Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty na wysokosciach przelotowych- maj 2006
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 32, 33, 34  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JohnDoe




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Nie 20:10, 14 Maj 2006    Temat postu:

relacja z 13/05/2006 na UL 980 w okolicach świdnika k. Lublina:

[link widoczny dla zalogowanych]

BTW jeśli ktoś będzie w stanie ustalić na podstawie nieco kiepskich zeznań jakie to leciały ... Smile

Pozdrawiam Smile[/code]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eltoro3




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Nie 20:15, 14 Maj 2006    Temat postu:

Puziu napisał:
elo Smile od piątku do dzisiaj przebywałem w na UL980 blisko punktu CZE i baardzo mi sie tam podobało Very Happy
Fotki:

9. A340 ?


11. A340 ?

pozdro


Wyglądają na Jet Airways Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek15




Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Jasło UL984 UM857 UL986 UP746 PADKA-TEPNA

PostWysłany: Nie 20:20, 14 Maj 2006    Temat postu:

tak...to A343 Jet Airways

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik01




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowy Sącz/Krk

PostWysłany: Nie 20:22, 14 Maj 2006    Temat postu:

Tusha napisał:
Poza tymi warunkami o jakich pisał Joorek ważne jest to w jakim kierunku leci dany samolot. Jeśli leci w kierunku E, SE lub NE to leci zawsze na FL nieparzystych np. 310, 330, 350 itd. Jak leci w kierunku W, NW, SW to leci na FL parzystych np 320, 340, 360, 380 itd.

Pozdrawiam


A jak leci na N lub S Question

Puziu bardzo fajne foty ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Nie 20:33, 14 Maj 2006    Temat postu:

JohnDoe napisał:
relacja z 13/05/2006 na UL 980 w okolicach świdnika k. Lublina:

[link widoczny dla zalogowanych]

BTW jeśli ktoś będzie w stanie ustalić na podstawie nieco kiepskich zeznań jakie to leciały ... Smile

Pozdrawiam Smile[/code]


Widać wyrażnie Smile Wszystko to stali goście z UL980 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaN




Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdańsk EPGD

PostWysłany: Nie 22:35, 14 Maj 2006    Temat postu:

Dzisiaj fotki wychodziły rewelacyjnie! Dopóki się nie nasunęły mgiełkowe chmurki Wink ale powietrze było przed tym bardzo czyste i przejrzyste. Dzisiejsze ptaszki:

15:56 / A330 / MyTravel / SSH/HRG-OSL / UN133 / N



16:04 / A330 / MyTravel / SSH/HRG-OSL / UN133 / N (To były 2 różne samoloty!)





16:07 / B738 / Snowflake / UN133 / S



Teraz coś gorszej jakości Wink (chmurki przyszły)

16:10 / A343 / Lufthansa / NRT-FRA / pod niewielkim kątem do UP861 / SW



16:11 / A319 / Aeroflot / DME/SVO-??? / przesunięty UL730 / W



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jasio85




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 22:44, 14 Maj 2006    Temat postu:

Togal napisał:
Jasio,
Wydaje mi się, że gdyby to co piszesz było prawdą, to najwięcej wątków byłoby w dziale "Wypadki lotnicze". Sugerujesz, że samolot lecący cały czas FL360 nie leci poziomo tylko robi jakieś ewolucje w zależności od ciśnienia rzeczywistego?



Cały pic polega na tym ze w samolocie wysokosc mozna mierzyć (pomijajac oczywiście GPSy i inne bajery) tylko na podstawie wysokościomierza barometrycznego, czyli takiego który na podstawie znanej nam krzywej spadku cisnienia z wysokością pozwala nam ustalic na jakiej jestesmy wysokosci. Rzecz, ze trzeba ustalic punkt odniesienia. Stad mamy Takie historie, jak QNH,QFE i QNE, które jest właśnie ciśnieniem standardowym.
Tak, samolot lecacy na FL350 np, wzgledem ziemi nie musi leciec na stałej wysokości. I nie wysokość wzgledem ziemi sie liczy najbadziej w tym przypadku. Chodzi o to żeby wszystkie samoloty utrzymywały wysokośc zgodnie z tym samym punktem odniesienia. Dlatego wprowadzono Cisnienie STD, na które pilot przestawia swój wysokościomierz na tzw. wysokości przejsciowej ustalanej dla danego regionu.

Także gdyby wszystkie samoloty nie latały na stałym ciśnieniu to dopiero wtedy byśmy mieli jedynie dział wypadki.

Pozdr

ps. jeśli interesuje cię QNH,QFE i QNE i tego typu historie to napisz na priv z chęcią wytłumacze to co bede potrafił.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 23:11, 14 Maj 2006    Temat postu:

Jasio85 napisał:
Togal napisał:
Jasio,
Wydaje mi się, że gdyby to co piszesz było prawdą, to najwięcej wątków byłoby w dziale "Wypadki lotnicze". Sugerujesz, że samolot lecący cały czas FL360 nie leci poziomo tylko robi jakieś ewolucje w zależności od ciśnienia rzeczywistego?


Tak, samolot lecacy na FL350 np, wzgledem ziemi nie musi leciec na stałej wysokości


Z Twoich wypowiedzi możnaby wywnioskować, że samolot lecący na FL360 i przelatujący nad moją chałupą wczoraj leciał na innej wysokości niż ten, który leciał dzisiaj na FL360, bo ciśnienie się zmieniło. I o to mi chodziło. Dla mnie wszystko jest jasne z tymi ciśnienieniami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 1:28, 15 Maj 2006    Temat postu:

Togal napisał:
Z Twoich wypowiedzi możnaby wywnioskować, że samolot lecący na FL360 i przelatujący nad moją chałupą wczoraj leciał na innej wysokości niż ten, który leciał dzisiaj na FL360, bo ciśnienie się zmieniło.

zgadza sie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
malin84




Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Iława UP 977

PostWysłany: Pon 8:23, 15 Maj 2006    Temat postu:

No i relacja z niedzieli

18:20 chyba Lufthansa ale niejestem pewien leciała na wschód
[link widoczny dla zalogowanych]

minute puźniej coś małego
[link widoczny dla zalogowanych]

18:30
stały bywalec z tej godziny A321 Aerflot
[link widoczny dla zalogowanych]

19:29
jetsem pod wrażeniem tej fotki Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pon 9:23, 15 Maj 2006    Temat postu:

Poranny Qantasik: 6:20 nad Poznaniem.



I samolot..... nie umiem ich rozpoznawać, troszke jak A320 (chyba prędzej), troszke jak B737, ale połapać się nie mogę. Jak to ustalić samemu??



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 9:31, 15 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Togal napisał:
Z Twoich wypowiedzi możnaby wywnioskować, że samolot lecący na FL360 i przelatujący nad moją chałupą wczoraj leciał na innej wysokości niż ten, który leciał dzisiaj na FL360, bo ciśnienie się zmieniło.

zgadza sie.


Ale co się zgadza? To, że można coś wywnioskować z wypowiedzi czy to, że tak faktycznie jest?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Pon 9:32, 15 Maj 2006    Temat postu:

cyfer napisał:
I samolot..... nie umiem ich rozpoznawać, troszke jak A320 (chyba prędzej), troszke jak B737, ale połapać się nie mogę. Jak to ustalić samemu??



Masz post pod tytułem ściąga. Wszystkiego on Cię nie nauczy ale wiele napewno ułatwi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pon 9:35, 15 Maj 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
cyfer napisał:
I samolot..... nie umiem ich rozpoznawać, troszke jak A320 (chyba prędzej), troszke jak B737, ale połapać się nie mogę. Jak to ustalić samemu??



Masz post pod tytułem ściąga. Wszystkiego on Cię nie nauczy ale wiele napewno ułatwi.

Wiem mam ściągnięte, ale one kurde wyglądają tak samo Wink Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barfi




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radom, EPRA, EPRP

PostWysłany: Pon 9:58, 15 Maj 2006    Temat postu:

cyfer napisał:

I samolot..... nie umiem ich rozpoznawać, troszke jak A320 (chyba prędzej), troszke jak B737, ale połapać się nie mogę. Jak to ustalić samemu??



To jest B737. Łatwo go rozpoznać po tym, że pod kadłubem ma widoczne złożone koła podwozia. U Ciebie na zdjęciu są to te dwa czarne punkciki obok siebie. Airbusy mają je osłonięte i ich wcale nie widać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 32, 33, 34  Następny
Strona 23 z 34

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin