|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chester_83
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPL
|
Wysłany: Sob 21:06, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Mam nadzieje ze dobrze wytlumaczylem | calkiem zgrabnie
a jak z ladowaniem ?
w AIP ENR2.2 APP jest podzielony na APP North i South oraz na Director East i West...
uzywane zaleznie od kierunku skad samolot nadlatuje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 21:51, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Hmm szczerze to nie wiem Ale tak analizujac po obszarach i sektorach ktore sa podzielone na to moze wlasnie o to chodzi w APP N i S ze pilot zglasza sie do odpowiedniego N czy S zaleznie z ktorej strony nadlatuje. Moze wie ktos cos na ten temat czy dobrze Chester_83 to wykombinowal :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 9:46, 19 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Tak w kwestii formalnej: określenie RNAV jest na tym forum nieco nadużywane.
Ktoś, jeszcze na jumbo, zaproponował symboliczną nazwę RNAV spotters, ale te częstotliwości to częstotliwości kontroli obszaru. RNAV to jedynie szczególny rodzaj nawigacji obszarowej.
Dziękuję za uwagę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 20:23, 19 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Tak w kwestii formalnej: określenie RNAV jest na tym forum nieco nadużywane.
Ktoś, jeszcze na jumbo, zaproponował symboliczną nazwę RNAV spotters, ale te częstotliwości to częstotliwości kontroli obszaru. RNAV to jedynie szczególny rodzaj nawigacji obszarowej.
Dziękuję za uwagę. |
Naduzywane? Czy ktos z forum kto "kocha" robic foty maszyn na przelotowkach wie co to jest zdolnosc do wykonywania lotow nonRNAV czy RNAV ? Raczej nie, choc pewnie paru takich jest. Wiec dla nich jest to okreslenie ktore ma symolizowac maszyne na "przelotowce"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Król
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:28, 19 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Dlaczego ciągle w sektorze JED (134.175 MHz) jest cisza |
Sektor JED pracuje na czestotliwosci 120.950 MHz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Pon 3:57, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Hmm szczerze to nie wiem Ale tak analizujac po obszarach i sektorach ktore sa podzielone na to moze wlasnie o to chodzi w APP N i S ze pilot zglasza sie do odpowiedniego N czy S zaleznie z ktorej strony nadlatuje. Moze wie ktos cos na ten temat czy dobrze Chester_83 to wykombinowal :> |
Dokladnie. A tak na marginesie to tu w Chicago jest to podzielone na 3 strefy dla startow (w zaleznosci jaki HDG po starcie - 340 do 159, 160 do 219 i 219 do 339) i aprroach na dwie (360 do 179 i 180 do 359). I wszystko jest na dwoch pasmach czestotliwosci : dolne (to podstawowe od 108 do 137) i gorne (ok. 260 - 400 MHz) - kazde ma jedna z dolnego i jedna z gornego co daje 6 na depart. i 4 na app.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:11, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Gabik napisał: | I wszystko jest na dwoch pasmach czestotliwosci : dolne (to podstawowe od 108 do 137) |
108 to zakres radiopomocy, chodziło Ci zapewne o 118.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Król
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:19, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: |
108 to zakres radiopomocy, chodziło Ci zapewne o 118. |
108-118 radionawigacja lotnicza no moze jest cos nowego? Pytam bez ironi.
Pozdrowionka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 19:50, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
108 -117.900 MHz to częstotliwości VOR/ILS, chyba, ze przespałem jakiś przełom w lotnictwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Pon 19:54, 20 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Michał Król napisał: | Cytat: | Dlaczego ciągle w sektorze JED (134.175 MHz) jest cisza |
Sektor JED pracuje na czestotliwosci 120.950 MHz |
A to dziwne bo wszędzie nawet na AIP pisze ze jest to jeszcze 134.175 MHz
Ale dzięki za wiadomość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Wto 3:27, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | 108 -117.900 MHz to częstotliwości VOR/ILS, chyba, ze przespałem jakiś przełom w lotnictwie. |
Mialem na mysli caly zakres pasma lotniczego nie wnikajac czy w tej czesci jest VOR/ILS czy cos innego. Przeciez na gornym pasmie tez pracuja urzadzenia nawigacyjne.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 3:38, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Gabik, raczej nie, powyzej 118 nie ma urzadzen nawigacyjnych (w kazdym razie tych naziemnych), pasmo 118 do 135 jest zarezerwowane na komunikacje lotnicza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Wto 13:35, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
To ja mam pytanie z innej beczki, troche ot sie zrobi ale nie chce nowego tematu zakladac... co oznaczaja skroty VOR, NDB i FIR?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:44, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
VOR i NDB to pomoce nawigacyjne.
NDB działa mniej więcej jak żarówka, samolot leci w kierunku (albo od) "swiatła". VOR natomiast działa jak żarówka z kloszem, w którym zrobiono 360 ponumerowanych dziurek i samolot leci w kierunku pomocy po konkrentnym promyczku.
NDB wychodzi z użycia - zapewnia bardzo mała precyczję nawigacji. VOR ma się dobrze, jest droższy, ale ma wiele zastosowań - można w oparciu o niego nawigować, ale też wykonwać podejścia do lądowania (jeśli znajduje się przy lotnisku). Na NDB też można, ale niewiele ich już zostało.
FIR to jest rejon informacji powietrznej, w którym działają slużby ruchu lotniczego. Nie pokrywa się często z granicami kraju (w jednym kraju może być kilka FIRów), bo sięga też np. w morze, gdzie dane państwo nie ma zwierzchności nad przestrzenią. FIRu nie należy utoższamiać z przestrzenią powietrzną danego kraju.
Tyle w skrócie, jeśli za mało to chętnie dołożę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Wto 14:01, 21 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
No dobrze, ale chodziło mi o skróty. W skrót VOR składają się 3 wyrazy, ciekawi mnie właśnie to, z jakich słów się te skróty składają.
PS dzięki że się tak rozpisałeś, przydało się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|