|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sven
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 18:25, 30 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
STYRO napisał: | cytat z [link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | Rzeszowskie lotnisko dysponuje najnowszą, jedną z dwóch najdłuższych w Polsce drogą startową o długości 3200 m z nawigacją umożliwiającą przyjmowanie wszystkich typów samolotów całego świata w każdych warunkach i o każdej porze.
|
to tak w nawiazaniu do wydarzen w ostatnich dniach |
tia - a czy kazdy samolot moze ladowac w kazdych warunkach ? ...
lopatologicznie czy kazdy ma ILS, a nawet jezeli ma zarowno samolot jak i lotnisko to czy ZAWSZE mozna z takowych skorzystac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vincentdelabeast
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ
|
Wysłany: Pią 12:05, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, praktycznie każdy samolot komunikacyjny posiada ILS i jeśli działa to zawsze z niego można skorzystać. Jednak to nie jest tak, że przy każdych warunkach ten ILS pozwoli wylądować. Oznacza to, że muszą istnieć jakieś minimalne warunki meteorologiczne (widzialność i podstawy chmur) przy jakich ten samolot może wylądować. W Rzeszowie jest kategoria 1 ILS co oznacza
- urządzenie prowadzące od granicy zasięgu do wysokości 60 m (200 stóp) nad płaszczyzną drogi startowej przy widzialności (RVR - runway visual range) 800 m (2400 stóp). Jeżeli pas jest wyposażony w światła linii centralnej i krawędziowe, to konieczny RVR może być obniżony do 600 m (1800 stóp).
Najlepszy ILS kategorii 3C nie występuje w Polsce to ten sadza samoloty przy 0/0.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pilotlb
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 18:10, 01 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Czy w III kategorii jest możliwe w pełni automatyczne lądowanie? Jeśli tak to jak odbywa się końcowe wyrównanie tuż przed dotknięciem pasa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vincentdelabeast
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ
|
Wysłany: Sob 13:05, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Niestety aż tak szerokiej wiedzy nie posiadam. Ale z tego co wiem, to automatyczne lądowanie przy ILS IIIc jest realizowane. Wyrównanie jest wykonywane na podstawie urządzeń,a nie wzrokowo. komputer pokładowy otrzymuje informacje dotyczące wysokości na poziom lotniska oraz pozycji względem pasa i realizuje manewry lądowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konradcze
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mielec, EPML
|
Wysłany: Sob 14:01, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co się orientuję, póki co na żadnym lotnisku nie działa ILS cat IIIc
A tu troszkę info z Wikipedii:
Kod: | There are three categories of ILS which support similarly named categories of operation.
* Category I - A precision instrument approach and landing with a decision height not lower than 60 m (200 ft) above touchdown zone elevation and with either a visibility not less than 800 m or a runway visual range not less than 550 m.
* Category II - Category II operation: A precision instrument approach and landing with a decision height lower than 60 m (200 ft) above touchdown zone elevation but not lower than 30 m (100 ft), and a runway visual range not less than 350 m.
* Category III is further subdivided
o Category III A - A precision instrument approach and landing with: a) a decision height lower than 30 m (100 ft) above touchdown zone elevation, or no decision height; and b) a runway visual range not less than 200 m.
o Category III B - A precision instrument approach and landing with: a) a decision height lower than 15 m (50 ft) above touchdown zone elevation, or no decision height; and b) a runway visual range less than 200 m but not less than 50 m.
o Category III C - A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. A Category III C system is capable of using an aircraft's autopilot to land and guide the aircraft to the terminal if required.
In each case a suitably equipped aircraft and appropriately qualified crew are required. For example, Cat IIIc requires three autopilots, Cat I does not. Cat I only goes off of altimeter indications for decision height, the Cat II and Cat III approaches go off the radar altimeter for a decision height
|
pozdrawiam,
Konrad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 15:01, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
pilotlb napisał: | Czy w III kategorii jest możliwe w pełni automatyczne lądowanie? Jeśli tak to jak odbywa się końcowe wyrównanie tuż przed dotknięciem pasa? |
http://lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=4952&start=30
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vincentdelabeast
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ
|
Wysłany: Sob 19:38, 02 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Kochani. Ale Wy sobie utrudniacie. Info z wikipedii albo anglojęzyczne sprawy Wam nie ułatwi. Z serca proponuje Wam stronę faceta, który na urządzeniach lotniczych w Agencji Ruchu Lotniczego sobie zęby zjadł i na dodatek jest egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Świetny gość i bardzo kompetentny. A na jego stronie znajdziecie mnóstwo informacji z dziedziny lotnictwa. Gorąco polecam:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Nie 19:14, 03 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Skrzydlata Polska - nr. 11/2006 - Kontrola ruchu lotniczego od podstaw - kategorie w lotnictwie, m.in ILS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pilotlb
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:52, 03 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Właśnie o taką podpowiedź mi chodziło jaką podał Vincent. Ja nie pytałem o kategorie, tylko jak działa "końcowe przyziemienie". Dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Śro 19:10, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | RZESZÓW - NOWY JORK – bilety w sprzedaży!!!
17.01.2007, godz. 09:08
Już w czerwcu polecimy z Rzeszowa do Nowego Jorku. Rzeszów będzie trzecim po Warszawie i Krakowie portem lotniczym, z bezpośrednim połączeniem transatlantyckim.
2 czerwca 2007 roku Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczynają rejsy pasażerskie z Rzeszowa za Atlantyk do dwóch lotnisk: Nowy Jork John F. Kennedy (JFK) i Newark Liberty (EWR). Jest to odpowiedź na największy w Polsce i stale rosnący rynek pasażera transatlantyckiego w regionie rzeszowskim.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie Polskich Linii Lotniczych LOT: [link widoczny dla zalogowanych]
Informacje o dniach i godzinach lotów są zawarte w rozkładzie lotów na naszej stronie internetowej.
|
hahaha chyba slepy jestem, bo w rozkladzie na www nie ma lotow do USA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mss
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rze-ów
|
Wysłany: Śro 20:43, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
jak to niema jest , daj sobie Wylot rzeszów > ny i bedziesz miał opcje przez wawe i bezposrednio ... `
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RES
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZE
|
Wysłany: Śro 20:55, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
chodziło o strone lotniska, a nie LOTu, ale na stornie lotniska Styro rozkład lotów podawany jest sezonami obecnie jest zimowy, co nie zmienia faktu że nie powinni wprowadzac w błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Śro 21:01, 17 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
No u mnie nadal jak patrze na rozklad do Odloty z Rzeszowa --> Dublin, Londyn, warszawa tylko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 11:23, 18 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
STYRO napisał: | No u mnie nadal jak patrze na rozklad do Odloty z Rzeszowa --> Dublin, Londyn, warszawa tylko. |
Z tego co widze to admin stronki naszego lotniska już zamieścił w rozkładzie loty do Nowego Yorku
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Czw 17:28, 18 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
U mnie tez juz dzisiaj wszystko jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|