|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:21, 04 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Prawidłowy obieg informacji to podstawa. To tylko jedno z urządzeń niezbędnych do pracy w nowoczesnej ATC. Mogę wrzucić jeszcze parę fotek jeśli ktoś jest zainteresowany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzys121
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:41, 04 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Wrzucaj, z wielka przyjemnoscia obejrze i mysle, ze nie tylko ja .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krecik01
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nowy Sącz/Krk
|
Wysłany: Czw 14:53, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Prawidłowy obieg informacji to podstawa. To tylko jedno z urządzeń niezbędnych do pracy w nowoczesnej ATC. Mogę wrzucić jeszcze parę fotek jeśli ktoś jest zainteresowany. |
Atco jesli tylko istnieje taka możliwośc to wrzucaj fotki (w regulaminowych rozmiarach ) ... Na pewno pogłębisz wiedzę lotniczą wielu osób interesujących się lotnictwem, w tym i m.in moją ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:33, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | W miejscu, czasie i na wysokości ustalonej między kontrolerami z ościennych państw. |
Z tym miejscem i czasem to chyba nie tak do końca. Jeśli w którymś miejscu nad Polską dostanie skrót na HLZ (nad Niemcami) to miejsce się raczej samo wyznaczy. I nikt nie będzie dociekał czy wypadło nad polem czy nad lasem. Choć pewnie łatwo policzyć gdzie wypadnie.
No i chyba też nikt nie mówi pilotowi, że ma być nad tym lasem o 16:25, gdy samolot jest w okolicy LDZ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:09, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
I sądzisz, że ten skrót odbędzie się bez koordynacji między wszystkimi sektorami, przez które samolot przelatuje?
Nie chodzi o płot czy las, tylko o trawers punktu.
I jak najbardziej, jeśli samolot musiałby być nad tym lasem o1625, to będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 19:35, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | I sądzisz, że ten skrót odbędzie się bez koordynacji między wszystkimi sektorami, przez które samolot przelatuje? |
Nie. Pisząc "dostanie skrót" założyłem, że zostało to uzgodnione wszędzie, gdzie było potrzebne. Chodziło mi tylko o to, że nikogo w tym momencie nie ochodzą współrzędne (X,Y) punktu na granicy państwa, nad którym przeleci samolot. (O punkt chodzi, a nie o państwo )
Cytat: |
Nie chodzi o płot czy las, tylko o trawers punktu. |
A co to jest "trawers punktu" ??
Cytat: |
I jak najbardziej, jeśli samolot musiałby być nad tym lasem o1625, to będzie. |
Wiem, wiem Wszędzie można dolecieć w 10 minut, pod warunkiem, że leci się wystarczająco szybko
A czy kiedyś się coś takiego zdarzyło u nas, że musiał być o 16:25 na granicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:46, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Togal napisał: | Atco napisał: | I sądzisz, że ten skrót odbędzie się bez koordynacji między wszystkimi sektorami, przez które samolot przelatuje? |
Nie. Pisząc "dostanie skrót" założyłem, że zostało to uzgodnione wszędzie, gdzie było potrzebne. Chodziło mi tylko o to, że nikogo w tym momencie nie ochodzą współrzędne (X,Y) punktu na granicy państwa, nad którym przeleci samolot. (O punkt chodzi, a nie o państwo )
|
A gdzie ja napisałem, że chodzi o wspórzędne?
Cytat: |
Nie chodzi o płot czy las, tylko o trawers punktu. |
A co to jest "trawers punktu" ??
[/quote]
To jest trawers punktu nawigacyjnego w którym następuje przekazanie kontroli
Cytat: |
A czy kiedyś się coś takiego zdarzyło u nas, że musiał być o 16:25 na granicy? |
Nie wiem, nie pracuję w ACC.[/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:52, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Cd zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]
To jest ekran meteo, a poniżej koncówka AFTN - czyli takiego lotniczego emaila (to nam załatwia dystrybucję planów lotu i NOTAmów)
[link widoczny dla zalogowanych]
Te 2 ustrojstwa w połączeniu z centralką z tego tematu zapewniają działanie służby ATC. Zaznaczam, że te urządzenia się dość szybko starzeją i co jakś czas wchodzi nowa generacja - sprawniejsza, badziej ergonomiczna, niezawodna, taka wymiana sprzętu powinna nastąpić za jakieś 2 lata, koncepacja jest taka, zeby to wszystko umieścić w jednym urządzeniu.
Ciekawostka: system meteo pracuje pod Windows.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 23:37, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Togal napisał: | Atco napisał: | I sądzisz, że ten skrót odbędzie się bez koordynacji między wszystkimi sektorami, przez które samolot przelatuje? |
Nie. Pisząc "dostanie skrót" założyłem, że zostało to uzgodnione wszędzie, gdzie było potrzebne. Chodziło mi tylko o to, że nikogo w tym momencie nie ochodzą współrzędne (X,Y) punktu na granicy państwa, nad którym przeleci samolot. (O punkt chodzi, a nie o państwo )
|
A gdzie ja napisałem, że chodzi o wspórzędne?
|
A czy to nie jest tak, że każde "miejsce" (punkt) na granicy ma jakieś konkretne współrzędne? Przypomnę co napisałeś : " W miejscu, czasie i na wysokości ustalonej między kontrolerami z ościennych państw"
Cytat: |
Nie chodzi o płot czy las, tylko o trawers punktu. |
Cytat: | A co to jest "trawers punktu" ??
|
Cytat: |
To jest trawers punktu nawigacyjnego w którym następuje przekazanie kontroli |
No tak, trawers punktu to jest trawers punktu. A ja pytam co to jest trawers punktu
Cytat: |
A czy kiedyś się coś takiego zdarzyło u nas, że musiał być o 16:25 na granicy? |
Cytat: |
Nie wiem, nie pracuję w ACC |
No to się chyba nie dowiemy w takim razie. Zdarza się, że słychać: "...to reach FL200 over ALUKA", ale nigdy nie słychać "..at 16:25"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 23:46, 06 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Każdy punkt nawigacyjny ma współrzędne. Nie każdy samolot leci przez ten punkt. Jeśli go mija (np. punkt BURAN w przypadku samolotu lecącego do Gdańska kilka mil na północ lecąc na KRT), to zwolnienie kontroli zawiera czas minięcia trawersu punktu BURAN i wysokość, do jakiej schodzi. Tam też następuje przekazania kontroli: w ustalonym miejscu (trawers BURANa), czasie (o 26) i wysokości (schodzący do FL110).
Instrukcje nakazujące minięcie punktu lub osiągnięcie wysokości przed (lub po) daną godziną w kontroli radarowej są niepraktyczne, natomiast w kontroli proceduralnej jak najbardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wr50m2
Moderator
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC,EPSD,TXL
|
Wysłany: Wto 8:45, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Trawers jest to kierunek prostopadły do diametralnej (umownej linii łączącej dziób z rufą) jednostki pływającej liczony w poziomie od miejsca obserwatora (lub od innego umownego miejsca na jednostce). Wyróżnia się dwa trawersy względem dziobu jednostki: prawy (90°) oraz lewy (270°).
Pojęcie trawersu stosowane jest w nawigacji dla określania położenia wybranych punktów obserwowanych z jednostki (najczęściej znajdujących się w linii brzegowej). Jeżeli dany punkt znalazł się na trawersie jednostki położonej na kursie, to znaczy, że od tej pory jednostka ta oddala się od obserwowanego punktu. Inaczej mówiąc, dla jednostki poruszającej się prostoliniowo trawers jest najmniejszą odległością danego punktu od tej jednostki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:44, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
I z samolotami jest bardzo podobnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 18:54, 11 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | I z samolotami jest bardzo podobnie |
Pewnie tak. Tylko o trawersie jakiego punktu piszesz, gdy statek powietrzny gdzieś tam w okolicy LDZ "dostał skrót" na HLZ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:07, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Trawers tych punktów nawigacyjnych, które leżą na granicy sektorów, przez które przelatuje samolot. Nie znam ich na pamięć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:38, 12 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Dalej nie rozumiem. Przecież ten samolot z okolicy LDZ, a kierujący się na HLZ, nie przeleci przez żaden punkt nawigacyjny na granicy sektorów DRE i tego niemieckiego z drugiej strony. Przeleci tam, gdzie mu "wypadnie".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|