Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EPRZ w mediach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 21, 22, 23  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 17:21, 09 Lis 2006    Temat postu:

zadna Ukraińska linia nie jest w sojuszy Star`a, wiec kupowanie 2 osobnych biletów nie zda na pewno zadania i raczej byłby to chybiony pomysł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 11:32, 17 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
Modlin wystartował. Lotnisko za dwa lata
Sebastian Śmietanowski2006-11-16, ostatnia aktualizacja 2006-11-16 21:22
Za dwa lata na najbliższe lotnisko pasażerskie będziemy mogli się dostać w ciągu 40 min. Jest porozumienie w sprawie budowy portu lotniczego w Modlinie, który obsłuży tanie linie

Lotnisko leży obok twierdzy Modlin. To pierwsza atrakcja turystyczna dla każdego, kto tu przyleci W ubiegłym tygodniu Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", Agencja Mienia Wojskowego oraz samorząd województwa mazowieckiego po wielu miesiącach rozmów i negocjacji podpisały wreszcie porozumienie w sprawie budowy lotniska dla tanich linii w Modlinie. W ciągu kilku miesięcy mają powołać spółkę PL Modlin, która poprowadzi inwestycję.

Według władz województwa pierwsze samoloty wystartują stąd najpóźniej za dwa lata. Z nowego portu korzystać będą nie tylko maszyny pasażerskie, ale również towarowe.

Szansa dla Płocka i regionu

Lotnisko może być ogromną szansą dla całego regionu, a wszystkie gminy położone w promieniu stu kilometrów mają powody do zacierania rąk z radości. Również Płock liczy, że bardzo zyska na oddalonym zaledwie o 60 km porcie lotniczym. Nie tylko na rozwoju turystyki, ale na szybszym przyciągnięciu inwestorów, którzy coraz częściej przed rozpoczęciem jakiegokolwiek przedsięwzięcia pytają o odległość do lotniska.

- To duża szansa dla Płocka - mówi pełnomocnik prezydenta m.in. ds. rozwoju gospodarczego Jarosław Troch. - Lotnisko oddalone od miasta o zaledwie o 40 min jazdy jest wielkim atutem. To jakby Płock leżał przy autostradzie. Każdy inwestor, z którym rozmawiałem w ciągu ostatnich dwóch lat, w pierwszej kolejności pytał, jak można dojechać do Płocka i jak daleko leży port lotniczy. Gdy usłyszał, że aby dotrzeć do nas, musi z Okęcia przedzierać się przez całą Warszawę, od razu rezygnował z rozmów. I działo się tak, mimo że samą naszą ofertę inwestycyjną bardzo zachwalał.

Podpłockie gminy bardziej liczą na turystów. W Łącku już planują budowę Mazowieckiego Centrum Sportu, z hotelami i polami golfowymi. - Ogromnie się cieszę, że międzynarodowe lotnisko znajdzie się zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od nas - wójt Zbigniew Białecki nie ukrywa radości. - Jesteśmy gotowi na przyjęcie dużej liczby turystów, a w 2008 r. będziemy jeszcze lepiej przygotowani.

W Rzeszowie fruwają z radością

Jak działa na miasto i region lotnisko takich linii lotniczych, chyba najlepiej pokazał przykład Rzeszowa. Do podrzeszowskiej Jasionki latają samoloty od roku. Od tego czasu miasto zmieniło się nie do poznania.

Stolica Podkarpacia stała się punktem docelowym dla tysięcy turystów, którzy podróżują po całej Europie. Przyjeżdżają do miasta i zostawiają miesięcznie miliony złotych. A setki przedsiębiorstw i biznesmenów nagle odkryło, że leżący nieco na uboczu region może stać się niezwykle atrakcyjny.

Po kolejnych inwestycjach Rzeszów liczy na co najmniej kilka tysięcy nowych miejsc pracy. Firma Rynair już zapowiedziała milionowe inwestycje przy budowie centrum logistycznego, w którym pracę znajdzie 1,5 tys. ludzi. Na wiosnę ma ruszyć rozbudowa terminalu, dzięki któremu miasto uzyska połączenia ze Stanami Zjednoczonymi i kolejny atut w walce o inwestorów.

Rzeszów stawia na rozwój branży lotniczej. Andrzej Rybka, dyrektor Doliny Lotniczej, która skupia ponad 50 firm z branży przyznaje, że już teraz wiele firm zamierza przenosić się w pobliże lotniska. Rybka chce, by lotnictwo stało się znakiem rozpoznawczym Podkarpacia na całym świecie, a turystyka, czyste środowisko będzie tłem dla supernowoczesnego przemysłu lotniczego.

Barbara Kuźniar-Jabłczyńska, prezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego: - Uruchomienie lotniska oraz planowana rozbudowa sprawiają, że nabiera wreszcie sensu utworzenie Parku Technologicznego, w skład którego wchodzą m.in. tereny wokół portu lotniczego. Inwestorów, którzy pytają o wolne tereny, jest w tej chwili bardzo wielu. Są to m.in. firmy z branż lotniczych, ale także przedsiębiorstwa wysokich technologii. Inwestorzy interesują się również budową hoteli o różnym standardzie. Rozmawiamy z kolejnymi gminami o rozszerzeniu parku o kolejne grunty, bo za chwilę zabraknie miejsca dla kolejnych firm - mówi.


Dobrze lecieć, ale jak dojechać?

Gdy jednak ruszy budowa lotniska, Płock musi zainwestować w połączenie komunikacyjne z portem lotniczym. Bo w tej chwili z Modlinem łączy nas jedna droga krajowa, w dodatku na wielu odcinkach mocno wyeksploatowana. Nie istnieją żadne połączenia autobusowe czy kolejowe z Modlinem.

Z Warszawy na pewno kursować będą specjalne autobusy, a władze stolicy rozważają uruchomienie dodatkowych pociągów. Według Jarosława Trocha w ten sam sposób do otwarcia portu lotniczego powinien przygotowywać się także Płock.

- Musimy być gotowi do uruchomienia wygodnego połączenia z Modlinem. Płocczanie muszą mieć łatwy dostęp do lotniska, a jadący do nas turyści muszą pokonywać ten odcinek maksymalnie w kilkadziesiąt minut. Pełnomocnik prezydenta dodaje, że transportem tym nie musi zajmować się koniecznie miejski przewoźnik.

Nie wiadomo natomiast, co z drogami. Wprawdzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała potężną modernizację trasy krajowej z Płocka do Warszawy, ale nie wiadomo, kiedy się ona zacznie. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się w GDDKiA, że trzeba będzie na to poczekać co najmniej do 2008 r.

Na pocieszenie pozostaje fakt, że do tego czasu wyremontowane mają zostać wszystkie zniszczone odcinki szosy między Płockiem a Zakroczymiem.



Smile tysiące turystów u nas a my tak nic nie mówimy o tym haha, uwielbiam słodką twórczość dziennikarską


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Barni(lotnik)




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 18:21, 18 Lis 2006    Temat postu:

Czy Lufthansa osłabi pozycję LOT na lotniskach regionalnych ?

Niemiecki narodowy przewoźnik Lufthansa planuje od przyszłego roku uruchomić w Polsce nowe trasy zagraniczne z lotnisk regionalnych. Najwięcej może stracić narodowy przewoźnik. Do tej pory głównym rywalem LOT na lotniskach regionalnych byli tani przewoźnicy. Teraz do gry zamierza się włączyć Lufthansa, która jest już obecna na sześciu z dziesięciu największych polskich lotnisk. Na wiosnę niemiecki przewoźnik chce uruchomić kolejne połączenia. - Polska jest dla nas jednym z najważniejszych rynków, już na wiosnę chcemy zacząć latać z jednego lub dwóch kolejnych polskich portów - deklaruje " Rz" Karsten Benz, wiceprezes ds. sprzedaży iobsługi Lufthansy w Europie. Firma nie chce zdradzić, jakie lotniska bierze pod uwagę. Najpewniejsze wydają się kandydatury Łodzi, Szczecina, Bydgoszczy i Rzeszowa. Ekspansja Lufthansy może najbardziej zaszkodzić pozycji LOT. Teraz pasażerowie będą mogli wybierać pomiędzy dwoma tradycyjnymi przewoźnikami. W przyszłym roku Lufthansa ma otrzymać 35 nowych samolotów, które będą wykorzystane zarówno na trasach europejskich, jak i transatlantyckich. Mimo to Niemcy uspokajają. - Wszystkie nasze decyzje dotyczące rynku polskiego podejmowane są po konsultacji z LOT, który jest tutaj naszym strategicznym partnerem - zapowiada Karsten Benz. Dodatkową pociechą dla LOT może być fakt, że pozostałe tradycyjne linie lotnicze niechętnie podchodzą do inwestycji w Polsce. - Przyglądamy się rynkowi, ale na razie nie mamy w planach uruchomienia kolejnych tras z Polski - powiedziała " Rz" Emilia Osewska-Mądry, dyrektor British Airways w Polsce. Angielski przewoźnik realizuje 21 rejsów tygodniowo z Warszawy i Krakowa na Wyspy Brytyjskie. To mu na razie wystarcza. Samoloty BA na trasie pomiędzy Polską a Anglią są wypełnione w 90 proc. W razie rozszerzenia siatki połączeń pierwsze nowe rejsy mogą być realizowane z Gdańska, Poznania lub Wrocławia. To właśnie tymi lotniskami najbardziej interesują się Anglicy.
Źródło: Rzeczpospolita


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sven




Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 11:48, 20 Lis 2006    Temat postu:

Barni(lotnik) napisał:
Czy Lufthansa osłabi pozycję LOT na lotniskach regionalnych ?

Niemiecki narodowy przewoźnik Lufthansa planuje od przyszłego roku uruchomić w Polsce nowe trasy zagraniczne z lotnisk regionalnych. Najwięcej może stracić narodowy przewoźnik. Do tej pory głównym rywalem LOT na lotniskach regionalnych byli tani przewoźnicy. Teraz do gry zamierza się włączyć Lufthansa, która jest już obecna na sześciu z dziesięciu największych polskich lotnisk.
/.../
Firma nie chce zdradzić, jakie lotniska bierze pod uwagę. Najpewniejsze wydają się kandydatury Łodzi, Szczecina, Bydgoszczy i Rzeszowa.
Źródło: Rzeczpospolita


lomatko - nie ma to jak dziennikarsko-marketingowy belkot z domieszka sensacji Wink
Skoro jest 10 powaznych lotnisk w PL, z 6 juz lataja wiec pozostaje ile?
Po co wiec stwierdzenia w stylu: kandydaturami wydaja sie byc, Lufthansa nie chce zdradzic ale najbardziej prawdopodobne ... jezeli sa to w zasadzie jedyne mozliwe opcje...

No ale tak to juz jest jak sensowni dziennikarze odchodza z Rzepy z racji polityki narzucanej przez pewna opcje polityczna, a pozostaja dziennikarzyny ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Wto 0:02, 28 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
Mgła paraliżuje lotniska prawie w całej Polsce

Warszawskie lotnisko Okęcie nie przyjmuje samolotów z powodu mgły. Samoloty także nie startują. Podobna sytuacja utrzymuje się również na innych głównych lotniskach w kraju. Nie wiadomo, jak długo to potrwa, gdyż nie można przewidzieć, kiedy pogoda się poprawi.
- Warunki na lotnisku sa cały czas fatalne. Odwołanych zostało już ponad 50 lotów. Ostatni samolot wylądował na Okęciu o godzinie 10.56. Obecnie widoczność na lotnisku w pionie spadła już do zera. By ruch lotniczy w Warszawie mógł być przywrócony widoczność w pionie musi wynosić ponad 30 metrów, a w poziomie ponad 350 - powiedział portalowi Gazeta.pl rzecznik Portu Lotniczego Okęcie Artur Burak.

Loty do stolicy są albo odwoływane, albo kierowane do innych miast. Decyzje w tej sprawie podejmują piloci samolotów. Część pasażerów czeka na lotnisku na swoje loty, ale ostatni start z lotniska odbył się o godzinie 16.55.

- Robimy wszystko, by samoloty mogły przynajmniej lądować, ale to pilot decyduje czy będzie podchodził do lądowania czy nie - powiedział Burak.

Nie wiadomo kiedy zostanie przywrócony normalny ruch na lotnisku. - W chwili obecnej służby meteorologiczne prognozują, że taka pogoda może utrzymać się nawet do jutra do godzin wieczornych. Mgła na tyle zdezorganizowała ruch na lotnisku, że nawet gdyby od jutra rana była piękna pogoda, to i tak jutro będą opóźnienia samolotów - zaznaczył rzecznik Okęcia w rozmowie z portalem Gazeta.pl.

Artur Burak zacytował także słowa jednego z dyżurnych portu, który stwierdził, że tak gęstej mgły nie pamięta od 1968 roku.

Podobnie jest w Poznaniu, Wrocławiu i Rzeszowie

Samoloty nie lądują także w Poznaniu i Wrocławiu. Dobra widoczność utrzymywała się długo na lotnisku w Rzeszowie, ale wieczorem nagle pogorszyła się tam pogoda. Teraz na Jesionce nie ma warunków do lądowania i startów.

Z tego powodu pozostały na noc samoloty z Berlina, Monachium, Lwowa i Dublina, które zastępczo siadały w Rzeszowie, a nie w docelowych portach. Ich pasażerowie czekali na rzeszowskim lotnisku nawet kilka godzin na połączenie lotnicze do miejsca przeznaczenia - głównie Warszawy. Jednak z powodu utrzymującej się tam mgły - loty zostały odwołane.

W związku z tym część pasażerów przewieziono do celu podróży wynajętymi autobusami. Jedynie tranzytowi podróżni ze Lwowa zostali w Rzeszowie. Mają zapewniony nocleg w hotelach.


Kraków i Katowice także przestały przyjmować loty

Z kolei podkrakowskie lotnisko Balice przyjęło 14 samolotów, które z powodu mgły nie mogły wylądować na Okęciu. Jednak w obecnej chwili także i tutaj pogoda uniemożliwia funkcjonowanie lotniska. Jak mówi rzecznik portu lotniczego w Balicach Piotr Pietrzak - widoczność na pasie startowym nie przekracza 100 metrów i 2 ze spodziewanych tu samolotów musiały lądować w czeskiej Pradze, gdyż ani Balice, ani żadne z okoliczny lotnisk - we Wrocławiu, Katowicach, czy Rzeszowie nie mogło ich przyjąć. Według prognoz mgła, ma utrzymać się w Krakowie co najmniej do rana.

Czynne lotniska tylko w północnej Polsce

Około godziny 21 jedynymi otwartymi lotniskami w Polsce były Gdańsk i Szczecin. We wtorek sytuacja może się powtórzyć - synoptycy przewidują mgły w centralnej i południowej Polsce.

GW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 0:07, 28 Lis 2006    Temat postu:

Lotnisko w Rzeszowie zamknięte z powodu mgły

Na rzeszowskim lotnisku Jasionka nastąpiło nagłe pogorszenie pogody. Jeszcze wieczorem przyjmowało ono samoloty, które nie mogły z powodu mgły lądować na innych, krajowych lotniskach. Teraz - również tutaj - nie ma warunków do lądowania i startów.

Z tego powodu na noc pozostały samoloty z Berlina, Monachium, Lwowa i Dublina, które zastępczo siadały w Rzeszowie, a nie w docelowych portach. Ich pasażerowie czekali na rzeszowskim lotnisku nawet kilka godzin na połączenie lotnicze do miejsca przeznaczenia - głównie Warszawy. Jednak z powodu utrzymującej się tam mgły - loty zostały odwołane.

W związku z tym część pasażerów przewieziono do celu podróży wynajętymi autobusami. Jedynie tranzytowi podróżni ze Lwowa zostali w Rzeszowie. Mają zapewniony nocleg w hotelach. (meg)

źródło: Wiadomości Wirtualna Polska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Wto 13:46, 28 Lis 2006    Temat postu:

pawel napisał:




Z tego powodu na noc pozostały samoloty z Berlina, Monachium, Lwowa i Dublina, które zastępczo siadały w Rzeszowie, a nie w docelowych portach. (meg)

źródło: Wiadomości Wirtualna Polska


Raj dla rzeszowskich spotterow?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RZE




Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZ-ÓW

PostWysłany: Wto 16:14, 28 Lis 2006    Temat postu:

Oblężenie lotniska w Jasionce
Blisko tysiąc pasażerów różnych linii lotniczych musiało przymusowo wylądować w podrzeszowskiej Jasionce. Przyczyną jest mgła nad większością polskich lotnisk.

Obecnie na płycie jest 8 samolotów. Jasionka może przyjąć jeszcze tylko 2 maszyny.

Z naszych informacji wynika, że lotnisko w Jasionce jest w tej chwili jednym z trzech w Polsce, na którym mogą lądować duże pasażerskie samoloty. Na pozostałych uniemożliwia to mgła.

Od wczoraj w Jasionce z tego powodu lądują samoloty, których celem była Warszawa i Wrocław. Na lotnisku koczuje m.in. ok. dwudziestu Ukraińców, którzy lecieli Lwowa do Nowego Jorku.

Jednym z pasażerów samolotu z Warszwawy do Berlina, był minister transportu Niemiec. Z Rzeszowa do stolicy musiał jechać samochodem.

[link widoczny dla zalogowanych]
-----------
na stronie jest jeszcze fotka z lotniska Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Wto 19:43, 28 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
Jasionka zarabia na mgle

We wtorek nieczynna była większość lotnisk w Polsce: w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach. Jasionka na tym skorzystała: przyjmowała samoloty, które z powodu warunków atmosferycznych nie mogły lądować gdzie indziej
Obsługa Jasionki była zadowolona: - Przynajmniej się coś dzieje, czas szybciej mija. Radości nie krył też dyrektor Wiesław Mardosz: - Lotnisko żyje wtedy, kiedy przylatują i wylatują samoloty.

Rzeczywiście, takiego ruchu w Jasionce nie było od dawna. Zwykle lądują tu najwyżej dwa rejsowe samoloty dziennie. Trochę większy ruch bywa, gdy do Leżajska przylatują Żydzi w rocznicę śmierci cadyka Elimelecha. We wtorek o godz. 14 na płycie lotniska stało ich dziewięć i spodziewano się kolejnych. Wprawdzie płyta lotniska nie mogła pomieścić więcej niż 10 maszyn, ale część z nich mogła odlecieć. Np. samolot linii Wizzair o godz. 14.16 poleciał do Katowic.

Rzeszów przejmował samoloty z Frankfurtu, Glasgow, Dublina, Shanon, Londynu, Berlina, których nie mogła przyjąć m.in. Warszawa, Kraków, Katowice. Tuż przed godz. 14 wylądował samolot z Wiednia. Przez chwilę rozważane było nawet przejęcie rejsu transatlantyckiego z Chicago do Krakowa, ale pomysł upadł. - W tym samolocie załadunek bagaży jest kontenerowy. Nie mamy urządzeń, którymi moglibyśmy dokonać rozładunku - wyjaśnia Mardoch.

Ale i tak dyrekcja portu w Jasionce z zadowoleniem zacierała ręce. - Dla nas to ekstra zarobek: za obsługę, start i lądowanie i postój samolotów. Każda doba to dodatkowe kilka tysięcy złotych - mówi dyrektor.

Gorzej niespodziewaną zmianę celu podróży odbierali podróżni. Tych, którzy do Jasionki przylatywali z różnych miejsc w Europie, przewoźnicy rozwozili podstawionymi autokarami po Polsce. Nie obyło się jednak bez stresu i emocji. Część osób przez wiele godzin koczowała na ciasnym terminalu w Jasionce. Dotyczyło to przede wszystkim tych, którzy lecieli przez Polskę tranzytem. Tak np. czekała grupa pasażerów, którzy w poniedziałek lecieli z Lwowa do Warszawy, a stamtąd miała mieć kolejne połączenia. - Nocowali w hotelu z poniedziałku na wtorek, a już wiadomo, że będą nocować tutaj kolejną noc - mówił we wtorek po południu Wiesław Mardosz.

Panowie Robert Haligowski i Józef Osinko w poniedziałek wybierali się w służbowych sprawach do Birmingham. - Mieliśmy lecieć o godz. 7.55 z Rzeszowa przez Warszawę i Monachium - wyjaśniają. We wtorek obu spotkaliśmy w Jasionce. - W poniedziałek wystartowaliśmy z Rzeszowa o godz. 11, przed 14 byliśmy z powrotem. Nad Warszawą samolot krążył ponad 50 minut i ze względu na mgłę nie wylądował - opowiada Józef Osinko. We wtorek znowu przyjechał do Jasionki, ale około godz. 13 już był zdecydowany, że wraca do domu. - Warszawa w dalszym ciągu nie przyjmuje samolotów - wyjaśnia.

Robert Haligowski wybrał inne rozwiązanie: - Kupiłem na środę bilet na Ryanaira. Polecę z Rzeszowa do Londynu. Wziąłem zaświadczenie o opóźnieniu mojego samolotu i mam nadzieję, że przewoźnik zwróci mi pieniądze - mówił.

We wtorek przez kilka godzin w samolocie czekali pasażerowie Wizzaira. Ich samolot wylądował w Jasionce koło godz. 11. Część osób wysiadła i na własną rękę próbowała dotrzeć do celu swojej podróży. Większość pozostała w samolocie i czekała na poprawę warunków atmosferycznych w Katowicach. W końcu tuż po godz. 14. samolot dostał zgodę na start.

- Meteorolodzy zapowiadają, że taka pogoda będzie jeszcze w środę i czwartek. Dopiero w piątek mgła ma opaść - mówi dyrektor Mardoch.

GW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RWA




Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Wto 21:50, 28 Lis 2006    Temat postu:

W Wyborczej jest super fotka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 13:29, 30 Lis 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Przegrane lotnisko, wygrana obwodnica...

(...) Jednak wczoraj przepadła pierwsza poprawka warta około 200 mln zł przygotowana przez Jana Tomakę. Poseł PO zabiegał m.in. o 98 mln zł na budowę podkarpackiego odcinka autostrady A4, 50 mln zł na drugi etap modernizacji linii kolejowej Rzeszów-Ocice, 8,5 mln zł na budowę odcinka drogi S 19 z Sokołowa do Wyżnego oraz 20 mln zł na rozbudowę lotniska w Jasionce. Wniosek przepadł, bo Tomaka wskazał, że pieniądze na inwestycje mogłyby pochodzić z wpływów, jakie osiągnął Narodowy Bank Polski. Okazało się jednak, że takie wskazanie jest niezgodne z ustawą o NBP. (...)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Czw 15:07, 30 Lis 2006    Temat postu: odp

Podkarpacie przed boomem inwestycyjnym

Znamy już pierwszego inwestora, który wejdzie do Parku Naukowo-Technologicznego. To rzeszowski producent części do samolotów, który zamierza zatrudnić 300 osób.

Firma Ultratech swoją decyzję ogłosiła w środę na konferencji poświęconej przyszłości Parku Naukowo-Technologicznego, która się odbyła w Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Pracuje tam obecnie ponad 30 osób. - Istniejemy od czterech lat i z każdym rokiem mamy coraz więcej zamówień. Na stałe współpracujemy z rzeszowską WSK i firmą Goodrich oraz firmami brytyjskimi - mówi "Gazecie" Marek Bujny, wiceprezes Ultratechu.

W Jasionce, gdzie jest ponad 70 ha gruntów, które mają być częścią parku, firma wybuduje budynek o powierzchni 3 tys. m kw. Zatrudnienie w nim ma znaleźć 300 osób.

- O lokalizacji inwestycji zadecydowała bliskość lotniska - dodaje Bujny. Ultratech jako jedyna do tej pory oficjalnie ujawniła plany inwestycyjne w parku. Monika Szymańska z Centrum Obsługi Inwestora mówiła, że każdego dnia dzwonią do Rzeszowa przedstawiciele firm, które także zamierzają tu inwestować.

Oprócz gruntów w Jasionce częścią parku będzie blisko 50-hektarowa działka w Rogoźnicy koło Głogowa Małopolskiego oraz inkubator przedsiębiorczości budowany przy Politechnice Rzeszowskiej. Inwestycja ma być zakończona jeszcze w tym roku, a na początku przyszłego powinny działać w inkubatorze pierwsze firmy. Inkubator będzie oferował kompleksowe wsparcie dla studentów, absolwentów oraz kadry naukowej podkarpackich wyższych uczelni, którzy założą tu swoje firmy.

