Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wycofanie NDB "POZ"
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 9:52, 08 Paź 2005    Temat postu:

Ze spotterskiego pkt. widzenia te zmiany nie są chyba dobre.Będą teraz pewnie częste decyzje pilotów o lądowanie na pasie 11, bo będzie im łatwiej teraz. Ze strony 29 to możliwość ladowania typem Y lub Z Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 10:50, 08 Paź 2005    Temat postu:

O ile dobrze kojarzę to over CZE mieli średnio FL100 w dół do 60 czasem niżej! Było tak ponieważ gdyby byli przed w/w VORem wcześniej to znaleźliby się w przestrzeni niekontrolowanej! Jak jest teraz nie wiem bo dawno w Poznaniu nie byłem! Natomiast co do tych wszystkich stref niekontrolowanych to masz rację! Wszystkie MATZ i ATZy są klasą G i są poniżej klasy C przynależącej do TMA! A co do EPPK to mają oni swój ATZ który jest w miarę duży z jego mniejsza część leży jeszcze w TMA a większa juz poza(granice pionowe GND-2000m AMSLu) a także strefę EP R31 (GND-340m AMSLu)!

Kaczy:Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzys121
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:48, 08 Paź 2005    Temat postu:

Cytat:
Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z?

Zerknij na mapki EPPO. Sa to jakby dwa rodzaje podejscia ILS. Jedno podobne do dotychczasowego, z wykorzystaniem VOR LAW, drugie bardzo podobne do podejscia w EPGD, z dlugim zakretem, na prosta, bezposrednio po CZE.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 17:53, 08 Paź 2005    Temat postu:

WZZ048 napisał:

Kaczy:Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z?

Krzyś wszystko wyjaśnił.Samoloty ladujące nowym sposobem na 29 nie będą już tak widoczne jak zawsze i nie będzie wiadomo co leci dokładnie.Chyba to jest szybsza droga niż stara więc będzie częsciej wybierana przez pilotów.
P.S-Czy DVOR LAW służy także do tras przelotowych?Ostatnio coś powiększył się ruch nad Poznaniem
Oto z soboty, Korean?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 17:57, 08 Paź 2005    Temat postu:

krzys121 napisał:
Cytat:
Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z?

Zerknij na mapki EPPO. Sa to jakby dwa rodzaje podejscia ILS. Jedno podobne do dotychczasowego, z wykorzystaniem VOR LAW, drugie bardzo podobne do podejscia w EPGD, z dlugim zakretem, na prosta, bezposrednio po CZE.
No to ja się zastanawiam o co Wam chodzi! Jest tylko jedno podejście ILS na pas 29! Nie ma żadnego Y czy Z! To co Wy nazywacie podejściem Y to nie jest żadne podejście wg.ILSa tylko jest to podejście wg.VOR/DME(dla ścisłości DVOR/DME żeby się nikt nie czepiał)! Wink


Kaczy napisał:
WZZ048 napisał:

Kaczy:Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z?

P.S-Czy DVOR LAW służy także do tras przelotowych?
Hmmm! DVOR/DME "LAW" jest typem VORa "Terminal"! Aczkolwiek zdaje mi się, że można z niego korzystać na trasie! Ale żeby mieć pewność trzeba by sprawdzić mapy Enroute w AIP czy jakaś droga lotnicza nie korzysta z tej pomocy?!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 18:04, 08 Paź 2005    Temat postu:

WZZ048 napisał:
krzys121 napisał:
Cytat:
Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z?

Zerknij na mapki EPPO. Sa to jakby dwa rodzaje podejscia ILS. Jedno podobne do dotychczasowego, z wykorzystaniem VOR LAW, drugie bardzo podobne do podejscia w EPGD, z dlugim zakretem, na prosta, bezposrednio po CZE.
No to ja się zastanawiam o co Wam chodzi! Jest tylko jedno podejście ILS na pas 29! Nie ma żadnego Y czy Z! To co Wy nazywacie podejściem Y to nie jest żadne podejście wg.ILSa tylko jest to podejście wg.VOR/DME(dla ścisłości DVOR/DME żeby się nikt nie czepiał)! Wink


Kaczy napisał:
WZZ048 napisał:

Kaczy:Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z?

P.S-Czy DVOR LAW służy także do tras przelotowych?
Hmmm! DVOR/DME "LAW" jest typem VORa "Terminal"! Aczkolwiek zdaje mi się, że można z niego korzystać na trasie! Ale żeby mieć pewność trzeba by sprawdzić mapy Enroute w AIP czy jakaś droga lotnicza nie korzysta z tej pomocy?!

Przecież ILS zadziała tak samo z prawej jak i z lewej strony, od pilota chyba zależy czy laduje VORem czy ILS?Chyba że procedury na to nie pozwalają...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 18:06, 08 Paź 2005    Temat postu:

Coś czuje, że Atco zawału dostanie jak zacznie to czytać... Laughing Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 18:13, 08 Paź 2005    Temat postu:

Jak to ILS działa i z lewej i z prawej strony? Chyba osi pasa?! To tak! Ale jeśli myślisz o tym, że można na EPPO podejść na 11 wg.ILSa to chyba Cie zaskocze ale nie można! Z "lewej strony"(czyli z kierunku 11) masz tylko LOC służący w wypadku gdy pilot wykonuje BC(Backcourse'a)! A poza tym to nie tylko od pilota zależy jaką fromę podejścia wybierze:czy ILSa, czy wg.VOR/DME czy visuala! Zależy to głównie od warunków pogodowych i od tego czy w okolicy(okolicznej przestrzeni powietrznej) nie kręci się nikt inny! Przeczytaj jakie masz DA(H) dla podejść wg.LIS i wg.VOR/DME! Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:22, 08 Paź 2005    Temat postu:

Rodzaj podejścia, jakie wykona pilot zależy wyłącznie od kontrolera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 18:23, 08 Paź 2005    Temat postu:

Chodziło mi tylko o podejscie 29 i że jeśli pilot leci przez POZ to wchodzi w ILSa z prawej strony a jeśli leci bezposrednio z CZE to wchodzi z lewej strony.I może sobie chyba wybrać czy chce być wspomagany w 2 płaszczyznach czy w jednej.Przeciez chyba wieża nie wie czy pilot ląduje ILS czy DVOR?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:24, 08 Paź 2005    Temat postu:

Wieża wie, bo to wieża wydaje zgodę na konkretne podejście.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 18:26, 08 Paź 2005    Temat postu:

Jak to nie wie! Pilot ma obowiązek zgłosić jakie podejście będzie wykonywał bo np:chce zrobić ILSa a on jest zepsuty! Albo zamierza zrobić podejście wg.VORa a dostanie zniżanie jak do ILSa!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:27, 08 Paź 2005    Temat postu:

Niezupełnie. O rodzaju podejścia decyduje kontroler, pilot może co najwyżej poprosić o inne, a i to bez gwarancji powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 18:28, 08 Paź 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Niezupełnie. O rodzaju podejścia decyduje kontroler, pilot może co najwyżej poprosić o inne, a i to bez gwarancji powodzenia.
No dobra dobra! Wink Wiadomo, że można się dogadac nie?! Ale oczywiście nic bez zgody kontrolera! Cool A poza tym załoga zna aktualną pogodę na lotnisku i wie, że np:najniższa podstawa chmur to 500ft i wtedy poproszą od razu ILSa, a nie "schodki" na VORa! Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 18:33, 08 Paź 2005    Temat postu:

WZZ048 napisał:
Atco napisał:
Niezupełnie. O rodzaju podejścia decyduje kontroler, pilot może co najwyżej poprosić o inne, a i to bez gwarancji powodzenia.
No dobra dobra! Wink Wiadomo, że można się dogadac nie?! Ale oczywiście nic bez zgody kontrolera! Cool A poza tym załoga zna aktualną pogodę na lotnisku i wie, że np:najniższa podstawa chmur to 500ft i wtedy poproszą od razu ILSa, a nie "schodki" na VORa! Cool

Ale wieża chyba nie ma możliwości sprawdzenia czy pilot laduje tak jak mu kazano, czy ściemnia?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin