|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymen
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Czw 22:20, 06 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Ok, dzieki
Ale w takim razie mam jeszcze jedno pytanie: Jaka jest teraz procedura na 29
3mka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Czw 22:34, 06 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Jak przeszukam AIP to podrzucę linka! Chyba, że ATCO będziesz szybszy i bardziej kompetenty!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Czw 23:59, 06 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
ATCO! Masz rację! Zmiany są wręcz drastyczne! A więc:
-pojawiło sie kilka nowych punktów GPS na granicach nowego TMA Poznań i są to:ANABO(NW)C, VABAT(W)C, SONEV(SW)C, LUREK(S)C, KURAK&OSTET(SE)NC-w nawiasach podałem pozycję, a po C-compulsory, NC-non-compulsory reporting point!
-mamy kilka nowych podejść na lotnisko: w tym nową procedurę ILSa 29 która jest oparta teraz głównie na VORach CZE i LAW(ten nowy DVOR/DME na lotnisku), a także VOR/DME na 29 i 11! Wycofane zostało podejście wg.NDB na pas 29! Po POZ NDB został tylko punkt będący aktualnie FAFem dla podejścia wg.VOR/DME na 29 i FAPem dla ILS/DME appch na 29!
-co najważniejsze z tych wszystkich zmian to zostało oprzyrządowane podejście na pas 11! Czyli można na nim lądować w lotach wg.I!
Wszystkie mapy są do wglądu na: [link widoczny dla zalogowanych] w dziale AC EPPO!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Pią 0:01, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Natomiast co do EPPO_APP to takowej częstotliwości jeszcze nie ma! Aczkolwiek sądzę, że jest to tylko sytuacja przejściowa i wkrótce się to zmieni! Ale pewnien nie jestem! Czy ATCO mógłbyś potwierdzić lub zaprzeczyć moim domysłom?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 6:46, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Nie ma odrębnej częstotliwości dla zbliżania, ponieważ w Polsce nie praktykuje się wydzielania jej w przypadku kontroli proceduralnej.
Ale zgadza się, to się zmieni, tyle, że trochę to jeszcze potrwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 9:46, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
WZZ048 napisał: |
Wszystkie mapy są do wglądu na: [link widoczny dla zalogowanych] w dziale AC EPPO! |
Działają ci te mapki?, bo mi nie chcą się otworzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piterson
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: poznań
|
Wysłany: Pią 10:08, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Kaczy napisał: | WZZ048 napisał: |
Wszystkie mapy są do wglądu na: [link widoczny dla zalogowanych] w dziale AC EPPO! |
Działają ci te mapki?, bo mi nie chcą się otworzyć |
działają, tylko trochę czasu mija, aż sie załadują.
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 10:22, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
piterson napisał: | Kaczy napisał: | WZZ048 napisał: |
Wszystkie mapy są do wglądu na: [link widoczny dla zalogowanych] w dziale AC EPPO! |
Działają ci te mapki?, bo mi nie chcą się otworzyć |
działają, tylko trochę czasu mija, aż sie załadują.
pozdr. |
No ja po 5 minutach mam biały obraz i niby jest gotowe więc chyba ja mam coś nie tak.Możesz podesłać na meila te podejścia do 29 i 11?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piterson
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: poznań
|
Wysłany: Pią 11:03, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Kaczy napisał: | No ja po 5 minutach mam biały obraz i niby jest gotowe więc chyba ja mam coś nie tak.Możesz podesłać na meila te podejścia do 29 i 11? |
ok, już Ci przesyłam.
pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Pią 18:38, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Nie ma odrębnej częstotliwości dla zbliżania, ponieważ w Polsce nie praktykuje się wydzielania jej w przypadku kontroli proceduralnej.
Ale zgadza się, to się zmieni, tyle, że trochę to jeszcze potrwa. | Hmmm! Może się mylę ale gdzieś kiedyś czytałem chyba w podręczniku dla pilota, że nieodłączną częścią każdego TMA a dokładniej głównego lotniska w nim zlokalizowanego jest występowanie stanowiska APP! A poza tym co jak co ale my w naszym CTRze mamy w sumie 3 lotniska, natomiast w TMA 4! Więc jak dla mnie to by sie przydało zbliżanie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 19:28, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
W CTR jest jedno lotnisko, w TMA de facto nie ma żadnego, ale od biedy można uznać, że jedno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Pią 20:45, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
W takim razie EPPK(faktycznie jest poza granicą CTRu), EPKS, EP0A i Żerniki to są lotniska widma jak dla kontrolera! Fajnie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:49, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
W granicach CTR mieści się tylko EPPO. Zarówno EPPK i EPKS nie leżą i nigdy nie leżały w CTR. Żerniki nie są lotniskiem, a lądowiskiem o takim samym statusie jak parę innych w CTR. EP0A to jak sądzę kod z FSa, bo ICAOwski z całą pewnością nie.
TMA nie zawiera żadnego lotniska w sensie dosłownym, ponieważ jego dolną granicą nie jest poziom ziemi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Pią 22:06, 07 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
No dobra! Masz rację! Niesprecyzowałem! Żerniki są rzeczywiście lądowiskiem! Natomiast pisząc EP0A miałem na mysli Bednary! Ale rzeczywiscie sprawdziłem i nie mają one kodu ICAO! Coś mi się kopnęło! Natomiast co do EPKS to przecież w TMA Poznań mieści się chyba cały MATZ camery nie? A w związku z tym jest troche ruchu wojskowego krecacego sie po naszym TMA! Natomiast do 29 września EPPK cały czas było w CTRze ławicy! Jeśli chodzi o to czy te wszystkie w/w lotniska/ladowiska znajduja sie w TMA to jasne, ze jesli chodzi o podział pionowy przestrzeni to nie! Ale bedąc kontrolerem sam wiesz, że często bywa tak, że niektórzy użytkownicy przetrzeni G nie zawsze kurczowo trzymają się dozwoloych im tak wysokości jak i pozycji!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 7:15, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Kobylnica stanowiła swoistą enklawę w CTR, z mapy to w zasadzie nie wynika, ale ze względów praktycznych rejon wokół Kobylnicy był "wycięty" z CTR i nie był przestrzenią kontrolowaną (inne minima meteo, brak konieczności separowania ruchu).
MATZ Krzesin mieści się pod TMA, a nie w nim i to nawet bardziej, niż CTR. Dlaczego? Każdy ATZ, czy to wojskowy czy nie, ze swej natury nie może być częścią TMA, ponieważ ATZ nie jest przestrzenią kontrolowaną, a TMA tak.
Kontrola ruchu lotniczego nie jest zapewniana w przestrzeni klasy G i w nieklasyfikowanej, stąd wyraźne odddzielenie od siebie takich przestrzeni.
Jeśli masz skaner, to posłuchaj, na jakich wysokościach dolatują obecnie samoloty od CZE na Ławicę i zastanów się, dlaczego tak, a nie inaczej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|