|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 9:52, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Ze spotterskiego pkt. widzenia te zmiany nie są chyba dobre.Będą teraz pewnie częste decyzje pilotów o lądowanie na pasie 11, bo będzie im łatwiej teraz. Ze strony 29 to możliwość ladowania typem Y lub Z
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 10:50, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
O ile dobrze kojarzę to over CZE mieli średnio FL100 w dół do 60 czasem niżej! Było tak ponieważ gdyby byli przed w/w VORem wcześniej to znaleźliby się w przestrzeni niekontrolowanej! Jak jest teraz nie wiem bo dawno w Poznaniu nie byłem! Natomiast co do tych wszystkich stref niekontrolowanych to masz rację! Wszystkie MATZ i ATZy są klasą G i są poniżej klasy C przynależącej do TMA! A co do EPPK to mają oni swój ATZ który jest w miarę duży z jego mniejsza część leży jeszcze w TMA a większa juz poza(granice pionowe GND-2000m AMSLu) a także strefę EP R31 (GND-340m AMSLu)!
Kaczy:Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzys121
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 11:48, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z? |
Zerknij na mapki EPPO. Sa to jakby dwa rodzaje podejscia ILS. Jedno podobne do dotychczasowego, z wykorzystaniem VOR LAW, drugie bardzo podobne do podejscia w EPGD, z dlugim zakretem, na prosta, bezposrednio po CZE.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 17:53, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
WZZ048 napisał: |
Kaczy:Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z? |
Krzyś wszystko wyjaśnił.Samoloty ladujące nowym sposobem na 29 nie będą już tak widoczne jak zawsze i nie będzie wiadomo co leci dokładnie.Chyba to jest szybsza droga niż stara więc będzie częsciej wybierana przez pilotów.
P.S-Czy DVOR LAW służy także do tras przelotowych?Ostatnio coś powiększył się ruch nad Poznaniem
Oto z soboty, Korean?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 17:57, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
krzys121 napisał: | Cytat: | Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z? |
Zerknij na mapki EPPO. Sa to jakby dwa rodzaje podejscia ILS. Jedno podobne do dotychczasowego, z wykorzystaniem VOR LAW, drugie bardzo podobne do podejscia w EPGD, z dlugim zakretem, na prosta, bezposrednio po CZE. | No to ja się zastanawiam o co Wam chodzi! Jest tylko jedno podejście ILS na pas 29! Nie ma żadnego Y czy Z! To co Wy nazywacie podejściem Y to nie jest żadne podejście wg.ILSa tylko jest to podejście wg.VOR/DME(dla ścisłości DVOR/DME żeby się nikt nie czepiał)!
Kaczy napisał: | WZZ048 napisał: |
Kaczy:Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z? |
P.S-Czy DVOR LAW służy także do tras przelotowych? | Hmmm! DVOR/DME "LAW" jest typem VORa "Terminal"! Aczkolwiek zdaje mi się, że można z niego korzystać na trasie! Ale żeby mieć pewność trzeba by sprawdzić mapy Enroute w AIP czy jakaś droga lotnicza nie korzysta z tej pomocy?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 18:04, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
WZZ048 napisał: | krzys121 napisał: | Cytat: | Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z? |
Zerknij na mapki EPPO. Sa to jakby dwa rodzaje podejscia ILS. Jedno podobne do dotychczasowego, z wykorzystaniem VOR LAW, drugie bardzo podobne do podejscia w EPGD, z dlugim zakretem, na prosta, bezposrednio po CZE. | No to ja się zastanawiam o co Wam chodzi! Jest tylko jedno podejście ILS na pas 29! Nie ma żadnego Y czy Z! To co Wy nazywacie podejściem Y to nie jest żadne podejście wg.ILSa tylko jest to podejście wg.VOR/DME(dla ścisłości DVOR/DME żeby się nikt nie czepiał)!
Kaczy napisał: | WZZ048 napisał: |
Kaczy:Co masz na mysli pisząc typem Y lub Z? |
P.S-Czy DVOR LAW służy także do tras przelotowych? | Hmmm! DVOR/DME "LAW" jest typem VORa "Terminal"! Aczkolwiek zdaje mi się, że można z niego korzystać na trasie! Ale żeby mieć pewność trzeba by sprawdzić mapy Enroute w AIP czy jakaś droga lotnicza nie korzysta z tej pomocy?! |
Przecież ILS zadziała tak samo z prawej jak i z lewej strony, od pilota chyba zależy czy laduje VORem czy ILS?Chyba że procedury na to nie pozwalają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 18:06, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Coś czuje, że Atco zawału dostanie jak zacznie to czytać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 18:13, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Jak to ILS działa i z lewej i z prawej strony? Chyba osi pasa?! To tak! Ale jeśli myślisz o tym, że można na EPPO podejść na 11 wg.ILSa to chyba Cie zaskocze ale nie można! Z "lewej strony"(czyli z kierunku 11) masz tylko LOC służący w wypadku gdy pilot wykonuje BC(Backcourse'a)! A poza tym to nie tylko od pilota zależy jaką fromę podejścia wybierze:czy ILSa, czy wg.VOR/DME czy visuala! Zależy to głównie od warunków pogodowych i od tego czy w okolicy(okolicznej przestrzeni powietrznej) nie kręci się nikt inny! Przeczytaj jakie masz DA(H) dla podejść wg.LIS i wg.VOR/DME!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 18:22, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Rodzaj podejścia, jakie wykona pilot zależy wyłącznie od kontrolera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 18:23, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi tylko o podejscie 29 i że jeśli pilot leci przez POZ to wchodzi w ILSa z prawej strony a jeśli leci bezposrednio z CZE to wchodzi z lewej strony.I może sobie chyba wybrać czy chce być wspomagany w 2 płaszczyznach czy w jednej.Przeciez chyba wieża nie wie czy pilot ląduje ILS czy DVOR?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 18:24, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Wieża wie, bo to wieża wydaje zgodę na konkretne podejście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 18:26, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Jak to nie wie! Pilot ma obowiązek zgłosić jakie podejście będzie wykonywał bo np:chce zrobić ILSa a on jest zepsuty! Albo zamierza zrobić podejście wg.VORa a dostanie zniżanie jak do ILSa!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 18:27, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Niezupełnie. O rodzaju podejścia decyduje kontroler, pilot może co najwyżej poprosić o inne, a i to bez gwarancji powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 18:28, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Niezupełnie. O rodzaju podejścia decyduje kontroler, pilot może co najwyżej poprosić o inne, a i to bez gwarancji powodzenia. | No dobra dobra! Wiadomo, że można się dogadac nie?! Ale oczywiście nic bez zgody kontrolera! A poza tym załoga zna aktualną pogodę na lotnisku i wie, że np:najniższa podstawa chmur to 500ft i wtedy poproszą od razu ILSa, a nie "schodki" na VORa!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 18:33, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
WZZ048 napisał: | Atco napisał: | Niezupełnie. O rodzaju podejścia decyduje kontroler, pilot może co najwyżej poprosić o inne, a i to bez gwarancji powodzenia. | No dobra dobra! Wiadomo, że można się dogadac nie?! Ale oczywiście nic bez zgody kontrolera! A poza tym załoga zna aktualną pogodę na lotnisku i wie, że np:najniższa podstawa chmur to 500ft i wtedy poproszą od razu ILSa, a nie "schodki" na VORa! |
Ale wieża chyba nie ma możliwości sprawdzenia czy pilot laduje tak jak mu kazano, czy ściemnia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|