|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JohnDoe
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Świdnik k. Lublina
|
Wysłany: Nie 20:10, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
relacja z 13/05/2006 na UL 980 w okolicach świdnika k. Lublina:
[link widoczny dla zalogowanych]
BTW jeśli ktoś będzie w stanie ustalić na podstawie nieco kiepskich zeznań jakie to leciały ...
Pozdrawiam [/code]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eltoro3
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: Nie 20:15, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Puziu napisał: | elo od piątku do dzisiaj przebywałem w na UL980 blisko punktu CZE i baardzo mi sie tam podobało
Fotki:
9. A340 ?
11. A340 ?
pozdro |
Wyglądają na Jet Airways
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek15
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Jasło UL984 UM857 UL986 UP746 PADKA-TEPNA
|
Wysłany: Nie 20:20, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
tak...to A343 Jet Airways
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krecik01
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowy Sącz/Krk
|
Wysłany: Nie 20:22, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Tusha napisał: | Poza tymi warunkami o jakich pisał Joorek ważne jest to w jakim kierunku leci dany samolot. Jeśli leci w kierunku E, SE lub NE to leci zawsze na FL nieparzystych np. 310, 330, 350 itd. Jak leci w kierunku W, NW, SW to leci na FL parzystych np 320, 340, 360, 380 itd.
Pozdrawiam |
A jak leci na N lub S
Puziu bardzo fajne foty ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Nie 20:33, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
JohnDoe napisał: | relacja z 13/05/2006 na UL 980 w okolicach świdnika k. Lublina:
[link widoczny dla zalogowanych]
BTW jeśli ktoś będzie w stanie ustalić na podstawie nieco kiepskich zeznań jakie to leciały ...
Pozdrawiam [/code] |
Widać wyrażnie Wszystko to stali goście z UL980
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Nie 22:35, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj fotki wychodziły rewelacyjnie! Dopóki się nie nasunęły mgiełkowe chmurki ale powietrze było przed tym bardzo czyste i przejrzyste. Dzisiejsze ptaszki:
15:56 / A330 / MyTravel / SSH/HRG-OSL / UN133 / N
16:04 / A330 / MyTravel / SSH/HRG-OSL / UN133 / N (To były 2 różne samoloty!)
16:07 / B738 / Snowflake / UN133 / S
Teraz coś gorszej jakości (chmurki przyszły)
16:10 / A343 / Lufthansa / NRT-FRA / pod niewielkim kątem do UP861 / SW
16:11 / A319 / Aeroflot / DME/SVO-??? / przesunięty UL730 / W
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 22:44, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Togal napisał: | Jasio,
Wydaje mi się, że gdyby to co piszesz było prawdą, to najwięcej wątków byłoby w dziale "Wypadki lotnicze". Sugerujesz, że samolot lecący cały czas FL360 nie leci poziomo tylko robi jakieś ewolucje w zależności od ciśnienia rzeczywistego? |
Cały pic polega na tym ze w samolocie wysokosc mozna mierzyć (pomijajac oczywiście GPSy i inne bajery) tylko na podstawie wysokościomierza barometrycznego, czyli takiego który na podstawie znanej nam krzywej spadku cisnienia z wysokością pozwala nam ustalic na jakiej jestesmy wysokosci. Rzecz, ze trzeba ustalic punkt odniesienia. Stad mamy Takie historie, jak QNH,QFE i QNE, które jest właśnie ciśnieniem standardowym.
Tak, samolot lecacy na FL350 np, wzgledem ziemi nie musi leciec na stałej wysokości. I nie wysokość wzgledem ziemi sie liczy najbadziej w tym przypadku. Chodzi o to żeby wszystkie samoloty utrzymywały wysokośc zgodnie z tym samym punktem odniesienia. Dlatego wprowadzono Cisnienie STD, na które pilot przestawia swój wysokościomierz na tzw. wysokości przejsciowej ustalanej dla danego regionu.
Także gdyby wszystkie samoloty nie latały na stałym ciśnieniu to dopiero wtedy byśmy mieli jedynie dział wypadki.
Pozdr
ps. jeśli interesuje cię QNH,QFE i QNE i tego typu historie to napisz na priv z chęcią wytłumacze to co bede potrafił.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 23:11, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jasio85 napisał: | Togal napisał: | Jasio,
Wydaje mi się, że gdyby to co piszesz było prawdą, to najwięcej wątków byłoby w dziale "Wypadki lotnicze". Sugerujesz, że samolot lecący cały czas FL360 nie leci poziomo tylko robi jakieś ewolucje w zależności od ciśnienia rzeczywistego? |
Tak, samolot lecacy na FL350 np, wzgledem ziemi nie musi leciec na stałej wysokości |
Z Twoich wypowiedzi możnaby wywnioskować, że samolot lecący na FL360 i przelatujący nad moją chałupą wczoraj leciał na innej wysokości niż ten, który leciał dzisiaj na FL360, bo ciśnienie się zmieniło. I o to mi chodziło. Dla mnie wszystko jest jasne z tymi ciśnienieniami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 1:28, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Togal napisał: | Z Twoich wypowiedzi możnaby wywnioskować, że samolot lecący na FL360 i przelatujący nad moją chałupą wczoraj leciał na innej wysokości niż ten, który leciał dzisiaj na FL360, bo ciśnienie się zmieniło. |
zgadza sie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
malin84
Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Iława UP 977
|
Wysłany: Pon 8:23, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
No i relacja z niedzieli
18:20 chyba Lufthansa ale niejestem pewien leciała na wschód
[link widoczny dla zalogowanych]
minute puźniej coś małego
[link widoczny dla zalogowanych]
18:30
stały bywalec z tej godziny A321 Aerflot
[link widoczny dla zalogowanych]
19:29
jetsem pod wrażeniem tej fotki
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Pon 9:23, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Poranny Qantasik: 6:20 nad Poznaniem.
I samolot..... nie umiem ich rozpoznawać, troszke jak A320 (chyba prędzej), troszke jak B737, ale połapać się nie mogę. Jak to ustalić samemu??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:31, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Togal napisał: | Z Twoich wypowiedzi możnaby wywnioskować, że samolot lecący na FL360 i przelatujący nad moją chałupą wczoraj leciał na innej wysokości niż ten, który leciał dzisiaj na FL360, bo ciśnienie się zmieniło. |
zgadza sie. |
Ale co się zgadza? To, że można coś wywnioskować z wypowiedzi czy to, że tak faktycznie jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Pon 9:32, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
cyfer napisał: | I samolot..... nie umiem ich rozpoznawać, troszke jak A320 (chyba prędzej), troszke jak B737, ale połapać się nie mogę. Jak to ustalić samemu??
|
Masz post pod tytułem ściąga. Wszystkiego on Cię nie nauczy ale wiele napewno ułatwi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Pon 9:35, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | cyfer napisał: | I samolot..... nie umiem ich rozpoznawać, troszke jak A320 (chyba prędzej), troszke jak B737, ale połapać się nie mogę. Jak to ustalić samemu??
|
Masz post pod tytułem ściąga. Wszystkiego on Cię nie nauczy ale wiele napewno ułatwi. |
Wiem mam ściągnięte, ale one kurde wyglądają tak samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barfi
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom, EPRA, EPRP
|
Wysłany: Pon 9:58, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
cyfer napisał: |
I samolot..... nie umiem ich rozpoznawać, troszke jak A320 (chyba prędzej), troszke jak B737, ale połapać się nie mogę. Jak to ustalić samemu??
|
To jest B737. Łatwo go rozpoznać po tym, że pod kadłubem ma widoczne złożone koła podwozia. U Ciebie na zdjęciu są to te dwa czarne punkciki obok siebie. Airbusy mają je osłonięte i ich wcale nie widać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|