|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
baku
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:26, 11 Kwi 2006 Temat postu: Warszawa Radar |
|
|
Witam,
prowadze 'nasluch' z gdanska. zauwazylem pewna rzecz. po starcie z gdanska i zakonczenia kontaktu radarowego samoloty lecace na epwa zawsze przechodza na warszawa radar. jednakze nie zawsze te same czestotliwosci sa podawane... najczesciej jest to 129,07 132,22 czasami o ile dobrze pamietam 132,7. czemu tak jest ? co wiecej jedyna czestotliwosc ktora u mnie dobrze slychac(tzn. kontrolera) to 129,07. czemu te czestotliwosci sa tak jakby ruchome? i dlaczego slysze tylko 129,07?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
con13
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 19:10, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Każdy sektor kontroli obszaru ma swoją stałą częstotliwość, jednak nie każdy sektor jest w danej chwili "otwarty". Przy małym natężeniu ruchu sektory się łączy, np. DRE z GRU, stąd różne częstotliwości. A co do drugiej części pytania, to szczerze mówiąc, nie wiem. Ma to chyba związek z nadajnikami, które nie zawsze wszystkie pracują. Ale głowy za to nie dam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Wto 20:16, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A czy sektory kontroluje wieża na EPWA? Z moich doświadczeń nie, ale dzisiaj zacząłem trochę w to wątpić. Pilot LO356 do FRA z GDN prosił o zmianę FL z powodu turbulencji... rozmowa odbywała się na 129,075 czyli na tzw. Gdansk radar, ale pilot jak się zgłaszał to powiedział:
Warszawa radar, LO 356 prosimy o zmianę wysokości, mamy lekkie turbulencje na pokładzie.
Mogła to być zwykła pomyłka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:19, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
KubaN napisał: | Warszawa radar, LO 356 prosimy o zmianę wysokości, mamy lekkie turbulencje na pokładzie.
|
Turbulencje na pokładzie? To mógł być jakis szyfr oznaczający np. nawalonych rodaków na pokładzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:31, 11 Kwi 2006 Temat postu: Re: Warszawa Radar |
|
|
baku napisał: | Witam,
czemu te czestotliwosci sa tak jakby ruchome? i dlaczego slysze tylko 129,07? |
Tak jak napisał KubaN, w zeleżności od natężenia ruchu sektory się łączą i dzielą. W nocy mały ruch i kilka sektorów może mieć taką samą częstotliwość. A to, że słyszysz kontrolera tylko na 129.070 oznacza, że ten nadajnik jest w zasięgu Twojej anteny, a pozostałe są zbyt daleko od Ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slysy
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 21:40, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
KubaN napisał: | A czy sektory kontroluje wieża na EPWA? Z moich doświadczeń nie, ale dzisiaj zacząłem trochę w to wątpić. Pilot LO356 do FRA z GDN prosił o zmianę FL z powodu turbulencji... rozmowa odbywała się na 129,075 czyli na tzw. Gdansk radar, ale pilot jak się zgłaszał to powiedział:
Warszawa radar, LO 356 prosimy o zmianę wysokości, mamy lekkie turbulencje na pokładzie.
Mogła to być zwykła pomyłka? |
Sektorów nie kontroluje wieża to sprzeczność
Kontrola obszaru (czyli sektory) sprawowana jest w Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym w Warszawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zdun
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 21:48, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Kuban, wszystkie sektory są kontrolowane z wiezy na EPWA - nie z samej wieży jako obiektu, lecz w tych pomieszczeniach poniżej( Z samej wiezy kontrolowana jest EPWA_DEL, EPWA_GND, EPWA_TWR - miałem ten zaszczyt być tam w środku ). A akurat to, że pilot przy kontakcie zgłasza się "Warszawa radar, LOT8547 request...." jest spowodowane tym, że FIR EPWW (czyli cała przestrzeń powietrzna nad Polską - bo jak powszechnie wiadomo, Polska nie jest podzielona na kilka FIRów, lecz na sektory.) jest poprostu nazwany Warszawa Radar Nie wiem jak to wytłumaczyć za bardzo... Tak żeby było w miarę obrazowo:
- Pilot po starcie z Katowic zgłasza się do EPKK_APP (Kraków zbliżanie), dlatego bo lotnisko w katowicach jest zawarte w granicach EPKK_APP.
Tak samo jest z Radarem tylko, że Warszawa Radar pokrywa swoją kontrolą całą Polske,a nie tylko konkretny obszar.
PS: Z rozmowy z Panem kontrolerem wynikało, że wraz z instalacją nowego systemu ATC w Warszawie prawdopodobnie EPWW FIR zostanie podzielony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Togal
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:55, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
slysy napisał: | KubaN napisał: | A czy sektory kontroluje wieża na EPWA? Z moich doświadczeń nie, ale dzisiaj zacząłem trochę w to wątpić. Pilot LO356 do FRA z GDN prosił o zmianę FL z powodu turbulencji... rozmowa odbywała się na 129,075 czyli na tzw. Gdansk radar, ale pilot jak się zgłaszał to powiedział:
Warszawa radar, LO 356 prosimy o zmianę wysokości, mamy lekkie turbulencje na pokładzie.
Mogła to być zwykła pomyłka? |
Sektorów nie kontroluje wieża to sprzeczność
Kontrola obszaru (czyli sektory) sprawowana jest w Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym w Warszawie |
Kolega mojego kolegi powiedział, że dość często zdarzają się pomyłki. Ktoś tam w górze zapomni przestawić radio i próbuje skontaktować się np. z Pragą na 132.700. Ale wtedy "nasz" kontroler zwraca mu uwagę, że Praga ma inną częstoliwość. Bywa też tak, że operator radia tam na górze zapomni wyłączyć, gdy zwraca się do pasażerów dziękując im za wspólny lot. A wtedy ATC i inni podsłuchiwacze mogą się dowiedzieć kto (po nazwisku) kieruje samolotem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geo
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Tczew
|
Wysłany: Wto 22:27, 11 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A taką pomyłkę sam słyszałem - pan Romuald ( jak pamiętam ) się przedstawił a reszta pilotów miała beke z tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jasio85
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 7:38, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Albo jak instruktor śle joby pod adresem ucznia i wciśnięty jest guzik nadawania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Śro 7:58, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co mi wiadomo, Polska zostanie podzielona na 3 FIR'y. Pozostanie ten w Warszawie, czyli EPWW FIR, oraz maja powstac jeden w Gdansku i jeden w Krakowie. Kiedy - nie wiem. Ile z tego prawdy - nie potrafie powiedziec. Ale mam nadzieje, ze nie mam zlych informacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:25, 12 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Wielce mało prawdopodobne jest podzielenie na kilka FIRów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SP-OLO
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Wto 19:36, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Czyli pilot dajmy na to Boeinga 747 który przelatuje tylko przez FIR Warszawa w godzinach najwiekszego szczytu, wlatując w nastepny sektor FIR musi zmieniać radio freq? Jeśli tak to czy informuje go o tym kontro??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zdun
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 19:52, 18 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Tak, musi zmieniać frequency radia. Jaka to częstotliwośc dostaje info od kontro.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wr50m2
Moderator
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC,EPSD,TXL
|
Wysłany: Czw 12:14, 20 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Zdun napisał: | Tak, musi zmieniać frequency radia. Jaka to częstotliwośc dostaje info od kontro. |
To ja mam swoje spotrzeżenia:
1. Słucham ACC ze Szczecina. Kontrolera nie słyszę w ogóle, tylko samoloty. Czy Ktoś wie, gdzie znajduje się przekaźnik?
2. Pomorze Zachodnie to sektor B (124.925 MHz), jednak wszystko co nad nami przelatuje gada na frq sektora D (134.22). Nawet samoloty lecące ewidentnie po naszym sektorze, np. AY918. Wygląda na to, że te sektory są na stałe połączone.
3. Przeglądając AIP natrafiłem na sektory OAT ZACHÓD (139.00 MHz, 339.850 MHz) i OAT WSCHÓD (138.00 MHz, 278.60 MHz) dzielące Polskę na 2 części. Co to takiego i do czego służą??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|