|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 21:39, 28 Sty 2007 Temat postu: KRK-HHN za grosze |
|
|
W ten weekend miałem przyjemnośc śmignąc na Frankfurt-Hahn Flughafen korzystając ze słynnego dania ciała któregoś z informatyków Ryana. Co prawda bilet nie kosztował 2zł, a 23,40zł bo Ryanair zażyczył sobie dodatkowej opłaty za płatnośc Visą Classic. Oprócz mnie leciał Mariusz z forum, a także znajomy z żoną z innego forum.
Podróż zaczęła się na dworcu centralnym w Warszawie (nota bene bilet kolejowy do Krakowa kosztował mnie 4 razy więcej niż lot do HHN ), później miałem okazję skorzystac z szynobusa na lotnisko, kawałeczek autobusem i już pod terminalem. Jak się okazało, lotnisko w Krakowie leży w całkiem indywidualnej [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] . Wszyscy się zebraliśmy (każdy dojeżdżał z innych miast) i udaliśmy do odprawy, potem kontrola bezpieczeństwa i czekanie na boarding. Na pokład weszliśmy z Mariuszem ostatni, wcześniej pstrykając dookoła Na płycie stały prócz naszego EI-DAW (o ile pamiętam) [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych], wcześniej poleciał E145 Alitalia Express. Niestety z niewiadomych powodów (żeby mniej chodzic?) załoga nie pozwała siadac w ok. 5 ostatnich rzędach, więc pomimo obłożenia ok. 70% było bardzo tłoczno. Wnętrze było dośc nieciekawe, stare brzydkie obicia foteli, brak niektórych szmatek na zagłówkach (to ma jakąś konkretną nazwę?) i do tego gumy do żucia wdeptane w podłogę, po prostu widac dlaczego tak tanio . [link widoczny dla zalogowanych] mało było okazji do robienia zdjęc, gdyż siedziałem przy przejściu i niespecjalnie się mogłem pokładac na dwóch obcych facetach. Po spokojnym locie dośc twardo przyziemiliśmy w HHN jeszcze zanim pilot włączył rewersy moim oczom ukazał się pierwszy (w życiu ) DC-10, zanim dokołowaliśmy do termianala można było zobaczyc jeszcze 3 takie maszyny. Po zejściu ze schodków można było zobaczyc [link widoczny dla zalogowanych] wypychane na drogę kołowania, a także [link widoczny dla zalogowanych], stojącego przy najbliższym terminalu cargo (na lotnisku są 3, czy 4 i następny w budowie). Pogoda była zaskakujaco dobra w porównaniu z Polską, było co prawda pochmurnie, ale ok. 7 stopni i niewielki wiatr. Znajomy z żoną pojechali do Mainz, a my z Mariuszem po niewielkim posiłku, odebraniu zostawionych w AVISie rękawiczek Krzyśka z forum i dowiedzeniu się kilku szczegółów w informacji, ruszyliśmy w kierunku progu pasa (pierwotnie chcieliśmy dojśc naprzeciwko terminali cargo). Po drodze co chwila zbaczaliśmy z drogi, by włazic na różne górki gliny z budowy, z których widac było [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych], oraz [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] kołujące na start. Droga biegła częściowo przez teren dawnej amerykańskiej Hahn Air Base, widac było sporo budynków wymalowanych w łaty bądź na zielono, ale największe wrażenie zrobiły [link widoczny dla zalogowanych] z bardzo specyficznymi wrotami. Aż czuc było w powietrzu zimną wojnę . Wreszcie po ponadgodzinnym spacerze i kilku wspinaczkach dotarliśmy na próg pasa (uznaliśmy że dalej nie ma sensu iśc, a stąd lepszy widok). Na HHN można podejśc praktycznie pod sam pas, większośc świateł jest ustawiona poza terenem lotniska, co skutkuje świetnymi wrażeniami przy lądowaniach. Mariusz chciał iśc do widocznej obok wioski (jak się później dowiedział było to właśnie Hahn), jednak na horyzoncie pojawiły się światła podchodzącego do lądowania samolotu. Zgodnie stwierdziliśmy, że jest za duży jak na FRa i faktycznie po chwili można było zauważyc charakterystyczny trzeci silnik [link widoczny dla zalogowanych]. Wcześniej nigdy na spotting nie chodziłem pod samą ścieżkę podejścia, więc to było pierwsze [link widoczny dla zalogowanych] "spotterskie doświadczenie" i przyznam że DC-10 lecący z hukiem jakieś 30 metrów nad głowami to niezapomniane przeżycie Mieliśmy 30 minut do przylotu kolejnego RYRa, więc Mariusz postanowił pójśc poszukac sklepu w wiosce (wcześniej pechowo stłukła nam się kupiona na Balicach butelka rozgrzewacza :/) i lądowanie [link widoczny dla zalogowanych] Egypt Air Cargo o uroczej rejestracji SU-GAY . Później już się ściemniło, więc nie robiąc zdjęc tylko napawając się widokiem lądujących maszyn poczekaliśmy na kilka przylotów Ryanaira, aż przed 19 zaczęliśmy powrót do terminalu na nocleg. Po ciemku poszliśmy trochę naokoło, skręcając nie tam gdzie trzeba w jednym miejscu, jeszcze przechodząc wzdłuż płotu przy terminalach cargo i dotarliśmy do terminalu. Klapnęliśmy w knajpie wypiliśmy po kilka piw, przejrzeliśmy zdjęcia, Fei z Gosią wrócili z Mainz i poszliśmy sobie spac na podłodze (wszystkie lepsze miejsca były już zajęte, gdyż pierwsze wyloty były po 6 rano).
Przy okazji warto coś powiedziec o samym terminalu, lotnisko sprawia takie wrażenie jak Ryanair - jak najtaniej, tak więc z i do samolotu idzie się na piechotę po płycie, przy bramkach nie ma wyświetlaczy, tylko tabliczki z oznaczeniami lotów, zaś boarding pass, to wcześniej wydrukowana kartka na której obsługa wypisuje długopisem (!) nazwisko pasażera, po wcześniejszym zaznaczeniu go na papierowej liście (!).
Następnego ranka niestety przyszło nam poczekac przy bramce na samolot, który miał ok. 20 minut spóźnienia z Wrocławia (może przez to awaryjne lądowanie SP-LLG?), tym razem szybciutko przemknęliśmy przez płytę by zając miejsca przy oknach. W locie powrotnym maszyna miała już nowsze siedzenia obite czymś skóropodobnym i wnętrze sprawiało o wiele lepsze wrażenie. Już będąc na schodkach można było obejrzec lądowanie [link widoczny dla zalogowanych], a także później podczas kołowania na [link widoczny dla zalogowanych]. Po wyjściu z chmur można było obejrzec [link widoczny dla zalogowanych], a także innego Ryana schodzącego do lądowania. W powietrzu było dużo [link widoczny dla zalogowanych], niestety na tych dalszych obiektyw nie ostrzył nawet przy nieskończoności, zaś bliższe pojawiały się ciut zbyt szybko. Później już tylko [link widoczny dla zalogowanych], ponownie dośc twarde [link widoczny dla zalogowanych], kołując do terminala można było obejrzec sporo maszyn 13 eltr, kilka śmigłowców, a nawet wojskowe Antki, na miejscu były dwa Boeingi Sky'a, Alitalia Express, zaraz po nas usiadł Dassault Falcon włoskich sił powietrznych. Już tylko do terminala, oddac Krzyśkowi rękawiczki i do domu.
Był to mój drugi wypad czysto spotterkski (po Arlandzie) i jestem z niego bardzo zadowolony, cenowo przede wszystkim i bardzo mnie uradowała zwłaszcza możliwośc zobaczenia DC-10, na płycie i od spodu Ogólnie ruch jest dośc niewielki (i głównie FR), ale cargo zdecydowanie to nadrabiają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariusz
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 21°26'E , 50°17'N
|
Wysłany: Nie 22:29, 28 Sty 2007 Temat postu: Re: KRK-HHN za grosze |
|
|
I relacja z mojej strony:
Korzystajac z lotu za 2 zl razem z frikem udalismy się 27.02 z KRK do HHN a wrocilismy 28.02
Fotki:
A z tylu kolowal Germanwings
W środku...
Wysiadamy
Niestety ani ja ani frik nie siedzimy przy oknie, tak wiec przechodze od razu do fotek z HHN
Oprocz wszechoobecnego FR który startuje i laduje co chwile praktycznie – HHN to duzy punkt dla cargo – 3 terminale cargo, a czwarty się buduje.
DC10 Omni Air International i Aeroflotu
FR
A po drodze na prog pasa minielismy okolo 20 takich hangarow i ruder – pozostalosc po amerykanskiej bazie lotniczej
Odladzanie DC10
I po 40 minutach spaceru dotarlismy na próg.
(tuż nad naszymi glowami ladowal DC10 OAI, A300 jakiś egipski i ze 2-3 737 FR –fotki frika w powyzszym poscie)
W oddali frik
I powrot
I ten egipski A300
I pora na....
Patent – zmieszane – kilka piw + jagermeifter + biale wino = efekt jak po starym orginalnym absyncie
Spoczynek tuz obok wyjscia z przylotow, godzina 6 rano, poltora metra obok jakies 300 osob w kolejce do kontroli bezpieczenstwa. Podchodzi pracownik lotniska, patrzy na spiacych a zaraz na ekran przylotow – pierwszy przylot w tym wyjsciu – 7.50 – „OK, sleep”
Lotnisko dla tanich linii z krwi i koscie... Zamiast telewizorow – wsuwane napisy... zamiast komputerow – lista pasazerow na kartce, pani odznacza dlugopisem a nastepnie wpisuje również recznie imie, nazwisko i numer bramy na karte pokladową... Schody do samolotow przystawaiane sa również recznie. Sam terminal pasażerski jest wiekszy 3 razy od krakowskiej, no i kazdy z trzech terminali cargo rowniez jest wiekszy.
Zdjecia (do kitu... frik powyzej ma ladne) 744 Atlas Air który wyladowal tuz przed naszym odlotem
No i w górze..
Na plycie Sky i włoski falcon
Nie wiem co lepsze....
DC10 nad glowa czy ona... ukoronowanie calego wyjazdu...
No i popieram akcje:
Smaczna zupka była...
Karol_n1 napisał: |
A tutaj nasze lądowanie uwiecznione przez kolege...
|
Jak widac fotograf to ze mnie nie jest ale bylo bardzo przyjemnie
Widzielismy prawdopodobnie rusłana lub galaxy - nisko i podniecilismy sie ze najprawdopodobniej wszystko wskazuje na to ze bedzie tu ladowal... ale niestety najwidoczniej zblizal sie do innego pobliskiego lotniska .
Dodam jeszcze że tak samo jak frik byłem pierwszy raz na progu i są to niesamowite przezycia...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mariusz dnia Pon 11:37, 29 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lucciola
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stalowa Wola|EPST
|
Wysłany: Pon 0:15, 29 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Myślałem z tatą, kim są Ci panowie ze niebylejakimi aparatami, którzy ciągle pstrykali fotki samolotom i byli wyraźnie niezadowoleni, że autobus w Krakowie podjeżdża pod samolot nie ze strony, z której można było łatwo zrobić zdjęcie. Odpowiedź mogła być tylko jedna: spotterzy z forum lotnictwa!
Miło, że mogę teraz oglądnąć opis lotu i Hahnu. A jest on naprawdę świetny, tak jak zdjęcia. Wiernie oddaje to, co było na miejscu. Co do samolotu KRK-HHN, to był to EI-DAM. Rzeczywiście w porównaniu z HHN-KRK był stan wewnątrz nie za bardzo.
Postaram się napisać w najbliższym czasie coś na temat tego lotu (to mój pierwszy lot samolotem hehe!) i krótkiej wizyty w EDDF. Mam kilka zdjęć (nie umywają się one do tych wyżej, mam zwykłą cyfrówkę) stamtąd i z kabiny pilota, do której wpuścili mnie w Krakowie, za co wielkie pozdrowienia dla pilotów! Choć nie obiecuję, bo z wgrywaniem zdjęć na serwer mam zawsze problem.
Pozdrowienia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartolomic
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:02, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
no fajnie mieliscie. szkoda ze sie nie zgadalismy bo ja lece teraz 3-4.02... mam tylko nadzieje, ze pogoda dopisze, i ze miesjce przy oknie bedzie.. a czy ktos jeszcze jedzie w ten weekend?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stenus
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Bruksela
|
Wysłany: Śro 11:37, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Swoja droga ciekawe, ze owe bilety z Polski byly za 1 zl, podczas gdy w strefie euro byly za 0,01 euro. Jakby nie patrzec, to 0,01 euro to okolo 0,04 zl, wiec nie ma rownowagi cenowej. Te z Polski byly strasznie "drogie".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sosnowiec / Pogoń
|
Wysłany: Śro 15:24, 31 Sty 2007 Temat postu: Re: KRK-HHN za grosze |
|
|
frik napisał: | W powietrzu było dużo [link widoczny dla zalogowanych], niestety na tych dalszych obiektyw nie ostrzył nawet przy nieskończoności, zaś bliższe pojawiały się ciut zbyt szybko. |
Jako że identyfikacja przelotówek to moje hobby, pozwole sobie na nią także w tym temacie:
A300 Iran Air // IR723 Teheran-Hamburg (bo leciał na NW, prawda?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaugan
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las Kabatas
|
Wysłany: Śro 15:49, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Joorek, jestes dobry pozytywny wariat! nie moge sie oderwac od tego co piszecie na Waszym podforumie "samoloty nad PL". nie moge sie nadziwic i pojac jak Wy te foty cykacie... rewelka!
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 15:58, 31 Sty 2007 Temat postu: Re: KRK-HHN za grosze |
|
|
Joorek napisał: | frik napisał: | W powietrzu było dużo [link widoczny dla zalogowanych], niestety na tych dalszych obiektyw nie ostrzył nawet przy nieskończoności, zaś bliższe pojawiały się ciut zbyt szybko. |
Jako że identyfikacja przelotówek to moje hobby, pozwole sobie na nią także w tym temacie:
A300 Iran Air // IR723 Teheran-Hamburg (bo leciał na NW, prawda?) |
Powiedz prosze, jak go poznałeś? Ja tam widze tylko jakas sylwetke po ktorej jeszcze moznaby rozróżnić model ale jaka linia to za nic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sosnowiec / Pogoń
|
Wysłany: Śro 19:02, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Hehe no to dzieki
Jak? Jednoznaczna sylwetka, wyraźnie widoczne barwy Iran Air, no i to, że leciał w niedzielę na NW w godzinach okołopołudniowych. Sam z Sosnowca, gdzie mieszkam, mam przyjemność oglądać go w niedziele i czwartki, jak zasuwa po UL619, wiecznie spóźniony, ciągnąc oryginalną smugę. Polecam RNAV Spotting - bardzo ciekawe zajęcie.
Pozdrawiam gorąco.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PolishAir42
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)
|
Wysłany: Śro 20:49, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
"Widzielismy prawdopodobnie rusłana lub galaxy - nisko i podniecilismy sie ze najprawdopodobniej wszystko wskazuje na to ze bedzie tu ladowal... ale niestety najwidoczniej zblizal sie do innego pobliskiego lotniska . "
US Air Mobility Command lata C-5 do WIE/AAF Wiesbaden ktora jest polozona bardzo blisko HHN. Jak samolot byl pomalowany na ciemny braz to napewno C-5, jak byl bialy albo z niebieska farba to raczej An-124
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PolishAir42 dnia Śro 21:13, 31 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 21:05, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Joorek napisał: | wyraźnie widoczne barwy Iran Air
Pozdrawiam gorąco. |
A ja jednak dalej bede drążył temat
Mówisz że wyraźnie widać barwy-http://img394.imageshack.us/img394/4583/img1919zc6.jpg -jak dla mnie to górna część samolotu jest wyraźnie ciemna, a dolna jasna, więc jak to się ma do tego zdjęcia [link widoczny dla zalogowanych] gdzie samolot jest cały biały.
PS.Nie traktuj tego wszystkiego jako podważania Twojej wiedzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PolishAir42
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)
|
Wysłany: Śro 21:15, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Rafał napisał: | Joorek napisał: | wyraźnie widoczne barwy Iran Air
Pozdrawiam gorąco. |
A ja jednak dalej bede drążył temat
Mówisz że wyraźnie widać barwy-http://img394.imageshack.us/img394/4583/img1919zc6.jpg -jak dla mnie to górna część samolotu jest wyraźnie ciemna, a dolna jasna, więc jak to się ma do tego zdjęcia [link widoczny dla zalogowanych] gdzie samolot jest cały biały.
PS.Nie traktuj tego wszystkiego jako podważania Twojej wiedzy. |
Rafal to jest napewno Iran Air. Swiatlo poprostu sie odbija z innej strony. Spojrz na ogon..widac dokladnie konia ze skrzydlami + gorny ciemno niebieski pas. Zbliz fotke w Photoshop a widac nawet ciemna ryse gdzie jest napis IRAN AIR z przodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sornat
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 21:15, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Rafał napisał: | jak dla mnie to górna część samolotu jest wyraźnie ciemna, a dolna jasna, więc jak to się ma do tego zdjęcia [link widoczny dla zalogowanych] gdzie samolot jest cały biały.
|
ciemniejsza gorna czesc to wg mnie zludzenie, slonce jest z drugiej strony samolotu i po tej stronie jest cien, a dol jest jasniejszy bo swiatlo odbija sie od chmur...
ale to tylko moja teoria:)
wg mnie to jest maszyna o ktorej pisze kolega Joorek
edit
PolishAir napisalismy w tym samym momencie:) .... no prawie ja kilka sek pozniej:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 21:23, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Po dłuższym i głębszym spojrzeniu dojrzałem tego konia na ogonie ale napisu nie widze
Szacunek dla tych co rozpoznają samoloty z takich zdjęć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|