|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAWA
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 504
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 0:55, 15 Maj 2006 Temat postu: Częstotliwości |
|
|
Bydgoszcz EPBY
TWR: 128,500 (MATZ)
131,000 (CTR)
Gdańsk EPGD
TWR: 118.100
APP: 127,275
Katowice EPKT
TWR: 129,250
APP: 121,075
Kraków EPKK
TWR: 118,100
APP: 121,075
Łódź EPLL
TWR: 124,255
INFO: 122,700
Poznań EPPO
TWR 118,225
Rzeszów EPRZ
TWR 126,800
Szczecin EPSC
TWR: 118,500
Szczytno EPSY
TWR: 118,025
Warszawa EPWA
TWR:118,100
APP: 127,275
FIS: 119,450
Ground: 121,900
Delivery: 121,600
Wrocław EPWR
TWR: 119,250
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Pon 3:05, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Krakow TWR
123.250
ATIS
126.125
Delivery
118.100
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tommy
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 6:50, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meschiash
Gość
|
Wysłany: Pon 9:07, 15 Maj 2006 Temat postu: To co znalazłem w necie... |
|
|
Volmety slyszalne ;
124.950 schonefeld ATIS
126.025 tempelhof ATIS
128.400 schonefeld volmet
WARSZAWA/Okęcie TWR WARSZAWA APPROACH 128,800MHz nie slychac
121,500MHz
WARSZAWA DIRECTOR 129,375MHz
OKĘCIE TOWER 118,300MHz
121,500MHz
OKĘCIE GROUND 121,900MHz
120,450MHz
STATION CONTROL 131,800MHz
WROCŁAW/Strachowice TWR WROCŁAW TOWER 124,750MHz nie slychac
BYOGOSZCZ/Biedaszkowo PORT 122,700MHz
KOSZALIN/Zegrze TWR 124,750MHz
KWADRAT 122,300MHz
SŁUPSK/Rędzikowo TWR 118,750MHz
POZNAŃ/Ławica TWR 118,250MHz
ZIELONA GÓRA/Babimost TWR 118,750MHz
TWR - Wieża ACC - Kontrola obszaru
Lotniska wykorzystywane przez aerokluby
KOD MIEJSCOWOŚĆ I NAZWA LOTNISKA CZĘSTOTLIWOŚCI (MHz)
EP BK Białystok Krywlany PORT 122,700
KWADRAT 122,200
EP BA Bielsko - Biała Aleksandrowice PORT 122,700
KWADRAT 122,200
EP Brzeg Skarbmierz KWADRAT 122,300
EP CH Częstochowa Rudniki PORT 122,700
KWADRAT 122,800
EP DE Dęblin wojskowe Irema KWADRAT 122,800
lub 124,500
EP EL Elbląg PORT 122,700
KWADRAT 122,100
EP GL Gliwice Trynek PORT 122,700
KWADRAT 122,100
EP Góraszka PORT 125,550
EP GI Grudziądz Lisie Kąty PORT 122,700
KWADRAT 122,800
EP IN Inowrocław KWADRAT 122,100
EP JG Jelenia Góra PORT 122,700
KWADRAT 122,100
EP KM Katowice Muchowiec PORT 122,700
KWADRAT 122,900
EP KA Kielce Masłow PORT 122,700
KWADRAT 122,100
EP KB Konin PORT 122,700
KWADRAT 122,800
EP KP Kraków Pobiednik Wielki PORT 122,400
KWADRAT 122,400
EP KR Krosno (fabryczne) PORT 122,700
KWADRAT 122,400
EP IW Krosno Iwonicz - Targowiska PORT 122,700
KWADRAT 122,400
EP Legnica KWADRAT 119,220
EP LS Leszno Strzyżewice PORT 122,700
KWADRAT 122,100
EP LU Lubin Obora PORT 122,700
KWADRAT 122,400
EP LR Lublin Radawiec KWADRAT 122,400
EP LL Łódź Lublinek PORT 122, 700
KWADRAT 122,900
EP ML Mielec (fabryczne) WIEZA 123,350
PORT 122,700
KWADRAT 122,100
EP Mirosławice KWADRAT 122,200
EP Modlin (wojskowe) PORT 124,500
EP NL Nowy Sącz Łososina Dolna KWADRAT 122,200
EP Oleśnica (wojskowe) WIEŻA 124,500
KWADRAT 122,800
EP OD Olsztyn Dajtki PORT 122,700
KWADRAT 122,900
EP OP Opole Polska Nowa Wieś PORT 122,700
KWADRAT 122,200
EP OM Ostrów Wielkopolski Michałków PORT 122,700
KWADRAT 122,200
EP PC Pińczów KWADRAT 122,300
EP PT Piotrków Trybunalski KWADRAT 122,400
EP Pl Płock PORT 122,700
KWADRAT 122,800
EP PK Poznań Kobylnica PORT 122,900
KWADRAT 122,900
EP Pruszcz Gdański (wojskowe) 122,400
EP RP Radom Piastów KWADRAT 122,900
EP RG Rybnik Gotartowice KWADRAT 122,400
PORT 122,700
EP Sanok Biała Góra KWADRAT 122,200
EP ST Starowa Wola Turbia KWADRAT 122,200
EP SU Suwałki PORT 122,700
EP SW Świdnik (fabryczne) WIEŻA 126,000
PORT 122,700
EP SD Szczecin Dąbie PORT 122,700
KWADRAT 122,200
EP TO Toruń PORT 122,200
KWADRAT 122,200
EP BC Warszawa Babice WIEZA 124,500
PORT 122,700
KWADRAT 122,200
EP WK Włocławek Kruszyn PORT 122,700
KWADRAT 122,400
EP WS Wrocław Szymanów KWADRAT 122,800
EP ZA Zamość Mokre 122,800
EP ZP Zielona Góra Przylep PORT 122, 700
KWADRAT 122,800
Pozostałe częstotliwości lotnicze
120.300 Awaryjna częstotliwość zbliżania Okęcie
120.450 ATIS Informacje meteo Warszawa Okęcie
121.500 Ratownicza; morskie radioboje awaryjne
122.100 .200 .300 .400 .500 .600 .800 .900 Kanały komunikacyjne
122.700 Ogólnopolski kanał wywoławczy
123.100 SAR (współdziałanie z ratownictwem morskim)
123.450 Kanał komunikacyjny
123.625 Szczytno-Szymany meteo
124.500 Ogólnopolski - kontrola lotów
126.125 ATIS Informacje meteo Kraków Balice
127.600 VOLMET Warszawa
128.000 Transmisje meteorologiczne ("oblot pogody")- czasami słyszalne w Warszawie
128.500 Transmisje meteorologiczne ("oblot pogody")- czasami słyszalne w Warszawie
129.000 Koordynacja przewozów LOT Balice
129.750 Transmisje meteorologiczne ("oblot pogody")- czasami słyszalne w Warszawie
129.625 ATIS Informacje meteo Gdańsk Rębiechowo
130.000 Radionamierzanie awaryjne
130.300 Radionamierzanie awaryjne
131.600 Koordynacja przewozów LOT Okęcie
131.950 Koordynacja przewozów LOT Okęcie
Częstotliwości lotnicze w paśmie fal krótkich
W komunikacji lotniczej na falach krótkich wykorzystywane są następujące zakresy częstotliwości:
2850-3155 kHz 8815-9040 kHz 17900-18030 kHz
3400-3500 10005-10100 21850-22000
4650-4750 11175-11400 23200-23350
5450-5730 13200-13360
6525-6765 15010-15100
V O L M E T
VOLMET to lotnicza służba meteorologiczna, podająca stan pogody na lotniskach i trasach przelotów samolotów.
W Warszawie komunikat można odbierać na częstotliwości 127,600 MHz. Jest nadawany ciągle.
Posiadaczom odbiorników krótkofalowych polecam stację Shannon VOLMET, nadającą z Irlandii na częstotliwościach:
3413, 5505, 8957 i 13264 kHz USB
Terminy używane w komunikatach pogodowych VOLMET
BROKEN - 5/8- 7/8 nieba za chmurami
CALM - cisza
CAVOK - określa warunki, gdy widzialność przekracza 10 km, nie ma chmur poniżej 5000 stóp, opadów i mgły
DEW POINT - punkt rosy
DRIZZLE - mżawka
FEW - 1/8-2/8 nieba za chmurami
FIR- rejon informacji lotniczej
FORECAST - prognoza
GRADU - zmiana stopniowa
HAIL - grad
HAZE - zamglenie
INTER - zmiana sporadyczna
MIST - zamglenie
NOSIG - brak znaczącej zmiany
OVERCAST- 8/8 nieba za chmurami
PROB - prawdopodobieństwo
QFE - ciśnienie atmosferyczne na poziomie lotniska
QNH - ciśnienie atmosferyczne na poziomie morza
RAIN - deszcz
RAPID - zmiana spodziewana w czasie krótszym niż 30 minut
REPORT - raport
RVR - zakres widzialności pasa startowego
SCATTERED- 3/8- 4/8 nieba za chmurami
SEVERE - silny
SHOWER - przelotny deszcz
SKY CLEAR - niebo bezchmurne
SLIGHT- lekki
SNOW - śnieg
TEMPO - zmiana chwilowa
VARIABlE - zmienny
VISIBILITY - widzialność
Kierunek wiatru podawany jest w stopniach, prędkość wiatru - w węzłach (knots).
Widzialność podawana jest w metrach - z dokładnością do 100 m poniżej 5000 m i w pełnych kilometrach, gdy jest powyżej 5000 m.
Zachmurzenie podawane jest w ósmych częściach pokrycia nieba. Wysokość podstawy chmur podawana jest w stopach.
Temperatury podawane są w stopniach Celsjusza.
QNH, czyli ciśnienie powietrza sprowadzone do poziomu morza, podawane jest w milibarach.
118,100 Kraków Balice - Ziemia
118,300 Warszawa - Meteo okęcie
119,200 W-wa Direkto
119,650 Rębiechowo - Precyzyjne
120,300 Warszawa rezerwa - zbliżanie
120,600 Kraków Balice - zbliżanie
121,500 Ratownicza
121,900 Warszawa - okęcie płyta
122,000 Lotnictwo Sportowe
122,300 APRL 1
122,700 Warszawa - kwadrat Balice
122,900 Lotnictwo Sportowe
123,350 Miżec kontrola
123,450 "Nasza"
124,000 Przelotowa
126,500 Budapeszt kontrola
126,550 Warszawa (meteo Europa) -127.600
126,800 Rzeszów wieża
127,550 Poznań - precyzyjne
127,600 W-wa Meteo Europa
128,800 Warszawa Zbliżanie TMA
130,000 Radionamierniki
131,600 Warszawa Koordynacja
131,850 Warszawa KDL
131,950 Warszawa MDL
132,100 Kontrola Rosja
132,200 Brześć kontrola
132,350 Kontola
132,800 Kontrola
134,125 Warszawa Radar
134,175 Warszawa - main
134,225 Gdańsk Kontrola
134,275 Warszawa Kontrola
134,425
134,475 Kontrola
134,575 Warszawa Kontrola
134,875 Poznań Radar
135,100
135,200 Rosja Kontrola
--------------------------------------------------------------------------------------------
123,350 Mielec
123,450 """nasza"""
124,000 Warszawa
124,500 Kraków Kontrola
124,750 Wrocław, Koszalin
125,550 Góraszka
126,000 świdnik
126,125 Nadają pogodę z Balic (po angielsku)
126,550 Okęcie Meteo
126,800 Rzeszów
128,800 Warszawa
129,000 Kraków
129,250 Katowice
129,375 Warszawa
131,600 Warszawa
131,800 Warszawa
131,850 Warszawa KDL
131,950 Warszawa
134,125 Warszawa
134,175 Warszawa
134,225 Warszawa
134,275 Warszawa
134,575 Warszawa
134,875 Warszawa
134,925 Warszawa
BERLIN 119.425 UAC
BERLIN 119.500 DEP
BERLIN 119.625 APP -cywil
BERLIN 120.275 UAC - cywil "nach holland"
BERLIN 120.625 DEP - cywil ("schonefeld")
BERLIN 121.125 ARR
BERLIN 121.375 ARR
BERLIN 123.225 ACC - cywil
BERLIN 124.175 ACC - chyba cywil
BERLIN 126.075 ACC
BERLIN 126.425 ACC - cywil
BERLIN 126.550 UAC
BERLIN 127.125 APP - cywil
BERLIN 128.075 UAC - awacs
BERLIN 131.050 ACC- cywil
BERLIN 132.300 ACC
BERLIN 132.700 APP - cywil
BERLIN 133.575 ACC - cywil
BERLIN 134.650 ACC
BERLIN 135.750 UAC
BERLIN 136.050 ACC- cywil
BERLIN 136.100 ARR- cywil
BERLIN 136.450 ACC-cywil
BERLIN 124.125 ACC
BERLIN 124.175 ACC
BERLIN 121.050 FIS
BERLIN 125.800 FIS
BERLIN 126.350 FIS
Berlin Lufthansa Airport Svc. 131.850 APT
BERLIN-SCHOENEFELD 120.025 TWR -nie
BERLIN-SCHOENEFELD 121.600 GND - nie
BERLIN-SCHOENEFELD 121.800 GND - nie
BERLIN-SCHOENEFELD 124.950 ATIS - info
BERLIN-SCHOENEFELD 127.875 TWR - nie
BERLIN-SCHOENEFELD 128.400 VOLMET - nie
BERLIN-TEGEL 118.700 TWR -nie
BERLIN-TEGEL 121.750 GND - nie
BERLIN-TEGEL 121.925 GND - nie
BERLIN-TEGEL 124.525 TWR - nie
BERLIN-TEGEL 125.900 ATIS - info
BERLN-TEMPELHOF 118.100 TWR -nie
BERLN-TEMPELHOF 119.575 TWR - nie
BERLN-TEMPELHOF 121.950 GND -nie
BERLN-TEMPELHOF 126.025 ATIS - info
Ostatnio zmieniony przez meschiash dnia Pon 21:30, 15 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
banan
Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Puszczykowo
|
Wysłany: Pon 16:29, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo dobry pomysl z tymi czestotliwosciami Mam jednak zastrzezenia do ostatniego postu. Jak dla mnie zawiera przygniatajaca ilosc informacji z czego czesc sie powtarza co sprawia ze staje sie on niezbyt czytelny. Chyba bedzie lepiej jak bedziemy wklejac sprawdzone czestotliwosci i bardziej dla nas osiagalne, a nie wszytkie jakie tylko znajdziemy Moze by wiec post meschiash'a przeksztalcic w bardziej przystepna forme, zeby bylo w nim wiecej porzadku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
meschiash
Gość
|
Wysłany: Pon 16:36, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Postarałem się troszkę to oczyścić. Jakby co to piszcie na Priv.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin1323
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: gostynin / chwilowo Źilina (SK)
|
Wysłany: Pon 18:49, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
meschiash napisał: | Postarałem się troszkę to oczyścić. Jakby co to piszcie na Priv. |
ja zrobilem "na szybko" nadbooka w wordzie z tyvh danych oraz [link widoczny dla zalogowanych] , w rarze ma ponad 4 mb, jak cos piszcie to podesle na maila. zastrzegam, to NIE JEST moja publikacja ale tylko zlepek informacji ktore zdolalem zebrac. Nie odpowiadam za ich tresc, ani nie jestem tego autorem. To tylko kwestia BEZINTERESOWNEJ kolezenskiej pomocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 18:59, 15 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciek P
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków EPKK | 3 NM NE to SKAVI
|
Wysłany: Pon 21:21, 15 Maj 2006 Temat postu: Re: To co znalazłem w necie... |
|
|
meschiash napisał: |
KRAKÓW/Balice TWR KRAKÓW TOWER 121,075MHz
|
To akurat jest APP, wkleiłeś wszystko jak leci a już kilka z tych częstotliwości nie jest używanych.
Poza tym po co mi częstotliwości PKP w Poznaniu, nie wiesz czasem ?
Nie róbcie śmietnika z forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabik
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KORD/EPKK
|
Wysłany: Wto 4:12, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Jakby ktos sie do Chicago wybieral ze skanerkiem...
Czestotliwosci dla KORD
UNICOM: 122.95
ATIS: 135.4(773-601-8921) 269.9
O HARE GROUND: 121.675 121.75(OBND) 121.9(IBND) 348.6
O HARE TOWER: 120.75(SOUTH) 126.9(NORTH) 127.925 132.7 390.9
CHICAGO APPROACH: 119.0(360-179) 128.45(180-359) 284.0(180-359) 393.1(360-179) 121.15 124.35 125.7(180-359)
CHICAGO DEPARTURE: 125.0(340-159) 125.4(220-339) 127.4(160-219) 269.5(160-219) 307.2(220-339) 337.4(340-159)
CLEARANCE DELIVERY: 121.6 119.25
ALCP: 252.1
CLASS B: 120.55(NORTH) 128.45(180-359) 133.5(SOUTH) 284.0(180-359) 290.2(NORTH) 371.9(SOUTH)
CLASS B IC: 119.0(360-179) 393.1(360-179)
CLASS B/S: 134.4
EMERG: 121.5 243.0
IC: 126.9(NORTH)
METERING: 121.675
PTC/P: 121.6
PTC/S: 119.25
VFR ADV: 126.8
Czestotliwosci dla KMDW
UNICOM: 122.95
ATIS: 132.75
WX ASOS: 132.75 (773-581-8094)
MIDWAY GROUND: 121.65
MIDWAY TOWER: 118.7 226.3
CHICAGO APPROACH: 118.4 126.05
CHICAGO DEPARTURE: 118.4 126.05
CLEARANCE DELIVERY: 121.85
PRE-TAXI CLEARANCE: 121.85
CLASS C: 226.3
CLASS C IC: 119.45
CLASS C/S: 135.2
EMERG: 121.5
Czestotliwosci dla KPWK (Male lotnisko nieopodal Chicago z 3ma pasami startowymi)
UNICOM: 122.95
ATIS: 124.2
WX ASOS: 124.20 (847-465-0291)
PALWAUKEE GROUND: 121.7 [0600-2200 MON-FRI & 0700-2200 SAT-SUN]
PALWAUKEE TOWER: 119.9 [0600-2200 MON-FRI & 0700-2200 SAT-SUN]
CHICAGO APPROACH: 120.55 125.0
CHICAGO DEPARTURE: 120.55 125.0
CLEARANCE DELIVERY: 124.7
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 20:20, 16 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Sorry ale nie wiedziałem że wysłałem 3 razy myślałem że raz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Herhor
Dołączył: 17 Mar 2006
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Śro 13:54, 17 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Podstawowa częstotliwość TWR dla EPBY to 131.000
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawelbelzyce
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: UL980
|
Wysłany: Nie 14:09, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Witam
1.Czy ktos zna czestotliwosc na Ukraine
2. Moze ktos podac czestotliwosci na sektory RZE, SIE, LDZ, JED ?
Pozdrawiam Paweł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Nie 15:47, 21 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
JED - 120.950
RZE - 136.575 ?
SIE - 127.450
LDZ - 133.475
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|