Tworzenie parku podzielono na trzy etapy. W pierwszym do końca przyszłego roku mają być w pełni uzbrojone grunty w Jasionce i Rogoźnicy. - Ale już pierwszych inwestorów będziemy w stanie wpuścić w połowie 2007 r. - twierdzi Daniel Kozdęba, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. A Barbara Kuźniar-Jabłczyńska, szefowa RARR, przekonuje, że z zagospodarowaniem gruntów wokół parku nie będzie żadnych problemów. - Działkami interesują się głównie firmy zagraniczne związane z branżami motoryzacyjnymi, lotniczymi i informatycznymi. Są też krajowy inwestorzy. Nazw nie możemy zdradzać, bo jesteśmy zobowiązani do zachowania tajemnicy - mówi Kuźniar-Jabłczyńska.

Zdaniem Moniki Szymańskiej z COI w ciągu 2-3 lat po oddaniu parku do użytku wszystkie grunty będą zajęte. - W tym czasie powinno już działać co najmniej dziesięć firm, które stworzą od dwóch do trzech tysięcy nowych miejsc pracy - uważa Szymańska i dodaje: - Docierają do nas sygnały, że stajemy się pomału Wrocławiem wschodu.

O tym, że Podkarpacie w dynamice rozwoju prześcignie Wrocław, jest przekonany Marek Winkowski, wiceprezes Wrocławskiego Parku Technologicznego, gdzie funkcjonuje 50 przedsiębiorstw tworzących tysiąc miejsc pracy.

- Dla firm lotniczych Podkarpacie jest najlepszym miejscem w Polsce do inwestowania. Nam udało się stworzyć coś, co w naszym kraju było wcześniej niespotykane, czyli ściąganie inwestorów na już przygotowane grunty. Ważna jest również współpraca samorządu z pracodawcami. Gminy, które znajdują się obok Wrocławia, nie rywalizują z nami o inwestorów. Rozmowy toczymy przy jednym stole - twierdzi Winkowski. A o Podkarpaciu wypowiada się w samych superlatywach: - My kiedyś przestaniemy się tak szybko rozwijać, bo rynek się nasyci. Wy przejmiecie naszą rolę. Kompetencja osób, które zajmują się u was tworzeniem parku, jest olbrzymia. Nie musimy dawać wam żadnych wskazówek, bo idziecie w dobrym kierunku, i tak trzymać - zachwala Marek Winkowski.

- A kadra? Gdzie szukać specjalistów na Podkarpaciu? A jak jej zabraknie? - dopytywali goście konferencji. - To właśnie przedsiębiorcy muszą być tubą parku. To oni powinni głośno mówić uczelniom, szkołom średnim, jakie kierunki powinni uruchamiać - odpowiadał Daniel Kozdęba. - Jesteśmy przed boomem inwestycyjnym - dodała Barbara Kuźniar-Jabłczyńska. - Okaże się, że 70 ha w Jasionce to za mało. Trzeba szukać nowych terenów - zachęcali przedsiębiorcy. - Nie możemy robić łapanki na grunty, tylko rozważnie działać. Często jest tak, że w 1 ha gruntów trzeba zainwestować aż 1 mln zł - tłumaczył Kozdęba.

Z pozyskiwaniem kolejnych terenów nie powinno być problemów. W latach 2008-2010 na południe od lotniska w Jasionce jest możliwe uzbrojenie kolejnych 50 ha gruntów. Do 2012 r. park ma zyskać następne 100 ha.

gazeta.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 17:22, 30 Lis 2006    Temat postu:

Klęska i małe zwycięstwo - tak skończył się pierwszy dzień starań o 300 mln zł dla Podkarpacia w sejmowej komisji finansów publicznych. Przepadła poprawka do budżetu dająca pieniądze m.in. na autostradę, drogę S19, lotnisko i modernizację odcinka kolejowego Rzeszów -Ocice. Udało się zapisać 50 mln zł na budowę obwodnicy w Jarosławiu.



Wczoraj i dziś posłowie z Podkarpacia w trakcie sejmowej komisji finansów publicznych próbują zdobyć dla naszego regionu dodatkowe pieniądze z budżetu państwa na 2007 r. Do wygrania jest ponad 300 mln zł.

Pierwsza poprawka przepadła

Jednak wczoraj przepadła pierwsza poprawka warta około 200 mln zł przygotowana przez Jana Tomakę. Poseł PO zabiegał m.in. o 98 mln zł na budowę podkarpackiego odcinka autostrady A4, 50 mln zł na drugi etap modernizacji linii kolejowej Rzeszów-Ocice, 8,5 mln zł na budowę odcinka drogi S 19 z Sokołowa do Wyżnego oraz 20 mln zł na rozbudowę lotniska w Jasionce. Wniosek przepadł, bo Tomaka wskazał, że pieniądze na inwestycje mogłyby pochodzić z wpływów, jakie osiągnął Narodowy Bank Polski. Okazało się jednak, że takie wskazanie jest niezgodne z ustawą o NBP.

Pieniądze jeszcze do odzyskania?

- Na razie nie ma podwodów do paniki - uspokaja Andrzej Szlachta, poseł PiS. - W ubiegłym roku pieniądze na lotnisku udało się nam wygrać przy drugim czytaniu w Sejmie. Tak samo może być teraz. Poseł Tomaka uzupełnioną poprawkę przedstawi w Sejmie.

Także wczoraj Mieczysławowi Kasprzakowi z PSL-u udało się wprowadzić poprawkę na ok. 50 mln zł na budowę obwodnicy w Jarosławiu.

W czwartek ciąg dalszy walki

W czwartek w komisji czytane będą kolejne poprawki z naszego regionu. Jest szansa na pieniądze m.in. na rewitalizację zabytków w Przemyślu i Jarosławiu, meliorację i budowę wałów przeciwpowodziowych oraz prace przy budowie zbiornika Myscowa-Kąty.

ANETA GIEROŃ

Super Nowości z dnia 30_11_2006


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 17:41, 30 Lis 2006    Temat postu:

Pawel - ten artykul juz byl tutaj cytowany...

Czytajcie Forum zanim cos wkleicie - to juz nie pierwszy raz, ze wklejamy cos bez zastanowienia sie czy ktorys z kolegow juz to zacytowal...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Czw 17:57, 30 Lis 2006    Temat postu:

Inwestorzy w Jasionce

Ziemia wokół lotniska w Jasionce to najbardziej wartościowe tereny inwestycyjne w całym województwie. Dlatego właśnie tam powstaje Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny. Dla najlepszych i najnowocześniejszych firm z przyszłością. Są już pierwsi chętni. I właśnie o przyszłości parku dyskutowano dziś w Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

123 hektary ziemi. To obszar Podkarpackiego Parku Naukowo- Technologicznego. Do jesieni przyszłego roku cały ten teren zostanie odwodniony, wybudowana zostanie sieć energetyczna, wodociągowa i kanalizacyjna. Powstaną kolejne drogi dojazdowe.
Prace będą kosztowały 40 milionów złotych, z czego większość udało się zdobyć z funduszy unijnych. Ale to wyjątkowo dobrze zainwestowane pieniądze, bo już dziś są chętni, aby właśnie tu zbudować swoje zakłady. Szczegóły rozmów są jednak poufne.
Obok miejsca dla wielkich - będzie też szansa dla początkujących. W ramach parku technologicznego na Politechnice Rzeszowskiej powstaje inkubator przedsiębiorczości dla studentów z pomysłami. Będą tu mieli nie tylko dach nad głową, będą mogli też liczyć na pomoc w prowadzeniu swoich firm. Parki technologiczne to doskonały pomysł na nowoczesny biznes i nowe miejsca pracy. Wie o tym dobrze Marek Winkowski, który zarządza takim parkiem we Wrocławiu. Działa w nim już 50 firm.
W podobny sukces wierzą także przedstawiciele Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, która zarządza podkarpackim parkiem technologicznym. Dlatego już planują jego poszerzenie o kolejne tereny. Tym bardziej, że w najbliższych latach Unia Europejska będzie przeznaczać ogromne pieniądze na rozwój i wspieranie nowych technologii.

info: TV Rzeszów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 15 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin