|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekf
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 53°34'N , 14°49'E
|
Wysłany: Pon 15:49, 06 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Dane z marca 2006 roku.
Udziały w porcie goleniowskim mają gminy Szczecin i Goleniów, Urząd Marszałkowski oraz PPPL Szczecin-Goleniów. Kapitał łączny portu wynosi 102,870 mln zł. Najwięcej udziałów należy do PPPL - nieco ponad 60 mln zł; udziały o wartości ok. 36 mln zł ma gmina Szczecin; na niewiele powyżej 6 mln zł szacuje się udziały gminy Goleniów, a na 500 tys. zł udziały samorządu województwa.
Rzecznik portu goleniowskiego Krzysztof Domagalski powiedział PAP, że jest już uchwała radnych gminy Szczecin o podwyższeniu kapitału o 1,5 mln zł. Zgodnie z prawem zgodę na to muszą jeszcze wyrazić pozostali udziałowcy. W tym roku także samorząd województwa ma w planie budżetu zwiększenie udziału o 1,8 mln zł.
na podstawie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
filcykator
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC
|
Wysłany: Pon 16:05, 06 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
wr50m2 napisał: | filcykator napisał: | A np. Londyn ma ile lotnisk wg Ciebie? Albo bliżej - Katowice? | Ale chyba nie ma sensu mierzyć Szczecina tą samą miarą co Londyn, a nawet Katowice? | No nie ma sensu. Ale pytanie było podstępne i chodziło o to, co decyduje, że miasto ma lotnisko albo nie. Przy czym "ma" to raczej nie w sensie, że jest właścicielem czy udziałowcem, ale, że lotnisko może służyć miastu. W sensie "ma" to Warszawa nie ma np. lotniska na Okęciu.
Z wypowiedzi o tym, że miasto ma lotnisko w Dąbiu, a drugiego już nie, można też zrozumieć, że lotnisko musi być w granicach miasta - stąd pytanie o lotnisko w Pyrzowicach lub Stansted czy Luton.
A lotnisko w Dąbiu ani nie służy miastu, ani szczególnie nie ma perspektyw jak mogłoby zacząć, więc ja wolę stwierdzenie, że Szczecin ma lotnisko w Goleniowie i kropka.
Pozdrowionka,
Marek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekf
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 53°34'N , 14°49'E
|
Wysłany: Pon 16:12, 06 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekaw jestem co wy o tym sądzicie
Cytat: | Co z inwestycją na lotnisku Dąbie
Za wysokie loty?
Czy Aeroklub Szczeciński zablokuje rozmowy z inwestorem, którego sam przyciągnął do Szczecina? To możliwe, bo w negocjacjach z miastem w sprawie inwestowania na lotnisku wciąż pojawiają się nowe oczekiwania. Z pierwotnej kwoty 200 tysięcy złotych inwestycji zrobiło się już prawie 20 milionów.
- Warunki stawiane miastu przez Aeroklub Szczeciński są nie do przyjęcia ze względów choćby formalnych - twierdzi mec. Dariusz Niebieszczański, uczestniczący w negocjacjach. - Nie można np. takiego terenu oddać na 30 lat bez przetargu, a tego chce na przykład aeroklub.
Rozmowy z przedstawicielami szczecińskich miłośników lotnictwa weszły w bardzo gorącą fazę, bo bez ich zgody nie można praktycznie nic wokół lotniska zmienić. Prezydent Jurczyk podpisał już list intencyjny z szefostwem węgierskiego dewelopera - TriGranitu. Firmy, którą notabene do Szczecina przyciągnęli właśnie członkowie aeroklubu. Węgrom odpowiada także opracowany pod dyktando AS plan zmian organizacji lotniska z reorientacją i wydłużeniem pasa oraz powiększeniem terenów, na których inwestycje są możliwe.
Miasto jednak porozumienia z aeroklubem nie ma, bo wciąż pojawiają się nowe oczekiwania ze strony lotników. W pierwszych rozmowach między gminą a Aeroklubem Szczecińskim pojawiły się inwestycje o wartości 200 tysięcy złotych, następnie 2 milionów. W ubiegłym tygodniu do magistratu dotarły dokumenty, z których wynika, że aeroklub oczekuje inwestycji na poziomie nawet 18 milionów złotych. Pojawiły się także propozycje dodatkowych zobowiązań miasta i inwestora wobec aeroklubu, na które strony raczej nie przystaną.
W czwartek i w piątek gazeta próbowała się skontaktować z prezesem aeroklubu. Telefonów nikt nie odbierał.
źródło: kurier szczeciński |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sabb
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC
|
Wysłany: Pon 22:26, 06 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
filcykator napisał: | No nie ma sensu. Ale pytanie było podstępne i chodziło o to, co decyduje, że miasto ma lotnisko albo nie. Przy czym "ma" to raczej nie w sensie, że jest właścicielem czy udziałowcem, ale, że lotnisko może służyć miastu. W sensie "ma" to Warszawa nie ma np. lotniska na Okęciu.
Z wypowiedzi o tym, że miasto ma lotnisko w Dąbiu, a drugiego już nie, można też zrozumieć, że lotnisko musi być w granicach miasta - stąd pytanie o lotnisko w Pyrzowicach lub Stansted czy Luton.
A lotnisko w Dąbiu ani nie służy miastu, ani szczególnie nie ma perspektyw jak mogłoby zacząć, więc ja wolę stwierdzenie, że Szczecin ma lotnisko w Goleniowie i kropka.
Pozdrowionka,
Marek |
Dla mnie mówić, że lotnisko Szczecin-Goleniów jest lotniskiem Szczecina to trochę na wyrost. Lotniska tego typu jak pod Goleniowem czy w Pyrzowicach są to lotniska regionalne i należą do całego regionu. Dla lotniska regionalnych z reguły do nazwy miejsca, w którym się znajdują dodaje się człon miasta będącego stolicą regionu. Ze względu, że Szczecin jest stolicą naszego regionu dla podniesienia prestiżu portu lotniczego określa się go jako lotnisko Szczecina i mało ma to wspólnego w prawami własnościowym. Jeżeli Szczecin byłby jedynym właścicielem naszego lotniska to zgodziłbym się z Twoim podejściem do sprawy. I tu pojawia się pytanie. Jeżeli jest to lotnisko Szczecina i Szczecin jest największym udziałowcem tego portu i to on spija śmietankę za jego posiadanie, to dlaczego miasto nie wsparło finansowo portu w okresie kiedy nie miał on środków na zapłacenie podatków lokalnych tylko zgłosili się do udziałowca mniejszościowego jakim jest Goleniów o umorzenie podatków. Był to okres gdy Goleniów relatywnie w większym stopniu wpierał lotnisko niż Szczecin. Dzięki temu obecnie ma tyle udziałów w porcie. I jeszcze jeden fakt jak Szczecin będzie się tak interesował jak to do tej pory czynił to Goleniów przejmie palmę pierwszeństwa , a oto cytat z GG dotyczący podsumowania kadencji
Cytat: | .......... Gmina nadal będzie zabiegać o inwestycje drogowe na swoim terenie i wspierać rozwój portu lotniczego. Wszystko to ma za celu wyprowadzić Goleniów na pozycję lidera w Zachodniopomorskiem.
|
źródło: Gazeta Goleniowska Nr 37
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 21:25, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
sabb napisał: | wojtekf napisał: | Trzeba sobie zadać jedno podstawowe pytanie.
SZCZECINA NIE STAĆ NA UTRZYMYWANIE DWÓCH LOTNISK MIMO TO, ŻE BĘDĄ TO DWA RÓŻNE PORTY LOTNICZE.
Aeroklub szczeciński miał zostać przeniesiony w inne miejsce, ale widocznie pare osób blokuje to.
Nawet o tym nie chcę się pisać. Osoby związane z lotnictwem uśmiechają się tylko słysząc takie bajki jakie przekazuje nam prezydent miasta. |
Szczecin ma dwa lotniska?? Rozumię, że jedno to aeroklubowe a gdzie jest to drugie?? |
Myślę że chodzi o lądowisko dla helikopterów przy szpitalu na Unii Lubelskiej ale po pierwsze koszty utrzymania są dość niskie (nie ma kontroli,stałego personelu lotniczego i nawet zamiatać nie trzeba ) poza tym utrzymuje je szpital.
No drugi typ to Jasne Błonia na którym czasem ląduje LPR ale chyba to też nie kosztuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|