|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PolishAir42
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)
|
Wysłany: Śro 7:37, 31 Sty 2007 Temat postu: Orlando Int'l (MCO) - Stolica USA (DCA) - Chicago (ORD) |
|
|
Raport #2.
Data 10/1/2007 - 13/1/2007
A wiec z Europy przylecialem 8 Stycznia i z powodu Tornada ktore przeszlo przez ERAU wakacje sie wydluzyly o tydzien bo szkole sprzatali. A wiec kupilem bilet 9 stycznia na nastepny dzien zeby poleciec do Chicago do domu na 4 dni.
Trasa:
MCO (Orlando Int'l) - DCA (Washington DC - National/Ronald Reagan) - ORD (Chicago O'Hare)
MCO-DCA US Airways A321
DCA-ORD United 757-222
Takze lot do Chicago mialem przez Washington Reagan National/DCA. Lotnisko znane mi z trasy ORD-DCA-ORD (United 733) w 2003 roku jak bylem na konferencij w Washyngtonie.
A wiec wyjechalem z Daytona Beach okolo 10 nad ranem zeby zajechac na lot o 1230. Zaparkowalem na parkingu wielodobowym (USD$9 na dobe) i poszedlem sie zameldowac do US Airways. To byl moj pierwszy lot tym przewoznikiem. Nigdy nie lecialem US Airways bo oni przewaznie lataja we wschodnich stanach (+ teraz z America West na poludniowym zachodzie USA) takze zawsze jak lecialem krajowym lotem (i nie tylko) z Chicago gdzies to przewaznie UA i czasami AA.
Autostrada I-4 kierunek Zachod Daytona Beach-Orlando
Probuje latac jak najwiec STAR Alliance zeby zbierac mile a Chicago to jest jeden z superhubow STAR bo tutaj mamy takich operatorow jak United, US Airways, LOT (do WAW, KRK), British Midland (MAN), Lufthansa (MUC, FRA i DUS), SAS (ARN, CPH), Air Canada (YMQ, YYC, YEG, YVR, YYZ, YWG, YHM, YOW), Asiana (ICN), ANA (NRT), Swiss (ZRH) + od tego lata Austrian (VIE) + South African (JNB). Ale o tym dalej.
Mialem tylko bagaz podreczny takze poszedlem to e-checkin. Wlozylem moja VISA United Mileage Plus Platinum Class i komputer zaswiecil sie i wydal mi odrazu miejsce przy wyjsciu awaryjnym gdzie nie ma fotela z przodu z powodu mojego statusu w STAR Gold. Dobrze sie wogole zlozylo bo samolot byl A321 a na nim jeszcze nie bylem. Teraz do kompletu tylko potrzebuje A310 i A318 zeby miec caly komplet maszyn EADS.
Zasiadlem przy bramce i z STAR Gold wszedlem do samolotu jako pierwszy. Duzo miejsca, duzo slonca i ciepla w Orlando takze czulem sie dobrze.
Kolowalismy do pasa 18R i wystartowalismy normalnie. Po czym ujrzala sie metropolia Orlando.
Zaraz po starcie widac bylo drugie lotnisko Orlando...czyli SFB -Orlando/Sanford Int'l. To jest przewaznie lotnisko dla czarterow brytyjskich. w Orlando Int'l z UK lata tylko Virgin Atlantic i BA ale w SFB codziennie sie widzie takie linie jak Monarch, TravelCityDirect, FlyGlobespan, Thomsonfly, XL Airways itd.
Po czym wyladowalismy w DCA nad sama rzeka Potomac.
Zjadlem pretzelka goracego i przeszedlem do nastepnej bramki gdzie na mnie czekal 752 United.
Najlepsze frajda byla ze kolo nas stal PSA Retrojet US Airways
Co wiecej to tuz za zakretem byl Piedmont retrojet i Allegheny!
Juz na pokladzie United.
Z daleka widac Monument Waszyngtona
757-200 to jednak nie zabardzo widziany typ w Europie. Przewaznie tutaj sie go widuje w barwach British Airways albo UPS ale w USA ich lata miliony. To jest prawdziwa rakieta napedzana albo przez RR RB211 albo przez Pratt and Whtneys przez takie linie jak United, US Airways, Continental, Northwest, American i Delta.
Start byl jak z procy, 20 sekund po starcie pojawil sie budynek ktory dyryguje machina wojenna USA czyli Pentagon.
Pare minut znowu znane zjawisko czyli IAD - Dulles. Pomyslalem sobie ze tutaj bylem 2 dni przedtem jak lecialem WAW-ZRH-BOS-IAD-MCO ale to mi sie wydawalo jakby ten czas byl w innej dekadzie. IAD cos mi sie pojawia czesto bo na tym lotnisku juz bylem dobre 8 razy w ciagu 11 miesiecy.
Nad stanem Indiana.
Serwis jak to serwis w USA. Napoje i orzeski lub pretzle. Nic specjalnego ale chociaz na tym 757 bylo 30 osob takze pusto.
Zerknalem za okno i zobaczylem ze sie zblizamy do Chicago z polodniowo wschodnich dzielnic...bedzie pas 22R. United ma jednak jedna super rzecz ktorej nie ma na zadnym innym przewozniku. To jest Kanal 9. Kanal 9 czyli relacje ATC na zywo...super dla milosnikow takich jak my bo mozna sobie wszystkiego posluchac co sie dzieje prosto z fotela. Kanal 9 dziala tez na miedzynarodowych lotach i ostatnio go sluchalem dosyc dlugo na trasie IAD-MUC w Marcu 2006.
Chicago Midway (wylecialem z tamtad 3 dni pozniej)
ORD jest blisko!
Final approach - 22R. Tutaj widac centrum Chicago z daleka i naprawde wielkosc tej 9 milionowej metropoli.
Z dystansu widac AA MD82 + FedEx
Witamy w Chicago
Mijamy Lufe ktora sie wybiera do Monachium. Terminal 1
United Terminal 1
Kocham O'Hare z tego faktu ze to jest jedyne lotnisko na swiecie gdzie jest wlasnie ta kombinacja ruchu z rozmaitoscia. Heathrow nie ma tego ruchu i sie zamyka na noc, Atlanta nie ma tej rozmaitosci, tam jest tylko DL i AirTran. Tutaj nie ma nudy...chociaz przez te 3 dni co bylem.
-Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gaugan
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las Kabatas
|
Wysłany: Śro 11:14, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
fajny raporcik!
zadnego zdjecia nie masz z podejscia na DCA? jedno z fajniejszych w usa
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stenus
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Bruksela
|
Wysłany: Śro 11:34, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
I to mi sie wlasnie podoba w USA, ze bardzo zwracaja uwage na Senatorow i inszych Goldow podczas calego procesu odprawy lacznie z wpuszczaniem do samolotu. Tego niestety nie ma w Europie, zeby Senatorowie wchodzili jako pierwsi, choc oczywiscie sa wyjatki. W USA to regula. Zreszta w Azji i oceanii takze jest to regula.
A DCA to bardzo fajne lotnisko. Bylem na nim kilka razy w 2005 roku i lubie je o wiele bardziej od IAD, choc jest o wiele mniejsze (i chyba wlasnie za to je lubie). A zgadzam sie, ze ORD daje wiele mozliwosci obserwatorczych. ;o) Jedno z moich ulubionych. Wlasnie sobie planuje jakis wypadzik do USA na koniec maja/poczatek czerwca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PolishAir42
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 124
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DAB (Daytona Beach Int'l/Florida)
|
Wysłany: Śro 15:54, 31 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
gaugan napisał: | fajny raporcik!
zadnego zdjecia nie masz z podejscia na DCA? jedno z fajniejszych w usa
pozdro! |
Cos za cos. Jedno ze siedzialem na miejscu 9A przy wyjsciu awaryjnym i mialem mnostwo miejsca, drugie ze stewka siedziala odwrocona do mnie na jumpseat i sie gapila prosto na mnie przy ladowaniu/starcie to drugie hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|