Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty wlatujace i wylatujac w nasza przestrzeń powietrzna
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:21, 04 Lip 2006    Temat postu:

Prawidłowy obieg informacji to podstawa. To tylko jedno z urządzeń niezbędnych do pracy w nowoczesnej ATC. Mogę wrzucić jeszcze parę fotek jeśli ktoś jest zainteresowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzys121
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:41, 04 Lip 2006    Temat postu:

Wrzucaj, z wielka przyjemnoscia obejrze i mysle, ze nie tylko ja Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik01




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowy Sącz/Krk

PostWysłany: Czw 14:53, 06 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Prawidłowy obieg informacji to podstawa. To tylko jedno z urządzeń niezbędnych do pracy w nowoczesnej ATC. Mogę wrzucić jeszcze parę fotek jeśli ktoś jest zainteresowany.


Atco jesli tylko istnieje taka możliwośc to wrzucaj fotki (w regulaminowych rozmiarach Wink ) ... Na pewno pogłębisz wiedzę lotniczą wielu osób interesujących się lotnictwem, w tym i m.in moją ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 18:33, 06 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
W miejscu, czasie i na wysokości ustalonej między kontrolerami z ościennych państw.

Z tym miejscem i czasem to chyba nie tak do końca. Jeśli w którymś miejscu nad Polską dostanie skrót na HLZ (nad Niemcami) to miejsce się raczej samo wyznaczy. I nikt nie będzie dociekał czy wypadło nad polem czy nad lasem. Choć pewnie łatwo policzyć gdzie wypadnie.
No i chyba też nikt nie mówi pilotowi, że ma być nad tym lasem o 16:25, gdy samolot jest w okolicy LDZ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:09, 06 Lip 2006    Temat postu:

I sądzisz, że ten skrót odbędzie się bez koordynacji między wszystkimi sektorami, przez które samolot przelatuje?
Nie chodzi o płot czy las, tylko o trawers punktu.
I jak najbardziej, jeśli samolot musiałby być nad tym lasem o1625, to będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 19:35, 06 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
I sądzisz, że ten skrót odbędzie się bez koordynacji między wszystkimi sektorami, przez które samolot przelatuje?


Nie. Pisząc "dostanie skrót" założyłem, że zostało to uzgodnione wszędzie, gdzie było potrzebne. Chodziło mi tylko o to, że nikogo w tym momencie nie ochodzą współrzędne (X,Y) punktu na granicy państwa, nad którym przeleci samolot. (O punkt chodzi, a nie o państwo Wink )

Cytat:

Nie chodzi o płot czy las, tylko o trawers punktu.

A co to jest "trawers punktu" ??

Cytat:

I jak najbardziej, jeśli samolot musiałby być nad tym lasem o1625, to będzie.

Wiem, wiem Very Happy Wszędzie można dolecieć w 10 minut, pod warunkiem, że leci się wystarczająco szybko Wink
A czy kiedyś się coś takiego zdarzyło u nas, że musiał być o 16:25 na granicy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:46, 06 Lip 2006    Temat postu:

Togal napisał:
Atco napisał:
I sądzisz, że ten skrót odbędzie się bez koordynacji między wszystkimi sektorami, przez które samolot przelatuje?


Nie. Pisząc "dostanie skrót" założyłem, że zostało to uzgodnione wszędzie, gdzie było potrzebne. Chodziło mi tylko o to, że nikogo w tym momencie nie ochodzą współrzędne (X,Y) punktu na granicy państwa, nad którym przeleci samolot. (O punkt chodzi, a nie o państwo Wink )


A gdzie ja napisałem, że chodzi o wspórzędne?

Cytat:

Nie chodzi o płot czy las, tylko o trawers punktu.

A co to jest "trawers punktu" ??
[/quote]

To jest trawers punktu nawigacyjnego w którym następuje przekazanie kontroli

Cytat:


A czy kiedyś się coś takiego zdarzyło u nas, że musiał być o 16:25 na granicy?



Nie wiem, nie pracuję w ACC.[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:52, 06 Lip 2006    Temat postu:

Cd zdjęć:

[link widoczny dla zalogowanych]

To jest ekran meteo, a poniżej koncówka AFTN - czyli takiego lotniczego emaila (to nam załatwia dystrybucję planów lotu i NOTAmów)

[link widoczny dla zalogowanych]


Te 2 ustrojstwa w połączeniu z centralką z tego tematu zapewniają działanie służby ATC. Zaznaczam, że te urządzenia się dość szybko starzeją i co jakś czas wchodzi nowa generacja - sprawniejsza, badziej ergonomiczna, niezawodna, taka wymiana sprzętu powinna nastąpić za jakieś 2 lata, koncepacja jest taka, zeby to wszystko umieścić w jednym urządzeniu.


Ciekawostka: system meteo pracuje pod Windows.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:37, 06 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Togal napisał:
Atco napisał:
I sądzisz, że ten skrót odbędzie się bez koordynacji między wszystkimi sektorami, przez które samolot przelatuje?


Nie. Pisząc "dostanie skrót" założyłem, że zostało to uzgodnione wszędzie, gdzie było potrzebne. Chodziło mi tylko o to, że nikogo w tym momencie nie ochodzą współrzędne (X,Y) punktu na granicy państwa, nad którym przeleci samolot. (O punkt chodzi, a nie o państwo Wink )


A gdzie ja napisałem, że chodzi o wspórzędne?

A czy to nie jest tak, że każde "miejsce" (punkt) na granicy ma jakieś konkretne współrzędne? Przypomnę co napisałeś : " W miejscu, czasie i na wysokości ustalonej między kontrolerami z ościennych państw"

Cytat:

Nie chodzi o płot czy las, tylko o trawers punktu.

Cytat:
A co to jest "trawers punktu" ??

Cytat:

To jest trawers punktu nawigacyjnego w którym następuje przekazanie kontroli


No tak, trawers punktu to jest trawers punktu. A ja pytam co to jest trawers punktu

Cytat:


A czy kiedyś się coś takiego zdarzyło u nas, że musiał być o 16:25 na granicy?


Cytat:

Nie wiem, nie pracuję w ACC


No to się chyba nie dowiemy w takim razie. Zdarza się, że słychać: "...to reach FL200 over ALUKA", ale nigdy nie słychać "..at 16:25"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:46, 06 Lip 2006    Temat postu:

Każdy punkt nawigacyjny ma współrzędne. Nie każdy samolot leci przez ten punkt. Jeśli go mija (np. punkt BURAN w przypadku samolotu lecącego do Gdańska kilka mil na północ lecąc na KRT), to zwolnienie kontroli zawiera czas minięcia trawersu punktu BURAN i wysokość, do jakiej schodzi. Tam też następuje przekazania kontroli: w ustalonym miejscu (trawers BURANa), czasie (o 26) i wysokości (schodzący do FL110).

Instrukcje nakazujące minięcie punktu lub osiągnięcie wysokości przed (lub po) daną godziną w kontroli radarowej są niepraktyczne, natomiast w kontroli proceduralnej jak najbardziej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Wto 8:45, 11 Lip 2006    Temat postu:

Trawers jest to kierunek prostopadły do diametralnej (umownej linii łączącej dziób z rufą) jednostki pływającej liczony w poziomie od miejsca obserwatora (lub od innego umownego miejsca na jednostce). Wyróżnia się dwa trawersy względem dziobu jednostki: prawy (90°) oraz lewy (270°).

Pojęcie trawersu stosowane jest w nawigacji dla określania położenia wybranych punktów obserwowanych z jednostki (najczęściej znajdujących się w linii brzegowej). Jeżeli dany punkt znalazł się na trawersie jednostki położonej na kursie, to znaczy, że od tej pory jednostka ta oddala się od obserwowanego punktu. Inaczej mówiąc, dla jednostki poruszającej się prostoliniowo trawers jest najmniejszą odległością danego punktu od tej jednostki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:44, 11 Lip 2006    Temat postu:

I z samolotami jest bardzo podobnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:54, 11 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
I z samolotami jest bardzo podobnie Smile


Pewnie tak. Tylko o trawersie jakiego punktu piszesz, gdy statek powietrzny gdzieś tam w okolicy LDZ "dostał skrót" na HLZ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:07, 12 Lip 2006    Temat postu:

Trawers tych punktów nawigacyjnych, które leżą na granicy sektorów, przez które przelatuje samolot. Nie znam ich na pamięć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:38, 12 Lip 2006    Temat postu:

Dalej nie rozumiem. Przecież ten samolot z okolicy LDZ, a kierujący się na HLZ, nie przeleci przez żaden punkt nawigacyjny na granicy sektorów DRE i tego niemieckiego z drugiej strony. Przeleci tam, gdzie mu "wypadnie".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin