Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbudowa i plany rozwoju
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Sob 0:02, 11 Lut 2006    Temat postu:

RES napisał:
w Nowinach i GW sa reklamy Ryanair, więc nie widze potrzeby, a tak przy okazji to nie wiem do czego pijecie, sprawdzcie sobie obłożenie bilety sie sprzedaja świetnie, więc przestańcie wszyscy narzekać.


Do czego pijemy? Chyba do tego, ze to, ze nie jest zle, nie znaczy ze nie moze byc lepiej i trzeba osiasc na laurach. Konkurencja nie spi, lotniska sie rozwijaja, u nas padlo juz jedno polaczenia, wiec wtedy kiedy padalo w wyniku niskiego LF mozna bylo sprobowac zapelniac te samoloty czym sie da - jesli mieszkancow Podkarpacia za malo to Slowakami czy Ukraincami. Czepiam sie? Moze i tak - ale powiedzcie jak widzicie Jasionke za pare lat? - kiedy Krakow bedzie odprawial 2-3 miliony podroznych czyli bedzie bardzo atrakcyjnym do latnia, a my bedziemy mieli tylko jedna - trzy trasy dla Rzeszowian i rzeszowskiej Polonii, bedziemy jak Szczecin - z nowym terminalem - niestety pustym??? Mysle, ze nie ma co popadac w samozadowolenie - duzo jeszcze do zrobienia pozostalo....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 6:09, 11 Lut 2006    Temat postu:

STYRO napisał:
co byloby gdyby KRK zgodnie z zapowiedziami za kilka lat obslugiwalby 3 mln pasazerow rocznie?


Jestem o tym przekonany ze Krakow w 2007 roku osiagnie poziom w okolicach 3mln.
Co wiecej szczegolnie na trasach europejskich dojazd do Krakowa ktory trwa 2,5h jest zbyt dlugi i coraz mniej atrakcyjny dla pasazerow z podkarpacia.
Natomiast nieliczyl bym zbytnio na pasazerow ze wschodu, po pierwsze z powodu granicy kolejki oraz ciagle problemy nigdy nie jestes pewien czy dojazd z Lwowa na Jasionke potrwa 3h czy 8h, a po drugie lotnisko we Lwowie rozwija sie szybciej niz RZE i polaczenia LCC pojawia sie juz pewnie niedlugo.
Tym bardziej iz juz z Lwowa mozna poleciec Austrianem do Wiednia, Ukrainian International do Frankfurtu,do Timisoary Carpatair no i oczywiscie LOTem do Warszawy.

Ale to nieznaczy ze Rzeszow nie bedzie sie rozwijal.
Napewno caly czas inwestycje i rozwoj infrastruktury ktory pomoze w przyciagnieciu nowyc linii, a po drugie programy promujace Wasze lotnisko wsrod potencjalnych pasazerow ktorzy korzystaja do tej pory z lini autobusowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Sob 10:17, 11 Lut 2006    Temat postu:

STYRO napisał:
RES napisał:
w Nowinach i GW sa reklamy Ryanair, więc nie widze potrzeby, a tak przy okazji to nie wiem do czego pijecie, sprawdzcie sobie obłożenie bilety sie sprzedaja świetnie, więc przestańcie wszyscy narzekać.


Do czego pijemy? Chyba do tego, ze to, ze nie jest zle, nie znaczy ze nie moze byc lepiej i trzeba osiasc na laurach. Konkurencja nie spi, lotniska sie rozwijaja, u nas padlo juz jedno polaczenia, wiec wtedy kiedy padalo w wyniku niskiego LF mozna bylo sprobowac zapelniac te samoloty czym sie da - jesli mieszkancow Podkarpacia za malo to Slowakami czy Ukraincami. Czepiam sie? Moze i tak - ale powiedzcie jak widzicie Jasionke za pare lat? - kiedy Krakow bedzie odprawial 2-3 miliony podroznych czyli bedzie bardzo atrakcyjnym do latnia, a my bedziemy mieli tylko jedna - trzy trasy dla Rzeszowian i rzeszowskiej Polonii, bedziemy jak Szczecin - z nowym terminalem - niestety pustym??? Mysle, ze nie ma co popadac w samozadowolenie - duzo jeszcze do zrobienia pozostalo....


