Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

prawdopodobnie jutro ogloszone zostana nowe kierunki Ryana..
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 13:38, 02 Gru 2005    Temat postu:

oczywiscie ze poznaniacy lataja .. tyle ze jesli nie moga latac z Ławicy albo moga ale w cenie 3x wyzszej niz z Wawy, Berlina czy nawet Wrocłąwia to niewielu z nich wybierze Poznan, tym bardziej ze dojazd i do wawy do Poznania jest bardzo dobry. Dla tych ktorzy mieszkaja po za poznaniem i choc maja do niego blizej (Konin) wszystko jedno czy wsiadajac do pociagu jada do wawy czy do poznania.
Oczywiscie pewnie statystycznie mniej osob z wielkopolski dorabia w GB czy irlandi bo bezrobocie w poznaniu jest niewielkie, ale jak napisal Danny popyt na chartery jest ogromny a i tak z tego co slysze przynajmniej polowa moich znajomych lata z wawy czy berlina bo wycieczki do egiptu czy turcji im sie znudzily.
A ja sie ciagle bede upieral przy tym ze nowi pasazerowie przyciagnieci cenami LCC nawet przy ujemnym bilansie wspolpracy portu czy miasta z LCC sa zacheta do wejscia nowych tradycyjnych linii - co sie na dluzsza mete oplaca. Nowe linie wchodza wtedy jzu na duzo wiekszy rynek.
Wiele osob po pierwszym wylocie z poznania potem sie do tego przyzwyczaja i po prostu nie chce im sie jechac do wawy i przepychac wsrod niemilego personelu okecia. Doplaca za wygode i wyleca z Poznania - ale trzeba ich najpierw do tego zachecic.
By zarobic najpierw trzeba zainwestowac i wydac kase - to zadna nowosc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Pią 14:04, 02 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Nie chodzi o wyścigi, tylko o ten marazm w Poznaniu (nie tylko na lotnisku). Rzygać się chce.


Marazm w Poznaniu???
Chcesz się porzygać, przyleć do Szczecina.

G


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:15, 02 Gru 2005    Temat postu:

Ale lotnisko w Goleniowie leży zdecydowanie dalej od Szczecina niż Ławica od Poznania i to jest główną przyczyną tego, że słabo przędzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 14:30, 02 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Ale lotnisko w Goleniowie leży zdecydowanie dalej od Szczecina niż Ławica od Poznania i to jest główną przyczyną tego, że słabo przędzie.


Ile Golenoiw od Szczecina lezy? 65 km, mniej, wiecej? A TXL? No, moze dalej, bo ok.100-120km. Ale trzeba jeszcze porownac siatke polaczen. Gdyby lotniska zaczely swoja dzialalnosc w tym samym momencie, SZZ mialby szanse. Jednak TXL ma bardzo dobrze rozwinieta siatke polaczen i wielu szczeciniakow i nie tylko korzysta wlasnie z uslug TXL. I to moim zdaniem jest glowna przyczyna tak slabego Goleniowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 14:33, 02 Gru 2005    Temat postu:

Danny napisał:
Researcher napisał:


Tylko skąd ma port "wytrzasnąć" tych pasażerów, jeżeli Poznaniacy i Wielkopolanie latają mniej, nawet jeżeli uwzględnić znaną i udowodnioną korelację z PNB i jego dynamiką (PNB = Produkt Narodowy Brutto).


Jest to teza calkowicie falszywa o czym swiadczy na przyklad ogromna liczba czarterow. Poznaniacy maja kasy ale gdzie maja latac jak nie ma polaczen?


Dokładnie Danny, zgadzam się w 100%. NIe ma połączeń więc jeżdżą do Berlina czy Wawy. Jestem ciekaw czy zarząd ławicy zdaje sobie sprawę jak bardzo jesteśmy w tyle i jaki potencjał PAX się "marnuje"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:34, 02 Gru 2005    Temat postu:

@ Spotter:
No to niby rozsądny argument. Tak samo, jak utyskiwanie, że w Polsce nie produkuje się zegarków. Wystarczyłoby zacząc produkcję w tym samym mniej więcej czasie co najstarsze szwajcarskie manufaktury i wyrobić sobie odpowiednią reputację. Plus przenieść Polskę do Szwajcarji, nie mieć wojen i pięćdziesięciu lat komuny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spotter




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: GDN

PostWysłany: Pią 14:40, 02 Gru 2005    Temat postu:

Tak, masz racje. Przeslosci nie wymazemy i nie ominiemy. Ale widzisz, to wszystko jest bledne kolo. Bo ludzie z LO i innych lini patrza i widza, ze na ich polaczeniach jest niewiele chetnych. Moze i zdaja sobie sprawe z tego, ze wielu leci z Berlina, ale nie maja jak sprawdzic, ilu dokladnie i dokad. A tez nie odwaza sie dac od razu 10 polaczen do roznych miast, bo wiaze sie z kosztami na samym poczatku, a wiadomo, ze maszyny na znanych polaczeniach moga zarobic.

Wiec jak sam widzisz, sprawa jest trudna. Z pewnoscia kazdy czeka na to, zeby ktos inny wszedl i sprawdzil, jak idzie. Ale nikt sie nie odwazy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:11, 02 Gru 2005    Temat postu:

Danny napisał:
Researcher napisał:


Tylko skąd ma port "wytrzasnąć" tych pasażerów, jeżeli Poznaniacy i Wielkopolanie latają mniej, nawet jeżeli uwzględnić znaną i udowodnioną korelację z PNB i jego dynamiką (PNB = Produkt Narodowy Brutto).


Jest to teza calkowicie falszywa o czym swiadczy na przyklad ogromna liczba czarterow. Poznaniacy maja kasy ale gdzie maja latac jak nie ma polaczen?

Drogi Researcherze podoba mi sie, ze sie tak angazujesz i poswiecasz swoj czas na pisanie na forum. Mam jednak pare uwag do Twoich postow:
1. nie wiem skad bierzesz swoje infornacje na temat specyfiki ruchu na Lawicy. Podkreslasz caly czas, ze jest on wybitnie biznesowy. Popatrz jednak co mowia statystyki. Ruch regularny paxow na Lawicy rosnie powoli. Calkowita liczba paxow w ciagu kilku ostatnich lat zwieksza sie przedewszystkim dzieki czarterom i ostatnio LCC. Biorac pod uwage polaczenia regularne POZ jest znaczaco za GDN czy WRO - nadrabia wlasnie czarterami.
2. czy zarzad Lawicy istotnie jest taki, ze nie daje kasy LCC? Jak nazwac 400tys PLN dla Wizza za jedno polaczenie. Moim zdaniem mota sie on jak szalony. Bardzo by chcial tylko nie ma pojecia czy pomyslu jak to zrobic, jak budowac pozycje Lawicy.
3.Pasazerowie LCC daja zarobic tez portom. Nie chodzi o oplaty lotniskowe (te sa smiesznie niskie i czasem nie pokrywaja obslugi) ale w porcie zarabiaja kioski, restauracje, wypozyczalnie samochodow. W Polsce w roznych portach jest roznie, w jednych placi sie czynsz za metr powierzchni na terenie portu, w innych placi sie portom procent od swojego obrotu. Tam gdzie pojawily sie LCC wozace paxow, w tych portach, dochody czerpane od instytucji dzialajacych na ich terenie wzrosly kilkakrotnie. Bardzo mi sie podobaja KTW o 6 rano. Dziki tlum ludzi i zapach kawy i ciastek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:18, 02 Gru 2005    Temat postu:

Researcher napisał:
zasieki1 napisał:
nie liczac zielonej gory;) fakt. poznan stoi w miejscu i jak czytam teorie ksiezycowe o dauair`ach, vlm`ach, starwing`ach to sie lapie za glowe. moze te polaczenia i sa przydatne (ze wzgledu na biznes), rozklad moze i efektownie wyglada, ale daja w sumie 20 % paxow jednego polaczenia lowcostem! ja tymi samolotami nigdy nie polece! a na easyjeta do berlina dygam kilka razy w roku

Zasieki1, a więc według teorii, którą głosisz, najważniejsza dla lotniska jest ilość przewiezionych przez lowcosta pasażerów. A co z tego lotnisko ma? Nędzne grosze płacone za pasażera! - a miasto jeszcze przewoźnikowi dopłaca.

Zadaj sobie pytanie, kto robi statystykę - nasi, którzy jadą na "saksy", czyli polscy Gastarbeiterzy. Tematem zajmują się już organizacje turystyczne. Z pewnych przecieków (badania jeszcze nie są zakończone) wiem. że są miasta, do których lowcosty przywiozły KILKA tylko procent turystów. Gdzie są te setki tysięcy obiecywane przez MOL? Nawet nie w Krakowie, bo Angoli, którzy przylatują na wódę i panienki nawet się jako turystów nie notuje (bo agencje nie są klasyfikowane jako hotele). Zamiast jechać do pubu w dokach, wsiada taki angielski prolet do samolotu i następnego ranka wraca do siebie. Dlaczego więc płacimy lowcostom? Za co? Za wywiezienie naszych do roboty?

Czy taki efekt to jest Twoim zdaniem korzyść dla miasta? A czytaleś w Przekroju reportaż o tym, co Angole z Krakowa robią?. A wiesz, jaki burdel - dosłownie i w przenośmi - z Pragi Czeskiej zrobili?

Czy Ty myślisz, że poważny biznes (nie tylko przedstawiciele koncernów, ale np. pracownicy małych i średnich firm, chętnie leci w warunkach jak w autobusie PKS typu Autosan H9, w którym jego sąsiedzi zaraz po starcie rozwijają sznytki i tłuką jajeczka o oparcie fotela?

Pewien profesor z Krakowa, bardzo aktywny w Europie, po kilku lotach lowcostami (a leciał nawet easyjet i Germanwings) powiedział mi: "Nigdy więcej!")

Sprawdź co na powyższy temat pisał Kuba na Forum i może skonsultuj Twoje poglądy z ekspertami z Universytetu w Leeds!


odpowiem tylko pro forma, bo koledzy udzielili tobie juz poprawnej odpowiedzi na zadane pytanie. nie chodzi o to kto robi statystyki, albo ilu angoli zerzygalo sie na starym. chodzi o to, zeby przyzwyczaic ludzi do latania z poznania. nie wiem jak jest teraz, ale 3-4 lata temu statystyka mowila, ze samolotem nie lecialo NIGDY 95 % polakow. vlm czy dauair tego nie zmienia. lcc tak. i jak juz ktos inny zauwazyl - delikwent poleci pierwszy, drugi raz lowcostem i bedzie juz wiedzial gdzie jest lawica, jak przechodzi sie odprawe, dokad mozna poleciec z poznania itd itd. wtedy wybierze lot, sas lub inna lufe. od dluzszego czasu obserwuje twoja awersje do low costow. nikt ci nimi nie kaze latac (chociaz ja dosyc czesto korzystam z ich uslug i jestem zadowolony - zostaje przetransportowany z punktu A do punktu B za rozsadne pieniadze). teoria, ktora glosisz, mowiaca o tym, ze nie ma zadnej gwarancji, ze lcc zawina sie jednego dnia i bedzie po lataniu ma sie nijak do faktow. na razie zawinal sie austrian, sas to sie zwija to rozwija o eurowings wszyscy zdazyli juz zapomniec. prawda jest taka, ze wieczystej gwarancji na latanie nie da ci zadna linia, czy to tradycyjna czy niskokosztowa. a i jeszcze jedno. raz cie juz o to prosilem. nie kojarz mnie wiecej z fularzem i innymi ekspertami z leeds.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:07, 02 Gru 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Ja sądzę, że w 2006 to ledwo będzie pół miliona paxów.


a teraz troszke optymizmu;



Pierwsze dane to połączenia pewne a reszta to... lekko naciągnieta prawda, domysły itp

Mógłbym jeszcze parę połączeń wymyślić ale zostańmy przy tym co jest!
W6 na poprzedniej konferencji zapowiedział, że od wiosny wejdą z nowymi trasami, wierze, że to jeszcze tylko kwestia czasu. Tak samo jak FR!

Można powiedzieć, że cześć lotów zostanie odwołana tak jak np. poranne MUC ale za to wiele razy będą podmianki na większe maszyny w związku z targami Smile

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 0:25, 03 Gru 2005    Temat postu:

Researcher napisał:

Zadaj sobie pytanie, kto robi statystykę - nasi, którzy jadą na "saksy", czyli polscy Gastarbeiterzy. Tematem zajmują się już organizacje turystyczne. Z pewnych przecieków (badania jeszcze nie są zakończone) wiem. że są miasta, do których lowcosty przywiozły KILKA tylko procent turystów. Gdzie są te setki tysięcy obiecywane przez MOL? Nawet nie w Krakowie, bo Angoli, którzy przylatują na wódę i panienki nawet się jako turystów nie notuje (bo agencje nie są klasyfikowane jako hotele). Zamiast jechać do pubu w dokach, wsiada taki angielski prolet do samolotu i następnego ranka wraca do siebie. Dlaczego więc płacimy lowcostom? Za co? Za wywiezienie naszych do roboty?

Czy taki efekt to jest Twoim zdaniem korzyść dla miasta? A czytaleś w Przekroju reportaż o tym, co Angole z Krakowa robią?. A wiesz, jaki burdel - dosłownie i w przenośmi - z Pragi Czeskiej zrobili?

Czy Ty myślisz, że poważny biznes (nie tylko przedstawiciele koncernów, ale np. pracownicy małych i średnich firm, chętnie leci w warunkach jak w autobusie PKS typu Autosan H9, w którym jego sąsiedzi zaraz po starcie rozwijają sznytki i tłuką jajeczka o oparcie fotela?

Pewien profesor z Krakowa, bardzo aktywny w Europie, po kilku lotach lowcostami (a leciał nawet easyjet i Germanwings) powiedział mi: "Nigdy więcej!")



Temat traktujesz bardzo powierzchownie.
Co wiecej latanie samolotem w Twojej opini jest czyms szczegolnym i luksusowym przeznaczonym dla elity.
Tak bylo w Polsce przed rokiem 1990.
I jestes w glebokim bledzie poniewaz samolot jest takim samym srodkiem transportu zbiorowego jak pociag czy autobus.
I zawsze jest tak ze sa lepsi lub gorsi przewoznicy LCC czy tradycyjne linie wybor nalezy do pasazera od jego zamoznosci czy on placi za bilet czy jego firma itp.

Co do turystow podrozujacych LCC znam statystyki z Krakowa i pod Wawelem liczba turystow z porownaniu z 2004 rokiem zwiekszyla sie o 30%.
Co wiecej znalezienie wolnego pokoju w sezonie w Krakowie jest niezwykle trudne tym bardziej ze baza turystyczna nalezy do najlepszej po Warszawie.
Aktualnie w Krakowie jest piec hoteli ***** i nieprawda jest ze w tych hotelach nie mieszkaja turysci przylatujacy LCC.
To ze ktos zaplacil malo za przelot nie oznacza ze bedzie spal na "lawce w parku" tylko tani bilet jest zacheta by poleciec w nowe miejsce .

A co do powaznego businessu to zwykle lataja Learjetami czy Cessnami wlasnymi lub takich firm jak NetJets.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamek
Gość






PostWysłany: Nie 21:17, 04 Gru 2005    Temat postu:

Czy w najbliższym czasie są planowane jakieś konferencje prasowe na Ławicy?
Słyszałem, że może Ryan w tym tygodniu ogłosi jakieś nowe trasy.
Jeszcze przydałoby się, żeby Centralwings uruchomił nowe połączenia z Ławicy, bo takie plany już ma. Pozostaje więc kwestia czasu.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PB




Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:15, 05 Gru 2005    Temat postu:

prawdopodobnie jutro CO ogłosi nowe kierunki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michał77




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 12:29, 05 Gru 2005    Temat postu:

CO i tak w nosie ma Poznań Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 13:05, 05 Gru 2005    Temat postu:

Oglosi oglosi .. jak w poprzednim sezonie Wink
Saloniki i moze Lizbone na lato 2006 - po 1 kursie miesiecznie od lipca do sierpnia.
A potem i tak odwola Wink
Swietne sa te "polaczenia" Centrala Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin