|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekf
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 53°34'N , 14°49'E
|
Wysłany: Czw 16:35, 23 Mar 2006 Temat postu: Nowe lotnisko dla Polaków? Berlin zamiast Warszawy |
|
|
Berliński minister gospodarki Harald Wolf uważa, że planowany w stolicy Niemiec nowy port lotniczy będzie magnesem dla pasażerów z Polski i innych krajów Europy Środkowowschodniej.
"Berlin stanie się lotniskiem dla Polaków" - powiedział Wolf w rozmowie z dziennikem "Berliner Zeitung".
Jego zdaniem polscy turyści oraz biznesmeni będą korzystali raczej z berlińskiego lotniska Schoenefeld niż z portu lotniczego w Warszawie.
Ale odkrycie, już teraz wielu Polaków korzysta z berlińskich lotnisk i zabierają pasażerów chociażby z Pomorza Zachodniego.
Nowy Port Lotniczy Berlin-Brandenburg International (BBI) będzie trzecim co do wielkości, po Frankfurcie i Monachium niemieckim lotniskiem.
Obecnie w Berlinie działaja aż trzy mniejsze lotniska - Tempelhof i Tegel w zachodniej części miasta oraz Schoenefeld na wschodzie.
Po wybudowaniu BBI dwa pierwsze porty zostaną zamknięte.
Nowy port lotniczy ma rozpocząć działalność w 2011 roku.[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:30, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Politycy swoje, a sytuacja nowego BBI wcale nie będzie taka różowa. Ostatnio sąd wprawdzie odrzucił żądania kilkuset okolicznych mieszkańców o przeniesienie przyszłego Berlin-Brandenburg International z Schoenefeld w zupełnie inne miejsce, ale nałożył przy okazji poważne ograniczenia, m. in. całkowity zakaz lotów nocnych od 24 do 5 i zakaz startów i lądowań w godz. 22-24 i 5-6 poza wyjątkowymi przypadkami, zezwoleń będzie niewiele. To ogranicza możliwości portu w strefie cargo i lotów międzykontynentalnych, ale stawia pod znakiem zapytania również obecność przewoźników niskokosztowych, a w każdym razie korzystanie przez nich z BBI jako bazy dla swoich samolotów, bowiem spora część maszyn powinna wyruszać w pierwszy poranny rejs już przed szóstą a wracać między 22 a 24, aby samoloty, zgodnie z regułami low-costów, były w pełni wykorzystane. Protestował już easyJet, a Air Berlin grozi przeniesieniem samolotów gdzie indziej - CEO Hunold proponuje wręcz, aby wszystko pozostawić po staremu: nie zamykać Tegla i nie rozbudowywać SXF. Aby było zabawniej, kilka innych portów regionalnych w Brandenburgii nasiliło starania o przywrócenie pozwoleń startu i lądowań maszyn do 85 ton, które zostały im zabrane, wśród nich Eberswalde-Finow i Neuhardenberg.
Politycy udają zadowolonych, bo zbliżają się wybory, a potem... będzie pranie brudów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekf
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 53°34'N , 14°49'E
|
Wysłany: Czw 18:22, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Federalny Sąd Administracyjny wyraził zgodę na przekształcenie lotniska Schoenefeld w międzynarodowy port lotniczy Berlin-Brandenburg International (BBI).
Sędziowie oddalili ostatecznie pozwy mieszkańców terenów sąsiadujących z przyszłym lotniskiem, którzy protestują przeciwko hałasowi i innymi niedogodnościami związanymi z działaniem lotniska.
Spór o pozwolenie na budowę trwa od 15 lat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:47, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
wojtekf napisał: | Sędziowie oddalili ostatecznie pozwy mieszkańców | ...ale wspomnianego wyżej psikusa zrobili [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 21:18, 23 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
eu01 napisał: | całkowity zakaz lotów nocnych od 24 do 5 i zakaz startów i lądowań w godz. 22-24 i 5-6 . |
calkowity zakaz lotow nocnych od 24 .. wiec 23:30 to jeszcz ok. Ale jak mozna "latac" o 23:30 skoro nie mozna startowac i ladowac po 22. Logiki w tym nie widze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 17:49, 24 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Logiki w tym nie widze. | Może się nieprecyzyjnie wyraziłem. Między 0-5h bezwarunkowy zakaz wszelkich lotów. Między 22-24 oraz 5-6 w określonych warunkach możliwość uzyskania zgody na lądowanie (może i start). Warunki nie zostały jeszcze określone (a więc kto taką zgodę i w jaki sposób będzie mógł otrzymać). Możliwe jest zatem np. takie rozwiązanie, że tylko spóźnione samoloty będą mogły lądować między 22 a 24, ale planowanych (rozkładowo) lądowań nie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|