Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EPRZ w mediach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 18:09, 04 Maj 2006    Temat postu:

Burza mózgów na lotnisku




mb 04-05-2006 , ostatnia aktualizacja 04-05-2006 18:06

Będziemy walczyć o to, by budowa terminala na lotnisku ruszyła jeszcze w tym roku - zapowiadają politycy PiS


W czwartek na lotnisku w podrzeszowskiej Jasionce zaroiło się od polityków PiS i działaczy związku zawodowego "Solidarność". To związek zorganizował spotkanie na temat przyszłości tego portu. - Główna sprawa to realne zagrożenia co do wykorzystania pieniędzy zapisanych na ten rok w budżecie państwa. Chcieliśmy ustalić plan takich działań, żeby jednak tych środków nie stracić - relacjonuje Wojciech Buczak, szef rzeszowskiej "S".

Na spotkanie przyjechało kilku posłów PiS, senator i wiceminister rozwoju regionalnego Władysław Ortyl, wojewoda Ewa Draus. Politycy rządzącej partii mają się nad czym zastanawiać, bo w ostatnim czasie okazało się, że budowa terminala pasażerskiego na lotnisku nie jest taka pewna. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze PPL, właściciel lotniska, zastanawia się, czy w tym roku w ogóle da się wykorzystać zapisane w budżecie państwa na ten rok 16 mln złotych. Problem w tym, że dopiero kilka tygodni temu PPL-owi udało się podpisać umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej. Ma być gotowa dopiero latem. Potem trzeba ogłosić przetarg na wykonanie inwestycji. To kolejne tygodnie. To dlatego PPL zastanawia się, czy zamiast terminalu nie budować raczej płyty postojowej, która byłaby tańszą inwestycją i wymagała krótszego czasu na realizację.

Na czwartkowym spotkaniu nikt nie miał wątpliwości, że jednak budowa terminala jest najpilniejszym zadaniem dla portu. - Jednomyślnie podjęliśmy decyzję, że trzeba wywierać presję, aby ta inwestycja została rozpoczęta - mówi Buczak.

Poseł Andrzej Szlachta, członek sejmowej komisji finansów publicznych, zapowiada: - Musimy walczyć o tę inwestycję, to nasz obowiązek. Dlatego zechcemy się spotkać z przedstawicielami PPL, ministerstwa transportu i budownictwa. Jak trzeba będzie, to i wyżej będziemy pukać. Przecież parlamentarzyści PiS mają możliwość spotykania się z rządem - słyszymy deklarację.

Dodaje, że wkrótce rozpoczną się parlamentarne prace nad przyszłorocznym budżetem. - Inwestycja, na którą nie udaje się wykorzystać pieniędzy zapisanych w jednym roku, ma małe szanse na uzyskanie takiej pomocy w roku w następnym - uczula poseł Szlachta.



Komentarz

Nowy, duży terminal to być albo nie być podrzeszowskiego lotniska. Wiadomo o tym od dawna. Tak samo jak wiadomo od dawna, że pieniądze na to są zapisane w tegorocznym budżecie państwa. Trzeba więc było od dawna pilnować, czy wszystko idzie zgodnie z planem. Tymczasem to dopiero dziennikarze musieli podnieść larum, by politycy obudzili się i zaczęli radzić, co robić z uciekającym czasem i oddalającą się perspektywą budowy dworca.

Panie i panowie, musicie nadrobić tę zaległość intensywnymi działaniami. Bo inaczej, po kilku już przegranych przez Podkarpacie sprawach, przyszłość lotniska będzie kolejną niewykorzystaną szansą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.78




Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 18:24, 04 Maj 2006    Temat postu: odp

Cytat:
zadaszenie ---To rozwiązanie przejściowe zanim powstanie nowy port lotniczy. Poza tym - zapowiadają władze lotniska -aby poprawić samopoczucie pasażerów -


... oby było to rozwiazanie przejściowe i prace przy nowym terminalu jak najszybciej ruszyły, bo jak uczy życie w naszym kraju przejściowe rozwiązania stają się - wieloletnimi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Czw 23:01, 04 Maj 2006    Temat postu:

RES napisał:
Panie i panowie, musicie nadrobić tę zaległość intensywnymi działaniami. Bo inaczej, po kilku już przegranych przez Podkarpacie sprawach, przyszłość lotniska będzie kolejną niewykorzystaną szansą.


Czyli wynika z tego, niestety, ze najwiekszym problemem Podkarpacia jest nie Warszawka jak usilnie co niektorzy usiluja nam wmowic, a sami jej mieszkancy, czy moze politycy wybrani przez mieszkancow Rzeszowa.

Sorry za OT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rapi




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów

PostWysłany: Pią 9:14, 05 Maj 2006    Temat postu: odp

Mysle ze wina lezy gdzies po srodku, choc napewno trzeba ujac fakt ze wladze lokalne troche ten temat sobie zlekcewazyly ( myslac ze wszystko idzie dobrym torem) i nie pilnowaly dostatecznie tak zeby nie bylo takich jakie sa teraz problemow. A centrala oczywiscie nie pilnowala tego gdyz przeciez maja swoja problemy chociazby przedluzajace sie prace na okeciu w celu oddania do uzytku nowego terminala. Fakt faktem nikt nam niczego dawac nie bedzie bo sami musimy walczyc o to do samego konca. Teraz jest problem ktory trzeba rozwiazac w expresowym tempie bo czas dziala na niekozysc jesli sie chce zeczywiscie wybudowc ten terminal - no oczywiscie chcialbym zeby on powstal i zostal oddany na jesien 2007r Smile ale czy tak sie stanie - czas nam pokaze. Poza tym skoro projekt bud. ma byc ukonczony w lecie to czy nie mozna procedury przetargowej uproscic tak jak np planowano przy poczatkowej fazie prac zwiazanych z remontem pasa gdzie pieniadze na ten cel tez byly zagrozone, choc final byl taki ze srodki zostaly przeniesione do tkz. funduszy niewygasajacych - a taki wariant odpada jesli i wzasadzie bedzie trzeba sie starac w przyszlym roku o wiekrze dotacje z budrzetu na inwestycje. Problem jest napewno zlorzony ale sadze ze trzeba podjac jakies inicjatywy i jakos sprawe zalatwic tak szybko jak tylko sie da, bo skoro ta grupa politykow naszych z regionu twardo przystaje do opcji rozpoczecia budowy terminalu z calym pozytywem dla nich Very Happy to trzeba wykonac jakies posuniecia w tym celu bo zwlekanie z czym kolwiek mysle jest ze szkoda dla lotniska , regionu itd. Smile


Pzdr!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 9:20, 05 Maj 2006    Temat postu:

problem podobno polega na tym, iż nie mozna ogłosić przetargu jeżeli nie ma całej sumy na terminal, pytanie jest tylko dlaczego przez tyle miesiecy o tym nawijali, ale jakos wczesniej na to nie wpadli że takie sa przepisy, chyba że to kolejna sciema .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 23:51, 05 Maj 2006    Temat postu:

Z tego co wiem to przetarg jak najbardziej mozna ogłosić bez względu na to czy sie posiada kapitał czy nie. Kwestia tego czy istnieje podmiot, który by ten przetarg wygrał...


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rapi




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów

PostWysłany: Sob 8:20, 06 Maj 2006    Temat postu: odp

To jest dosc powazna inwestycja wiec napewno znalazlby sie podmiot ktory chetnie by podiol sie tego zadania. kwestia jest taka iz skoro nie ma calej sumy na inwestycje to ktos musi temu podmiotowi zagwarantowac ze srodki beda ( oczywiscie jesli sie ktos podejmie tego zadania na takich warunkach ). Szkopol w tym ze nie sadze zeby jaka kolwiek firma rozpoczela budowe tak powaznego projektu inblanco, za duze ryzyko ze moze wszystko utkwic w martwym punkcie, a firma bedzie miec zobowiazania w stosunku do pracownikow pracujacych przy inwestycji i nie tylko. Chyba ze ktos poreczy ze srodki beda w co nie wierze Smile jakimis wekslami czy cos w tym rodzaju, bo przeciez nie chodzi tu o sume rzedu 10.000 zl lecz o wiele wiecej. Tak czy owak sprawa jest dosc skomplikowana bo wszystko rozchodzi sie o wlasnie te nieszczesne pieniadze ktorych nie ma Smile.





