|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Wto 22:51, 01 Lis 2005 Temat postu: Odp |
|
|
.. krytyka, to zemsta umysłów jałowych nad twórczymi ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
budda
Dołączył: 27 Wrz 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:03, 01 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Panowie, wyluzujcie!
Nudzi wam się? To idźcie popucować lornetki przed jutrzejszym spottingiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Wto 23:07, 01 Lis 2005 Temat postu: Odp |
|
|
.. i tak zrobię .. może w coś trafię moją 432 milimetrówką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 23:34, 01 Lis 2005 Temat postu: Re: Odp |
|
|
lumix napisał: | .. dla przypomnienia:
1) samoloty pasażerskie poruszają się w tak zwanych korytarzach, czyli wyznaczonych w przestrzeni obszarach, których bez specjalnej zgody nie mogą opuszczać. Istnienie korytarzy jest konieczne ze względu na odbywający się poza nimi ruch samolotów wojskowych oraz umieszczenie pod nimi naziemnych urządzeń komunikacyjnych wskazujących drogę pilotom. Pilot lecący w korytarzu nie może przekraczać ściśle określonych zasad ruchu ..
|
Otóż:
-to nie są tak zwane korytarze, a drogi lotnicze;
-samolot może je opuścić, ponieważ powyżej FL100 w FIR EPWW jes przestrzeń klasy C;
-nie potrzeba do tego żadnej "specjalnej" zgody, wystarczy "zwykła" instrukcja;
-loty wojskowe nie odbywają się wszędzie poza drogami lotniczymi, tylko w wyznaczonych strefach;
-koncepcja dró rozmieszczonych pomiędzy radiopomocami umiera śmiercią naturalną i pomoce trasowe za jakiś czas w ogóle znikną ;
-w drodze lotniczej nie obowiązuje żadne szczególne "określone zasady ruchu"
Cytat: |
2) samoloty muszą zachować między sobą właściwą odległość w 2 płaszczyznach: wertykalnej i horyzontalnej (dystans taki w języku kontrolerów jest nazywany separacją lub rozdziałem). Normy ustalają wokół statku powietrznego trójwymiarową przestrzeń buforową, do której nie wolno wpuścić żadnego innego statku, aby uniknąć kolizji. Wielkość i kształt tej przestrzeni zależą od wielu czynników i są wartościami stałymi. Separacja wysokościowa określa różnicę wysokości lotu 2 lub więcej statków powietrznych. Separacja czasowa polega na tym, że przelot 2 statków powietrznych lecących w tym samym kierunku oraz na tym samym poziomie nad określonym punktem (radiolatarnią) może nastąpić tylko z określonym wzajemnym opóźnieniem. Separację boczną stosuje się wówczas, gdy 2 statki powietrzne, lecąc na tym samym poziomie, lecz na różnych kursach, zbliżają się do siebie, a utrzymanie separacji czasowej jest niemożliwe .. |
-nikt nie używa (z wyjątkiem autora cytowanych słó) określenie "rozdział", tylko "separacja";
-nie ma żadnej strefy 3D wokół samolotu - takie koncepcje to póki co science fiction;
-nie ma też żadnych norm, które by taką przestrzeń określały;
-wspomniane separacje (z wyjątkiem wysokościowej) to są archaiczne pomysły rodem z lat 70-tych, nikt obecnie nie stosuje w kontroli obszaru separacji proceduralnych;
-jeśli już mowa o separacjach proceduralnych, to autor zapomniał o separacji geograficznej, kątem drogi, w oparciu o DME itd. itp.
I z jakichś niepojętych względów autor zapomniał o istnieniu radaru, ale może, kiedy powstawał ten tekst, radar był nowinką techniczna stosowaną na zgniłym Zachodzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DarekG
Gość
|
Wysłany: Śro 7:06, 02 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Atco możesz nam powiedzieć coś więcej o skrutach? Bo coraz widać na niebie że coraz więcej samolotów sie nie "trzyma" dróg lotniczych
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 8:18, 02 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
W tej chwili praktycznie każdy samolot może w dowolnej chwili polecieć na skróty, to wyłącznie dobra wola kontrolera (no, chyba że np. są zajęte jakieś strefy dla wojska i skrót nie wchodzi w rachubę)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KF
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: JASŁO
|
Wysłany: Wto 19:38, 18 Kwi 2006 Temat postu: EUROPA |
|
|
Witam
Szukam pilnie mapy tras lotniczych z oznaczeniami
- nad europą .
Sprawa pilna !!!
Z góry dziękuję .
Pozdrawiam
KF
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|