Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Częstotliwości RNAV
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chester_83




Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPL

PostWysłany: Sob 21:06, 18 Mar 2006    Temat postu:

BN napisał:
Mam nadzieje ze dobrze wytlumaczylem Wink
calkiem zgrabnie Smile

a jak z ladowaniem ? Wink
w AIP ENR2.2 APP jest podzielony na APP North i South oraz na Director East i West...
uzywane zaleznie od kierunku skad samolot nadlatuje ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 21:51, 18 Mar 2006    Temat postu:

Hmm szczerze to nie wiem Sad Ale tak analizujac po obszarach i sektorach ktore sa podzielone na to moze wlasnie o to chodzi w APP N i S ze pilot zglasza sie do odpowiedniego N czy S zaleznie z ktorej strony nadlatuje. Moze wie ktos cos na ten temat czy dobrze Chester_83 to wykombinowal :>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 9:46, 19 Mar 2006    Temat postu:

Tak w kwestii formalnej: określenie RNAV jest na tym forum nieco nadużywane.
Ktoś, jeszcze na jumbo, zaproponował symboliczną nazwę RNAV spotters, ale te częstotliwości to częstotliwości kontroli obszaru. RNAV to jedynie szczególny rodzaj nawigacji obszarowej.
Dziękuję za uwagę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:23, 19 Mar 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Tak w kwestii formalnej: określenie RNAV jest na tym forum nieco nadużywane.
Ktoś, jeszcze na jumbo, zaproponował symboliczną nazwę RNAV spotters, ale te częstotliwości to częstotliwości kontroli obszaru. RNAV to jedynie szczególny rodzaj nawigacji obszarowej.
Dziękuję za uwagę.


Naduzywane? Wink Czy ktos z forum kto "kocha" robic foty maszyn na przelotowkach wie co to jest zdolnosc do wykonywania lotow nonRNAV czy RNAV ? Raczej nie, choc pewnie paru takich jest. Wiec dla nich jest to okreslenie ktore ma symolizowac maszyne na "przelotowce" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Król




Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:28, 19 Mar 2006    Temat postu:

Cytat:
Dlaczego ciągle w sektorze JED (134.175 MHz) jest cisza

Sektor JED pracuje na czestotliwosci 120.950 MHz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Pon 3:57, 20 Mar 2006    Temat postu:

BN napisał:
Hmm szczerze to nie wiem Sad Ale tak analizujac po obszarach i sektorach ktore sa podzielone na to moze wlasnie o to chodzi w APP N i S ze pilot zglasza sie do odpowiedniego N czy S zaleznie z ktorej strony nadlatuje. Moze wie ktos cos na ten temat czy dobrze Chester_83 to wykombinowal :>

Dokladnie. A tak na marginesie to tu w Chicago jest to podzielone na 3 strefy dla startow (w zaleznosci jaki HDG po starcie - 340 do 159, 160 do 219 i 219 do 339) i aprroach na dwie (360 do 179 i 180 do 359). I wszystko jest na dwoch pasmach czestotliwosci : dolne (to podstawowe od 108 do 137) i gorne (ok. 260 - 400 MHz) - kazde ma jedna z dolnego i jedna z gornego co daje 6 na depart. i 4 na app.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:11, 20 Mar 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
I wszystko jest na dwoch pasmach czestotliwosci : dolne (to podstawowe od 108 do 137)


108 to zakres radiopomocy, chodziło Ci zapewne o 118.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Król




Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:19, 20 Mar 2006    Temat postu:

Atco napisał:

108 to zakres radiopomocy, chodziło Ci zapewne o 118.


108-118 radionawigacja lotnicza no moze jest cos nowego? Pytam bez ironi.

Pozdrowionka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 19:50, 20 Mar 2006    Temat postu:

108 -117.900 MHz to częstotliwości VOR/ILS, chyba, ze przespałem jakiś przełom w lotnictwie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Pon 19:54, 20 Mar 2006    Temat postu:

Michał Król napisał:
Cytat:
Dlaczego ciągle w sektorze JED (134.175 MHz) jest cisza

Sektor JED pracuje na czestotliwosci 120.950 MHz

A to dziwne bo wszędzie nawet na AIP pisze ze jest to jeszcze 134.175 MHz
Ale dzięki za wiadomość
Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Wto 3:27, 21 Mar 2006    Temat postu:

Atco napisał:
108 -117.900 MHz to częstotliwości VOR/ILS, chyba, ze przespałem jakiś przełom w lotnictwie.

Mialem na mysli caly zakres pasma lotniczego nie wnikajac czy w tej czesci jest VOR/ILS czy cos innego. Przeciez na gornym pasmie tez pracuja urzadzenia nawigacyjne.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 3:38, 21 Mar 2006    Temat postu:

Gabik, raczej nie, powyzej 118 nie ma urzadzen nawigacyjnych (w kazdym razie tych naziemnych), pasmo 118 do 135 jest zarezerwowane na komunikacje lotnicza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Wto 13:35, 21 Mar 2006    Temat postu:

To ja mam pytanie z innej beczki, troche ot sie zrobi ale nie chce nowego tematu zakladac... co oznaczaja skroty VOR, NDB i FIR?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 13:44, 21 Mar 2006    Temat postu:

VOR i NDB to pomoce nawigacyjne.
NDB działa mniej więcej jak żarówka, samolot leci w kierunku (albo od) "swiatła". VOR natomiast działa jak żarówka z kloszem, w którym zrobiono 360 ponumerowanych dziurek i samolot leci w kierunku pomocy po konkrentnym promyczku.
NDB wychodzi z użycia - zapewnia bardzo mała precyczję nawigacji. VOR ma się dobrze, jest droższy, ale ma wiele zastosowań - można w oparciu o niego nawigować, ale też wykonwać podejścia do lądowania (jeśli znajduje się przy lotnisku). Na NDB też można, ale niewiele ich już zostało.

FIR to jest rejon informacji powietrznej, w którym działają slużby ruchu lotniczego. Nie pokrywa się często z granicami kraju (w jednym kraju może być kilka FIRów), bo sięga też np. w morze, gdzie dane państwo nie ma zwierzchności nad przestrzenią. FIRu nie należy utoższamiać z przestrzenią powietrzną danego kraju.

Tyle w skrócie, jeśli za mało to chętnie dołożę Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Wto 14:01, 21 Mar 2006    Temat postu:

No dobrze, ale chodziło mi o skróty. W skrót VOR składają się 3 wyrazy, ciekawi mnie właśnie to, z jakich słów się te skróty składają.

PS dzięki że się tak rozpisałeś, przydało się Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin