|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Wto 17:46, 30 Sty 2007 Temat postu: POZ AS a wolny rynek - czyli co to u licha jest? |
|
|
Moi drodzy,
nie ukrywam, że celowo rozpoczynam ten wątek aby wzbudzić rzeczową dyskusję na temat tej firmy, działającej - jak mniemam jako mutant ustawy prawo lotnicze i ustawy o PP Porty Lotnicze (z setkami póxniejszych zmian) itp, itd.
Otóż zapoznałem się dogłębnie z nowiutką stroną POZ AS. I co widzę? CENNIK USŁUG!!
Wszystko byłoby okej, gdyby nie fakt, iż proponowane przez POZ AS ceny są w niektórych przypadkach o 120% wyższe niż na innych lotniskach.
Ja rozumiem: rożnice w kosztach, utrzymanie itp., ale ciężko mi uwierzyć, że różnice wynikające z kosztów ponoszonej działalności są AŻ TAK WIELKIE!
Krótko mówiąc śmiem twierdzić, że cennik usług tej firmy jest ustalany arbitralnie, a efekt skali strategom POZ AS jest chyba pojęciem nieznanym.
W tym przypadku podpisuję się wszystkimi kończynami pod ministerialnym projektem rozporządzenia dotyczącym zasad regulowania wysokości opłat lotniskowych i handlingowych (ostatnio pisano o tym w PB).
Jeśli upatrujemy gdzieś ograniczonej aktywności przewoźników w POZ, to powinniśmy również zwrócić uwagę na firmę, o której śmiem tutaj pisac.
Z góry przepraszam kolegów-forumowiczów z POZ AS, ale po prostu ... ręce opadają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Craviec
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Puszczykowo
|
Wysłany: Wto 18:09, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nigdzie w Necie nie znalazłem. Co to ma być "POZ AS"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Wto 18:14, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Craviec napisał: | Nigdzie w Necie nie znalazłem. Co to ma być "POZ AS"? |
POZ AS - Poznan Airport Services - agent handlingowy [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 18:14, 30 Sty 2007 Temat postu: Re: POZ AS a wolny rynek - czyli co to u licha jest? |
|
|
wajher napisał: |
W tym przypadku podpisuję się wszystkimi kończynami pod ministerialnym projektem rozporządzenia dotyczącym zasad regulowania wysokości opłat lotniskowych i handlingowych (ostatnio pisano o tym w PB).. |
Nic dobrego z ministerialnej regulacji napewno nie wyniknie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Craviec
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Puszczykowo
|
Wysłany: Wto 18:15, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
wajher napisał: | Craviec napisał: | Nigdzie w Necie nie znalazłem. Co to ma być "POZ AS"? |
POZ AS - Poznan Airport Services - agent handlingowy [link widoczny dla zalogowanych] |
Dzięki! Poczytam sobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:23, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Craviec napisał: | Co to ma być "POZ AS"? |
Tej strony nie znalem, a w starych archiwach znalazlem, ze: Cytat: | (...)firmą, świadczącą usługi na lotnisku, jest spółka POZ Airport Services sp. z o.o. Działa od listopada 1996 roku w Porcie Lotniczym Poznań - Ławica jako agent handlingowy w zakresie obsługi naziemnej samolotów, pasażerów i ich bagażu oraz ładunków (cargo). | Wiecej po angielsku:
Cytat: | POZ Airport Services sp. z o.o. has been operating as a handling agent at the Poznań-Ławica Airport covering aircraft, passengers and baggage as well as cargo service since November 1996. The principal shareholder of the Company is "Polish Airports" State Enterprise
POZ AS has obtained all the required certificates:
* The Polish Ministry of Transportation Licence (1996)
* The Polish Qualification Certificate issued by the Civil Aviation General Inspection
* The international certificate confirming the compliance of the quality assurance system with the requirements of the ISO 9001:2000 standard granted by Lloyd's Register Quality Assurance Ltd. in 2001
* The Certificate of "Dobre bo polskie" competition granted in 2002
POZ AS has been a member of the IATA Ground Handling Council since 1998, and its handling services are rendered in accordance with the IATA standards. In 2000 POZ AS opened its travel agency "POZ-TRAVEL" which is located in Passenger Terminal. |
A co do sedna sprawy, czyli tego, ze "ceny są w niektórych przypadkach o 120% wyższe niż na innych lotniskach". Ekonomia uczy, iz wysokie ceny to sa tzw. ceny zaporowe. Byle tylko zarobic ile sie da, ale ze spokojem i się bron Boze nie przepracowac. A ze pasazerowie na tym tracą? Kogo to własciwie obchodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:46, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Danny, Twój sceptycyzm jest chyba dla zasady. To rozporządzenie wymusza dopuszczenie konkurencji w handlingu w polskich portach lotniczych. Z konkurencji jednak sporo w lotnictwie wyniknęło - zwłaszcza w ostatnich dwóch latach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michał77
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 18:57, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tak to jest jak robi coś państwowa firma. Nie zależy jej na rozowoju i ulepszaniu oferty tylko na oskubaniu klientów. We Wrocławiu port ma w rękach handling i petrolot, co daje im możliwość zaoferowania spójnej dobrej oferty! A u nas co?? Starzy wyjadacze. Efekty widać. W połączeniu z pełnym olewem miasta i regionu wychodzi to co jest....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Wto 19:08, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Danny, Twój sceptycyzm jest chyba dla zasady. To rozporządzenie wymusza dopuszczenie konkurencji w handlingu w polskich portach lotniczych. Z konkurencji jednak sporo w lotnictwie wyniknęło - zwłaszcza w ostatnich dwóch latach. |
Przeczytaj uważnie cytat do którego odniósł się Danny. On nie odniósł się do całości regulacji a tylko do zdania (tak mniemam) Wajhera dotyczącego cen. Bo cen w żadnym wypadku niewolno regulować ministerialnie. Wolny rynek tego dopuścić nie może.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 19:44, 30 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ooops, my fault.
Na swoją obronę dodam, ze zafiksowałem się projektem wymuszającym dopuszczenie konkurencji, gdyż i taki powstał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macx
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 12:05, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
hej
sorka a czy ktos kiedys sprawdzal skad sie biora sie ( port,port,port) te ceny???
np.: bardzo zabawne oplaty stale ( np.: za dzierzawe boksow w terminalu ) jakie zmuszone sa placic wszystkie podmioty gospodarcze dzialajace na terenie terminalu - czy nikogo nie dziwi ze nikomu nie oplaca sie prowadzic na lotnisku miedzynarodowym poczty,apteki,kwiaciarni???
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Śro 12:53, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Atco, jestem jak najbardziej za konkurencja dlatego mowie NIE ingerowaniu przez ministra w ceny. Zwlaszcza tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Śro 13:00, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Atco, jestem jak najbardziej za konkurencja dlatego mowie NIE ingerowaniu przez ministra w ceny. Zwlaszcza tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Danny ale nie chodziło o regulowanie cen tylko wyznaczenie składników kalkulacji cen. Oczywiscie samą kalkulacją tez mozna manipulowac - Polak potrafi. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest KONKURENCJA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kasiol
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 16:21, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nie zgadzam sie z teza wajhera, a z jego wypowiewdzi wnioskuje, ze niezbyt przylozyl sie do tematu.
Po pierwsze - nie wiem skad czerpie informacje na temat oplat handlingowych, jednakze w jednym ma racje - NIEKTORE ceny sa wyzsze, ale WIEKSZOSC cen jest nizsza. Tak sie sklada, ze wizytowalem miedzy innymi spolke WAS (Warsaw Airport Services) oraz GDN AS (GDN AIRPORT SERVICES) i na kilkadziesiat pozycji w ich cennikach znalazlem zaledwie kilka, w ktorych POZ jest drozszy.
Po drugie - niskokosztowe linie lotnicze, w ktorych wiekszosc z piszacych na forum upatruje kandydatow na rozwoj siatki polaczej z POZ (ktora, zgadzam sie, jest zenujaco slaba), placa zanizone stawki za handling (podobno dotowane jeszcze przez miasto-czyli nas wszystkich, podatnikow) i nie kwapia sie z otwieraniem nowych tras. Moim zdaniem powod jest banalnie prosty - mniejsze zaludnienie i specyfika Wielkopolski (niskie bezrobocie, brak tradycji podrozy "za chlebem", gospodarnosc itp) plus szereg innych, mniej znaczacych czynnikow. Innymi slowy - gdyby bylo zapotrzebowanie - przewoznicy zapewne przestali by omijac POZ.
Mysle, ze POZ AS jest jak najbardziej zainteresowany obsluga wiekszej ilosci przwoznikow i ich polaczen. Dzieki temu ceny moga byc jeszcze nizsze, a nie odwrotnie! Pamietac nalezy takze, ze wymaga to odpowiedniej infrastruktury portowej (patrz chocby gate'y) itp. itd.
Pozdrawiam wszystkich!
Kasiol
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wajher
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KTW/POZ/LBA
|
Wysłany: Pią 18:32, 02 Lut 2007 Temat postu: |
|
|
Witam,
czy się nie przyłozyłem?
No nie wiem, a skąd ta pewnosć o znaczących obniżkach dla LCC?
Druga sprawa: "katalogowe" ceny POZ ASu za obsługę są wyższe o jakieś 30% niż u innych agentów "niezrzeszonych", czyli tych spoza "grupy kapitałowej PPL" (sic!). Zapewne masz dostęp do tych informacji, wiec sprawdź
To sprawia ze PPL i spółki córki wesoło obwarowały sie na swoich pozycjach.... (patrz sceny w Rzeszowie) i nic sobie nie robią z tego ze podobne usługi na zachodzie są nawet o 60% tańsze... to się nazywa "kartel cenowy".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|