Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WAW-LHR-ORD-SJC
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 9:42, 11 Paź 2006    Temat postu:

PNR to jeden bilet nie ważne z ilu odcinków sie składa, ale PNR to jeden `kontrakt z linia` i jedna wycena biletu poprzez ten własnie PNR np wycenia się trasę itd. to że ktos polecial do Waszyngtonu tam pobył 2 tyg i ruszył dalej do Chicago to tylko oznaka, że kupił bilet ze stopover`em, ale to ciągle jedna rezerwacja.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Śro 9:51, 11 Paź 2006    Temat postu:

RES

czyli nie dasz rady wystawic 4 zupelnie roznych biletow z jednego PNR?? np.na kazdy segment oddzielny bilet?? no wlasnie...

rozrozniajmy PNR od TKT, to 2 rozne sprawy

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 10:00, 11 Paź 2006    Temat postu:

no oczywiscie że sie da każdy PNR składa sie z odcinków podróży i przy odprawie wystawia sie bilety na poszczególne odcinki lotu tak jak przy wylocie nie dostajesz bil\etu na lot powrotny itd, sorki jak namieszłąem bo za bardzo nie wiem o co się rozchodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Śro 10:27, 11 Paź 2006    Temat postu:

RES napisał:
no oczywiscie że sie da każdy PNR składa sie z odcinków podróży i przy odprawie wystawia sie bilety na poszczególne odcinki lotu tak jak przy wylocie nie dostajesz bil\etu na lot powrotny itd, sorki jak namieszłąem bo za bardzo nie wiem o co się rozchodzi.



no namieszales, bo teraz zupelnie mylisz bilet lotniczy z boarding passem, ktory dostajesz przy oprawie. to zupelnie juz co innego, nie bede wchodzil na ta plaszczyzne.

wogole zrobil sie kompletny OT, proponuje gdzies przeniesc, bo z raportem nota bene ciekawym, niewiele ma to juz wspolnego...

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 10:33, 11 Paź 2006    Temat postu:

gaugan napisał:
a przyklady, ktore stenus przytaczasz, swiadcza tylko i wylacznie o uprzejmosci personelu naziemnego..

pzdr


To nie miało nic wspólnego z "uprzejmośćią personelu"! Wszystko było w najzupełniejszym porządku ustalonym pzrez linie lotnicze.

W przypadku jednego z moich przykłądów nie miałem stopovera w Waszyngtonie, gdyż pierwszy bilet (do Waszyngtonu) był wystawiony przez Austrian, a drugi (z Waszyngtonu do Anchorage) przez United. Ale oba były w jednym PNR, i to było najważniejsze przy podróży powrotnej z ANC do WAW, gdzie miałem aż 5 segmentów.

"Uprzejmość personelu" była w przypadku powrotu mojego z MEX do WAW, gdzie miałem dwa różne bilety w dwóch różnych rezerwacjach. Ot tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Śro 11:09, 11 Paź 2006    Temat postu:

Cytat:

"Uprzejmość personelu" była w przypadku powrotu mojego z MEX do WAW, gdzie miałem dwa różne bilety w dwóch różnych rezerwacjach. Ot tyle.



no wlasnie, dokladnie taka sama sytuacja bylaby gdybys mial dwa rozne bilety w jednej rezerwacji. to to samo

dla tych, ktorzy potrafia przeczytac....



masz 1 PNR

--- TST RLR ---
RP/WAWLH098Y/WAWLH098Y OC/PR 2AUG06/0955Z 2MJOPG
1.FORUM/DYSKUSJA MR
2 LO 281 Y 10NOV 5 WAWLHR HK1 1 0800 0940 *1A/E*
3 BA 177 Y 10NOV 5 LHRJFK HK1 4 1335 1610 *1A/E*
4 SK 910 Y 11NOV 6 EWRCPH HK1 B 1730 0710+1 *1A/E*
5 SK2751 Y 12NOV 7 CPHWAW HK1 3 1425 1550 *1A/E*
6 AP WAW TEST TEST
7 TK OK02AUG/WAWLH098Y
8 TK PAX OK02AUG/WAWLH098Y/S2
9 TK PAX OK02AUG/WAWLH098Y/S3
10FA PAX 000-2222222223/ETLO/PLN1438.68/02AUG06/WAWLH098Y/0000
0442/S2
11 FA PAX 000-3333333334/ETLO/PLN2552.69/02AUG06/WAWLH098Y/0000
0442/S3
12 FA PAX 000-2222222225/ETLO/PLN8680.91/02AUG06/WAWLH098Y/0000
0442/S4-5
13 FB PAX 0200000039 TTP1 2MJOPG PLN1438.68/ETIX PRINT/S2
14 FB PAX 0200000040 TTP1 2MJOPG PLN2552.69/ETIX PRINT/S3
15 FB PAX 0200000041 TTP1 2MJOPG PLN8680.91/ETIX PRINT/S4-5
16 FP CASH