Pzdr!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 20:13, 07 Maj 2006    Temat postu:

Loty ze Lwowa

Nie będzie regularnych lotniczych połączeń z Rzeszowa- do Lwowa i Kijowa. Przynajmniej na razie. Linie "Direct Fly", które od 12 kwietnia, latają na tych trasach z Łodzi zrezygnowały ze swoich planów. Zrezygnowały, bo jak twierdzą, biura podróży nie są zainteresowane lotami z Rzeszowa. Biura podróży odbijają piłeczkę i zrzucają winę na przewoźnika, a dokładnie na warunki jakie postawił - ich zdaniem nie do przyjęcia.

To co przez wiele lat wydawało się nierealne zaczęło nabierać bardzo konkretnych kształtów dzięki nowym zapisom umowy o komunikacji lotniczej między Polską a Ukrainą. Zgoda na zwiększenie liczby połączeń między obydwoma krajami sprawiła, że w styczniu dyrektor lotniska w Jasionce mówił już o konkretach. Niestety dziś niewiele z nich zostało. Poza tym że linie lotnicze "Direct Fly" ciągle są gotowe aby obsługiwać połączenie. Ale zgodnie z polsko-ukraińską umową liczbę połączeń można zwiększyć wyłącznie o loty czarterowe. A to oznacza, że przewoźnik musi mieć podpisaną specjalną umowę na przykład z biurami podróży, która gwarantowałaby mu rezerwację miejsc w kolejnych samolotach. A na podpisanie takiej umowy nie zdecydowało się żadne rzeszowskie biuro podróży. Zdaniem przedstawicieli biur turystycznych zaproponowane przez przewoźnika godziny lotów były nie do przyjęcia. Bo z punktu widzenia rynku najlepsze byłby wyloty wcześnie rano z Rzeszowa i powroty wieczorem na co z kolei nie zgodził się Direct Fly. Z tej samej przyczyny nie udało się dostosować godzin lotów ze Lwowa i Kijowa do Rzeszowa do połączeń Ryanair z Rzeszowa do Londynu. A według wstępnych analiz właśnie to byłaby szansa na zapełnienie samolotów. Wygląda na to, że choć ruszyły nowe polsko-ukraińskie lotnicze połączenia z Łodzi do Lwowa i Kijowa, o lataniu z Jasionki na razie nie ma co marzyć. Chętni do transgranicznej współpracy muszą się wiec pogodzić z tym, że zamiast godzinnego lotu do Lwowa czeka ich wciąż co najmniej kilkugodzinne oczekiwanie w kolejkach na granicy.
Beata Wolańska.

źródło: TVP3 Rzeszów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 20:24, 07 Maj 2006    Temat postu:

pawel napisał:
Z tego co wiem to przetarg jak najbardziej mozna ogłosić bez względu na to czy sie posiada kapitał czy nie. Kwestia tego czy istnieje podmiot, który by ten przetarg wygrał...


Pozdrawiam


Kraków nie tak dawno ogłosil przetarg na CHYBA 80 mln na nowe tramwaje. Przetarg został roztrzygniety mimo iz nie mieli przez dlugi czas zapewnionej kasy. Dopiero dzien czy dwa przed podpisaniem kontraktu dostali potwierdzenie ze pieniadze beda. Czy nei moznaby tak zrobic w Rzeszowie, dodatkowo, czy calej inwestycji nie moznaby podzielic na etapy, mamy 15 mln to wykonawca robi za 15 mln, jak bedzie kasa to automatycznie podpisujemy aneks na kolejny etap.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rapi




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów

PostWysłany: Pon 7:51, 08 Maj 2006    Temat postu: odp

Zanim powstanie w Jasionce terminal pasażerski z prawdziwego zdarzenia, trzeba istniejący budynek portu dostosować do przepisów traktatu z Shengen. Trwają więc niewielkie przeróbki. Stanowiska kontroli paszportowej są przestawiane tak, aby pasażer podchodził na wprost do strażnika granicznego, a nie, jak dotychczas, z boku.

Przed wejściem do hali przylotów dobudowana zostanie też niewielka wiata. Obecnie pasażerowie boeinga nie mieszczą się w małym pomieszczeniu i muszą oczekiwać na płycie lotniska. W razie deszczu nie mają się gdzie schronić. Jeszcze w maju powstanie przeszklony tunel, w którym będzie można poczekać na odbiór bagażu.


Super Nowości z dnia 08_05_2006

No tak w 2007r zaczna obowiazywac te przepisy z Shengen a tu trzeba cos zmienic. Mam nadzieje ze tak czy owak budowa nowego terminala ruszy Smile Bo jak wczoraj bylem tam to az sie prosi na tym pustym polu zeby stanal konkretny budynek Smile

Ps. ktos moze mi powiedziec dlaczego droga dojazdowa do lotniska od strony Tajeciny ktora jest budowana jest taka waska i ograniczona kraweznikami - ponoc miala byc zrobiona tak jak warszawska na odcinku do Glogowa


Pzdr!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.78




Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:39, 23 Maj 2006    Temat postu:

Skrzydlate deklaracje nie zmienią lotniska

[link widoczny dla zalogowanych]
Marcin Kobiałka 23-05-2006 , ostatnia aktualizacja 23-05-2006 20:31

- Jasionka jest szansą na wzrost zamożności Podkarpacia - twierdzą zgodnie nasi urzędnicy i politycy. I na tym ich zgoda się kończy. Nie potrafią się dogadać w sprawie rozbudowy naszego lotniska


Budowa nowego terminalu ma się rozpocząć jesienią, ale inwestycja stoi pod dużym znakiem zapytania. Powodem są spory urzędników i polityków, którzy nie potrafią powiedzieć, kto ma dysponować 16 mln zł przyznanymi z budżetu państwa na rozbudowę lotniska w Jasionce. Jeżeli pieniądze nie zostaną w tym roku wykorzystane, to w przyszłym lotnisko nie dostanie ani grosza.

- Bardzo nam zależy na inwestycji, ale jest problem z pieniędzmi. Nie wiadomo, kto ma je otrzymać - twierdzi Artur Burek, rzecznik Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, które dzierżawią grunty lotniska od samorządu podkarpackiego. - Jak to nie wiadomo? - dziwi się Jan Tomaka, poseł Platformy Obywatelskiej. - Pieniądze dostanie PPL - dodaje.

Ale PPL boi się, że całej kwoty nie będzie w stanie w tym roku wykorzystać i część pieniędzy przepadnie. Dlatego Porty proponują, by te pieniądze przeznaczyć w pierwszej kolejności na budowę płyty postojowej i do odladzania samolotów. - Posłowie nie określili konkretnego celu inwestycji. Jest tylko ogólnie napisane, że na rozbudowę lotniska. Teraz parlamentarzyści powinni się martwić, jak ten zapis zmienić - odpowiada rzecznik Burek.

Władze marszałkowskie chcą powołać spółkę prawa handlowego, która przejmie podrzeszowskie lotnisko od PPL-u. Twierdzą, że tylko w ten sposób będzie można ubiegać się o fundusze unijne na rozbudowę Jasionki. W spółce 49 proc. udziałów ma mieć województwo, drugie 49 proc. PPL, a pozostałe dwa Rzeszów lub ewentualnie prywatny inwestor. Powołanie spółki jest konieczne, bo tylko wtedy będzie można wykorzystać dodatkowe 10 mln zł, które Sejmik Województwa Podkarpackiego przeznaczył na rozbudowę lotniska.

Kłopot w tym, że spółka do tej pory nie powstała i nie wiadomo nawet dlaczego. Aleksandra Zioło, rzecznik marszałka, nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie. Przekonuje, że Podkarpacie nie straci 16 mln zł. - Ostatecznie zostaną nam one przekazane w formie kontraktu dla województwa - twierdzi Zioło.

Podkarpaccy parlamentarzyści, którzy wywalczyli te pieniądze, nie są takimi optymistami. - Tu chodzi o zupełnie inne problemy, niemające nic wspólnego z merytorycznymi argumentami - mówi tajemniczo Jan Tomaka, poseł Platformy Obywatelskiej. - Na razie nie chcę zdradzać szczegółów. Ujawnię je, jeżeli nie będzie przełomu w rozmowach między PPL-em a marszałkiem - zapowiada Tomaka. Wtóruje mu Stanisław Ożóg, poseł PiS i jednocześnie wiceszef Sejmowej Komisji Finansów Publicznych: - Powołanie spółki trwa 4-5 miesięcy. Nikt tak naprawdę nie potrafi powiedzieć, dlaczego ona nie powstaje.

- Terminal to priorytet. Nie jestem przeciwnikiem powoływania spółki, ale należy ją stworzyć w takim momencie, żeby po 3 miesiącach nie zbankrutowała. Pieniędzy z UE nie dostanie się na budowę terminalu, bo procedura ubiegania się o fundusze unijne trwa co najmniej rok. Do tego czasu trzeba znaleźć inne sposoby finansowania inwestycji. Musimy mieć terminal do jesieni 2007 r., bo takie są wymogi traktatu z Schengen. Do portu rocznie dopłacamy 7 mln zł, dlatego w terminalu chcemy także prowadzić działalność komercyjną. Tanie linie lotnicze wymusiły na portach maksymalnie zredukowane opłaty za korzystanie z lotniska. Kiedyś działalność portów była finansowana z usług lotniskowych, czyli za lądowanie samolotu i odlatującego pasażera. Dzisiaj pokrywa ona około 60 proc. kosztów portu. Pozostałe 40 proc. pokryjemy właśnie z wynajmowania powierzchni sklepowych - przekonuje Jan Straż.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Śro 0:00, 24 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
Plany rozwoju portu lotniczego w Jasionce










km 23-05-2006, ostatnia aktualizacja 23-05-2006 20:32




Od dwóch lat lotnisko przechodzi istotne zmiany. Pas startowy został wydłużony o 700 m i jest obecnie drugim w Polsce, po warszawskim Okęciu, pod względem długości. Od października ubiegłego roku irlandzki tani przewoźnik Ryanair uruchomił bezpośrednie połączenia Rzeszowa z Londynem.

To wciąż jednak za mało, by lotnisko mogło się rozwijać. Konieczna jest budowa nowego terminalu pasażerskiego. Obecny przypomina mały dworzec autobusowy. O tym, że warto inwestować w podrzeszowskie lotnisko, przekonuje liczba pasażerów. W tamtym roku było ich ponad 93 tys., szacuje się, że w tym będzie ponad 250 tys. - W 2010 r. powinno być już milion pasażerów, ale nowy terminal będzie w stanie obsłużyć nawet 3 mln - mówi Jan Straż, dyrektor Portu Lotniczego w Jasionce

Lotnisko jest przystosowane do ruchu międzynarodowego. Może obsługiwać duże samoloty, typu boeing 737 i 800. Posiada oświetlenie nawigacyjne i światła krawędziowe. Wieża kontroli ruchu jest wyposażona w nowoczesne systemy podejścia do lądowania, które pozwalają w ostatnim momencie przejąć maszynę podczas kołowania.

Ryanair chce uruchomić dodatkowe połączenia z innymi krajami europejskimi. Jeszcze w tym roku odbywać się będą loty czarterowe do Tunezji. Być może od czerwca 2006 z Rzeszowa będzie można podróżować bezpośrednio do Nowego Jorku, pod warunkiem jednak, że ruszy budowa terminalu.

- Problem polega na tym, że pojemność terminalu jest za mała. Był on kiedyś zaprojektowany dla samolotów klasy ATL, które na pokład zabierają tylko 50 pasażerów. Nie możemy równocześnie odprawiać więcej niż dwóch samolotów - twierdzi dyrektor Straż. Z podrzeszowskiego lotniska dziennie odlatują obecnie cztery maszyny: trzy do Warszawy oraz jedna do Londynu.

