|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 18:39, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Nie wiem! Ale po co pilot ma robić inaczej niż zostało mu dane? Tutaj nikt nikogo do niczego nie zmusza! Pilot w każdej chwili może zmienic plany jeśli ma to tego podstawy! Ale wtedy musi o tym powiadomić organ zarządzania ruchem! W tym wypadku wieże!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 18:46, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
@ kaczy:
podejścia VOR w Poznaniu są offsetowe, więc sprawa się tak czy inaczej rypnie
Inna sprawa, że zadaniem ATC jest zapewnienie bezpiecznego i SPRAWNEGO przepływu ruchu, co oznacza, że zawsze daje się pilotowi najkorzystniejsze w danej sytuacji rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 18:47, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Teraz widzę że DVOR (29) to podejście przez LAW, czyli jest to dłuższa droga i dodatkowo mniej pomocne podejście dla pilota.Czyli koniec z przelotami 3300ft nad centrum miasta
Co to znaczy offsetowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 18:51, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Dokładnie! Podstawą udanego latania jest współpraca między załogą/pilotem a kontrolerem! Więc nikt nikomu nie będzie robił na złość i dawał mu info które drugiej stronie sie nie przydadzą! A poza tym tak jak napisał ATCO podejścia wg.DVOR/DME na EPPO są offsetowe:dla 29-5 stponi a dla 11-4 stopnie! To znaczy, że pas jest w ostatecznej fazie podejścia odchylony od radialu o ileś stopni! Tak więc może się nie udać pilotowi niepostrzeżenie zmienić sposobu podejścia!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WZZ048 dnia Sob 18:53, 08 Paź 2005, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 18:52, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Ponieważ VOR stoi nieco na północ od pasa, to podchodzenie z najbardziej zbliżonego do kierunku pasa kierunku na VORa nie może dać ustawienia samolotu w osi pasa (mam nadzieję, że nie tylko ja rozumiem to zdanie, bo jednak jest dość mętne). W którymś momencie pilot musi zobaczyć pas i ręcznie, na oko w niego wcelować.
Podejścia na 29 nadal oczywiście będą znad miasta, ale samoloty od CZE polecą albo na LAW, albo, jak wspomniano, z duuużym zakrętem od razu na prostą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 18:56, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Azaliż prawda! Ale to i tak zależy od:weather conditions, potem od kontrolera i pilota które podejście zostanie wykonane! A co do OFFSETU na łąwicy to i tak jest dosyć mało! Na LOWI jest o ile dobrze kojarze 10 stopni odchyłu samego LOC ILSa! Bo podejścia wg.VOR tam nie ma bo są za duże góry! Swoją drogą bardzo fajne podejście ale niebezpieczne(silne waitry, częste mgły no i to alpejskie nierówne otoczenie) !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamek
Gość
|
Wysłany: Sob 19:27, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Mam do was kilka pytań w związku ze zmianą podejścia na EPPO.
1. Czy samolot chcący zrobić wizuala będzie musiał wykonać procedurę kręgu nadlotniskowego, po przeleceniu przed VOR na Ławicy?
2. W jakich wysokościach mieści się TMA Poznań?
3. Jak często piloci lecący do POZ latają prze CZE, a jak często - no właśnie jak jeszcze mogą oprócz DRE?
Z góry dzięki!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 20:13, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Granice pionowe TMA są zależne od sektora! Ale wszystkie mają górną granice FL125, a co do dolnych to tak:Sektor A-504m AMSL, B-720m AMSL i C-1050m AMSLu! Co do visual app to pilot mając kontakt wzrokowy z lotniskiem keci po prostej na final pasa który jest aktywny! Natomiast jeśli chodzi o punkty z których latają samoloty do POZ to to zależy od wielu czynników np:od zatłoczenia przestrzeni powietrznej itd! Mogą to być np:SUI, OKX, PNEWY...! Duzo tego!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:20, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Pilot mając kontakt z ziemią niekoniecznie dostanie zgodę na visual, bo np. lecąc od CZE może wylecieć z przestrzeni kontrolowanej.
Ad 3: to jest złożone zagadnienie i na dłuższy elaborat. Z tego, co wiem to znowu (po póltorarocznej przerwie) lata się na potężne skróty, czyli DCT SUI, OKX, DODEK itp. Zwolnienia też zdarzają się DCT POZ, ale zasadniczo zwolnienie kontroli uzgadnia się z wieżą, czyli można sobie zażyczyć samolot na punkt wlotowy w TMA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Sob 20:38, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Wiadomo, że nie! Ale ja zakładam, że cały czas będzie w C!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 6:34, 09 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Dobra rada od starszego kolegi: w lotnictwie nie ma takiego sformułowania: "zakładam, że".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WZZ048
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EPRZ
|
Wysłany: Nie 11:55, 09 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Dobra rada od starszego kolegi: w lotnictwie nie ma takiego sformułowania: "zakładam, że". | Kwestia sformułowania! Wiadomo o co chodzi!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:43, 16 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Zwolnienia też zdarzają się DCT POZ |
chyba DCT LAW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:19, 17 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
WZZ048 napisał: | Wszystkie mapy są do wglądu na: [link widoczny dla zalogowanych] w dziale AC EPPO! |
Tak sobie przeglądam te mapki. Jest na nich takie kółko, które mówi, że 20 km = 10 NM. Wiem, że przy tych prędkościach 1 km to żadna odległość.
Ale z drugiej strony nie chciałbym lądować 1 km za pasem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:27, 17 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Dawaj mapkę, podyskutujemy.
A z takiego zrównania na pewno nie wypadnie lądowanie przed/za pasem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|