|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macx
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 21:19, 11 Sty 2006 Temat postu: OSTRE STARCIE - SAS vs. FR juz od 12jan06 |
|
|
od 12jan06 FR lata 15.40 na 16.10 co gryzie sie lekko z SAS ( odlot o 16.05 ) a takze czesciowo z LH (dep.17.00) i D5 (dep.15.45).
Jak myslicie czy SAS i LH nie trafi cos gdy zobacza gate wypelniony paxami na FR i swoimi pelnoplatnymi pax na MUC i CPH? -moze to tylko taka mala schiza ale ja bym sie wsciekl...
Poza tym jutro chrzest bojowy - jestem ciekawy czy przy zalozeniu ze SAS musi miec chociazby np 2busy+1bus pod D5+cos dla LH (gdyby im sie trafilo przyleciec troche wczesniej albo FR pozniej) uda sie jutro wszystkiemu poleciec bez zadnych spoznien???
A poza tym to moze maly spisek??? -znowu powoli zaczyna sie powtarzac sytuacja z ubieglego roku gdy rozklad byl tak ustawiony ze przez wakacje w srody i czwartki byl hardcore a przez pozostale dni wialo nuda.Moze mamy znowu mala powtorke z rozrywki i znowu ten rok uplynie pod haslem "wszystko na raz w 2-3 dni, apotem nuda?"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 23:28, 11 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
? czegoś nie rozumiem, jaki "SAS" ma "trafić coś"? naprawdę myślisz, że kogokolwiek interesuje czy jest 15 min, czy 1,5h różnicy? w ogole, że ktokolwiek podchodzi emocjonalnie? i niby kto? pracownicy odprawy? management? łyka kalms, bo zobaczył paxów FR?
to nie są jakies rozgrywki sportowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 8:30, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
jesli ktos placacy spora sumke za bilet bedzie musial stac w gate'cie z pasazerami low costow (ktorym to nie przeszkadza) to nastepnym razem poleci o innej godzinie (moze z inna linia). Sa linie ktore sie tym przejmuja (i slusznie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 8:46, 12 Sty 2006 Temat postu: Re: OSTRE STARCIE - SAS vs. FR juz od 12jan06 |
|
|
macx napisał: | od 12jan06 FR lata 15.40 na 16.10 co gryzie sie lekko z SAS ( odlot o 16.05 ) a takze czesciowo z LH (dep.17.00) i D5 (dep.15.45).
Jak myslicie czy SAS i LH nie trafi cos gdy zobacza gate wypelniony paxami na FR i swoimi pelnoplatnymi pax na MUC i CPH? -moze to tylko taka mala schiza ale ja bym sie wsciekl...
Poza tym jutro chrzest bojowy - jestem ciekawy czy przy zalozeniu ze SAS musi miec chociazby np 2busy+1bus pod D5+cos dla LH (gdyby im sie trafilo przyleciec troche wczesniej albo FR pozniej) uda sie jutro wszystkiemu poleciec bez zadnych spoznien???
A poza tym to moze maly spisek??? -znowu powoli zaczyna sie powtarzac sytuacja z ubieglego roku gdy rozklad byl tak ustawiony ze przez wakacje w srody i czwartki byl hardcore a przez pozostale dni wialo nuda.Moze mamy znowu mala powtorke z rozrywki i znowu ten rok uplynie pod haslem "wszystko na raz w 2-3 dni, apotem nuda?" |
Widze, że nie znasz sie na tym co napisałeś...
SK wystarczy jeden bus...
SK od marca będzie wcześniej latał...
LH od lata będzie później...
a co najważniejsze, przewoźnicy chca tak latać i niby co port ma z tym zrobić? Powiedzieć NIE? Spisek? rany....
Najchetniej bym skasował ten cały temat
Dziecinada...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:14, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
jasne, może powinno się kredą napisać każdemu na plecach ile płacił juz widzę, jak ktoś się obraża i następnym razem nie leci do londynu tylko np. do rzymu, żeby nie stać w jednej kolejce z tymi, którzy zapłacili mniej (niekoniecznie zresztą wcale mniej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 12:22, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witek mowa jest o miesiacach zimowych - doczytaj
Marcinj zapewniam Cie ze to roznica czy w gajcie na lawicy jest 70 osob (tyle na ile pewnie byl projektowany) czy prawie 200. Swoja droga juz przed wylotem ATR 72 jest ciasno i nie kazdy siedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 12:25, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Po za tym Witku i MArcinie uwazacie ze cala batalia o to ktore linie beda obslugiwane w wawie na etiudzie a ktore na terminalu 1 byla wyssana z palca? Wiekszosc pasazero bylawy w stanie doplacic te 50zl po to by nie musiec stac w kolejce do check-in po za budynkiem. Linie dbaja o to by ich samoloty byly odprawiane w lepszej czesci terminala, bez tloku, przy wazniejszych, ladniejszych gatach - powazne linie. To z cala pewnoscia przenosi sie na popyt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FiliP
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/EPPO
|
Wysłany: Czw 15:10, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
W źyciu nie widziałem na trym forum większej głupoty... "Jak myslicie czy SAS i LH nie trafi cos gdy zobacza gate wypelniony paxami na FR i swoimi pelnoplatnymi pax na MUC i CPH? -moze to tylko taka mala schiza ale ja bym sie wsciekl... "
a niby kto miałby sie sciec? Pilot z okna kabiny? Dzieciaku,co Ty wypisujesz... A co,może na "niepełnopłatnych" pasażerów FR pracownicy portu powinni demontować dekoracje?!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HermesParis
Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/GVA/DUS
|
Wysłany: Czw 22:03, 12 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
FiliP napisał: | A co,może na "niepełnopłatnych" pasażerów FR pracownicy portu powinni demontować dekoracje?!! |
proponuje zakaz siadania na krzeslach w hali odlotow przepaski na oczy, co by za duzo dekoracji sie nie naogladali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macx
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:10, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
OKI może to w pewien sposób było to naiwne postawienie tematu, pewnie tez nie mam racji jeśli chodzi o to jaka umowę ma podpisana SAS ,ale chodziło mi głównie o to: czy lowcosty powinny mieć jakieś preferencje i jeśli tak to jakie?
Aktualnie to wygląda przecież tak, ze najważniejsze samoloty które łatają z POZ to FR i W6!!
LO,D5, czy jakieś czarterki mogą w tej sytuacji tylko się schować i czekać na swoja kolej- widziałem już sytuacje gdy najpierw wylądował SHY, 2min. po nim FR, obsługa była prędzej przy SHY, on jako pierwszy podał dane paliwowe, a zgadnijcie i tak kto się pierwszy zatankował i był gotów na przyjęcie pax?- oczywiście FR, ponieważ Petrolot dostał wytyczne aby jego pierwszego obsłużyć...( a to przecież SHY pierwszy wylądował, i to on płaci pełne stawki za obsługę). Wiadomo powinno się kierować czasem odlotu jaki maja konkretne samoloty jeśli chodzi o kolejność obsługi, ale jeśli istnieje tylko 5 minut różnicy albo gdy nie ma żadnej różnicy w czasie odlotu to czy taka sytuacja jak opisałem powyżej jest normalna?- przecież to absurd!
Następny przykład – umowa z lowcostami jest tak podpisana, ze wymagają one w POZ najwięcej sprzętu i ludzi ( a płaca najmniej) i jeszcze nie daj boże karze się im czekać z czymkolwiek to dzieje się tragedia. Można dojść do wniosku, ze są one pępkiem świata [niech przykładem będzie wypowiedz z pewnego listopadowego dnia gdy w POZ od rana do SAS nic nie wylądowało ( oprócz awionetki) gdy pewien pan ubolewał w wywiadzie dla TVP3 na temat tego ze FR nie mógł wylądować w POZ, a nie wspomniał ani słowem o LO,D5, czy tez niepewnej pogodzie dla SAS i LH].
Sorry, ale jak dobrze pamiętam to właśnie LO.LH,SAS płaca normalne opłaty wiec nie rozumiem czemu nawet w oficjalnych wypowiedziach faworyzowane są lowcosty???
Mogę zrozumieć odpowiedz ze jest to przyszłość bo coraz więcej pax będzie latało lowcostami, a mniej tradycyjnymi; mogę tez zrozumieć ze lowcosty mogą w „nagrodę” uruchamiać kolejne połączenia z POZ, ze tak jest w całej Europie, ze jest to obowiązujący obecnie trend ale nadal mi taka odpowiedz nie starcza wiec jeśli ktoś mi potrafi odpowiedzieć na jakiej zasadzie w POZ są faworyzowane lowcosty to bardzo, bardzo dzięki....
Jeśli o mnie bowiem chodzi to niech sobie maja to wszystko co inne linie, ale z jakiej paki plącąc mniej, musimy dawać im więcej niż nawet LH, która ma najbardziej restrykcyjne przepisy; czemu przede wszystkim w POZ dosłownie liże się lowcosty po tylkach!!!
Cynicznie rzecz biorąc winni są wrocławianie, którzy jako pierwsi weszli fryzjerowi bez wazeliny w .... i cyniczne ( ale jakże skuteczne )podejście O’Learego, który wzajemnie napuszczał na siebie poszczególne porty w POL.
Jeśli zaś chodzi o rozdzielanie pax z poszczegółnych linii to nie jest mój wymysł, ponieważ każda szanująca się linia dba nawet o rozdzielenie pax z klasy C i Y-powinny być osobne check-iny,po to jest vipówka... Dla zainteresowanych polecam się też przyjrzeć umiejscowieniu i podziałowi gatów na większych niż POZ lotniskach,gate są raczej od siebie oddzielone...
PS1. Jeśli ktoś coś słyszał jak wygląda "faworyzowanie" lowcostów w innych portach to proszę napiszcie, a ja postaram się podrzucić nieco pikantnych szczególików na temat uprzejmości FR czy W6....
PS2. Jeśli zaś chodzi o rozkład to wkrótce zmienia się nie tylko rozkład SAS, ale też np.: od 01.03. rozkład W6, a od końca 03. FR...
A jeśli rozkład będzie taki jak w poprzednim roku ( mowa o okresie letnim oczywiście) to znowu będzie bałagan że aż pięknie, ponieważ tak naprawdę nie będzie ani gdzie zmieścić pax, ani sprzętu,ani ludzi żeby ich obsłużyć.
Jeżeli ktoś był na Ławicy w najgorętsze dni lata i widział terminal,który był tak zapchany,że matki które podróżowały razem z dzieciakami stawiały je maskach aut, (które nieszcześliwie stają w terminalu),bo nie było miejsca,to może się tylko domyslać jak wygląda gate w tym samym czasie-po wciśnięciu tam kilkuset osób robi się naprawdę nieciekawie( a nie można już wyjść).
A problemy np.: z busami czy sprzętem - to też nie jest ściema-wystarczy że są 1-2 samoloty +lowcost i jest problem, a przecież to na razie zima więc to nie są czartery i 1 bus starczy na LO czy LH a reszta dla FR czy W6.
Zreszta każdemu zainteresowanemu polecam przyjrzenie się boardingowi lowcosta w POZ-olejcie zapowiedzi i sprawdzcie-boarding jest zapowiadany przed lądowaniem samolotu! i ogłaszany na gate nr3, a robiony tak naprawdę przez gate nr1 czyli krajówkę-czemu?-bo nie ma takiej ilości busów i ludzi, więc połowę pax wrzuca się do kapeny i busa nr1, a reszta juz zbordingowana czeka na krajówce aż będzie wolny kolejny bus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macx
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:29, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Rozdział pax jednej linii od innych może być poza tym wpisany nawet w umowę jaką one podpisują z portem - czemu np.: SAS robi zawsze boarding na gate nr5?
Linia gwarantuje sobie w umowie nawet ilość check-inów, które muszą byc otwarte na każdą odprawę np.: LH musi mieć zawsze min.2, z czego 1powinienem być przeznaczony wyłacznie dla pax z klasy C.
Zatem już nawet linie segregują pax na tych "lepszych" i "gorszych"; podobnie wygląda sprawa z gatami- na niektórych lotniskach lowcosty dostają gate nr "enty" gdzieś na końcu terminala, do którego dotarcie zajmuje czasami sporo czasu...
Jeśli kogoś uraziłem tymi "niepełnopłatnymi" paxami to przepraszam, ale z punktu widzenia lotniska to LO,SAS,LH płacąc pełne stawki za handling mają pełnopłatnych" pax, a lowcosty, które płacą 20% z tego mają"niepełnopłatnych" paxów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macx
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:52, 13 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
To niestety znowu ja - jesli ktoś posiada statystyki spóznień w te właśnie dni kiedy odloty pokrywają się, to proszę o kontakt...
Z tego co wiem jest to całkiem częste a czasami całkiem potrafią być calkiem spore jak choćby tuż przed świętami gdy pokryła LH i W6 - ten drugi poleciał z taką dilejką że aż strach....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|