W latach 2006-2013 inwestycje w Jasionce mają pochłonąć 176 mln zł. Nowy terminal ma kosztować 85 mln zł. Ponadto ma powstać dodatkowa płyta postojowa, równoległa do pasa startowego, droga kołowania, terminal cargo i dodatkowa baza paliwowa.

Wybudowana ma być także płyta przed hangarami bazy serwisowej Ryanaira, o ile ona w ogóle powstanie. Decyzja o inwestycji ma zapaść do końca czerwca br., ale wiele wskazuje na to, że termin ten zostanie przedłużony. O budowę bazy, oprócz Rzeszowa, ubiega się również łotewska Ryga. - Szanse obu miast są takie same. Wciąż trwają negocjacje. To jest zbyt poważna inwestycja, by decyzje były podejmowane w pośpiechu - mówi Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu Ryanaira na Europę Wschodnią. Docelowo w bazie miałoby pracować 1250 osób.





No i co Wy na to Panowie???? Duzo bledow - nawet bardzo duzo - w tekscie - jakies ATL, Boeingi 800 itd. no ale nie kazdy musi sie znac na samolotach ;-)

Zasmucilo mnie troche to:

Cytat:
Wybudowana ma być także płyta przed hangarami bazy serwisowej Ryanaira, o ile ona w ogóle powstanie. Decyzja o inwestycji ma zapaść do końca czerwca br., ale wiele wskazuje na to, że termin ten zostanie przedłużony. O budowę bazy, oprócz Rzeszowa, ubiega się również łotewska Ryga


czyzby nasza radosc byla przedwczesna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 9:02, 24 Maj 2006    Temat postu:

Niewielkie są szanse na rozpoczęcie w tym roku budowy nowoczesnego terminala pasażerskiego na rzeszowskim lotnisku. Budowa bazy serwisowej dla samolotów komunikacyjnych również staje pod coraz większym znakiem zapytania. Kto hamuje rozwój lotniska w Jasionce?

Warszawska dyrekcja Portów Lotniczych przez pięć miesięcy wstrzymywała budowę terminala pasażerskiego na rzeszowskim lotnisku. Teraz zabraknie czasu na rozpoczęcie inwestycji w tym roku i wykorzystanie 16 mln zł przeznaczonych na ten cel w budżecie państwa.

Trudno zdążyć

W zeszłym roku wykonano projekt budowlany terminala i wystąpiono o pozwolenie na budowę.

- W listopadzie, po zatwierdzeniu budżetu Portów Lotniczych na rok obecny, wystąpiłem o zgodę na zlecenie sporządzenia projektu wykonawczego - powiedział wówczas Jan Straż, dyrektor rzeszowskiego portu lotniczego.

Właśnie wtedy, 15 listopada, Zbigniew Lesiecki, naczelny dyrektor całego przedsiębiorstwa, został zawieszony w pełnieniu obowiązków. Nowego dyrektora powołano dopiero 1 stycznia 2006 r. Został nim Paweł Łatacz. Aż do kwietnia zwlekał on z decyzją o zleceniu prac projektowych.

Opracowanie projektu wykonawczego i przygotowanie dokumentacji do przetargu zajmie pół roku. Najwcześniej pod koniec listopada będzie więc można podpisać umowę z wykonawcą. Nie ma szans, żeby w grudniu budowlańcy wykonali prace za 16 mln zł. Skoro tegoroczne pieniądze nie zostaną wykorzystane, to sejm nie przydzieli środków na przyszły rok.

Singapur się oddala

Były szanse na to, że azjatycka firma Singapore Technolgies Aerospace wybuduje w Rzeszowie bazę serwisowo-remontową dla samolotów komunikacyjnych. Do jesieni zeszłego roku starania o tę inwestycję koordynował dyrektor rzeszowskiego lotniska i władze samorządowe Podkarpacia. Obecnie robią to Ministerstwo Transportu i Budownictwa oraz Państwowa Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że próbuje się odwieść azjatyckiego inwestora od budowania bazy w Rzeszowie. Proponuje mu się okolice Katowic lub Warszawy. Te lokalizacje były już jednak rozpatrywane przez Singapurczyków i we wstępnej fazie odpadły. Przy obecnym stanowisku polskiego rządu azjatyckie miliony dolarów trafią najprawdopodobniej na Łotwę.

KRZYSZTOF ROKOSZ

Super Nowości z dnia 24_05_2006


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin.78




Dołączył: 09 Lis 2005
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 9:11, 24 Maj 2006    Temat postu:

Zagrożony rozwój portu w Jasionce

Niewielkie są szanse na rozpoczęcie w tym roku budowy nowoczesnego terminala pasażerskiego na rzeszowskim lotnisku. Budowa bazy serwisowej dla samolotów komunikacyjnych również staje pod coraz większym znakiem zapytania. Kto hamuje rozwój lotniska w Jasionce?

Warszawska dyrekcja Portów Lotniczych przez pięć miesięcy wstrzymywała budowę terminala pasażerskiego na rzeszowskim lotnisku. Teraz zabraknie czasu na rozpoczęcie inwestycji w tym roku i wykorzystanie 16 mln zł przeznaczonych na ten cel w budżecie państwa.

Trudno zdążyć

W zeszłym roku wykonano projekt budowlany terminala i wystąpiono o pozwolenie na budowę.

- W listopadzie, po zatwierdzeniu budżetu Portów Lotniczych na rok obecny, wystąpiłem o zgodę na zlecenie sporządzenia projektu wykonawczego - powiedział wówczas Jan Straż, dyrektor rzeszowskiego portu lotniczego.

Właśnie wtedy, 15 listopada, Zbigniew Lesiecki, naczelny dyrektor całego przedsiębiorstwa, został zawieszony w pełnieniu obowiązków. Nowego dyrektora powołano dopiero 1 stycznia 2006 r. Został nim Paweł Łatacz. Aż do kwietnia zwlekał on z decyzją o zleceniu prac projektowych.

Opracowanie projektu wykonawczego i przygotowanie dokumentacji do przetargu zajmie pół roku. Najwcześniej pod koniec listopada będzie więc można podpisać umowę z wykonawcą. Nie ma szans, żeby w grudniu budowlańcy wykonali prace za 16 mln zł. Skoro tegoroczne pieniądze nie zostaną wykorzystane, to sejm nie przydzieli środków na przyszły rok.

Singapur się oddala

Były szanse na to, że azjatycka firma Singapore Technolgies Aerospace wybuduje w Rzeszowie bazę serwisowo-remontową dla samolotów komunikacyjnych. Do jesieni zeszłego roku starania o tę inwestycję koordynował dyrektor rzeszowskiego lotniska i władze samorządowe Podkarpacia. Obecnie robią to Ministerstwo Transportu i Budownictwa oraz Państwowa Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że próbuje się odwieść azjatyckiego inwestora od budowania bazy w Rzeszowie. Proponuje mu się okolice Katowic lub Warszawy. Te lokalizacje były już jednak rozpatrywane przez Singapurczyków i we wstępnej fazie odpadły. Przy obecnym stanowisku polskiego rządu azjatyckie miliony dolarów trafią najprawdopodobniej na Łotwę.

PO TYM TEKŚCIE OBIECUJE SOBIE JUŻ WIĘCEJ SIĘ NIE DENERWOWAĆ
I MIEĆ WSZYSTO TO GDZIEŚ
ALE BOLI MNIE TO ŻE KIERUJĄ TYM KRAJEM, REGIONEM, PPL-em
TAKIE DUPKI....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rapi




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów

PostWysłany: Śro 9:28, 24 Maj 2006    Temat postu: odp

Tak zem czul po tym jak w TV podali ze decyzja ma zapasc w tej sprawie, a tu od paru dni nastala cisza az do dzis ( choc info narazie jest nie oficjalne ). Teraz widac ze nadal wladze centralne w poszczegulnych podmiotach ktore maja piecze nad portem nadal blokuja i pewnie bede blokowac lub opozniac jakiekolwiek inwestycje. Ale masz racje Marcin szkoda slow i nerwow.



Pzdr!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23  Następny
Strona 4 z 23

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin