|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 0:00, 10 Lut 2006 Temat postu: Nocne loty z Ławicy nie podobają się poznaniakom |
|
|
Za GW, wklejam całośc:
Cytat: | Paweł Kołodziejczak mieszka niedaleko ul. Przybyszewskiego. Kilka razy apelował już do władz Poznania, by - chroniąc mieszkańców - wymogły na lotnisku Ławica ograniczenie pracy w nocy. Prośby nie dały żadnego rezultatu
- Nie jest tak, żebym nie mógł spać w nocy - uspokaja pan Paweł. - Ale gdy coś przelatuje, po prostu się budzę - nie ukrywa. Jak mówi, długo był spokojny. Aż wybrał się na zagraniczną wycieczkę. Wylot miał z Berlina. - Dotarliśmy tam o godz. 1 w nocy. Ku mojemu zdumieniu okazało się, że między godz. 23 a 6 rano lotnisko jest zamknięte. Potem sprawdzałem to też w innych miastach. W Londynie lotnisko nocą też jest zamknięte. Dlaczego nie może tak być na poznańskiej Ławicy?
Kogo to dotyczy?
Żeby potwierdzić informacje Pawła Kołodziejczaka, wystarczy zajrzeć do internetu. Wczoraj ostatni lot z berlińskiego Tempelhof odbywał się o godz. 22.20. Dziś pierwszy samolot wylatuje do Zurychu o godz. 6 rano. Podobnie jest na londyńskim Heathrow - wczoraj o godz. 22.55 ostatni samolot startował stąd do Frankfurtu. Gdyby - jak chce pan Paweł - samolot z Londynu miał być na Ławicy przed godz. 23, musiałby jednak startować ze stolicy Wielkiej Brytanii ok. półtorej godziny wcześniej. Kołodziejczak jednak nie odpuszcza. - Duże europejskie miasta potrafią wymóc na lotniskach ochronę interesów mieszkańców - mówi. - W Poznaniu powinno być tak samo - podkreśla. Od października ub. roku koresponduje w tej sprawie z urzędnikami. Bez skutku.
Wiceprezydent Tomasz Kayser wyjaśnia, że kompetencje w sprawie przekroczenia norm hałasu ma - zgodnie z przepisami - wojewoda wielkopolski, a nie Urząd Miasta. O tym też Paweł Kołodziejczak dowiedział się z kilku pism od samorządowych urzędników. - Władze Poznania, niestety widać to w tych pismach, udają, że problem ich nie dotyczy. A szkoda. Bo przecież to one powinny walczyć o interesy mieszkańców - ocenia pan Paweł. W jednym z listów do prezydenta napisał, że „liczba obsługiwanych samolotów na pewno będzie rosła i dlatego tym bardziej należy »ucywilizować « ich obsługę i poprawić standard życia mieszkańców”. - Trzeba to zrobić teraz, gdy Ławica cały czas się rozwija i zanim częste nocne loty nie staną się czymś normalnym - podkreśla Kołodziejczak.
Żyjemy z tego, że latają
Czy tylko jemu przeszkadzają nocne loty z Ławicy? Mieczysław Duszyński, przewodniczący rady samorządowego os. Przybyszewskiego, nie przypomina sobie, by kiedykolwiek mieszkańcy skarżyli się na głośne nocne loty z Ławicy. - Sam mieszkam pod torem lotu samolotów i nie narzekam - podkreśla. Za to prezydent Kayser wie, że poznaniacy podczas kilku prezydenckich dyżurów narzekali na hałas związany z pracą Ławicy. Mówi jednak, że miasto jako mniejszościowy udziałowiec lotniska nie może decydować o rozkładzie lotów. W siedmioosobowej radzie nadzorczej Ławicy Poznań ma jednego przedstawiciela. I on - jak zapewnia prezydent - robi, co może, a więc przekazuje podczas obrad rady sygnały od mieszkańców o uciążliwości lotniska.
Krzysztof Pawłowski, prezes Ławicy, bagatelizuje problem nocnych lotów. - Zrobiliśmy mapę akustyczną. Nie przekraczamy norm hałasu dopuszczanych przez prawo. Nieraz więcej hałasu robi w nocy ciężki samochód niż samolot - mówi. - Żyjemy z tego, że latają samoloty. Rozkład lotów zależy od przewoźników, którzy latają wtedy, gdy są pasażerowie. A przecież są tacy, co latają w nocy - podkreśla. Zdaniem prezesa Pawłowskiego nocne loty z Ławicy zdarzają się sporadycznie i najczęściej są to wycieczkowe czartery. Przykłady Berlina czy Londynu go nie przekonują; mówi, że lotnisko musi się rozwijać.
- To jasne, że Ławica powinna się rozwijać. Ale o rozwoju lotniska świadczą loty rejsowe, a nie czartery - uważa Paweł Kołodziejczak. Zapowiada, że jeśli będzie trzeba, pójdzie w sprawie nocnych lotów do wojewody. Może nawet założy stowarzyszenie mieszkańców, którzy będą walczyć o swoje prawa.
|
Ode mnie: Paweł Kołodziejczak, domorosły ekspert. Oczywiście procedury antyhałasowe ma w małym palcu, a z AIP Polska się w ogóle nie rozstaje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 0:47, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Cóż...
Pewien mój znajomy mieszkający między Grochowską a Swobodą twierdzi, że od czasu zwiększenia się ruchu na Ławicy ściany bloku rysują się na najwyższym piętrze przez przelatujące samoloty. Zwłaszcza te, które - jego zdaniem - nie trzymają się właściwej ścieżki podejścia i idą zbyt nisko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 8:16, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
u cha cha cha cha
To podejscie rodem z PiSu. Innym nie dac zarabiac a samemu minimalnie pozornie skorzystac (choc de facto stracic bo kondycja ekonomiczna regionu zalezy od kondycji lotniska po czesci)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzik
Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 9:35, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Do znajomych w jednym z biur poselskich przychodzi czesto kobieta, ktora twierdzi, ze jej wykradaja jedzenie z lodowki. Na pytanie - ktoz taki pozbawia Pania posilku - odpowiada niezmiennie: ONI. Mysle sobie, ze ludzie twierdzacy, ze im sciany w domach pekaja od ladujacych na Lawicy samolotow mogliby smialo dolaczyc do nieszczesliwej kobiety. Jesli wszystkie fakty przecza ich obawom - tym gorzej dla faktow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HermesParis
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/GVA/DUS
|
Wysłany: Pią 10:01, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
bezmyslnoscia popisal sie tez architekt tego nowego centrum stomatologii przy bukowskiej- na najwiekszej sali wykladowej zrobili okna w dachu - wiec jak laduje jakis samolot, to wykladowca musi przestac mowic na chwile, samolot musi przeleciec i dopiero wtedy moze kontunuowac - inaczej ZUPELNIE nic nie slychac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 11:26, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
a to zaprojektowali starsi panowie ktorzy na sile chcieli byc nowoczesni. Ogolnie ten budynek straszy - a z przelatujacych samolotow nad przeszklonym dachem bym sie cieszyl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HermesParis
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/GVA/DUS
|
Wysłany: Pią 12:48, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | a to zaprojektowali starsi panowie ktorzy na sile chcieli byc nowoczesni. Ogolnie ten budynek straszy - a z przelatujacych samolotow nad przeszklonym dachem bym sie cieszyl |
tylko problem w tym, ze z tej sali wykladowej ich nie widac - bo zazwyczaj te okna sa zasloniete zaluzjami. ale za to widoki z holu glownego - tego w tej "szklarni"- sa najlepsze - szczegolnie latem, jak czesto ladowaly 757 Fischera albo raz jak ladowal jakis 767 (wczesna wiosna chyba)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 12:59, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
HermesParis napisał: | rob_sad napisał: | a to zaprojektowali starsi panowie ktorzy na sile chcieli byc nowoczesni. Ogolnie ten budynek straszy - a z przelatujacych samolotow nad przeszklonym dachem bym sie cieszyl |
tylko problem w tym, ze z tej sali wykladowej ich nie widac - bo zazwyczaj te okna sa zasloniete zaluzjami. ale za to widoki z holu glownego - tego w tej "szklarni"- sa najlepsze - szczegolnie latem, jak czesto ladowaly 757 Fischera albo raz jak ladowal jakis 767 (wczesna wiosna chyba) |
Ostatni 767 jaki był na eppo to Lauda w marcu 2004
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HermesParis
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/GVA/DUS
|
Wysłany: Pią 16:52, 10 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Kaczy napisał: | HermesParis napisał: | rob_sad napisał: | a to zaprojektowali starsi panowie ktorzy na sile chcieli byc nowoczesni. Ogolnie ten budynek straszy - a z przelatujacych samolotow nad przeszklonym dachem bym sie cieszyl |
tylko problem w tym, ze z tej sali wykladowej ich nie widac - bo zazwyczaj te okna sa zasloniete zaluzjami. ale za to widoki z holu glownego - tego w tej "szklarni"- sa najlepsze - szczegolnie latem, jak czesto ladowaly 757 Fischera albo raz jak ladowal jakis 767 (wczesna wiosna chyba) |
Ostatni 767 jaki był na eppo to Lauda w marcu 2004 |
no to musial to byc w takim razie 757. pamietam ze to bylo jakos od razu po otwarciu instytutu a ja rozpoczynalem zajecia wtedy - no i byla brzydka pogoda a ten samolot bardzo nisko podchodzil do ladowania (albo mi sie tak wydawalo ze wzgledu na wielkosc). huczal jak glupi no i mial tyle kol co 767 ( ) - no i myslalem ze to byl 767. to bylo chyba jakos wtedy jak byl jeden z tych meczy na ktory mnostwo anglikow przylecialo czarterami - ale nie jestem pewien ale nie wazne to - wazne, ze widok byl super
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|