|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magdalena
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:25, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
no jak patrzysz w niebo to jedne samoloty latają wyżej inne trochę niżej. od czego to zależy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sosnowiec / Pogoń
|
Wysłany: Nie 11:41, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
magdalena napisał: | magdalena napisał: | Hej
Słuchajcie mam pytanko, odrazu zastrzegam, że niejestem blondynką
Jak patrze w niebo to samoloty latają na różnych wysokościach, tzn jwden wyżej inny triochę niżej, ale niechodzi mi o to, kiedy dopiero co wzbiły się w powietrze. Zawsze mnie to ciekawiło |
o jessssu
no chciałam się zapytać od czego to zależy i czemu tak jest |
G@wron napisał: | . . .a możezsz troszeczkę inaczej sformułować pytanie ?! |
Co w tym pytaniu jest niejasnego?
Magda: to zależy od różnych rzeczy. Z tego co mi wiadomo są nimi: inne samoloty (obfitość ruchu lotniczego w danej okolicy), warunki atmosferyczne oraz możliwości samolotu (wiadomo - różne typy samolotów charakteryzują sie różnymi maksymalnymi pułapami lotu; z reguły duże odrzutowce jak np. Airbus 340 latają wyzej niż dajmy na to niewielkie turbo-propy jak np. Fokker 50).
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Joorek dnia Nie 11:48, 14 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magdalena
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:47, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
moze ja dziwnie piszę
ale wielkie dzięki za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sosnowiec / Pogoń
|
Wysłany: Nie 11:49, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
magdalena napisał: | moze ja dziwnie piszę
ale wielkie dzięki za odpowiedź |
Ale spoko, bardzo dobre pytanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magdalena
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 11:53, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
wiesz kto pyta nie błądzi a, że byłam ciekawa to spytałam
niedaleko mieszkasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tusha
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gostyń
|
Wysłany: Nie 12:04, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Poza tymi warunkami o jakich pisał Joorek ważne jest to w jakim kierunku leci dany samolot. Jeśli leci w kierunku E, SE lub NE to leci zawsze na FL nieparzystych np. 310, 330, 350 itd. Jak leci w kierunku W, NW, SW to leci na FL parzystych np 320, 340, 360, 380 itd.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magdalena
Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:17, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
dzięki Tusha ale ja się na tym nieznam, owszem chciałabym się znać, ale to chyba czarna magia dla mnie. nie wiem, może się mylę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Joorek
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1037
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Sosnowiec / Pogoń
|
Wysłany: Nie 13:16, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
FL, o którym wspomniał Tusha, to skrót od słów 'flight level' co w tłumaczeniu na polski brzmi 'poziom lotu'.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malin84
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Iława UP 977
|
Wysłany: Nie 15:08, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
polowanie z soboty:
[link widoczny dla zalogowanych]
najprawdopodobniej MD-80
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Nie 15:14, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
malin84 napisał: | polowanie z soboty:
[link widoczny dla zalogowanych]
najprawdopodobniej MD-80
|
Tu-154 Aerofłot
Cytat: | [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
1. B737 nie mam pojęcia jakich linii
2. B777 Alitalia
3. B777 KLM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tusha
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gostyń
|
Wysłany: Nie 18:23, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Joorek napisał: | FL, o którym wspomniał Tusha, to skrót od słów 'flight level' co w tłumaczeniu na polski brzmi 'poziom lotu'. |
Dodam jeszcze że np FL360 oznacza że samolot leci na wysokości 36000ft czyli 36000 stóp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 19:03, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tusha napisał: | Joorek napisał: | FL, o którym wspomniał Tusha, to skrót od słów 'flight level' co w tłumaczeniu na polski brzmi 'poziom lotu'. |
Dodam jeszcze że np FL360 oznacza że samolot leci na wysokości 36000ft czyli 36000 stóp. |
Nie jest to prawda, gdyż poziomy lotu odniesione sa do cisnienia standardowego czyli 1013hPa, wiec wraz ze zmianami cisnienia rzeczywistego, rzeczywista wysokość np. FL360 również sie zmienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:39, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jasio,
Wydaje mi się, że gdyby to co piszesz było prawdą, to najwięcej wątków byłoby w dziale "Wypadki lotnicze". Sugerujesz, że samolot lecący cały czas FL360 nie leci poziomo tylko robi jakieś ewolucje w zależności od ciśnienia rzeczywistego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:42, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tusha napisał: | Jeśli leci w kierunku E, SE lub NE to leci zawsze na FL nieparzystych np. 310, 330, 350 itd. |
Zazwyczaj. Ale nie zawsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Puziu
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 488
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/EPPO
|
Wysłany: Nie 20:10, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
elo od piątku do dzisiaj przebywałem w na UL980 blisko punktu CZE i baardzo mi sie tam podobało
Fotki:
1. 747 Qantas
2. 747 Thai
3. 747 Air India
4. MD-11 FedEx (ten nie leciał po UL980)
5. MD SAS
6. A340 Virgin
7. 747 Malaysia
8. 747 Thai
9. A340 ?
10. 747 Malaysia
11. A340 ?
12. 747 Singapore
13. Ił-76
latały jeszcze mniejsze ale nie chce zbytnio forum "zaśmiecać"
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|