|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Śro 21:10, 15 Mar 2006 Temat postu: Częstotliwości RNAV |
|
|
Witam, na których częstotliwościach mogę odebrać samoloty na przelotowej??
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:50, 15 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Zapraszam do [link widoczny dla zalogowanych], dział ENR 2.2
Jeżeli chcesz, możesz sprawdzić w dziale ENR 3.4 pod jakie sektory podlegają korytarze w twojej okolicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chester_83
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPL
|
Wysłany: Sob 1:21, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
to ja sie tez przy okazji zapytam bo to interesujacy mnie temat
mamy samolot lecacy nad Niemcami i wlatuje nad Polske np. w sektor DRE, komunikuje sie on z kontrola obszaru na 134,225 MHz tak ?
nastepnie przelatuje do sektora LDZ i przechodzi na czestotliwosc LDZ czyli 133,475MHz - czy inaczej ?
jak to jest z punktami gdzie piloci się zgłaszaja - czy nad kazdym musza ?
gdzie mozna poczytac o tym jak sie to odbywa ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Sob 2:32, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba tak jak napisałeś. Polecam mapkę ENR 6.1-1. Po prawej stronie jest legenda z opisem sektorów Warszawa Radar (częstotliwości).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 9:50, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Oj nie do konca, ilosc sektorow nad Polska zalezy od ruchu w danym sektorze. I tak np. nie zawsze jest sektor DRE, LDZ wiec moze byc tak ze na danej freq bedzie cisza Najlepiej jest gdy mieszka sie blisko jakiegos duzego lotniska i sluchac na jaka freq przechodzi samolot po starcie. Oczywiscie w EPGD, EPWA EPKK i EPKT bedzie to zblizanie i pozniej przechodzi na radarek.
Powiem szczerze ze bardzo czesto od poznego popoludnia i w nocy nad Polska jest 134.925
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Sob 9:56, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A to nie jest tak, że oni się muszą przełączać między częstotliwościami kiedy wlatują w poszczególne wewnętrzne sektory FIR EPWW ? Tzn. U mnie jest sektor G, jak wlatuje do sektoru np. C to musi zmienić częstotliwość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Sob 10:39, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Czasami mam ustawioną czestotliwosc co dzien wczesniej bylo slychac a teraz jest cisza, za to na innej juz jest ruch
Jeszcze jedno fajnie jak leci jakis sie melduje i na koniec bye bye, i za kilka sekund od nowa warszawa dzien dobry jakby niby nic
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chester_83
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPL
|
Wysłany: Sob 14:45, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Najlepiej jest gdy mieszka sie blisko jakiegos duzego lotniska i sluchac na jaka freq przechodzi samolot po starcie. Oczywiscie w EPGD, EPWA EPKK i EPKT bedzie to zblizanie i pozniej przechodzi na radarek. |
po starcie przechodza na zblizanie
swoja droga gdzies przeczytalem (nie wiem czy nie na tym forum) ze przy locie po drodze lotniczej piloci musza sie zglaszac nad punktami obowiazkowymi, jesli zas leca bezposrednio do jakiegos punktu (direct) to dopiero zglaszaja sie nad docelowym...
przykladowo samolot wlatuje od zachodu kolo punktu SUI i prosi o DIRECT do RUDKA na wschodzie - czyli odezwie sie dopiero nad RUDKA czy tak ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 15:49, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o to, kiedy samolot zmienia częśtotliwość to najbliższe prawdy będzie stwierdzenie, że wtedy, kiedy każe mu to zrobić kontroler.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Sob 16:29, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Chester_83 napisał: |
przykladowo samolot wlatuje od zachodu kolo punktu SUI i prosi o DIRECT do RUDKA na wschodzie - czyli odezwie sie dopiero nad RUDKA czy tak ? |
Moze zrobic tak: Warszawa Radar np. Aeroflot 111 FL 350 approaching Sierra Uniform India to RUDKA.
Warszawa Radar np. Aeroflot 111 FL 350 direct in sierra uniform india to RUDKA, i w czasie przelotu nad krajem w roznych punktach moze sie zglaszac, chociazby jak zmienia FL to kilka razy mozna ladnie uslyszec.
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 16:38, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Chester_83 napisał: | po starcie przechodza na zblizanie
|
Tak do zblizania. Jesli chodzi o Polske to sa trzy zblizania:
- Warszawa
- Gdansk
- Krakow (zblizanie tutaj jest czynne do godz 23:00 chyba ze bedzie naprawde duza ilosc przylotow/odlotow wtedy działa dluzej)
- Katowice* - za pare miesiecy bedzie uruchomione
Podam przyklad jak to jest np. w EPKT. Np. leci W!ZZ z EPKT do EDFH, wieza daje zgode na start i prosi pilotow o zgloszenie ciecia np. 6000ft (nie wiem od czego zalezy ta wysokosc zglasznia bo czasem jest 4000, czasem 3000 itd Tak wiec gdy pilot zglosi "passing 4000ft" wiezyczka przekazuje maszyne do zblizania, zblizanie daje zgode na wznoszenie do FL280 (gorna granica krakowskiego zblizania) i direct GUBKO jesli leci na ten punkt, pozniej to juz Praha radar bo maszyna wlatuje w FIR Czeski. Tak wiec nazwa "zblizanie" nie oznacza tego ze kontroluje tylko przyloty. Od tego jest director, mamy w naszym kraju dwa Warszawa i Krakow (tuaj nie zawsze ma sluzbe)
Mam nadzieje ze dobrze wytlumaczylem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Sob 20:37, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
A ja mam pytanie :
Dlaczego ciągle w sektorze JED (134.175 MHz) jest cisza ?
Mieszkając na śląsku słyszę TRZ (134.875 MHz) a JED już nie , ktoś wie dlaczego tak się dzieje ?
Pozdrawiam,
Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chester_83
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPL
|
Wysłany: Sob 20:57, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Pawelbelzyce napisał: | Moze zrobic tak: Warszawa Radar np. Aeroflot 111 FL 350 approaching Sierra Uniform India to RUDKA.
Warszawa Radar np. Aeroflot 111 FL 350 direct in sierra uniform india to RUDKA, i w czasie przelotu nad krajem w roznych punktach moze sie zglaszac, chociazby jak zmienia FL to kilka razy mozna ladnie uslyszec. |
fakt to by sie zgadzalo
a ze najlepiej leciec Directem to zeby wiedziec gdzie ten konkretny lot leci to trzeba nasluchiwac na przygranicznych sektorach, bo tam dostaja zgode na jakis punkt i tyle...
a tak jak Kolega pisze to potem sie mozemy najwyzej dowiedziec jak wysoko leci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
acekarol
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 226
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Częstochowa / EPKT
|
Wysłany: Sob 20:58, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
Dokładnie mam to samo... JED cisza a TRZ odbieram.. tyle że nic niemoge zrozumieć
Pzdr,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chester_83
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPL
|
Wysłany: Sob 21:04, 18 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Piwi napisał: | A ja mam pytanie :
Dlaczego ciągle w sektorze JED (134.175 MHz) jest cisza ?
Mieszkając na śląsku słyszę TRZ (134.875 MHz) a JED już nie , ktoś wie dlaczego tak się dzieje ? |
wogole z tym sektorem jest dziwnie bo ma wspolne czestotliwosci z sektorem SIE - moze przez wiekszosc czasu jest polaczony z jakims innym sektorem na innej czestotliwosci i dlatego nic tam nie slychac ?
a na TRZ faktycznie ladny ruch jest i dobrze slychac (odbieram z miejsca miedzy DODEK a REMPA)...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Chester_83 dnia Nie 1:32, 19 Mar 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|