|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 0:35, 08 Lis 2005 Temat postu: [LH] Degradacja połączenia do MUC |
|
|
Rok temu LH miło wszystkich zaskoczyło uruchamiając połączenie do MUC na CR1. Tylko przyszły targi pojawił się CR7. S05 i AR8 coraz częściej, a od jesieni niemal codziennie...Obłożenie rejsów znakomite, overbookingi nawet przy Avro...No i nadszedł W06 i niespodziwane przydzilenie wolniejszego DH4(przylot do MUC 25 minut później niż jetem znacznie ogranicza mozliwości przesiadkowe). Optymizmem napawał S06 z AR8 od 01.04..Niestety najnowsze zmiany w systemach rezerwacyjnych prorokują w dalszym ciągu DH4 (WRO również został zdegradowany do DH4/3 oraz AT7). Co jest powodem takiej polityki LH? Odejście Austriana wróżyło umocnienie pozycji LH na poznańskim rynku..a może to SAS powraca do gry - samoloty z dnia na dzień zaczęły latać pełne, a od wiosny poprawią się godziny operacji nie wykluczając przywrócenia drugiego połączenia do CPH przy LF ok.80% utrzymujacym sie conajmniej przez trzy miesiące. A może Ryan i Wizz zabrał troche businessu podróżujacego do LON, który od wielu miesięcy był na pierwszym miejscy destynacji docelowych z POZ?
ps.
Natomiast od W06 LH daje do KRK 737 na nocowanie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 8:32, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
no smutno to troche. Ja sie pocieszam ze w zeszlym roku na zime CR1 mial przeciez mniej miejsc niz teraz DH4. Jednak zostawienie DH4 na wiosne to idiotyzm, oczywiscie z miejscami bedzie problem i zniknie ostatnie w poznaniu okno na swiat na loty za mile. Tez jestem przerazony tym co sie dzieje.. ale trudno. Jesli chodzi o wroclaw to zdaje sie mial latac jak piszesz AT7 Dolomiti, ale okazalo sie ze wszystko zostaje po staremu tj CRJ+DH4.
Skad wiesz ze na wiosne pozostaje DH4 ? To przeciez nielogiczne do potegi? Moze dodadza nowe polaczenie? Z pasazerow sie przeciez nie rezygnuje ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 8:43, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
No niestety rzeczywiscie LH zamierza tak latac w rozkladzie letnim 2006 rowniez. Malo tego coraz bardziej przesuwaja sie godziny odlotu na pozniejsze zblizajac sie smiedznie do wieczornego eurolotu. Kolejny debilizm.
Rece opadaja.. moze to ma zwiazek w ogolnymi wynikami portu - ktory przy innych wypada bardzo blado. A moze z Avro LH sie powoli wycofuje - to bardzo nieekonomiczny samolocik.
A i z AT7 z wroclawia masz racje - na wieczornym locie pojawia sie od wiosny AirDolomiti. Tyle ze wroclaw ma troche lepsze godziny polaczen i wiecej miejsc ogolnie gdyz eurolot daje tam AT7 a nie AT4 jak u nas.
Szkoda .. to bylo jedno z niewielu rozwojowych polaczen z POZ. Lot nigdy chyba nie da nic wiekszego niz ATR na tych trasach a dobrze wiemy ze najchetniej nei latalby w ogole.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 9:48, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
wydaje mi sie, ze nie ma co panikowac. LH dosc elastycznie dostosowuje samoloty do potrzeb rynku (jak trzeba robia podmiany). W systemie cos musi byc aby nie tracic ewentualnych klientow. Rzeczywistosc moze nas mile zaskoczyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 10:49, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
CRJ ma 50 miejsc. DH8 ma 70 wiec gdzie jest degradacja? Co do szybkosci to Q400 niewiele ustepuje CRJ na krotkich trasach wiec bez przesady. Nie ma rownosci miedzy Q400 a AT7.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 11:11, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Nie chodzi o rozklad zimowy - tutaj dobrze ze jest DH4 bo jest wiekszy....
Chodzi o rozklad letni.. w ktorym pierwotnie w systemach rezerwacjnych byl Avro a teraz na kazdy dzien pojawia sie DH4.. A to juz chyba jest roznica.
Owszem do wiosny moga jeszcze nazmieniac. Ale w obliczu takiej dynamiki na innych lotniskach polskich samo Avro na kazdy dzien to minimum - tym bardziej za na to polaczenie byl popyt. A degradacja z okolo 100miejsc na 70 przy sredniej dynamice rynku 20% chyba jednak zle wyglada. Po cichu liczylem ze choc kilka razy w 2006 sie 737 LH pojawi albo A319 ktore nie maja az tak wiele wiecej miejsc niz Avro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 11:52, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Moze wiedza cos o czym my nie wiemy? Moze LO da E70 na MUC na przyklad. Poczekamy zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12:26, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
W sumie jest to możliwe - od dłuższego czasu chodzą słuvhy o przydzieleniu E70 na połączenia lotnisk reginalnych gdy LO odbierze pierwsze E75. A może poprostu zostanie dołożone czwarte połączenie do MUC w godzinach południowych?
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 12:30, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Podziwiam Wasz optymizm
Mi wlasnie rodzina w Harkovie utknela - koczuja na lotnisku od rana i nikt nic nie wie, nie moga sie dogadac, nie zdaza juz na lot z kijowa do wawy, nie mowiac o dolocie do poz (na odzielnym bilecie wiec pojdzie sie walic ;(.
Z tego co widze na stroanach lotniska w kijowie to niemal nic tam dzis z lokalnych i wschodnich polaczen nie lata )
PRzestaje wierzyc w transport lotniczy ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FiliP
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/EPPO
|
Wysłany: Wto 13:49, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Uważam,ze nie ma co wpadać w panikę,bo to że teraz w ssystemach widnieje DH4 na sezon summer06 nie znaczy,że faktycznie będzie latał DH4. Wszystko się jeszcze może zmienić.
Była kiedyś podobna sytuacja,gdy LOT wprowadził w system jakiś dziwaczny rejs POZWAW o 1830,gdy wcześniejszy odlatywał o 1800....Zniknęło równie szybko,jak sie pojawiło.
Co do nowego rejsu LOT'owskiewgo do FRAlubMUC to nie liczyłbym na to,bo obłożenie na te rejsy rozkłąda się równomiernie, ruch się kanalizuje, load factor w październiku nie przekracza 70%, zatem raczej nie ma tkaiej potrzeby...
Natomiast cały czas w górę idize SAS, maja obłożenie ok.80%, czyli średnio 57,6 pax na rejs...całkiem nieźle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 16:06, 08 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
na resjach lotu oblozenia raczej nie bedzie wieksze niz 70% - oni po prostu maja taka strukture taryf ze jest duzo miesc drogich ktorych ludzie nie wykupia nawet jak chca/musza leciec. To zabieg "markeingowy" by mowic - ze jest tylko 70%. Gdyby dac wieksze maszyny albo wiecej poalczen .. tez bylo 70%. Taka moja opinia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 0:29, 09 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
...a jakby tak odblokować niższe taryfy trzy dni przed rejsem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 8:36, 09 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
bosko by bylo - ale LOT pewnie liczy ze przez te 3 dni najwiecej zarobi
Tak w ogole to przy srednim oblozeniu rocznym troche ponizej 70% z gdanska do frankfurtu na ER4 zmieniono im maszyne na E70. Wiec 70% to chyba na prawde gorny limit
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|