|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BLIX
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:07, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Antena zrobiona na podstawie danych z forum( nawet probowalem bawic sie dlugosciami ramion), Kabelki polaczone sa oba ,kazde z osobna do jednego z ramion. Glosnosc w Acarsd jest 12-11.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bus127
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Pon 12:27, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Antena oczywiście pozycja pionowo. Może to głupie ale ja u siebie też słyszę dużo "piknięć" ale nie wszystkie są rozkodowywane.. Cóż może tak ma być. Ile odbierasz (pokazują Ci się w Acars'ie) komunikatów śr. na godz.? Może to lokalizacja anteny? U mnie (mieszkam w "bliźniaku" wys. ok. 7m) jest antena na dachu, odbiór śr. do 100 wiadomości na godz.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BLIX
Dołączył: 20 Sty 2006
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:48, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A jest znaczenie jak ustawimy antene? Pionowo czy poziomo? Ja mialem caly czas poziomo na balkonie, jak dam pionowo mam mnostwo zaklocen( pasmo meteo i mnostwo glosow)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blank
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Choszczno, UL996, UL29, UP31
|
Wysłany: Sob 15:32, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jak to jest?
Czestotliwością na której pracuje ACARS w całej Europie jest 131.725 Mhz, a w Skandynawi jest to częstotliwość 131,825 Mhz.
Dziwna sprawa, ktoś się orientuje dlaczego tak jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moli
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW/EPWR
|
Wysłany: Sob 21:47, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Blank napisał: | Jak to jest?
Czestotliwością na której pracuje ACARS w całej Europie jest 131.725 Mhz, a w Skandynawi jest to częstotliwość 131,825 Mhz.
Dziwna sprawa, ktoś się orientuje dlaczego tak jest? |
Faktycznie dziwne ....
Oto znane mi europejskie czestotliwosci ACARS:
131.525 MHZ European secondary
131.725 MHZ Primary channel in Europe
136.900 MHZ European secondary
136.925 MHZ ARINC European Channel
136.750 MHZ New European frequency
131.850 MHZ New European frequency - moze to jest to ? 25Hz to nie jest tak duzo a jak skaner jest malo selektywny to moze odczytywac to jako 131.825
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciupeq
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:06, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
moli napisał: |
131.850 MHZ New European frequency - moze to jest to ? 25Hz to nie jest tak duzo a jak skaner jest malo selektywny to moze odczytywac to jako 131.825 |
No nie przesadzaj, jak skaner robi takie przekłamania to go tylko młotkiem potraktować. Jeśli jest tak selektywny to tym bardziej go młotkiem potraktować, chyba, że lecisz w samolocie i masz skaner gdzieś blisko ant nadawczej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciupeq
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:12, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
BLIX napisał: | A jest znaczenie jak ustawimy antene? Pionowo czy poziomo? Ja mialem caly czas poziomo na balkonie, jak dam pionowo mam mnostwo zaklocen( pasmo meteo i mnostwo glosow) |
Znaczenie jest takie, że na częstotliwościach lotniczych używa się polaryzacji V czyli pionowej i tak powinna być ustawiona antena. Jeśl;i ustawisz ja w poziomie to będzie miała polaryzację H czyli poziomą i bedzie miała duże tłumienie, a w praktyce gorszy odbiór. Te zakłócenia które miałeś przy polaryzacji pionowej anteny świadczą właśnie o tym co napisałem wcześniej, antena działała z większą sprawnością, a problemy były ze skanerem, który jest mało selektywny bo przystosowany do odbioru z małej antenki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
moli
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW/EPWR
|
Wysłany: Pon 0:55, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Maciupeq napisał: | moli napisał: |
131.850 MHZ New European frequency - moze to jest to ? 25Hz to nie jest tak duzo a jak skaner jest malo selektywny to moze odczytywac to jako 131.825 |
No nie przesadzaj, jak skaner robi takie przekłamania to go tylko młotkiem potraktować. Jeśli jest tak selektywny to tym bardziej go młotkiem potraktować, chyba, że lecisz w samolocie i masz skaner gdzieś blisko ant nadawczej |
Jest takie ustawienie w skanerach jak RF Gain. Mozesz sobie ustawic zeby skaner byl nieco mniej "kumaty" co do wstrajania sie w czestotliwosc. Jednak masz racje 25Hz to duzo. O 5Hz bym sie nie martwil ale 25 ... Przy tego typu sprzecie bywa czasami zjawisko, ze czestotliwosci sie "rozjada" i moze byc przeklamanie. Ale to idzie szybko sprawdzic jak i ile jest sprzet rozjechany.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciupeq
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 8:44, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
moli napisał: |
Jest takie ustawienie w skanerach jak RF Gain. Mozesz sobie ustawic zeby skaner byl nieco mniej "kumaty" co do wstrajania sie w czestotliwosc. Jednak masz racje 25Hz to duzo. O 5Hz bym sie nie martwil ale 25 ... Przy tego typu sprzecie bywa czasami zjawisko, ze czestotliwosci sie "rozjada" i moze byc przeklamanie. Ale to idzie szybko sprawdzic jak i ile jest sprzet rozjechany.
Pozdrawiam. |
Jeśli rzeczywiście jest tak rozjechany, to polecam co napisałem wcześniej, bo nie wiem czy się opłaca, ze względu na koszty, jechać z tym do serwisu (chyba, że na gwarancji) Polecam ustawić dobrze znaną częstotliwość i sprawdzić czy rzeczywiście jest tam gdzie powinna , ewentualnie poodchylać się w jedną i drugą stronę w celu weryfikacji ewentualnego rozstrojenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Pon 23:24, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
30.10.2006 nowa mapka i log z dzisiaj
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal EPPO
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Poznań
|
Wysłany: Śro 20:17, 01 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Kiedy samolot zaczyna nadawanie depesz ACARS? Czy jest to przed startem (jesli tak to na jak dlugo) czy już po?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blank
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Choszczno, UL996, UL29, UP31
|
Wysłany: Czw 20:32, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jak ktoś chce, to i wynik moze sie dowiedziec
ACARS mode: K Aircraft reg: A6-EAG [Airbus A330-243]
Message label: HX [Undelivered uplink report] Block id: 7 Msg no: S44A
Flight id: EK0057 [] [Emirates]
Message content:-
H1T2 IS2 ::DM06171711/J0040
/M80
/Q06
Gayle ton puts Windies into final/.
/Q21
Chris Gayle hits 133 as West Indies beat/.South Africa by six wickets to
----------------------------------------------------------[ 02/11/2006 20:11 ]-
1 contacts with this aircraft. First contact: 22/10/2006 13:15 as flight EK0059
Zapewne chodzi o Cricket'a
Niezłe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Henry
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dębno
|
Wysłany: Nie 22:42, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Dzisiejsze obserwacje
część N
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz część S
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blank
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Choszczno, UL996, UL29, UP31
|
Wysłany: Czw 18:55, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Dzisiejsze:
ACARS mode: O Aircraft reg: G-EUPP [Airbus A319-131]
Message label: 10 [ETA report or FST report] Block id: 5 Msg no: M13A
Flight id: BA0847 [Warsaw, Poland-London-Heathrow, UK] [British Airways]
Message content:-
FTX01.LHRSLBA
847 5 HRS DELAY EX WAW
PAX SZYCHOWSKA 17F HAS
MISSED LAST COACH TO
NEWTON ABBOT. ANY ASSIST
V. MUCH APPREC.
RGDS
Flight Distance: appr. 1470 km Flight time: appr. 1.67 h
----------------------------------------------------------[ 09/11/2006 18:39 ]-
3 contacts with this aircraft. First contact: 15/10/2006 11:16 as flight BA0846
Pani Szychowskiej grozi nocleg na LHR
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mick
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: Sob 15:47, 11 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
skad sie biora ogromne dysproporcje w ilosci odbieranych depesz. wczoraj odbieralem (miedzy 10 a 15tą) 250-400 depesz na godzine, a dzis ledwo 10 . pogode wczoraj mialem tragiczna (deszcz, chmury) a dzis sa tylko chmury. czy w weekendy lata az tyle razy mniej maszyn ?? czy moze sa inne przyczyny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|