|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:21, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ale przecież jest super, rozwijamy się 100% przyrostu w pierwszym kwartale(to nic że to 100% odnosi się do pustki) Nic tylko gratulować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 12:27, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
i 100% przyrostu akurat w tym okresie to bylo mniej wiecej tyle ile mialy wszystkie inne porty Wiec zadna rewelacja - niektore mialy nawet wiecej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:28, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem codzienne loty z Frankfurtu Hahn do Krakowa mają wszelkie szanse aby liczyć na powodzenie. Uważam natomiast, że codzienne połączenie HHN z Wrocławiem jest rozwiązaniem zdecydowanie zbyt optymistycznym (zapełnienie samolotów może nie być najlepsze). Ryan miał wszelkie możliwości, aby rozdzielić loty z Hahn "prawie po połowie" między Wrocław i Poznań np. 4/7 - 3/7, takie rozwiązanie wydawałoby się wręcz oczywiste. Tego FR jednak nie uczynił. Czy wiecie może dlaczego? Czy nie wiąże się to czasem ze swego rodzaju brakiem entuzjazmu w stolicy Wielkopolski?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:40, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Bez mocnego wejścia LCC nie ma szans na wielkie wzrosty w POZ.
Pamietajmy że w 2005 rynek w Polsce wzrosł o 30 % ale 25% to były LCC.
LCC miały w roku 2005 27% w całkowitym ruchu i wg prognoz IATA udzila ten wzrosnie do ponad 50 % w roku 2010.
Linie tradycyjne rosna średnio u nas o 5% i wiecej raczej nie bedzie.
Jeśli chodzi o lotniska w PL to wlaśie lotniska gdzie weszły LCC rozwinały sie w ubiegłym roku najbardziej dynamicznie ( KRK KTW)
Może władze lotniska nie są zainteresowane aż tak dynamicznym rozwojem richu LCC, faktem jest że jesteśmy daleko poza KRK KTW i GDN i to chyba nie dziwi, tam jest duzo wiekszy potencjał.
A z WRO powinniśmy mocno konkurować, na razie przegrywamy, choć w ruchu tradycyjnym to już nie.....
ale LCC to juz zdecydowanie na korzyść WRO.
Należałoby się zastanowić może to przewoźnicy LCC nie widzą mozliowści ekspansji w POZ i dlatego tu się nie pchaja?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 14:42, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
jak FR wystartowal do Londynu z 7 lotami w tygodniu, padaly rozne opinie zwlaszcza, tradycyjnie z Poznania..., ze polaczenie sie nie utrzyma...ze 100 tysiecy w ciagu roku jest niemozliwe, dzisaj tym niedowiarkom i "zyczliwym" forumowiczom, mozna przypomniec LF z Wroclawia vs LF z innych miast...100 tys. uzyskano w 10 miesiecy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:53, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję że mnie nie zaliczasz do nieżyczliwych. Zwróć jednak uwagę, że Londyn raczej będzie miał przez kilka lat większe obłożenie, gdyż przepływ siły roboczej nie jest skrępowany staraniem się o oficjalne pozwolenia podczas gdy do Frankfurtu dużo łatwiej się dostać busem, pociągiem a zwłaszcza własnym samochodem, bez którego wielu jest trudno się obyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antoslaw
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 14:57, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Zgadza sie, ale wez pod uwage, ze Hahn odbierze paxow Lotowi, sprobuj kupic bilet z Wro do Fra pare dni przed odlotem...Paxy to nie tylko gastarbeiterzy, jak sie niektorym wydaje...to rowniez turysci, "drobni" biznesmeni, ponadto polaczenie jest poranne, wiec bedzie mozna sie przesiasc w Hahn...Zapelnienie tursytow na trasach Fr do i z Wroclawia jest wlasnie najwieksze u nas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 15:11, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
eu01 napisał: | Moim zdaniem codzienne loty z Frankfurtu Hahn do Krakowa mają wszelkie szanse aby liczyć na powodzenie. Uważam natomiast, że codzienne połączenie HHN z Wrocławiem jest rozwiązaniem zdecydowanie zbyt optymistycznym (zapełnienie samolotów może nie być najlepsze). Ryan miał wszelkie możliwości, aby rozdzielić loty z Hahn "prawie po połowie" między Wrocław i Poznań np. 4/7 - 3/7, takie rozwiązanie wydawałoby się wręcz oczywiste. Tego FR jednak nie uczynił. Czy wiecie może dlaczego? Czy nie wiąże się to czasem ze swego rodzaju brakiem entuzjazmu w stolicy Wielkopolski? |
Zgadzam sie z Toba iz wejscie z codziennym lotem do HHN z WRO to dosc odwazna decyzja - zwlaszcza, ze uruchamiaja to polaczenie w na zime. Chyba chodzi o dlugi "rozbieg" i FR wie, ze rozkrecenie tego polaczenia zajmie troche czasu. HHN ma chyba odciazyc STN jezeli chodzi o przesiadki. W lotach do STN procent ludzi przesiadajacych sie dalej na inne polaczenia ponoc siegal 30% (siegal bo po otwarciu nowych wyspiarskich tras pewnie sie zmniejszyl). Niezmienia to faktu iz FR liczy ze ludzie skorzystaja z HHN jako miejsca przesiadki (poranne godziny lotow). Czemu nie ma podzialu polaczenia miedzy POZ a WRO, nie wiem. Moze wladze miasta i portu w Poznaniu uznaja, ze na HHN szkoda pieniedzy (woleliby inne kierunki - kase przeciez maja, w budzecie miasta jest na ten cel 600 tys euro).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinw
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ, ORD
|
Wysłany: Śro 16:23, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
od kilku dni, czytając posty, popadam w coraz wiekszą depresję...
Fajnie ,ze LCC wchodzą do Polski coraz szerzej (bo to jest dobre dla nas wszystkich) , ale za zadne skarby nie pojmuje - dlaczego nie rozwijają sie tez w Poznaniu?!!!!!
dlaczego ciągle spowalniamy tempo rozwoju w porownaniu z innymi?!!!
wiem, ze na to nie znajde tu odpowiedzi, ale poprostu rece opadaja......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 18:49, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
antoslaw napisał: | jak FR wystartowal do Londynu z 7 lotami w tygodniu, padaly rozne opinie zwlaszcza, tradycyjnie z Poznania..., ze polaczenie sie nie utrzyma...ze 100 tysiecy w ciagu roku jest niemozliwe, dzisaj tym niedowiarkom i "zyczliwym" forumowiczom, mozna przypomniec LF z Wroclawia vs LF z innych miast...100 tys. uzyskano w 10 miesiecy . |
Oba miasta i lotniska maja podobny potencjał, ale Wrocław umie go wykorzystać, Poznań nie. Przykra prawda dla nas szczególnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 20:20, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Wroclaw wlasnie zyskac CODZINNE polaczenie do Hahn - zdaje sie ze baza Ryan w Wroclawiu juz niemal jest . Poznan chyba na nia nie ma szans, nawet na drugą o ktorej Ryan tez gada (stawiam na Krakow).
A najlepsze jest to ze prawdopodobnie to nie jest jeszcze to nowe polaczenie ktore ma byc jeszcze dzis ogloszone w Wroclawiu |
Krakow ma takze codzienne polaczenie do Hahn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 7:19, 13 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
wiem wiem ze KRakow tez dostal, ale do krakowa nawet nie ma sensu sie porownywac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 10:59, 13 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Żeby zobaczyć jak wygląda sytuacja na Ławicy wystarczy wejść na dwie strony [link widoczny dla zalogowanych] oraz [link widoczny dla zalogowanych] i popatrzeć na mapki na środku strony. I wszystko jasne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:39, 13 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
zamiast narzekac - dzialajce
Polska baza na horyzoncie
13 kwietnia 2006
Marta Filipiak
Brytyjski przewoźnik zaczyna doceniać polski rynek. Myśli o nowych portach i bazie, narzeka jednak na ceny paliw.
EasyJet, brytyjska tania linia lotnicza, podąża śladem Ryanaira. Także zaczyna kusić otwarciem w Polsce bazy.
— Decyzje o otwarciu następnych baz podejmiemy do czerwca. Nie wykluczam Polski jako lokalizacji jednej z nich — mówi John Kohlsaat, dyrektor EasyJet na Niemcy, Danię i Europę Wschodnią.
Wymienia warunki, jakie powinien spełniać wybrany port.
— Szukamy sporego lotniska, na którym bylibyśmy dominującym przewoźnikiem — wyjaśnia dyrektor EasyJet.
Modlin nie dla nich
Dotychczas brytyjska linia lata do Warszawy i Krakowa. Chce jednak coraz częściej docierać do Polski, więc zawita do kolejnych portów.
— Interesuje nas latanie m.in. do Gdańska czy Poznania — mówi John Kohlsaat.
Przewoźnik chce w 2006 r. zwiększyć liczbę pasażerów transportowanych do Polski o 15 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Jeśli spełni zamierzenia, to przewiezie do końca roku około 480 tys. osób. Oferuje trasy do Wielkiej Brytanii i Niemiec.
Linia stawia na główne porty lotnicze, sprzedaż bezpośrednią i latanie „z punktu do punktu”.
— Nienawidzimy agentów podróży i nie wierzymy w huby —podkreśla John Kohlsaat.
Nie zamierza jednak rezygnować z latania do Warszawy, nawet gdyby powstał „tani” port w Modlinie.
Za drogie paliwo
EasyJet, jak większość linii, narzeka na ceny paliwa lotniczego w Polsce.
— Jeśli w Polsce działa na lotniskach tylko jeden podmiot dostarczający paliwo i jest to Petrolot, efekt jest łatwy do przewidzenia. Paliwo jest u was wyjątkowo drogie — mówi John Kohlsaat.
EasyJet, tak jak inne tanie linie obecne na polskim rynku, spogląda za naszą wschodnią granicę.
— Wschodnia Europa będzie kolejnym etapem naszej ekspansji. Zastanawiamy się, czy czekać na porozumienia ze wschodnimi państwami, jakie negocjuje Unia Europejska, czy wziąć sprawy w swoje ręce, zdobyć polskie certyfikaty i działać na mocy korzystnych polskich umów bilateralnych — tłumaczy John Kohlsaat.
EasyJet przewiózł w ubiegłym roku finansowym, czyli do końca września 2005 r., 30 mln osób, na następny planuje 35 mln pasażerów. Obecnie dysponuje 114 samolotami. Do 2008 r. ma ich mieć 150. Obsługuje 267 tras łączących 75 portów w 21 krajach. Od czasu rozszerzenia UE przewiózł do nowych krajów członkowskich 4 mln osób.
Źródło:
Archiwum Puls Biznesu
wyd. 2077 str. 11
__________________
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:40, 13 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Kaczy napisał: | Żeby zobaczyć jak wygląda sytuacja na Ławicy wystarczy wejść na dwie strony [link widoczny dla zalogowanych] oraz [link widoczny dla zalogowanych] i popatrzeć na mapki na środku strony. I wszystko jasne |
no ale dlaczego tak jest???
czy dlatego, że nikt nie lubi POZ, że jest jakiś spisek.....
czy dlatego, żę słabo działąją władze Ławicy, a samorzą nie chce dać kasy na dopłaty do LCC,
czy dlatego, że może przewoźnicy slabo oceniają potencjał lotniczy POZ???
na to pytanie warto sobie odpowiedzieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|