|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 21°26'E , 50°17'N
|
Wysłany: Pon 13:05, 29 Sty 2007 Temat postu: AY: KRK-HEL-WAW |
|
|
Na pasazer.com pojawi się w połowie lutego, a tutaj już teraz:
Dzień z Finnair
Razem z powstałymi w 1923 roku fińskimi liniami lotniczymi Finnair postanowiłem odwiedzić stolice kraju św. Mikołaja i reniferów... Helisniki w Finlandii.
Finnair jest jedną z najstarszych linii lotniczych świata, operuje na ponad 50 międzynarodowych kierunkach, lata między innymi do Nowego Jorku, Miami, Bangkoku, Pekinu, Hong Kongu, Osaki, Singapuru i Tokyo. Linia nalezy do sojuszu OneWorld i jest właścicielem tanich linii lotniczych Flynordic.
<br>Swoją podróż zaczynam w Międzynarodowym Porcie Lotniczym imienia Jana Pawła II w podkrakowskich Balicach. Rok 2006 był dla portu rekordowy - obsłużonych zostało 2 miliony 368 tysięcy pasażerów i tym samym port odnotował prawie 50 procentową dynamikę wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Udaję się do stanowiska odprawy biletowo - bagażowej. Jest to pierwszy etap przygotowania do podróży dla wszystkich pasażerów którzy z Balic podróżują na 59 trasach w obecnym sezonie zimowym do 37 miast w Europie a także w Stanach Zjednoczonych i Izraelu które obsługuje 21 linii lotniczych
W hali odlotów znajduje się 21 stanowisk odprawy biletowo-bagażowej jak również kasy biletowe oraz punkt informacji lotniskowej i turystycznej, przy którym w automatach można nabyć bilety komunikacji miejskiej oraz koleji.
Na parterze znajduje się strefa odprawy dla pasażerów odlatujących w ruchu międzynarodowym, 4 stanowiska kontroli bezpieczeństwa, 4 stanowiska odprawy paszportowej (dokumentów), punkt kontroli celnej oraz hala odlotów z kawiarnią Voyage, barkiem kawowym ze słodyczami, perfumerią sieci EuroShop, sklepem Baltona oraz Salonem Executive Lounge.
Kompleksową obsługę handlingową w MPL im. Jana Pawła II Kraków-Balice zapewnia LHC-KRK AIRPORT SERVICES. Po odprawie wsiadamy do autobusu LHC i jedziemy do samolotu McDonnell Douglas 83 który może zabrać na pokład 172 pasażerów...
Który w swej pełnej krasie czeka na nas wraz z...
Załogą w pełnym składzie.
Wsiadamy...
I choć miejsce mamy przypisane na karcie pokładowej to w tym wypadku możemy wybrać sobie dowolne, ponieważ...
Odlatujemy jedynie z siedmioma pasażerami, w tym z jednym wyjątkowym...
Ambasadorem Finlandii w Warszawie, panem Jan Store.
Wzbijamy się na ponad 10 000 metrów n.p.m., lecz na początku lotu w podziwianiu widoków przeszkadzają nam gęste chmury.
Na szczęście już po kilkunastu minutach możemy podziwiać piękne pejzaże...
Po pysznej kanapce z kurczakiem i deserze, przed lądowaniem próbuję jeszcze fińskiego piwa. Muszę przyznać że jest całkiem smaczne.
Czas wysiadać - wylądowaliśmy w Helsinakch-Vantaa
Głównym porcie lotniczym linii Finnair, oddalonym 19 km na północ od centrum Helsinek.
Polska jeszcze nie należy do strefy Schengen więc przechodzimy przez kontrolę paszportową.
A następnie czekam na bagaż, który pojawił się bardzo szybko.
Szał zakupów w licznych markowych sklepach które znajdują się na terenie portu, nie potrafiłem sobie odmówić.
I czas powtórzyć procedury odprawy, port składa się z dwóch terminali - krajowego i międzynarodowego, udaję się zatem do terminalu 2 i już w nieco dłuższej kolejce oczekuje na odprawę.
Następnie spacerem przez cały terminal do bramy 31D gdzie na pasażerów czekają naprawdę przestronne poczekalnie z licznymi fotelami.
I nadeszła godzina odlotu - wsiadamy, tym razem do Embraera 170 aby za kilka minut odlecieć rejsem AY743 do Warszawy.
Odrywamy się od ziemi z pełnym stanem - 78 pasażerów na pokładzie.
Ostatnie spojrzenie zza skrzydła na Finlandie...
I po niespełna 100 minutach, przy delikatnym przyziemieniu obserwujemy działanie hamulców aerodynamicznych (poprawcie mnie jeśli to nie hamulce są)...
Wylądowaliśmy na lotnisku im. Fryderyka Chopina na warszawskim Okęciu
Linie Finnair z Krakowa do Helsinek lataja tylko w sezonie letnim w poniedziałki, czwartki i niedziele, z Warszawy zaś linia lata codziennie przez cały rok.
MM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PolishAir42
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)
|
Wysłany: Śro 16:05, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Niezly raport i niezle fotki.
"I po niespełna 100 minutach, przy delikatnym przyziemieniu obserwujemy działanie hamulców aerodynamicznych (poprawcie mnie jeśli to nie hamulce są)... "
to sa Spoilers, uzywa sie ich przy ladowaniu i w momentach kiedy trzeba s ie znizyc szybko. Spoiler zmniejsza sile nosna bo zmienia ruch powietrza nad skrzydlem i pozwala hamulcom dzialac z wiekszym efektem. Dlatego ze wystaje ze szkrzydel to dodatkowo tez dziala jako hamulec ale to nie jest jego prawdziwa funkcja i powod dlaczego sie go wlacza ogolnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|