezes Wiatrowski. Zaznacza jednak, wzmocnienia wymagają działania marketingowe portu - powiązane z promocją Poznania i regionu - prowadzone przez władze miasta i województwa. - To, że dziś mieszkańcy południowej Wielkopolski korzystają z lotniska we Wrocławiu, jest naszą porażką, ale intensywnie pracujemy nad zmianą tej sytuacji - dodaje.
Zdaniem stowarzyszenia "Inwestycje dla Poznania" zabiegającego o większą liczbę bezpośrednich połączeń naszego miasta z zagranicą, Ławica - dzięki swojemu położeniu - mogłaby obsłużyć pasażerów nie tylko z Wielkopolski, ale również z ościennych województw, gdzie łącznie mieszka ok. 7,5 mln ludzi.
źródło - Gazeta Wyborcza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Czw 10:08, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
No to cacy, byleby to nie były tylko marzenia. Jeżeli to się uda to warto na to poczekać te 5-6 lat, ale wtedy i tak możemy być już z tyłu za innymi miastami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 11:39, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: |
Rzecz ktora mi sie u Was bardzo podoba to plan rozbudowy lotniska przed nadchodzacym wzrostem ilosci pasazerow a nie po jak np w Balicach. |
Tak idea jest dobra ale...
GW napisał: |
w 2005 r. - 420 tys...
...Tymczasem terminal przygotowany jest na obsługę 1,5 mln osób.
|
Prosty wniosek, ze 3 razy wiekszy ruch mozna by obsluzyc na istniejacym terminalu.
GW napisał: |
Jeśli to się uda, władze Ławicy chcą pójść za ciosem i około 2010-2011 r. odprawiać pasażerów lecących nawet za Atlantyk - do Toronto i Chicago. - W 2013 r. Poznań powinien mieć połączenia z 30 miastami w kraju i na świecie - planuje prezes Ławicy.
|
Czy prezes startuje wyborach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Czw 14:53, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Macie duzy ruch transatlantycki? Emigracja hamerykanska?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 17:01, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
STYRO napisał: | Macie duzy ruch transatlantycki? Emigracja hamerykanska? |
Na jedno połączenie w tygodniu by się uzbierało napewno. Dużo osób do Stanów lata Deltą i Conti z Berlina ale czy wystarczjąco aby wprowadzić amerykańskie destynacje do Poznania ? Druga sprawa że może w co sam nie wierzę w przeciągu kilku lat zniesione zostaną wizy a wówczas można liczyć na amerykańskie kierunki w celach stricte turystycznych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 17:24, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Codziennie do USA leci ponad 25-30 osób przez MUC, FRA, WAW i CPH.
Najpopularniejsze kierunki to: ORD, JFK, YYZ (wiem), EWR, IAD, BOS, SFO i LAX.
Pytanie ile osób leci z Berlina i ile osób jedzie intercity lub samochodem do WAW?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 17:44, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: | Codziennie do USA leci ponad 25-30 osób przez MUC, FRA, WAW i CPH.
Najpopularniejsze kierunki to: ORD, JFK, YYZ (wiem), EWR, IAD, BOS, SFO i LAX.
Pytanie ile osób leci z Berlina i ile osób jedzie intercity lub samochodem do WAW? |
Przez CPH? Przeciez po likwidacji rannego polaczenia nie da sie zdazyc na transatlantyki.
Ale nawet jesli nastepne 30 osob leci z TXL to jest to o wiele za malo na bezposrednie polaczenie, zwlaszcza, ze leca w roznych kierunkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Czw 20:40, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
cyfer napisał: | No to cacy, byleby to nie były tylko marzenia. Jeżeli to się uda to warto na to poczekać te 5-6 lat, ale wtedy i tak możemy być już z tyłu za innymi miastami. |
niestety cos w tym jest
Przy dobrych wiatrach z Krakowa w calym 2006r skorzysta 2,4mln pasazerow a wg planow prezesa poziom 2,5-3mln Lawica przekroczy w 2013r.
zrobilem teoretyczne (bardzo teoretyczne) wyliczenia, a mianowice wg prezesa Lawicy chcac osiagnac poziom 3mln pasazerow rocznie sredni wzrost roczny wyniesie 25%.
W tym samym czasie lotnisko w Krakowie powinno miec podobny wzrost w ciagu roku i w 2013 osiagnelo by poziom 11mln pasazerow.
Wiec bardzo teoretycznie Lawica pozostanie na tym samym miejscu w ktorym jest dzis wsrod najwiekszych Polskich lotnisk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 6:54, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Może się czepiam, ale nie wierzę, że w Krakowie w 2013 roku będzie 11 MLN pasażerów (niemniej życzę tego jak najbardziej). Tempo wzrostu ruchu pasażerskiego w Polsce w najbliższych latach spadnie ze względu na coraz wyższą bazę do obliczeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 7:37, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Pewnie tempo spadnie, ale do 10% zejdzie dopiero za 4-5 lat. Jak na razie tempo ciagle rosnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 7:39, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
michał77 napisał: | Może się czepiam, ale nie wierzę, że w Krakowie w 2013 roku będzie 11 MLN pasażerów (niemniej życzę tego jak najbardziej). Tempo wzrostu ruchu pasażerskiego w Polsce w najbliższych latach spadnie ze względu na coraz wyższą bazę do obliczeń. |
Masz racje ze dynamika wzrostu bedzie spadac ale w dalszym ciagu bedzie bardzo wysoka napewno bedziemy w europejskiej czolowce (jesli nie nr.1 tak jak teraz).
Co do wyliczen Krakow wg swojej analizy do 2013 przewiduje odprawe 10mln pasazerow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 7:43, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Krakow nie dojdzie do 10 milionow przez wiele lat. Widac wyraznie tej zimy, ze jest tam juz duze nasycenie polaczen i coraz trudniej znalezc kierunki ktore by sie utrzymaly.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 7:48, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Krakow nie dojdzie do 10 milionow przez wiele lat. Widac wyraznie tej zimy, ze jest tam juz duze nasycenie polaczen i coraz trudniej znalezc kierunki ktore by sie utrzymaly. |
Danny pozyjemy zobaczymy...
Ja tez nie wierzylem ze w 2006 roku moze byc prawie 2,5mln
gdy w 1999 roku bylo 0,4mln pasazerow i roczne wzrosty byly na poziomie max +0,1mln.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mathy_j
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 13:19, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A tak ogólnie to co myślicie o Ławicy. Ja sądze że jest deczko mała, ale jeśli chodzi o organizacje to jest lepsza od Rzym np Fiumiccino
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|