Nie można dać sie zwariować, cenie Rzeszów bo to moje miasto, ale czy jesteś jakimś frustratem, że ciągle porówniujesz RZE do KRK, ze tak powiem z czym do czego. KRK może i będzie, a nawet na pewno będzie obsługiwał prędzej czy póżniej 3mln. RZE myśle że w ciagu kilku lat osiągnie poziom 500 tyś i nie sądze, że plakaty czy reklamy coś dadzą i dziwne Twoje propozycje ze HHN padł a można było go zapełnić czymkolwiek są śmieszne, co chesz na Ukrainie łapanki robić. Jeszcze 3 lata temu nikt o Jasionce nie myślał perspektywicznie i sieśmiał tylko ja ciągle wieżyłem w to lotnisko poświęciłem dwie prace dyplomowe portowi, teraz gdy zaczą FR latać nagle pojawiły sie dziwne ambicjonalne apetyty i koncert życzeń gdzieby to nie powinno być połączeń. Lotnisko to nie supermarket, a utzrymanie kosztuje majątek nie mówiac o inwestycjach, pewnych rzeczy i procesów nie da sie przeskoczyć tak więc wszystkim życze troche pokory, pamiętajcie z dużej chmury mały deszcz więc nie można być zapatrzonym w FR, tylko poczekać ąż rynek sie zapełni na największych lotniskach, a inni przewożnicy sami przyjdą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Sob 18:55, 11 Lut 2006    Temat postu:

Hmmm... RES gdzie i kiedy wyczytales, ze porownuje RZE do KRK? Nie ten poziom, aby moc te 2 miasta do siebie porownywac... Pisalem o tym nie raz:

STYRO napisał:
(...)Ale niestety ta sa rozne ligi - tak samo jak nie mozna porownac Olsztyna z Warszawa tak samo musimy zrozumiec, ze nie mozemy porownywac Rzeszowa z Krakowem, a Rzeszow na tle innych miast tej samej ligi wypada znakomicie. To jest podstawowy blad jaki popelniamy - chcemy byc Krakowem a nie jestesmy - mozemy sie tylko od niego uczyc... (...)


Niestety - nie zgadzam sie z tym co napisales - dlatego podejme polemike - bez urazy ;-)



Cytat:
Nie można dać sie zwariować, cenie Rzeszów bo to moje miasto, ale czy jesteś jakimś frustratem, że ciągle porówniujesz RZE do KRK, ze tak powiem z czym do czego.


Zapewniam Cie, ze jestem pogodnym i szczesliwym czlowiekiem, frustratem dzieki Bogu nie jestem i mam nadzieje, ze nie bede. Jak juz pisalem kilka linijek wyzej nie porownuje RZE do KRK. Tak - wspomnialem o Krakowie, ktory ma ambicje za kilka lat odprawiac kilka milionow pasazerow i byc za kilka lat portem zdecydowanie atrakcyjniejszym dla pasazerow niz jest teraz, wiec chyba lepiej teraz przyzwyczajac ludzi do latania z Rzeszowa, prawda?
Cytat:
RZE myśle że w ciagu kilku lat osiągnie poziom 500 tyś i nie sądze, że plakaty czy reklamy coś dadzą


Masz racje. Nie robmy nic, nie reklamujmy. Samo sie rozwinie, przewoznicy beda sie dobijac zeby moc z RZE latac, po co wydawac pieniadze na jakas glupia reklame, nie? A 500.000 samo przyjdzie nawet sie nie obejrzymy.
Cytat:
Jeszcze 3 lata temu nikt o Jasionce nie myślał perspektywicznie i sieśmiał tylko ja ciągle wieżyłem w to lotnisko poświęciłem dwie prace dyplomowe portowi, teraz gdy zaczą FR latać nagle pojawiły sie dziwne ambicjonalne apetyty i koncert życzeń gdzieby to nie powinno być połączeń.


Miales nosa, sam tez nie wierzylem w Jasionke - musze to przyznac.

Koncert zyczen, megalomania i chora ambicja (sam pewnie czytales niektorych na forum GW) to jedno a dazenie do rozwoju to drugie. Przeciez nie twierdze, ze jestesmy w stanie dociagnac do miliona, ale stary z Twojego postu wynika, ze trzeba osiasc na laurach i byc zadowolonym, ze FR juz od nas lata, wiec siadzmy i drapmy sie po brzuchach w samozadowoleniu, ze mamy miedzynarodowe lotnisko. Blad w moim przekonaniu.

Cytat:
Lotnisko to nie supermarket, a utzrymanie kosztuje majątek nie mówiac o inwestycjach


Wiec powiedz, prosze, jak lotnisko ma na siebie zarabiac, jesli nie czerpiac dochody z operacji lotniczych i pasazerow? Chcemy, aby lotnisko zarabialo na siebie, ale uwazamy, ze linie same do nas przyjda jak im sie znudzi latanie do innych portow? W tym przypadku lotnisko to jednak supermarket - w obu przypadkach jesli nie ma klientow - nie zarabia na siebie. Powiedz mi gdzie widziales supermarket, ktory nie walczy o klientow i ktory sie nie reklamuje "na maxa"? Zgadzam sie z Toba - utrzymanie lotniska kosztuje majatek - nie mowiac juz o inwestycjach, ale powiedz mi jak wyjsc na plus i zarabiac pieniadze a jednoczesnie nie "wycisnac soku" z tego potencjalu jaki mamy? Dlaczego (przykladowo) majac 70% LF nie dazyc do tego aby byl wyzszy?
Cytat:
nie można być zapatrzonym w FR,


no, nie mozna - nie wiem czy to bylo do mnie - jesli to osobista uwaga - to nie jestem zapatrzony w FR, jednak tez innej opcji na razie nie mamy w Jasionce, wiec dla dobra samego portu zapelniajmy samoloty Ryana jesli chcemy, zeby w przyszlosci ladowaly u nas tez inne linie.

Zadziwil mnie bardzo ten Twoj post RES, moze mamy inne spojrzenie na ta sprawe, moze nie koniecznie zrozumiales to co chcialem napisac, ale czy naprawde uwazasz, ze mozemy byc z siebie zadowoleni? czy naprawde myslisz, ze nie mozemy wsadzic w kazdy rejs tych kilku Ukraincow czy Slowakow, czy ta reklama w GW i Nowinach wystarczy? Chyba, ze faktycznie jestem upierdliwym frustratem, a w Rzeszowie jest juz wszystko cacy i powinnismy czekac, az sie inne lotniska zapelnia i za kilka lat odcinac tylko kupony z pracy jaka wykonalismy i z wykorzystanych w 100% szans. Nie zadowalajmy sie polsrodkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 19:33, 11 Lut 2006    Temat postu:

Dla mnie było oczywiste, że HHN-RZE mogło się utrzymać, gdyby Jasionka zaczęła pełnić rolę "entry point", tzw. punktu wejścia Ryanaira na Ukrainę. Stać tak się mogło tylko pod warunkiem, że byłby zorganizowany dojazd autobusowy na trasie Lwów - Jasionka i ktoś przedsiębiorczy zacząłby rozprowadzać wśród Ukraińców bilety łączone na trasy Lwów-Hahn i Lwów - Londyn. Nikt jednak jakoś nie miał takiej wizji (albo możliwości) i przejazdów takich nie zdołał zapewnić. Szkoda!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pilotlb




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 23:26, 11 Lut 2006    Temat postu:

Moim zdaniem zarówno Ryanair jak i władze województwa i miasta nie wykorzystały połączenia z Hahn. To mogło dobrze funkcjonować na zasadzie:
nie szukaj gdzie indziej - leć z Rzeszowa do Hann, a tam znajdziesz dogodne połączenia do miast w całej Europie. Warunek - wylot z Rzeszowa przed południem. Wtedy to mogło mieć sens.
Proponuję krótki felietonik red. Tomasza Hypkiego ze Skrzydlatej Polski (SP nr 1/2006). Czy się z nim zgadzacie? Bo ja szczerze mówiąc też o tych dotacjach różnie sobie myślę...
[/url]http://www.2and2.net/Uploads/Images/artykul-skrzydlata-red.jpg[/url]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jukor




Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ

PostWysłany: Nie 13:02, 12 Lut 2006    Temat postu:

Może i ja dorzucę parę groszy do dyskusji:

Po pierwsze: Klientami portu lotniczego są przede wszystkim przewoźnicy (linie lotnicze). Oni otwierają nowe połączenia i nakręcają koniunkturę, czyli władzom lotniska powinno zależeć na przyciągnięciu jak największej liczby przewoźników. Dzięki czemu uzyskuje się większą stabilność nawet w wypadku wycofania niektórych połączeń, czy przewoźników.

Po drugie: Przewoźnikom powinno zależeć aby mieli jak największe obłożenie lotów, czyli przede wszystkim oni dbają o reklamę i promocję swoich połączeń, a nie lotnisku czy innym grupom ludzi!! Władze linii lotniczych decydują czy dana trasa będzie rozwijana czy np. zmieniamy na inną, (jak się stało z połączeniem HHN-RZE). Najwidoczniej władze FR uznały że bardziej im się opłaca przerzucić samolot na inna trasę. W Polsce jest dużo niewykorzystanych możliwości i takimi małymi trasami się na razie nie zajmują. Wink Co nie oznacza, że za jakiś czas nie powrócą do tematu, gdy konkurencja na rynku się zaostrzy i trzeba będzie walczyć o każdego klienta – nawet tego najmniejszego.

Po trzecie: Uruchomieniem dodatkowych połączeń autobusowych zajmują się firmy które zwietrzą interes. Tak było w przypadku MPK Rzeszów – uruchomiło linię autobusową na trasie Dworzec – Jasionka i chyba im się to opłaciło. Jedynie można mieć zarzuty co do innych przewoźników typu PKS czy inne prywatne firmy, że nie wykorzystały okazji i nie uruchomiły połączeń np. z Krosnem, Sanokiem, lub innymi miastami nawet na Ukrainie czy Słowacji. Ich strata, lub raczej brak zysku.

Po czwarte: Wyczytałem kiedyś w jednym artykule, że tanim liniom lotniczym opłaca się otwierać nowe połączenia w sąsiedztwie minimum 150 tysięcznego miasta, czyli Rzeszów się załapał prawie rzutem na taśmę bo mamy, chyba trochę ponad 170 tys. mieszkańców. Rzeszów nie będzie nigdy metropolią pomimo, że jest jedynym z liczących się centrów na Podkarpaciu, wynika to niestety z gęstości zaludnienia i w tej mierze bardzo daleko nam do Krakowa i w ogóle jakiekolwiek porównania do tego zacnego miasta nie mają sensu (nie ta skala problemu!).

Podsumowując: Rzeszów/Jasionka pozostanie oknem na świat Podkarpacia, będzie się rozwijać mimo problemów i różnego rodzaju przeszkód, ale nigdy nie dorównamy największym lotniskom w Polsce! Miejmy nadzieję że uda się ściągnąć chociaż drugiego przewoźnika do Rzeszowa i powstaną nowe konkurencje połączenia. Myślę, że dało by się uruchomić jeszcze kilka przynoszących zyski połączeń na trasach europejskich.

Poza tym mam pewne obawy co do przyszłej współpracy EPRZ z FR, dotyczą one rozbudowy terminala. Gdyby się okazało że FR wybrał Rygę na bazę serwisową (odpukać w niemalowane), to czy nie zostanie projekt rozbudowy wyżej wymienionego terminala okrojony, bądź odłożony na termin późniejszy?

Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Nie 15:19, 12 Lut 2006    Temat postu:

Myślę, że terminal powstanie tak czy inaczej, koniunktura jest taka,a nie inna i ruch lotniczy rośnie dość szybko, teraz zapychane są nowymi połączeniami lotniska w większych miastach, ale w ciągu 2 lat linie zaczną wiekszą wagę przywiązywać do mniejszych lotnisk, które mają mniejsze możliwości, ale konurencja jest na nich znikoma przez co będzie sie opłacać inwestować( otwierać kieruni). Obecny terminal nie spełnia z reszta wielu standardów, nawet nie jest sie w satnie przystosować go do wymogów ruchu Schengen i Non-Schengen, tak więc nowy obiekt musi powstać, czy FR włoży wiecej wysiłku czy totalnie przestanie rozwijać siatę połączeń z RZE. Pojawienie sie więc nowych ierunków to kwestia 1 roku, ważne jest tylko to by kolejne porty docelowe były sensownie dobrane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Nie 20:01, 12 Lut 2006    Temat postu:

DO Styro ceny biletów jak widzisz z RZE sprzedają sie bardzo dobrze więc wydaje mi się, iż reklamy w Nowinach i GW są wystarczające.

Loty z Portu Lotniczego Rzeszów PLN
Cena/Ceny bez opłat lotniskowych i podatków
od
Frankfurt (Hahn) 9
od
Londyn (Stansted) 19


Lot z Portu Lotniczego Szczecin PLN
Cena/Ceny bez opłat lotniskowych i podatków
od
Londyn (Stansted) 1


Loty z Portu Lotniczego Krakow PLN
Cena/Ceny bez opłat lotniskowych i podatków
od
Dublin 9
od
Glasgow (Prestwick) 19
od
Londyn (Stansted) 19


Loty z Portu Lotniczego Poznan PLN
Cena/Ceny bez opłat lotniskowych i podatków
od
Londyn (Stansted) 1
od
Dublin 9


Loty z Portu Lotniczego Lodz PLN
Cena/Ceny bez opłat lotniskowych i podatków
od
Londyn (Stansted) 1
od
East Midlands 9
od
Dublin 9


Loty z Portu Lotniczego Wroclaw PLN
Cena/Ceny bez opłat lotniskowych i podatków
od
Londyn (Stansted) 8
Dublin 9
od
Shannon 19
East Midlands 19


Loty z Portu Lotniczego Gdańsk PLN
Cena/Ceny bez opłat lotniskowych i podatków
od
Londyn (Stansted) 1
od
Sztokholm (Skavsta) 2
od
Frankfurt (Hahn) 9


Lot z Portu Lotniczego Bydgoszcz PLN
Cena/Ceny bez opłat lotniskowych i podatków
od
Londyn (Stansted) 1


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Wto 22:47, 14 Lut 2006    Temat postu: odp

.. czy tak będzie wyglądał port lotniczy w Rzeszowie ?









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Wto 23:04, 14 Lut 2006    Temat postu:

ano Smile docelowo za troszke lat owszem, na wstepie powstaną tylko 2 rękawy, a całe hangary o ile FR i Singapurska firma zdecydują sie na budowe bazy serwisowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Wto 23:23, 14 Lut 2006    Temat postu:

Dobrze byloby jakby rekawy cale do samego konca byly przeszklone tak jak jest na TFN, mozna z takiego rekawu super fotki popstrykac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Śro 15:25, 15 Lut 2006    Temat postu: odp

.. lotnisko Jasionka - lokalizacja względem przyszłej trasy A4 i S19



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 17:55, 15 Lut 2006    Temat postu:

Na powyższą mapę naniesiono również pobliską linię kolejową i bocznicę dochodzącą do portu lotniczego. Z punktu widzenia tzw. komunikacji masowej (w krajach gdzie ma ona jakieś znaczenie) jest to bardziej istotne niż sieć drogowa. Tyle tylko że Polska jest krajem, w którym koleje widzi się raczej jako przeżytek minionej epoki i w takim stanie je się utrzymuje (czytaj... porzuca). Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Nie 23:53, 26 Lut 2006    Temat postu: odp

co piszą w Wyborczej ..

Marszałek podkarpacki chce wejść w spółkę z PPL i zarządzać lotniskiem w Jasionce. Na początek przeznaczy na to 10 mln zł

Radni sejmiku mają zająć się tą sprawą w poniedziałek.

Niemal wszystkie lotniska w kraju są zarządzane przez spółki, w których udziały mają lokalne samorządy i Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze". Tylko dwa regionalne, w Zielonej Górze i w Rzeszowie, są wyłącznie w rękach PPL. - Ponieważ nie mamy udziałów w lotnisku, regionalna izba obrachunkowa zakwestionowała zapis w naszym budżecie na ten rok dotyczący wydania 10 mln zł na terminal pasażerski na lotnisku. Jeśli rozpoczniemy starania o powołanie spółki, w której będziemy mieć udziały, będziemy mogli te pieniądze przekazać na lotnisko - tłumaczy Leszek Deptuła, marszałek województwa podkarpackiego.

Budowa terminalu ma się rozpocząć latem tego roku. Radni będą się zastanawiać, czy pozwolić zarządowi województwa na rozpoczęcie starań o powołanie spółki. - Utworzenie regionalnej spółki będzie przedsięwzięciem drogim. Na początek naszym wkładem w formie aportu będzie 10 mln zł na terminal. Nie sądzę, by w tym roku trzeba było wydawać więcej pieniędzy - zakłada Deptuła.

Jak przekazał nam Artur Burak, rzecznik PPL, firma jest zainteresowana wejściem w spółkę z samorządem. - Nie wiemy, kiedy i na jakich warunkach ta spółka miałaby powstać. To będzie wymagało rozmów i ustaleń - zaznacza Burak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Rzeszów - Jasionka (EPRZ/RZE) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin