Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty wlatujace i wylatujac w nasza przestrzeń powietrzna
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:42, 12 Lip 2006    Temat postu:

"Gdzie wypadnie" będzie przechodzić właśnie przez trawesy tych punktów, a nie bezpośrednio przez nie. Jakiś tam pewnie INDIG, jakieś SUI itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:59, 12 Lip 2006    Temat postu:

Trasa z Warszawy do Hanoweru:
EPWA (0.0nm) -SID-> TITAK (55.4nm) -UZ71-> INDIG (110.6nm) -UL980->
CZE (158.3nm) -UL980-> KELOD (190.0nm) -UL980-> SUI (238.4nm) -UL980->
TUVAK (257.3nm) -UL980-> ADLIR (273.7nm) -UL980-> PENEK (309.5nm) -UL980->
SOBLU (323.2nm) -UL980-> GALKU (330.3nm) -UL980-> HLZ (377.4nm) -STAR->
EDDV (418.4nm).

Część z tych punktów leży na granicy sektorów, za które odpowiadają różni kontrolerzy. Jesli samolot leci z LDZ poprostej na HLZ, to omija te punkty. W przybliżeniu czas przelecenia obok tych punktów odpowiada czasowi minięcia ich trawersów (to nie apteka) i ten właśnie czas zawarty jest w zwolnieniu kontroli.

Czy teraz to jest jasne?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 18:50, 12 Lip 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Czy teraz to jest jasne?

Jaśniejsze. Dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryniek




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Trch

PostWysłany: Czw 17:40, 13 Lip 2006    Temat postu:

Dodam jeszcze, że w dobie zagęszczania się przestrzeni powietrznej przez to, że tak dużo samolotów jest w przestrzeni Polska zaczęła przyjmować to co w EU jest na porządku dziennym. Na stronie [link widoczny dla zalogowanych] znajdują się komunikaty AUP na dzisiaj i jutro. Aktywne strefy wojskowe mogą uniemożliwić przelot po wyznaczonych punktach jakiegoś samolotu startującego z Okęcia. Przykładowa trasa do Hanoweru jest doskonałym przykładem kiedy takowy pilot nie dość, że złapał opóźnienia na lotnisku bo za późno przywieźli papiery to dodatkowo aktywna strefa Powidza nie pozwala mu na wykonanie lotu po zaplanowanych punktach(opóźnienie a strefa wojskowa do poziomu FL410 aktywna jest od 20 minut). Wiele razy słyszałem na skanerku kiedy piloci od razu dostawali SUI na 310FL po starcie z Okęcia. Opóźnienie to koszty i mniejsze zyski. W dobie pieniądza każdy szuka oszczędności i skróty są stosowane. W PRL-u niestety rządziło wojsko i trzeba było latać tak jak kazali wojskowi. Teraz jesteśmy trochę bardziej reformowalni. Ale niestety jedno muszę dodać. Aby wlecieć do lub wylecieć z Polski niestety samoloty muszą się meldować w tzw punktach "wlotowych" np: LENOW i "wylotowych" np: BOKSU danego kraju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 17:43, 13 Lip 2006    Temat postu:

Jak się to ma do wspomnianego skrótu na HLZ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik01




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowy Sącz/Krk

PostWysłany: Czw 22:29, 13 Lip 2006    Temat postu:

Gryniek napisał:
Ale niestety jedno muszę dodać. Aby wlecieć do lub wylecieć z Polski niestety samoloty muszą się meldować w tzw punktach "wlotowych" np: LENOW i "wylotowych" np: BOKSU danego kraju.


Yhmmm, a kilka postów wcześniej (chyba nie czytałes calego tematu), chlopaki (Ci, co posiadają odpowiednią wiedze np Atco)pisali, ze wcale nie trzeba przelatywać przez te punkty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 23:28, 13 Lip 2006    Temat postu:

Gryniek napisał:
Dodam jeszcze, że w dobie zagęszczania się przestrzeni powietrznej przez to, że tak dużo samolotów jest w przestrzeni Polska zaczęła przyjmować to co w EU jest na porządku dziennym.

Mówisz o "elastycznym użytkowaniu przestrzeni" (FUA)? Tu akurat większość krajów europejskich jest daleko w tyle za nami.

Gryniek napisał:

Ale niestety jedno muszę dodać. Aby wlecieć do lub wylecieć z Polski niestety samoloty muszą się meldować w tzw punktach "wlotowych" np: LENOW i "wylotowych" np: BOKSU danego kraju.

Nie muszą. Skróty między tymi punktami są jak najbardziej możliwe, jeśli zaakceptują je kontrolerzy z obu obszarów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gryniek




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Trch

PostWysłany: Pią 5:47, 14 Lip 2006    Temat postu:

Oczywiście każdy wie swoje. Ja wiem to co mi mówili na studiach. Może wiedza się przeterminowała???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
savvy




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oborniki Śląskie

PostWysłany: Czw 12:05, 24 Sie 2006    Temat postu: Jaka to maszyna ?

Witam!

Początkujący Spotter prosi o pomoc Smile

Co to za maszyna?
Okolice Wrocławia; UN 869; kwiecien 2006!

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam

savvy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FL350




Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:30, 24 Sie 2006    Temat postu: Re: Jaka to maszyna ?

savvy napisał:
Co to za maszyna?
Wygląda na airbusa A319/320.
Jeśli masz jakieś inne jej zdjęcia, wrzuć tutaj, wtedy może da się powiedzieć więcej. Z tej fotografii niestety niewiele można wyciągnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
savvy




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Oborniki Śląskie

PostWysłany: Czw 12:43, 24 Sie 2006    Temat postu:

No niestety Sad
Moze za jakiś czas ... nowym sprzetem Smile

Korzystajac ze sciag rowniez wytypowalem A320 Smile
pozdrawiam

savvy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Czw 13:30, 24 Sie 2006    Temat postu:

A319

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik01




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowy Sącz/Krk

PostWysłany: Pią 9:43, 25 Sie 2006    Temat postu:

Panowie z całym szacunkiem ... ale jako założyciel tego tematu czuje obowiązek utrzymania w nim porządku. Dlatego prosze mod'a o usunięcie postów "Savvy'iego, FL350 i Piwi'ego", które nie mają nic wspólego z tym tematem. Te posty powinny sie znaleźć w dziale "Samoloty na wysokościach przelotowych ..." ...

Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Pią 11:44, 25 Sie 2006    Temat postu:

... Taki malutki OffTopic jeszcze nikomu nie zaszkodził ... Wybacz, że się czepiam, ale na Twoje (z reguły długie) posty wykraczające poza temat nikt się nie czepiał. W tym przypadku akurat pomogliśmy koledze "Savyy".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krecik01




Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Nowy Sącz/Krk

PostWysłany: Pią 16:54, 25 Sie 2006    Temat postu:

Piwi napisał:
... Taki malutki OffTopic jeszcze nikomu nie zaszkodził ... Wybacz, że się czepiam, ale na Twoje (z reguły długie) posty wykraczające poza temat nikt się nie czepiał. W tym przypadku akurat pomogliśmy koledze "Savyy".


Sluchaj bardzo fajnie, ze pomogliscie Savviemu. Tylko powinniscie jeszcze napisac, zeby umieszczal swoje posty w odpowiednim dziale. Co do moich postow ... Nigdy nie dostalem ostrzeżenia od moda ani oficjalnego ani na priv ... Zamykam OT ... wracamy do tematu ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Samoloty pasażerskie nad Polską Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin