Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pismacy w służbie ATC
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:56, 22 Sie 2006    Temat postu: Pismacy w służbie ATC

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Śro 7:36, 23 Sie 2006    Temat postu:

Teraz nam Atco tylko odpowiedz czy napisali prawdę czy nie. Bo jeśli prawdę to jest do du.. ale jest nadzieja choć że będzie lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 8:12, 23 Sie 2006    Temat postu:

Część faktów się zgadza, cżęść to wymysły pismaków plus lansowanie własnej osoby przez pana Krawcewicza ("A kontrolerka została zawieszona w czynnościach za to, że w ogóle próbowała ratować pilotów z opresji. Na szczęście po tym, jak opisaliśmy tę historię, przywrócono ją na stanowisko - opowiada Krawcewicz).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:54, 24 Sie 2006    Temat postu:

Gazeta Wyborcza: Ławica potrzebuje radaru dodano: 2006.08.23
Dlaczego piloci samolotów pasażerskich mylą się i zamiast na Ławicy lądują w Krzesinach? Bo od początku roku radar, który mógłby ich uchronić przed pomyłką, jest wyłączony.

Tylko w tym roku samoloty pasażerskie kilka razy podchodziły do lądowania w Krzesinach zamiast na Ławicy. Tydzień temu, w środowy wieczór ponad 170 pasażerów tureckich linii lotniczych zamiast paść w ramiona bliskich na lotnisku w Ławicy, znalazło się na muszce wojskowych z Krzesin. Piloci omyłkowo posadzili bowiem boeinga na płycie 33. Bazy Lotniczej. Ostatecznie po dwugodzinnej szczegółowej kontroli samolot trafił do docelowego portu. Przyczyny pomyłki wzięła pod lupę teraz Komisja Badania Wypadków Lotniczych.

Jak się okazuje, takie incydenty zdarzają się w Poznaniu stosunkowo często. Tylko w tym roku aż sześciokrotnie cywilne samoloty podchodziły do lądowania w Krzesinach. Większość pilotów w porę korygowała błąd, ale przypadki posadzenia maszyny też się zdarzały. Wojsko potwierdza m.in. lądowanie Cesny w październiku ub. roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 11:54, 25 Sie 2006    Temat postu:

A dziś w "Głosie" mieszany artykuł lotniczy. Trochę o Ławicy, trochę o drogach lotniczych. Wojewoda wielkopolski stwierdza że ławica jest lotniskiem nierozwojowym przede wszystkim bo nie można stworzyć tu drugiego pasa startowego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 12:27, 25 Sie 2006    Temat postu:

Kaczy napisał:
A dziś w "Głosie" mieszany artykuł lotniczy. Trochę o Ławicy, trochę o drogach lotniczych. Wojewoda wielkopolski stwierdza że ławica jest lotniskiem nierozwojowym przede wszystkim bo nie można stworzyć tu drugiego pasa startowego.


Wątpię żeby ławicy kiedykolwiek był potrzebny drugi pas. Muszę kupić tę gazetę i poczytać może jeszcze jakieś genialne wypowiedzi się znajdą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wajher




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KTW/POZ/LBA

PostWysłany: Pią 13:27, 25 Sie 2006    Temat postu:

buahahahah czytajcie:

" Nad naszymi domami, na wysokości od 900 metrów do 15.550 kilometrów rozciągają się korytarze powietrzne, po których poruszają się samoloty."

Dobre muszą mieć radary nie?, tak wysoko sięgają.... Wink

A co do wypowiedzi Pana Dziuby:

Cytat:

Ławica nierozwojowa
Tadeusz Dziuba
wojewoda wielkopolski
Ławica jest lotniskiem nierozwojowym. Przede wszystkim nie można tu stworzyć drugiego pasa startowego, poza tym bezpośrednio do lotniska przylegają liczne osiedla mieszkaniowe, a do lądowania samoloty podchodzą od strony miasta. Tym samym możliwości rozwoju tego portu są mocno ograniczone.
O tym wszystkim było wiadomo już kilkanaście lat temu i wtedy trzeba było dokonać wyboru strategicznego: gdzie na powstać drugie lotnisko dla Poznania. Takie możliwości były, ale nikt o tym nie pomyślał, a w szczególności nie pomyślały o tym władze miasta. Widocznie zapominając, iż bez dużego lotniska aglomeracja poznańska nie będzie się dynamicznie rozwijać. Można było pomyśleć – dajmy na to – o porcie dwadzieścia kilometrów od Poznania, w Bednarach. Tam było wówczas likwidowane lotnisko wojskowe. Teren ten sprzedano w ręce prywatne. A mogło go kupić miasto.
Osobiście uważam, że trzeba szukać, a im szybciej tym lepiej, drugiego lotniska. Brak takiego portu dławi rozwój Wielkopolski. Jest to moje osobiste zdanie. Już goni nas Łódź, której władze samorządowe otwarcie postawiły na rozwój swojego lotniska.


Ta wypowiedz to moim zdaniem przejaw skrajnego ignoranctwa i braku jakiejkolwiek wiedzy na ten temat.
Łódź w mniemaniu Pana - za przeproszeniem - wojewody ma lotnisko z dwoma pasami (takie heathrow), pełną osłoną radarową, terminalem z rękawami no i oczywiście 5 agentow handlingowych.

Jeżeli Pan wojewoda zastanawia się nad tym, co dławi rozwój Wielkopolski, to podpowiem, że główną przyczyną są osoby pokroju Pana wojewody!



Panie Dziuba! Przestań się Pan Kompromitować - chciałoby się powiedzieć językiem urzędniczym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pią 13:56, 25 Sie 2006    Temat postu:

wajher napisał:


A co do wypowiedzi Pana Dziuby:

Cytat:

Ławica nierozwojowa
Tadeusz Dziuba
wojewoda wielkopolski
Ławica jest lotniskiem nierozwojowym. Przede wszystkim nie można tu stworzyć drugiego pasa startowego, poza tym bezpośrednio do lotniska przylegają liczne osiedla mieszkaniowe, a do lądowania samoloty podchodzą od strony miasta. Tym samym możliwości rozwoju tego portu są mocno ograniczone.
O tym wszystkim było wiadomo już kilkanaście lat temu i wtedy trzeba było dokonać wyboru strategicznego: gdzie na powstać drugie lotnisko dla Poznania. Takie możliwości były, ale nikt o tym nie pomyślał, a w szczególności nie pomyślały o tym władze miasta. Widocznie zapominając, iż bez dużego lotniska aglomeracja poznańska nie będzie się dynamicznie rozwijać. Można było pomyśleć – dajmy na to – o porcie dwadzieścia kilometrów od Poznania, w Bednarach. Tam było wówczas likwidowane lotnisko wojskowe. Teren ten sprzedano w ręce prywatne. A mogło go kupić miasto.
Osobiście uważam, że trzeba szukać, a im szybciej tym lepiej, drugiego lotniska. Brak takiego portu dławi rozwój Wielkopolski. Jest to moje osobiste zdanie. Już goni nas Łódź, której władze samorządowe otwarcie postawiły na rozwój swojego lotniska.


Ta wypowiedz to moim zdaniem przejaw skrajnego ignoranctwa i braku jakiejkolwiek wiedzy na ten temat.
Łódź w mniemaniu Pana - za przeproszeniem - wojewody ma lotnisko z dwoma pasami (takie heathrow), pełną osłoną radarową, terminalem z rękawami no i oczywiście 5 agentow handlingowych.

Jeżeli Pan wojewoda zastanawia się nad tym, co dławi rozwój Wielkopolski, to podpowiem, że główną przyczyną są osoby pokroju Pana wojewody!



Panie Dziuba! Przestań się Pan Kompromitować - chciałoby się powiedzieć językiem urzędniczym.


Widać że ze strony UW nie ma zbytnio szans na rozwój Ławicy, a to w końcu znaczący gracz w tym rozdaniu. Najlepiej zaorać wszystko. Ciekawe kto wybuduje nowe lotnisko?? Woj. Wielkopolskie?? Prywatni inwestorzy??- jacy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzik




Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 15:17, 25 Sie 2006    Temat postu:

A czy istnieje jakies powazne opracowanie na temat mozliwosci Lawicy, jej maksymalnej przepustowosci, koniecznych inwestycji by ta przepustowosc zwiekszyc?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 16:13, 25 Sie 2006    Temat postu:

ale bzdura, az sie noz w kieszeni otwiera...

wg wladz Poznania najlepiej najpierw wybudowac lotnisko z dwoma pasami kazdy minimum o dlugosci po 3000m , terminal do obslugi minimum 10 mln pasazerow, plyte postojowa dla 100 maszyn i wtedy nalezy zaczac zabiagac o nowych przewoznikow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:28, 25 Sie 2006    Temat postu:

Airliner napisał:

wg wladz Poznania najlepiej najpierw wybudowac lotnisko z dwoma pasami kazdy minimum o dlugosci po 3000m , terminal do obslugi minimum 10 mln pasazerow, plyte postojowa dla 100 maszyn i wtedy nalezy zaczac zabiagac o nowych przewoznikow.

Co chcieć... Taka inwestycja to prestiż, dotacje z budżetu centralnego i najpewniej także z Unii. A reszta to pewnie myślenie magiczne na zasadzie - będzie duuuże lotnisko to będzie ruch, bo na każdym dużym lotnisku jest dużo samolotów. Teraz zaś - widzi taki B767 z góry małą Ławicę i z obrzydzenia nie ląduje, a jak zobaczy nowe wielkie lotnisko, to się skusi Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 16:40, 25 Sie 2006    Temat postu:

Estraven napisał:
Airliner napisał:

wg wladz Poznania najlepiej najpierw wybudowac lotnisko z dwoma pasami kazdy minimum o dlugosci po 3000m , terminal do obslugi minimum 10 mln pasazerow, plyte postojowa dla 100 maszyn i wtedy nalezy zaczac zabiagac o nowych przewoznikow.

Co chcieć... Taka inwestycja to prestiż, dotacje z budżetu centralnego i najpewniej także z Unii. A reszta to pewnie myślenie magiczne na zasadzie - będzie duuuże lotnisko to będzie ruch, bo na każdym dużym lotnisku jest dużo samolotów. Teraz zaś - widzi taki B767 z góry małą Ławicę i z obrzydzenia nie ląduje, a jak zobaczy nowe wielkie lotnisko, to się skusi Laughing


No tak, w sumie masz racje...
Jak za kilka lat zostanie ukonczone lotnisko BBI w Berlinie a nowe lotnisko Poznan Intercontinental Airport powinno byc koniecznie jak najdalej wysuniete na zachod od Poznania i oba pasy koniecznie musza byc na takich samych kierunkach jak BBI to czasami bedzie mozna zobaczyc ladujacego zagubionego Airbusa A380 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:00, 25 Sie 2006    Temat postu:

@ bzik:
W tej chwili przepustowość wynosi 10 operacji na godzinę, co nie oznacza, że jeśli będzie chciało startować lub lądować 10 maszyn naraz - żadna nie bedzie czekać.

Podstawowym problemem jest brak dróg kolowania. Nawet uruchomienie radarowego zbliżania nie poprawi sytuacji, ponieważ ze względu na długi czas zajęcia pasa przez lądujący samolot podchodzące będą musiały być ustawiane co 10-12 NM, co w praktyce niewiele zmieni w stosunku do dzisiejszej sytuacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bzik




Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 21:17, 25 Sie 2006    Temat postu:

@Atco
Czyli rozumiem, ze podstawowym problemem Lawicy, poza dobrym zarzadzaniem i wsparciem ze strony miasta/wojewodztwa, sa drogi kolowania? A halas generowany przez ladujace samoloty, czy tym tematem ktos sie zajmowal?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 21:59, 25 Sie 2006    Temat postu:

Z punktu widzenia ATC zwracam uwagę na drogi kołowania. Hałas mnie średnio interesuje, to raczej działka WIOŚ. Nie sądzę, żeby ten hałas był szczególnie uciążliwy. Mnie nigdy nie przeszkadzał, ani kiedy mieszkałem na Jeżycach, ani kiedy mieszkam z 10NM na zachód od pasa i prawie wszystko mi nad głową przelatuje.
Znacznie bardziej dokuczał mi hałas aut na Katowickiej kiedy mieszkałem na os. Lecha czy na Zamehoffa kiedy mieszkałem na Piastowskim ale nie słyszałem, żeby ktoś domagał się zamknięcia tych ulic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin