|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PB
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:53, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Mapy, które obiecałem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kuba
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 18:49, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Przepraszam bardzo, ale w żaden sposób nie potrafię wyjaśnić krytycznego nastawienia do tego kierunku i linii VLM. A w takim razie kto tam ma latać? SN - chyba żartujecie, Ryan, Wizz - do Charlroi? To nie jest Londyn gdzie ludzie jadą do pracy na miesiące i mogą sobie nawet pół dnia dojeżdżać do centrum. Tu chodzi m.in. o biznes i parlament. A i owszem latał tam LOT na E145- pełny do ostaniego miejsca - tyle że kilka lat temu BRU odgrywało role dzisiejszego MUC. Air Polonia?- świetnie sobie radziła wbrew opiniom osób, które nie mają o tym zielonego pojęcia- APN leciała z KTW z +/- 80 osobami, w POZ wsiadało średni ok. 60 - to na litość boską w jaki sposób miało lecieć więcej??
Zastanowiło mnie także jeszcze jedno - czy czasem porty regionalne nie zapomniały właśnie o tego typu przewoźnikach i "normalnych" pasażerach? Nie ukrywajmy, że mamy w kraju kilka portów, które dały by sie pociąć za byle jaki kierunek - byle samolot zabierał dużo ludzi i nakręcał statystyki. Czy o to do końca chodzi?
Reasumując BRU jest jedną z destynacji potrzebnych z POZ "od zaraz". Jeżeli port lotniczy twierdzi, że jest popyt na to połączenie, i znajdzie się linia, która bez łaski, bez płaszczenia się i bez chorych dopłat będzie latać to dlaczego nie? A najbardziej to mi się podobają posty osób, które dywagują, że może by tak BA weszło na LHR, albo KLM do AMS, albo AF na CDG...no moi drodzy wielce prawdopodobne, że może by i weszli, ale chyba nikt z waszych lotnisk nie ma czasu na rozmowy i negocjacje z przewoźnikami, którzy mogą operwoać na 50 osobowych samolotach, skoro mozna 2 lub 3 razy w tygodniu wypchać B737/A320 jeszcze do tego dopłacić, a statystyki i tak będą szły w górę.
no, to z grubsza tyle mi na sercu leżało.
pozdr.
kuba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19:30, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Dodam tylko, że VLM jest duzo pewniejsza linia niż Dau, EAE i Denim!
A z ciekawostek juz kiedyś ich Fokker 50 był na eppo, oczywiście fotka strzelona (gdzieś na negatywie)
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Wto 20:21, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Witek napisał: | Dodam tylko, że VLM jest duzo pewniejsza linia niż Dau, EAE i Denim! |
VLM o ile dobrze pamiętam "łyknął" był Denim'a. Lata wprawdzie Fokkerami 50, ale nie jest to wcale zły samolot, powiedziałbym, że nawet cichszy niż ATR. Mają interesującą siatkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
VLM Destinations:
Amsterdam
Antwerp
Brussels
Hamburg
Isle of Man
Jersey
Liverpool
London City
Luxembourg
Manchester
Rotterdam
To znaczy, gdyby VLM latał z BRU do POZ, mógłby Poznań mieć połączenie na London City! Jak wynika z Amadeusza, można by też polecieć na LCY z przesiadką w MUC, niestety ranny samolot z POZ nie łapie tego połączenia obsługiwanego przez Cirrus Airlines. A ponadto, przez BRU do LCY leciałoby się znacznie krócej. Stamtąd najkrótsza droga do biznesowego centrum Londynu!
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ceny są w porównaniu do tego, co na forum pisano o cenach DauAir b. przyzwoite. Nie ma ręcznego sterowania cen! Spróbowałem zarezerwowaź bilet z BRU do LCY na 24.11 z powrotem tego samego dnia (08:20 - 08:30 / 17/30 - 19:30 i cena wyniosła 140+ 170 EUR = 310 + 75,69 + 6 = 391,61 EUR. A można i taniej - np jednodniowa podróż 14.12 br kosztuje 181,69 EUR - z bogatej Brukseli na Łondon City!
Cytat ze strony VLM:
VLM Airlines offers customers a series of unique benefits:
* The shortest check-in times (with an average of 20 minutes prior to departure)
* Swift boarding and disembarkation
* Excellent punctuality - in 2004, 89% of our flights departed on time
* A high number of frequencies, offering business passengers sufficient departure times to best meet their business agenda
* Professional crew
* Full in-flight service (including excellent onboard catering)
* Efficient connections throughout our network
One of the main benefits of VLM Airlines are the airports we fly to; smaller, regional airports, located near the city centres, allowing our passengers to get to their destination without wasting valuable time.
London City Airport is a prime example, with short check-in times (15 minutes prior to departure), located near the financial centre of London and next to Canary Wharf. The airport is also very well suited for business travellers, with the business lounge offering sufficient space and a quiet and relaxing environment.
No i radzę spojrzeć na jedzonko w czasie rejsu - nie trzeba jeść w domu:
Generous servings of yoghurts and fruits on breakfast flights, fruit servings during the day and a lighter snack-type meal on our mid-day and late evening flights.
On all flights, freshly made coffee and tea is served in real china cups and depending on the flight duration, two servings are offered to all our passengers.
And there is more! We offer non-alcoholic beverages on all our flights and for those of you who want to relax after a busy day we offer beer, wine or even a refreshing gin and tonic (in a glass, including ice and a slice of lemon!) on all schedule flights in the afternoon and evening.
All this is included in the impeccable full in-flight service that VLM Airlines offers to all its customers.
Nie dajmy się spauperyzować low-costom!
Zyczę EPPO sukcesu w negocjacjach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 21:10, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Zycze by sie udalo i wiele regionalnych linii latalo do naszego kraju .
Ale pamietacie jak latal do polski Eurowings spora linia a jedna musiala sie wycofac(teraz tez mozna spotkac ale wykonuje loty dla LH).
By sie utrzymac na polaczeniach to albo musi byc to silny przewoznik nie tylko wykonujacy rejsy p2p ale takze oferujacy transfer dalej tak jak British czy Lufthansa lub LCC ktory oferuje takie rejsy sporymi maszynami ale w niskich cenach.
Dobrym przykladem jest polaczenie do Oslo do Gdanska gdzie linie Air Lithuania latajac malenkim ATRem polegly wciagu kilku tygodni a linie Norwegian lataja pelnymi Boeingami 737.
Podobna sytuacja ma miejsce z Dau Air ktory zlikwidowal Hannover i mam wrazenie ze do maksymalnie roku wycofaja sie z Polski.
Wiec by radzic sobie na naszym rynku nalezy miec albo swieta siatke polaczen tranzytowych lub byc linia lcc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21:31, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Podobna sytuacja ma miejsce z Dau Air ktory zlikwidowal Hannover i mam wrazenie ze do maksymalnie roku wycofaja sie z Polski. |
Dortmund/Zurich z POZ radzi sobie coraz lepiej, pare dni temu przyleciało 18 osób! To już LF ponad 50% a przy ich cenach to jak najbardziej opłacalne. Codziennie widze jak kolejka do D/Z jest długa wiec to raczej nie przypadek
Jedno co można o nich stwierdzic negatywnego po za dużymi cenami to fakt, że nadal mają 0 reklamy
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 8:29, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
znajomy probowal kupic bilet do zurychu i to z 1,5miesiaca przed wylotem. Na kazdy lot przez tydzien byl full - wiec chyba to oblozenie maja jednak wieksze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 10:22, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | znajomy probowal kupic bilet do zurychu i to z 1,5miesiaca przed wylotem. Na kazdy lot przez tydzien byl full - wiec chyba to oblozenie maja jednak wieksze |
Na trasie Dortmund-Zurych moze i wieksze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 11:07, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
aaa.. racja w tym problem tkwi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Czw 16:50, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Im więcej połączeń tym lepiej! Jak dla mnie to może nawet latać OSama Air na An-2! Ważne, że jest! No może z tym Osama Air to troche przesadziłem (bo kto by wsiadł do takiego samolotu? Chyba by sprzedawali tylko One Way ticket! ) ale linia VLM jest o ile kojarzę bardzo profesjonalną linią! Więc co jak co ale jak ich bardzo gorąco przywitam w POZ! Na razie może być Bruksela a potem...! Życzyłbym im jednak trzeźwego spojrzenia na potrzeby rynku i takigo dopasowania godzin arr/dep jak i cen biletów żeby ten biznes im się opłacił! Bo jak tak dalej pójdzie to linie będą sie bały POZ mając przed oczyma "sukcesy" DAUAIRa, EAE i innych takich co to "próbowali" ale rzeczywiśtość okazała się zbyt bolesna!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PB
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:47, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
VLM jest bardzo drogą linią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Czw 18:22, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
PB napisał: | VLM jest bardzo drogą linią |
Czy to są wysokie ceny?
Ceny są w porównaniu do tego, co na forum pisano o cenach DauAir b. przyzwoite. Nie ma ręcznego sterowania cen! Spróbowałem zarezerwowaź bilet z BRU do LCY na 24.11 z powrotem tego samego dnia (08:20 - 08:30 / 17/30 - 19:30 i cena wyniosła 140+ 170 EUR = 310 + 75,69 + 6 = 391,61 EUR. A można i taniej - np jednodniowa podróż 14.12 br kosztuje 181,69 EUR - z bogatej Brukseli na Łondon City!
Cytat z mojego postu powyżej (22.11.05 - 21:10)
Według mojej oceny na Fokkerze 50 możliwe jest uzyskanie co najmniej break even przy cenie biletu RT rzędu 200 - 250 EUR przy czasie przelotu do 2 godzin (LF 50%). Przykro mi, ale przy aktualnych cenach paliwa nie da się latać po Europie taniej niż za 700 - 1000 PLN. I oczywiście sprzęt 30-50 osobowy nie daje takiej swobody kształtowania cen biletów jak 189- osobowy "bombowiec".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:38, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Researcher napisał: | Przykro mi, ale przy aktualnych cenach paliwa nie da się latać po Europie taniej niż za 700 - 1000 PLN. |
Pod warunkiem oczywiście, ze linią zarządzajądyletanci którzy nie słyszeli o kontraktach terminowych. Albo słyszeli, ale doją klientów aż miło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Czw 21:23, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Pod warunkiem oczywiście, ze linią zarządzajądyletanci którzy nie słyszeli o kontraktach terminowych. Albo słyszeli, ale doją klientów aż miło. |
Nie jestem zbyt wybitnym specjalistą od spraw związanych z operacjami a rykach finansowo-zaopatrzeniowych, trudno mi jednak wyobrazić sobie, jak operator, dysponujący kilkoma samolotami klasy 30-70 osób, a więc o stosunkowo niewielkiej pojemości zbiorników, może zawrzeć kontrakt terminowy zapewniający mu zabezpieczenie od wahań cen paliwa.
Ponadto, przy operacjach pomiędzy Europą Zachodnią a Polską, gdzie jak na razie nie ma np. BP, a monopol ma Petrolot, nie ma praktycznie możliwości zaopatrywania się u jednego dostawcy i tym samym korzystania z rabatów ilościowych.
No i wreszcie jest problem tzw. "carry on fuel", czyli zoptymalizowania ilości zabieranego paliwa, aby nie zwiększać masy samolotu.
Bardzo chętnie pogłębiłbym temat kalkulacji kosztów biletu. Jak na razie z barku dowodów podtrzymuję tezę, że UCZCIWY operator dysponujący sprzętem 30 - 50- osobowym (turbośmigłowym), w obecnych warunkach nie jest w stanie zejść ze średnią ceną biletu przy średniej długości segmentu 300-400 mil poniżej wspomnianych 200-250 EUR (RT)
A co do "dojących klientów", to patrząc na "ręczne sterowanie cenami" przez Dauair już kilka miesięcy temu przypuszczałem, że z Hanoweru do Poznania długo nie polatamy. Jakby zaproponowali uczciwie 175 -190 EUR RT no i oczywiście bilety studenckie za 49 EUR - lataliby dzisiaj z dobrym obłożeniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Czw 23:14, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Ale mam pytanie co do tej linii VLM i ich możliwego wejścia do POZ! A mianowicie! Czy ta linia sama wyszła z taką propozycja czy tylko port wyimaginował sobie, że ich na EPPO ściągnie? Bo z wyżej cytowanego artykułu z pasażer.com nie można tego wywnioskować!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|