z ktorego wystawiasz 3 oddzielne bilety, bo tak jest na przyklad najtaniej. 1 na WAWLON/LO, 2gi LONNYC/BA i 3ci EWRWAW/SK

i nie ma znaczenia stary, ze jest to w 1PNR, bo 1szy bilet masz na LO, drugi na BA, a 3ci na SK. i jak sie spoznisz do LON to nikt Ci nie zrobi darmowego reroutingu, BA cie skasuje, bo to sa oddzielne przewozy, oddzielna linia, qrwunia inny alliance. co innego gdybys wszystko mial na 1 bilecie, wtedy loty sa powiazane umowa. skoro to to samo, to czemu sie wystawia czesto pare biletow oddzielnych w 1 PNR skoro mozna do ~16 segmentow na jednym bilecie? dlatego, ze czesto rozbicie powoduje, iz w sumie wychodzi taniej, ale cos za cos.

inaczej juz nie potrafie wytumaczyc. over and out

pzdr


p.s jeszcze jedno. 95% ground handlerow, osob ktore Cie odprawiaja nie posluguje sie systemem rezerwacyjnym, jezeli go maja to tylko informacyjnie. jezeli robisz zmiany, to idziesz do ticketingu, prawda? wiec z tego tez wynika, ze PNR jest dla nich niewazny, tylko bilet (paper lub etix), to jest dokument, ktory interesuje check-in, na jego podstawie Cie odprawiaja, a nie na podstawie rezerwacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stenus




Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Bruksela

PostWysłany: Śro 14:19, 11 Paź 2006    Temat postu:

Gaugan, masz racje! Very Happy Posypuje głowę piaskiem i prochem...

Wywiedziałem sie w paru liniach właśnie jak to wygląda i poniżej cytat z biletem KLM/Aero Mexico:

Cytat:
Bilet lotniczy jest umowa zawarta miedzy pasazerem a danymi liniami lotniczymi, z ktorych uslug korzysta pasazer.

WAW-KL-AMS-KL-MEX-AM-CUN-AM-MEX-KL-AMS-KL-WAW

Jesli powyzsza trasa zostanie wystawiona w jednym bilecie, na dokumencie KLM i rejs KLM do MEX spozni sie z naszej winy, pasazer winien zglosic sie do biura KLM w MEX aby uzyskac pomoc. Tak samo w drodze powrotnej, jesli opoznienie spowodowane bedzie przez AM, pasazer powinien otrzymac pomoc w AM.

W przypadku, gdy wystawione beda dwa osobne bilety
WAW-KL-AMS-KL-MEX-KL-AMS-WAW oraz MEX-AM-CUN-AM-MEX, KLM wystawiajac bilet na przewoz liniami AM dziala jedynie jako jego agent i nie bierze odpowiedzialnosci za utracenie polaczenia w przypadku opoznienia rejsu KLM.
Tak samo AM nie wezmie odpowiedzialnosci w przypadku opoznienia swojego rejsu, poniewaz pasazer ma wystawione dwa osobne bilety na obuprzewoznikow.

Jesli chodzi o odprawe, wszystko uzaleznione jest od systemu odpraw danych linii lotniczych oraz umow miedzy liniami. Jesli KLM ma podpisana umowe z linia AM oraz system odprawy pasazerow zezwala na odprawienie pasazerow na calosci trasy, jak rowniez nadanie bagazu do miejsca docelowego, pasazer zostanie tak odprawiony. Zdarzaja sie jednak sytuacje, gdzie system z roznych przyczyn uniemozliwia dokonanie takiej transakcji i pasazerowie zmuszeni sa do odbioru bagazu i ponownej odprawy na przewoznika, ktorym nie jest AF ani KL.


Kurcze, zatem w niektórych przypadkach leciałem jednak "na wariackich papierach" za bardzo nie zdając sobie ztego sprawy... Może i dobrze, że byłem nieświadomy... Laughing Laughing

W każdym razie cieszę się, że takie miłe dyskusje można prowadzić na tym forum.

A teraz czekamy na dalszą relację naszego bohatera z San Jose do Warszawy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Śro 14:41, 11 Paź 2006    Temat postu:

Very Happy no to sie ciesze! mnie rowniez milo

pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 17:02, 12 Paź 2006    Temat postu:

Gaugan, dzieki za bardziej szczegolowe wyjasnienia.

Stenus, z tego, co opisywales (o swoim bilecie za mile), masz pewnie status Gold w programie Frequent Flyer - a to niewatpliwie daje dostep do pewnych udogodnien. Smile

Cytat:
Jesli chodzi o odprawe, wszystko uzaleznione jest od systemu odpraw danych linii lotniczych oraz umow miedzy liniami. Jesli KLM ma podpisana umowe z linia AM oraz system odprawy pasazerow zezwala na odprawienie pasazerow na calosci trasy, jak rowniez nadanie bagazu do miejsca docelowego, pasazer zostanie tak odprawiony. Zdarzaja sie jednak sytuacje, gdzie system z roznych przyczyn uniemozliwia dokonanie takiej transakcji i pasazerowie zmuszeni sa do odbioru bagazu i ponownej odprawy na przewoznika, ktorym nie jest AF ani KL.

Tez jakos troche dookola to napisane. Bo nawet jesli system umozliwia odprawe na calej trasie, to przeciez teoretycznie taka odprawa nie powinna nastapic, jesli sa dwa oddzielne bilety. Chocby wlasnie ze wzgl. na ew. opoznienie jakiegos rejsu z pierwszego biletu i zwiazaną z tym niemoznosc zdązenia na rejs z drugiego biletu. Ale czasem agent check-inowy (za zgodą biura) moze "zaryzykowac", zeby ulatwic zycie pasazerowi (zwl. jesli miedzy rejsami jest dostateczny zapas czasu). Tak czy owak, zawsze warto zapytac o to, czy w danej podrozy bedzie mozna sie odprawic na calą trase. Lub przynajmniej odprawic tak bagaz, a po stosowne karty wstepu zglosic sie wtedy do stanowiska transferowego (czy jest taka mozliwosc) - pamietajac jednak, ze odpowiedz odmowna jest w pelni uprawniona.

Co do systemow - zdarza sie czasem takze na odwrot: ze system nie jest w stanie odprawic pasazera ani bagazu na np. ostatni odcinek "zbyt dlugiej" podrozy nawet z tego samego biletu (autentyczne!). I wtedy pasazer moze sie zrobic, tak to okreslmy, lekko zdenerwowany...

gaugan napisał:
PNR po wystawieniu biletow czy to papierowych czy elektronicznych, mozna teoretycznie wyrąbac

Ale tylko teoretycznie - bo system (heh, moze to zalezy od systemu) nie bedzie chcial odprawic, gdyz nie bedzie pasazera na liscie.

A co do klopotow z "co jest czym" - autentyczny dialog pasazera (lot z przesiadką, w jednym bilecie) w biurze operacyjnym linii:
- Psgr: Chcialbym odebrac bilet.
- Agent: (sprawdza w systemie) Ma pan bilet elektroniczny, wystaczy sie zglosic do stanowiska odprawy z dokumentem tozsamosci.
- Psgr: I to tam dostane bilet?
- Agent: Nie no, bilet jest w sytemie, nie trzeba go odbierac.
- Psgr: Ale bez biletu nie wpuszczą mnie na poklad.
- Agent: Aha, chodzi o karty wstepu - przy stanowisku odprawy dostanie pan takie karty na oba rejsy.
- Psgr: No wlasnie, bilety.

PS. Moze faktycznie OT sie zrobilo - w razie czego Moderator ew. przesunie te fragmenty np. do dzialu "Lotnictwo cywilne". Ale moze moze Smile to zostac tak jak jest. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kris200




Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:19, 02 Lis 2006    Temat postu:

od dla Stenus - niekoniecznie sie musze zgodzic z tym ze jesli cala podróz jest w jednym PNR to linie lotnicze musza wszystko brac pod uwagę. Musza to brac pod uwage tylko kiedy podróz jest na jednym bilecie, mozesz wydrukowac kilka biletów z tejsamej rezerwacji, a wtedy linia lotnicza nie musi tego wziac pod uwage, np Krk - Waw - LO a potem WAW - DUB aer lingusem, mozesz to polaczyc na jednej rezerwacji czy tez zmiescic do jednego pnr

--- RLR ---
RP/KRKPQ2130/KRKPQ2130 KS/SU 2NOV06/1417Z YMNFKT
KRKPQ2130/3006KS/2NOV06
1.NOWAK/ALOJZY MR
2 LO3910 M 20MAR 2 KRKWAW HK1 0600 0645 /E*
3 EI 363 N 20MAR 2 WAWDUB HK1 1 1150 1345 E*

5 TK OK02NOV/KRKPQ2130

ale bilet wydrukowac musisz na dwoch osobnych dokumentach
i jesli lot nie poleci z krakowa lub sie opozni - aer lingus poleci sobie bez ciebie.... i nie ma na to mocnego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Raporty z podróży lotniczych Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin