Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty na wysokosciach przelotowych- maj 2006
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magdalena




Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:25, 14 Maj 2006    Temat postu:

no jak patrzysz w niebo to jedne samoloty latają wyżej inne trochę niżej. od czego to zależy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec / Pogoń

PostWysłany: Nie 11:41, 14 Maj 2006    Temat postu:

magdalena napisał:
magdalena napisał:
Hej
Słuchajcie mam pytanko, odrazu zastrzegam, że niejestem blondynką Razz
Jak patrze w niebo to samoloty latają na różnych wysokościach, tzn jwden wyżej inny triochę niżej, ale niechodzi mi o to, kiedy dopiero co wzbiły się w powietrze. Zawsze mnie to ciekawiło Embarassed Laughing

o jessssu
no chciałam się zapytać od czego to zależy i czemu tak jest Embarassed


G@wron napisał:
. . .a możezsz troszeczkę inaczej sformułować pytanie Wink ?!


Co w tym pytaniu jest niejasnego? Rolling Eyes

Magda: to zależy od różnych rzeczy. Z tego co mi wiadomo są nimi: inne samoloty (obfitość ruchu lotniczego w danej okolicy), warunki atmosferyczne oraz możliwości samolotu (wiadomo - różne typy samolotów charakteryzują sie różnymi maksymalnymi pułapami lotu; z reguły duże odrzutowce jak np. Airbus 340 latają wyzej niż dajmy na to niewielkie turbo-propy jak np. Fokker 50).

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Joorek dnia Nie 11:48, 14 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magdalena




Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:47, 14 Maj 2006    Temat postu:

moze ja dziwnie piszęWink

ale wielkie dzięki za odpowiedź


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec / Pogoń

PostWysłany: Nie 11:49, 14 Maj 2006    Temat postu:

magdalena napisał:
moze ja dziwnie piszęWink

ale wielkie dzięki za odpowiedź


Ale spoko, bardzo dobre pytanie Smile

Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magdalena




Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 11:53, 14 Maj 2006    Temat postu:

wiesz kto pyta nie błądzi Cool a, że byłam ciekawa to spytałam

niedaleko mieszkasz Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tusha




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gostyń

PostWysłany: Nie 12:04, 14 Maj 2006    Temat postu:

Poza tymi warunkami o jakich pisał Joorek ważne jest to w jakim kierunku leci dany samolot. Jeśli leci w kierunku E, SE lub NE to leci zawsze na FL nieparzystych np. 310, 330, 350 itd. Jak leci w kierunku W, NW, SW to leci na FL parzystych np 320, 340, 360, 380 itd.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magdalena




Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:17, 14 Maj 2006    Temat postu:

dzięki Tusha ale ja się na tym nieznam, owszem chciałabym się znać, ale to chyba czarna magia dla mnie. nie wiem, może się mylę Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Joorek




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Sosnowiec / Pogoń

PostWysłany: Nie 13:16, 14 Maj 2006    Temat postu:

FL, o którym wspomniał Tusha, to skrót od słów 'flight level' co w tłumaczeniu na polski brzmi 'poziom lotu'.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malin84




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Iława UP 977

PostWysłany: Nie 15:08, 14 Maj 2006    Temat postu:

polowanie z soboty:
[link widoczny dla zalogowanych]
najprawdopodobniej MD-80
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Nie 15:14, 14 Maj 2006    Temat postu:

malin84 napisał:
polowanie z soboty:
[link widoczny dla zalogowanych]
najprawdopodobniej MD-80

Tu-154 Aerofłot

Cytat:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

1. B737 nie mam pojęcia jakich linii
2. B777 Alitalia
3. B777 KLM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tusha




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gostyń

PostWysłany: Nie 18:23, 14 Maj 2006    Temat postu:

Joorek napisał:
FL, o którym wspomniał Tusha, to skrót od słów 'flight level' co w tłumaczeniu na polski brzmi 'poziom lotu'.


Dodam jeszcze że np FL360 oznacza że samolot leci na wysokości 36000ft czyli 36000 stóp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 19:03, 14 Maj 2006    Temat postu:

Tusha napisał:
Joorek napisał:
FL, o którym wspomniał Tusha, to skrót od słów 'flight level' co w tłumaczeniu na polski brzmi 'poziom lotu'.


Dodam jeszcze że np FL360 oznacza że samolot leci na wysokości 36000ft czyli 36000 stóp.



Nie jest to prawda, gdyż poziomy lotu odniesione sa do cisnienia standardowego czyli 1013hPa, wiec wraz ze zmianami cisnienia rzeczywistego, rzeczywista wysokość np. FL360 również sie zmienia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:39, 14 Maj 2006    Temat postu:

Jasio,
Wydaje mi się, że gdyby to co piszesz było prawdą, to najwięcej wątków byłoby w dziale "Wypadki lotnicze". Sugerujesz, że samolot lecący cały czas FL360 nie leci poziomo tylko robi jakieś ewolucje w zależności od ciśnienia rzeczywistego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 19:42, 14 Maj 2006    Temat postu:

Tusha napisał:
Jeśli leci w kierunku E, SE lub NE to leci zawsze na FL nieparzystych np. 310, 330, 350 itd.

Zazwyczaj. Ale nie zawsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Puziu
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 488
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ/EPPO

PostWysłany: Nie 20:10, 14 Maj 2006    Temat postu:

elo Smile od piątku do dzisiaj przebywałem w na UL980 blisko punktu CZE i baardzo mi sie tam podobało Very Happy
Fotki:
1. 747 Qantas

2. 747 Thai

3. 747 Air India

4. MD-11 FedEx Cool (ten nie leciał po UL980)

5. MD SAS

6. A340 Virgin

7. 747 Malaysia

8. 747 Thai

9. A340 ?

10. 747 Malaysia

11. A340 ?

12. 747 Singapore

13. Ił-76



latały jeszcze mniejsze ale nie chce zbytnio forum "zaśmiecać" Wink

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 32, 33, 34  Następny
Strona 22 z 34

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin