|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 23:42, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Ja z kolei podziwiam Twoje dobre samopoczucie. Gołym okiem widać, że Poznań wlecze się w ogonie polskich lotnisk. |
nie liczac zielonej gory;) fakt. poznan stoi w miejscu i jak czytam teorie ksiezycowe o dauair`ach, vlm`ach, starwing`ach to sie lapie za glowe. moze te polaczenia i sa przydatne (ze wzgledu na biznes), rozklad moze i efektownie wyglada, ale daja w sumie 20 % paxow jednego polaczenia lowcostem! ja tymi samolotami nigdy nie polece! a na easyjeta do berlina dygam kilka razy w roku.
Atco napisał: | Danny ma całkowitą rację: niewykluczone, że już w przyszłym roku Lublinek wyprzedzi Poznań jeśli chodzi o liczbę pasażerów. Rzekłbym, że to bardzo prawdpodobne. |
i flaszka poszla sie rypac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 8:23, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
jak najbardziej VLM byloby dobre jednak to linia ktora moglay jedynie zabrac pax lufie badz sasowi - ja raczej wole dodatkowe polaczenia do fra i muc.
Jakos wladze lotniska nie mysla ze tego typu linie nie dadza nowych klientow tylko przewioza czesc dotychczasowych a LCC sa w stanie generowac ruch zdobywajac zupelnie nowych klientow i to masowo. Zdaje sie ze wladze Ławicy zupelnie nie sa swiadome ze wlasnie teraz odbywa sie boj o pola wplywow szczegolnie w zachodniej polsce. Kazde nowe polaczenie z jednego lotniska ogranicza otwieranie kolejnych z innego i odrobic ten ubytek w rynku bedzie potem duzo trudniej.
LCC powinnismy przyjmowac z otwartymi rekoma i bez zadnego narzekania przystawac niemal na ich warunki - bo to sie i tak oplaci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 8:42, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Ja sądzę, że w 2006 to ledwo będzie pół miliona paxów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PB
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 8:47, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | PB napisał: | /\ a Katowice ile mają? |
Katowice maja ok 316 tys ludzi Natomiast GOP czyli Gornoslaski okreg przemyslowy ma ponad 3,5mln ludzi
[link widoczny dla zalogowanych] |
wiem, wiem to było ironiczne pytanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 9:21, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Ja sądzę, że w 2006 to ledwo będzie pół miliona paxów. |
w POZNANIU ? No nie na to szansy nie ma - no chyba ze wizz lub ryan zrezygnuja z Londynu. Razem przeciez dadza minimum 150tys przez rok a 400 mozna liczyc i bez nich. Wiec ponizej 600tys w 2006 to bylby wstyd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Pią 9:25, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: | nie liczac zielonej gory;) fakt. poznan stoi w miejscu i jak czytam teorie ksiezycowe o dauair`ach, vlm`ach, starwing`ach to sie lapie za glowe. moze te polaczenia i sa przydatne (ze wzgledu na biznes), rozklad moze i efektownie wyglada, ale daja w sumie 20 % paxow jednego polaczenia lowcostem! ja tymi samolotami nigdy nie polece! a na easyjeta do berlina dygam kilka razy w roku |
Zasieki1, a więc według teorii, którą głosisz, najważniejsza dla lotniska jest ilość przewiezionych przez lowcosta pasażerów. A co z tego lotnisko ma? Nędzne grosze płacone za pasażera! - a miasto jeszcze przewoźnikowi dopłaca.
Zadaj sobie pytanie, kto robi statystykę - nasi, którzy jadą na "saksy", czyli polscy Gastarbeiterzy. Tematem zajmują się już organizacje turystyczne. Z pewnych przecieków (badania jeszcze nie są zakończone) wiem. że są miasta, do których lowcosty przywiozły KILKA tylko procent turystów. Gdzie są te setki tysięcy obiecywane przez MOL? Nawet nie w Krakowie, bo Angoli, którzy przylatują na wódę i panienki nawet się jako turystów nie notuje (bo agencje nie są klasyfikowane jako hotele). Zamiast jechać do pubu w dokach, wsiada taki angielski prolet do samolotu i następnego ranka wraca do siebie. Dlaczego więc płacimy lowcostom? Za co? Za wywiezienie naszych do roboty?
