Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wycofanie NDB "POZ"
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 18:39, 08 Paź 2005    Temat postu:

Nie wiem! Rolling Eyes Ale po co pilot ma robić inaczej niż zostało mu dane? Tutaj nikt nikogo do niczego nie zmusza! Pilot w każdej chwili może zmienic plany jeśli ma to tego podstawy! Ale wtedy musi o tym powiadomić organ zarządzania ruchem! W tym wypadku wieże!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:46, 08 Paź 2005    Temat postu:

@ kaczy:

podejścia VOR w Poznaniu są offsetowe, więc sprawa się tak czy inaczej rypnie Wink

Inna sprawa, że zadaniem ATC jest zapewnienie bezpiecznego i SPRAWNEGO przepływu ruchu, co oznacza, że zawsze daje się pilotowi najkorzystniejsze w danej sytuacji rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 18:47, 08 Paź 2005    Temat postu:

Teraz widzę że DVOR (29) to podejście przez LAW, czyli jest to dłuższa droga i dodatkowo mniej pomocne podejście dla pilota.Czyli koniec z przelotami 3300ft nad centrum miasta Sad
Co to znaczy offsetowe? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 18:51, 08 Paź 2005    Temat postu:

Dokładnie! Podstawą udanego latania jest współpraca między załogą/pilotem a kontrolerem! Więc nikt nikomu nie będzie robił na złość i dawał mu info które drugiej stronie sie nie przydadzą! A poza tym tak jak napisał ATCO podejścia wg.DVOR/DME na EPPO są offsetowe:dla 29-5 stponi a dla 11-4 stopnie! To znaczy, że pas jest w ostatecznej fazie podejścia odchylony od radialu o ileś stopni! Tak więc może się nie udać pilotowi niepostrzeżenie zmienić sposobu podejścia! Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WZZ048 dnia Sob 18:53, 08 Paź 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:52, 08 Paź 2005    Temat postu:

Ponieważ VOR stoi nieco na północ od pasa, to podchodzenie z najbardziej zbliżonego do kierunku pasa kierunku na VORa nie może dać ustawienia samolotu w osi pasa (mam nadzieję, że nie tylko ja rozumiem to zdanie, bo jednak jest dość mętne). W którymś momencie pilot musi zobaczyć pas i ręcznie, na oko w niego wcelować.

Podejścia na 29 nadal oczywiście będą znad miasta, ale samoloty od CZE polecą albo na LAW, albo, jak wspomniano, z duuużym zakrętem od razu na prostą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 18:56, 08 Paź 2005    Temat postu:

Azaliż prawda! Ale to i tak zależy od:weather conditions, potem od kontrolera i pilota które podejście zostanie wykonane! A co do OFFSETU na łąwicy to i tak jest dosyć mało! Na LOWI jest o ile dobrze kojarze 10 stopni odchyłu samego LOC ILSa! Bo podejścia wg.VOR tam nie ma bo są za duże góry! Swoją drogą bardzo fajne podejście ale niebezpieczne(silne waitry, częste mgły no i to alpejskie nierówne otoczenie) Smile !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamek
Gość






PostWysłany: Sob 19:27, 08 Paź 2005    Temat postu:

Mam do was kilka pytań w związku ze zmianą podejścia na EPPO.
1. Czy samolot chcący zrobić wizuala będzie musiał wykonać procedurę kręgu nadlotniskowego, po przeleceniu przed VOR na Ławicy?
2. W jakich wysokościach mieści się TMA Poznań?
3. Jak często piloci lecący do POZ latają prze CZE, a jak często - no właśnie jak jeszcze mogą oprócz DRE?


Z góry dzięki! Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 20:13, 08 Paź 2005    Temat postu:

Granice pionowe TMA są zależne od sektora! Ale wszystkie mają górną granice FL125, a co do dolnych to tak:Sektor A-504m AMSL, B-720m AMSL i C-1050m AMSLu! Co do visual app to pilot mając kontakt wzrokowy z lotniskiem keci po prostej na final pasa który jest aktywny! Natomiast jeśli chodzi o punkty z których latają samoloty do POZ to to zależy od wielu czynników np:od zatłoczenia przestrzeni powietrznej itd! Mogą to być np:SUI, OKX, PNEWY...! Duzo tego!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:20, 08 Paź 2005    Temat postu:

Pilot mając kontakt z ziemią niekoniecznie dostanie zgodę na visual, bo np. lecąc od CZE może wylecieć z przestrzeni kontrolowanej.

Ad 3: to jest złożone zagadnienie i na dłuższy elaborat. Z tego, co wiem to znowu (po póltorarocznej przerwie) lata się na potężne skróty, czyli DCT SUI, OKX, DODEK itp. Zwolnienia też zdarzają się DCT POZ, ale zasadniczo zwolnienie kontroli uzgadnia się z wieżą, czyli można sobie zażyczyć samolot na punkt wlotowy w TMA.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Sob 20:38, 08 Paź 2005    Temat postu:

Wiadomo, że nie! Ale ja zakładam, że cały czas będzie w C!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 6:34, 09 Paź 2005    Temat postu:

Dobra rada od starszego kolegi: w lotnictwie nie ma takiego sformułowania: "zakładam, że".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Nie 11:55, 09 Paź 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Dobra rada od starszego kolegi: w lotnictwie nie ma takiego sformułowania: "zakładam, że".
Kwestia sformułowania! Wiadomo o co chodzi!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:43, 16 Paź 2005    Temat postu:

Atco napisał:
Zwolnienia też zdarzają się DCT POZ


chyba DCT LAW Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:19, 17 Paź 2005    Temat postu:

WZZ048 napisał:
Wszystkie mapy są do wglądu na: [link widoczny dla zalogowanych] w dziale AC EPPO!

Tak sobie przeglądam te mapki. Jest na nich takie kółko, które mówi, że 20 km = 10 NM. Wiem, że przy tych prędkościach 1 km to żadna odległość.
Ale z drugiej strony nie chciałbym lądować 1 km za pasem Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:27, 17 Paź 2005    Temat postu:

Dawaj mapkę, podyskutujemy.

A z takiego zrównania na pewno nie wypadnie lądowanie przed/za pasem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Poznań - Ławica (EPPO/POZ) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin