|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:43, 06 Paź 2006 Temat postu: LOT strikes back? |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
"LOTem z Poznania
Linie lotnicze LOT są zainteresowane uruchomieniem nowych połączeń z Poznania - zapewnił goszczący w Poznaniu, wiceprezes LOT Marek Krupiński. Paryż, Mediolan, Rzym - to miasta, z którymi Poznań chciałby mieć połączenie.
Pod koniec listopada będzie gotowa analiza, na podstawie której polski przewoźnik narodowy będzie budować nową strategię połączeń z polskich miast.
Poznań jest brany poważnie pod uwagę. "Teraz zadajemy tylko pytanie - od kiedy i dokąd" - zapowiada Krupiński.
Według danych LOT z Poznania pasażerowie latają niedaleko, dlatego rozważany będzie tylko kierunek europejski. Paryż, Mediolan, Rzym - to miasta, z którymi Poznań chciałby mieć połączenie."
ATRem do Paryża - to dopiero jest przygoda - dodam jak zwykle sarkastycznie. Lot potrafi ( [link widoczny dla zalogowanych] )
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 20:50, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Nie myślałem, że ze strony Lotu kiedykolwiek coś takiego usłyszę. Gdyby latali np. na Fumicino na E145 bądź E170 to by było coś. Kurcze, ale jakoś sobie tego wyobrazić nie mogę . LOT nie uruchomił przez lata ani jednego połączenia z regionalnych portów (z wyjątkiem hubów Lufy). Ostatnie jakie pamiętam to chyba Poznań-Bruksela na E145.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 20:57, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
hehe
CDG ma murowany sukces, MXP też mógłby się udać ale Rzym to raczej tylko na LCC.
Poczekamy zobaczymy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 21:22, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: | hehe
CDG ma murowany sukces, MXP też mógłby się udać ale Rzym to raczej tylko na LCC.
Poczekamy zobaczymy... |
Nie zakładałbym się Dobrze, że wogóle o takich połączeniach w Locie zaczynają myśleć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:02, 06 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Chodzi chyba o ostatni pomysl Lotu czyli wchloniecie C0. Wowczas Lot mialby dzialac troszke jak EI - wiecej polaczen p2p na wiekszych samolotach (rowniez z portow regionalnych) oraz rozbudowa hubu w WAW. Co z tego wyjdzie zobaczymy.
Polaczeniom z POZ do CDG i MXP na E145 nie wroze sukcesow. Bylyby to polaczenia czysto biznesowe ze wzgledu na koszty operowania na E145. Mialoby to sens gdyby porty byly hubami Lotu badz sojusznikow ale nie w przypadku p2p.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macx
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:39, 07 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
oby sie udalo,ale LOT czesto cos zapowiada sie a potem sie z tego wycofuje;ich strategia jest przeciez brak strategii,wiec chyba sa szanse tylko i wylacznie gdyby zrobili to wspolnie z lh.
p.s.CDG ma chyba wieksze szanse niz MXP...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:26, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Resort skarbu: LOT pikuje w dół
11.10.2006 21:38 - gazeta.pl, pb.pl
Fatalne wyniki finansowe pogłębiają kryzys w LOT. Tylko szybka prywatyzacja może uchronić firmę przed upadkiem. Być może dlatego resort skarbu chce wprowadzić na giełdę pod koniec 2007 roku.
Gromy poleciały w środę na prezesa LOT-u Krzysztofa Kapisa na posiedzeniu sejmowej komisji skarbu. - Miał pan przedstawić plan przygotowań do prywatyzacji, a przyszedł pan z niczym! Interesuje nas, co firma zrobi i kiedy. A nie przypuszczenia i obracanie się w kręgu fikcji - grzmiał Aleksander Grad, wiceszef komisji z PO.
Posłowie nie dowiedzieli się, w jakiej sytuacji finansowej jest LOT i jak zamierza walczyć z konkurencją. - Pana informacja, że firma walczy o zachowanie płynności, jest niewystarczająca - denerwował się Grad, który przerwał posiedzenie i dał prezesowi LOT-u miesiąc na przygotowanie rzetelnej informacji o planach rozwoju firmy.
Kilka dni temu minister skarbu Wojciech Jasiński, do którego należy pakiet większościowy LOT-u, oświadczył, że firma wymaga naprawy, bo "od 15 lat pikuje w dół". W środę stwierdził, że "LOT wpadł w korkociąg" i potrzebuje ratunku.
Z ministerialnych danych wynika, że do końca sierpnia firma na wożeniu pasażerów straciła 3,8 mln zł. Dla porównania: w 2005 r. LOT miał na tym 97,5 mln zł zysku.
Firma traci na wszystkich frontach. - Nastąpił spadek wypełnienia samolotów na trasach krótkich i średnich. W połączeniach atlantyckich mamy trend malejący. Wskaźniki punktualności i regularności są gorsze od europejskiej konkurencji. Spadły wpływy z biletów i udział LOT w rynku lotów do i z Polski - wylicza Paweł Kozyra, rzecznik resortu.
Ratunkiem może być szybka prywatyzacja. Zastrzyk gotówki pozwoliłby na zakup samolotów i uruchomienie kolejnych połączeń. Ale zgodę na wybór ścieżki prywatyzacyjnej oprócz ministerstwa musi dać syndyk upadłej linii Swiss Air, który posiada 25,1 proc. udziałów LOT. Bo te 0,1 proc. udziału ponad 25 proc. daje prawo blokowania strategicznych decyzji.
Posłowie dowiedzieli się w środę, że możliwe jest podwyższenie kapitału LOT-u, tak by pozbawić syndyka tego przywileju. Resort skarbu nie wyklucza takiego rozwiązania. - Negocjujemy z syndykiem. Jeśli rozmowy się nie powiodą, będziemy zastanawiać się nad innymi rozwiązaniami - powiedział minister Jasiński.
Ministerstwo Skarbu Państwa uważa, że wskazane byłoby przeprowadzenie oferty publicznej Polskich Linii Lotniczych Lot na przełomie 2007/2008 roku, o czym poinformował w środę wiceminister skarbu Ireneusz Dąbrowski.
Problemem Lotu jest m.in. to, że spółka rozwija się wolniej niż rynek. - Dlatego MSP widzi konieczność dokapitalizowania Lotu poprzez GPW - powiedział wiceminister.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 15:02, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Pod koniec 2007 roku na giełdzie świetnie tylko, że wtedy będzie już pozamiatane, właściwie LOT i Central już mają jedną rękę w nocniku, teraz czekamy na drugą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:26, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | Fatalne wyniki finansowe pogłębiają kryzys w LOT. |
No to rzeczywiscie w EPPO wiedzą z kim pertraktowac w sprawie nowych połączen. Nawet bez bankructwa bedzie miał Lot pretekst aby się wycofac.
PS. Tylko nie liczcie, ze Lot bedzie następny w kolejce do wchloniecia przez FR (MOL zna sie na biznesie ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|