Czy taki efekt to jest Twoim zdaniem korzyść dla miasta? A czytaleś w Przekroju reportaż o tym, co Angole z Krakowa robią?. A wiesz, jaki burdel - dosłownie i w przenośmi - z Pragi Czeskiej zrobili?
Czy Ty myślisz, że poważny biznes (nie tylko przedstawiciele koncernów, ale np. pracownicy małych i średnich firm, chętnie leci w warunkach jak w autobusie PKS typu Autosan H9, w którym jego sąsiedzi zaraz po starcie rozwijają sznytki i tłuką jajeczka o oparcie fotela?
Pewien profesor z Krakowa, bardzo aktywny w Europie, po kilku lotach lowcostami (a leciał nawet easyjet i Germanwings) powiedział mi: "Nigdy więcej!")
Sprawdź co na powyższy temat pisał Kuba na Forum i może skonsultuj Twoje poglądy z ekspertami z Universytetu w Leeds!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 9:36, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Postawmy zasadnicze pytanie: czy port lotniczy jest dla jego zarządu, czy dla pasażerów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 9:50, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Zyjemi w kapitalizmie i Port lotniczy jest dla paxow z zachowaniem oplacalonosci wykonywanej uslugi. Zgodze sie z tym, ze nie mozna liczyc TYLKO na tanich przewoznikow. Oni w wielu przypadkach woza trzode chlewna i ktos powazny nie chce z nimi leciec. Mi to tez nie odpowiada. W tym roku lecialem sluzbowo do Budapesztu i lecial z GDN via FRA. I powiem, ze to mi najbardziej odpowiadalo - mozliwosc wypicia piwka, zjedzenia kanapki (paskudnej zreszta) i popracowania na kompie bez zagladania pzrez ramie jakiegos tumoka z tekstem "Jaki fajny komputer. Ile to cacko kosztowalo?".
Z jednej strony sie ciesze, ze w polskich portach lotniczych anstapily tluste lata i jest taki wielki boom. Duzo pax'ow, duzo samolotow - jest co fotografowac. I licze na to, ze to przyciagnie z czasem tez tradycyjnych przewoznikow. Bo tak naparwde tania linia wozi tanich paxow, z ktorych super korzysci tez nie ma. Bo ktos lecacy biznesowo, zanocuje w hotelu z min. 3* a nie w hostelu, bedzie jadl w restauracjach a nie w McDolandach i bedzie poruszal sie wynajetym samochodem badz TAXI, a nie komunikacja miejska.
Moim zdaniem, w naszych portach powinna byc zachowana rownowaga w ilosci rejsow wykonywanych przez tradycyjnych przewozniko i LCC - 50/50. Nie mowi tu o proporcji paxow, lecz o proporcji dziennych operacji.
Na starym Jumbo mowilo sie, ze Polska musi miec jeden silny HUB w WAW i wszystkie z regionalow kierowac via WAW, FRA i MUC. Nie zgadzam sie z tym. Jest wiele europejskich kierunkow, a dokladniej HUB'ow, gdzie mogliby spokojnie sobie poradzic. Szczegolnie, jak teraz maja samoloty serii E70. System, jaki jest w Niemczech, jest bardzo dobrym system. Bo z kazdego wiekszego miasta polecicie gdzies dalej w Europe. A FRA i MUC przejeli wszystkie dalekie polaczenia.
Moim skromnym zdaniem, za parenascie lat, gdy ruch az tak wzrosnie, ze FRA i MUC beda zapchane i nie beda w stanie przyjac nowych rejsow, porty te zredukuja ilosc polaczen do Europy do minimum, i polacza sie tylko z HUB'ami. Zas siatki europejskie przejma pozostale niemieckie porty, z dobrym skomunikowaniem z FRA i MUC, nawet na duzych maszynach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 9:53, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
hihi. Region i lotnisko zarabia dzieki pasazerom.. Tych regularnych nazywanych czasem biznesowymi nie pojawia sie co roku zbyt duzo i oni i tak lataja w takie miejsca na ktore nie ma co liczyc w polaczeniach bezposrednich. Chodzi o nowych pasazerow ktorych trzeba nawet przez lata wozic bez zyskow dla portu by potem oni nabijali kase juz jako "biznesowi" a region i tak zarabia nawet jak angole zdemoluja to i tak zostawia wiecej kasy.
Nie chodzi o regularnych pasazerow ktorzy zle nie maja (po za polaczeniam do FRA), ale o zupelnie nowych. A nic bardziej nie przyciaga do portu niz cyferki statystyk - one nie rozrozniaja tych bogatych i biednych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Pią 10:15, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | hihi. Region i lotnisko zarabia dzieki pasazerom.. Tych regularnych nazywanych czasem biznesowymi nie pojawia sie co roku zbyt duzo i oni i tak lataja w takie miejsca na ktore nie ma co liczyc w polaczeniach bezposrednich. Chodzi o nowych pasazerow ktorych trzeba nawet przez lata wozic bez zyskow dla portu by potem oni nabijali kase juz jako "biznesowi" a region i tak zarabia nawet jak angole zdemoluja to i tak zostawia wiecej kasy.
Nie chodzi o regularnych pasazerow ktorzy zle nie maja (po za polaczeniam do FRA), ale o zupelnie nowych. A nic bardziej nie przyciaga do portu niz cyferki statystyk - one nie rozrozniaja tych bogatych i biednych |
Czy to o to chodzi? (przykład euforii z forum Łódź)
• JEEEEEEEEEEEEE IP: *.toya.net.pl
Gość: pozytywny 01.12.05, 22:13 + odpowiedz
No kurna nareszcie!!!!!!!!!! Chłopaki z Dublina będą latać do nas, na tanie
browary i piekne kobiety!!!!!!!!!!! Budować hotele, sypialnie, restauracje,
knajpy i dawać tych turystów do nas!!!!!!!!!!
I sygnał otrzeźwienia (do uwzględniania przez wyznawcwó statystyki):
• a Paryż, Rzym ?! IP: *.astral.lodz.pl
Gość: MM 02.12.05, 08:33 + odpowiedz
kto wreszcie nas tam zabierze?!
BTW, zaciekawiła mnie teza: "A nic bardziej nie przyciaga do portu niz cyferki statystyk". Chętnie bym się dowiedział w jaki sposób to ma funkcjonować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 10:21, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Researcher napisał: |
BTW, zaciekawiła mnie teza: "A nic bardziej nie przyciaga do portu niz cyferki statystyk". Chętnie bym się dowiedział w jaki sposób to ma funkcjonować? |
media
nie zeby mi sie podobali ci angole i same LCC na plycie.
Ale szybciej sie rozwinie lotnisko jesli zacznie od LCC i wejdzie z nimi na "pewien poziom" niz bazujac na corocznym malym przyroscie paxow tradycyjnych. Chodzi tu o zdobywanie NOWYCH klientow a LCC to odpowiednik PROMOCJI jak darmowe rozmowy przez rok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 12:06, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Wlasnie FR oglosil DUB-LCJ. Brawo zarzad Lawicy. Prosimy o BIS!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 12:44, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Zarzad czy tam wladze Ławicy nie czuja wlasnej porazki ? Przeciez wynik 2005 i to co pewnie bedzie w 2006 to pelna kompromitacja - oni sami powinno odejsc.
Miasto na nich nie naciska ? No PPL nie bedzie to oczywiste ... ale kurcze jesli komus nic nie wychodzi, a innym w podobnych warunkach wychodzi to sami powinni wyciagnac wnioski.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Pią 13:15, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Postawmy zasadnicze pytanie: czy port lotniczy jest dla jego zarządu, czy dla pasażerów? |
Słuszne pytanie, na które jest jedyna prawidłowa odpowiedź: port lotniczy jest dla pasażerów!
Tylko skąd ma port "wytrzasnąć" tych pasażerów, jeżeli Poznaniacy i Wielkopolanie latają mniej, nawet jeżeli uwzględnić znaną i udowodnioną korelację z PNB i jego dynamiką (PNB = Produkt Narodowy Brutto).
Trzeba ponadto uwzględnić, że przy obecnej strukturze udziałów w spółce Port Lotniczy Poznań-Ławica, w której PPL ma większość, prezes Ławicy "może sobie poskakać" i nie będzie w stanie przeforsować pewnych koniecznych wydatków, bo mu na to rada nadzorcza nie pozwoli. A port ma duże potrzeby, które mogłyby zwiększyć jego atrakcyjność dla linii lotniczych. Oczywiście pomijam sprawę terminalu - najbardziej funkcjonalnego w Polsce, o którym znajomi z zagranicy rozpływają się w zachwytach. Google mówi, że nowy terminal na Ławicy, to też zasługa prezesa Pawłowskiego. A więc jak to jest z tym Zarządem?
Załóżmy nawet, że wyszarpnąłby przezes kasę z Miasta czy Województwa i pozyskał nowe połączenia lowcostowe. Jakie jest prawdopodobieństwo. że po kilku miesiącach nie zostaną zamknięte? Znając stosunki w Poznaniu, mieście partnerskim Hanoweru, twierdzę, że nie ma podstaw do twierdzenia, że Miasto i Województwo nic nie robią. Są to zbyt delikatne sprawy, aby o nich mówić publicznie. A że są legalistami i nie zaakceptują, podobnie jak i urzędnicy w Heimacie, nielegalnego dotowania prywatnych firm, to chyba o nich korzystnie świadczy.
Airline marketing funkcjonuje w przypadku połączeń biznesowych (przez wielu na forum totalnie lekceważonych), do których jszcze jak na razie nie trzeba dopłacać, szczególnie jak się ma w porcie dobry forecast.
To nie funkcjonuje w przypadku lowcostów. Tam obowiązuje zasada: "zapłacisz to latamy". I to włsśnie jest największy błąd popełniony w Polsce, że niektóry porty dały się w tą zastawioną przez MOL pułapkę złapać i - zaczęła się lawina nie do powstrzymania. A że jak wiadomo Poznaniaków do Szkotów się porównuje, to nie ma się co dziwić, że płacić nie chcą!
Dlatego też nie można się zgodzić ze takim stanowiskiem:
Danny napisał: | Wlasnie FR oglosil DUB-LCJ. Brawo zarzad Lawicy. Prosimy o BIS! | .
Danny, gdybyś zadał sobie trud przeanalizowania doniesień z ostatnich trzech dni, to doszedłbyś z pewnością do wniosku, że nocne lądowania C0 wcale nie są takie pewne. Kropiwnicki zagrał vabank i zagwarantował C0, że Lublinek będzie otwarty w nocy. A przecież Atco ostrzegał i opisywał problemy związane z pozyskaniem pracowników na wieżę. Być może prezydent Łodzi myślał sobie, że wystarczy po prostu administracyjnie zadekretować otwarcie lotniska (wybory samorządowe idą!) i "przebił" zarząd Lublinka, który wyskoczył mu z jakimiś problemem z kontrolerami.
Z tym ogłaszaniem nowych połączeń trzeba być ostrożnym. Nie chcę być zbyt dosłowny, ale jeden z moich starszych kolegów, który pracuje u zagranicznego lowcosta (nie z tych największych), wspomniał coś kiedyś o ich metodach przygotowania forcastu: metodą klasyczną, na oko z następującą fazą prób i błędów. To się nie ma co dziwić, że się tak często wycofują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 13:23, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Researcher napisał: |
Tylko skąd ma port "wytrzasnąć" tych pasażerów, jeżeli Poznaniacy i Wielkopolanie latają mniej, nawet jeżeli uwzględnić znaną i udowodnioną korelację z PNB i jego dynamiką (PNB = Produkt Narodowy Brutto). |
Jest to teza calkowicie falszywa o czym swiadczy na przyklad ogromna liczba czarterow. Poznaniacy maja kasy ale gdzie maja latac jak nie ma polaczen?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|