|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mallard
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 14:09, 13 Lip 2006 Temat postu: Dane dotyczące spalania paliwa |
|
|
Cześć.
Czy kotoś może wie skąd można się dowiedzieć ile paliwa spalają dane samoloty? Może byc podane w galonach czy baryłkach to i tak sobie oblicze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
6182
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 23:37, 13 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Powchodź sobie na strony producentów i znajdź broszury techniczne danych samolotów zazwyczaj gdzieś w nich jest podane spalanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 0:34, 14 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
dla niektorych modeli mozna znalesc tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
tyle ze wyglad strony nakazywalby pewna ostroznosc i sprawdzenie jeszcze w innych zrodlach
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 13:13, 14 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
manuale, airliners, pozdrowienia dla wujka Google (ma sie jeszcze dobrze chłopak).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KuB@
Gość
|
Wysłany: Wto 18:28, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
---
Ostatnio zmieniony przez KuB@ dnia Nie 8:49, 04 Lut 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 20:03, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
KuB@ napisał: | A spalanie nie zmienia sie czasami z pogoda?? Wiekszy wiatr z naprzeciwka daje wieksze spalanie... |
Wlasnie dlatego w przypadku samolotow podaje sie zazwyczaj spalanie danej ilosci (masy, objetosci) na godzine lotu a nie na przeleciane kilometry.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 23:10, 18 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
KuB@ napisał: | A spalanie nie zmienia sie czasami z pogoda?? Wiekszy wiatr z naprzeciwka daje wieksze spalanie... |
Wiatr nie ma nic do rzeczy. Spalanie jest mierzone zawsze w ilosci spalanego paliwa na jednostke czasu (godzina). Temperatura, wysokosc lotu maja wplyw ale nie wiatr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmp
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 10:35, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Wiatr nie ma nic do rzeczy. Spalanie jest mierzone zawsze w ilosci spalanego paliwa na jednostke czasu (godzina). Temperatura, wysokosc lotu maja wplyw ale nie wiatr. |
Jak wiatr nie ma wpływu na spalanie ? Przeciwny wiatr zawsze stawia większy opór dla lecącego samolotu. Wiatr od tylu popycha samolot. Podobnie sprawa wydląda z samochodami i wszystkim co się porusza. Praw fizyki nie zmienisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 11:27, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
bmp napisał: | Cytat: |
Wiatr nie ma nic do rzeczy. Spalanie jest mierzone zawsze w ilosci spalanego paliwa na jednostke czasu (godzina). Temperatura, wysokosc lotu maja wplyw ale nie wiatr. |
Jak wiatr nie ma wpływu na spalanie ? Przeciwny wiatr zawsze stawia większy opór dla lecącego samolotu. Wiatr od tylu popycha samolot. Podobnie sprawa wydląda z samochodami i wszystkim co się porusza. Praw fizyki nie zmienisz. |
Otóż NIE!!! A dokładnie - obaj macie rację ale bardziej Ślepowron. Wiatr ma wpływ na spalanie na 100 km. Nie ma jednak na spalanie na godzinę. Samolot przez godzinę spali tyle samo czy leci pod czy z wiatrem. Różnica polega na tym, że przy wietrze zgodnym... więcej przeleci. A przy wietrze przeciwnym przeleci mniej. Zgadzam się natomiast, że praw fizyki nie zmienisz. Logiki też
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 14:09, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
bmp napisał: | Praw fizyki nie zmienisz. |
To prawda, ale tez elemntarna wiedza z fizyki nie zaszkodzi. Na prawde nie widzisz roznicy miedzy l/km a l/h ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 18:25, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
bmp napisał: | Jak wiatr nie ma wpływu na spalanie ? Przeciwny wiatr zawsze stawia większy opór dla lecącego samolotu. Wiatr od tylu popycha samolot. Podobnie sprawa wydląda z samochodami i wszystkim co się porusza. Praw fizyki nie zmienisz. |
Oj, oj, kolega potrzebuje jakis kurs ABC z fizyki. Takie rzeczy pisac na tym forum (na innych to byloby czesciowo wybaczone) to lekka kompromitacja. I porownywanie tutaj samochodow do samolotow, straszne rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmp
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 19:42, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy zauważyliście (chyba nie), że w mojej wypowiedzi nie było mowy o spalaniu paliwa w odniesieniu do czasu czy dystansu. Było to raczej ogólne stwierdzenie i podniesienie znaczenia wiatru przy uwzględnieniu spalania samolotu.
OT. równie dobrze można podawać spalanie samochodów w jednostkach godzinnych. I jest to dokładnie taka sama sytuacja. Wiatr w plecy, mniej spali i większy dystans pokona przy tej samej wartości spalania, niż przy jeździe pod wiatr.
Uznałem takie porównanie za swojego rodzaju model, który nie bierze pod uwagę innych czynników, a koncentruje się wyłącznie na spalaniu paliwa przy uwzględnieniu działania wiatru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek_ql
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 20:56, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
tyle ze porownywanie samolotu z samochodem nie ma zadnego sensu. Jesli np. w samochodzie podajemy spalanie na 100 km (przebytej drogi) to jest to o tyle istotna dla kierowcy informacja, ze posiada on predkosciomierz wyskalowany w kilometrach na godzine a co wazniejsze ma pod nim (zazwyczaj) licznik przebytych kilometrow. Jesli podasz spalanie samolotu w danej sytuacji w litrach na przebyte kilometry nie ma to absolutnie zadnego znaczenia praktycznego. Jesli natomiast pilot zna spalanie samolotu na godzine lotu, zna pozostaly mu czas lotu i w oparciu o takie czynniki jak predkosc przyzadowa i kierunek wiatru (miedzy innymi) moze wyznaczyc swoj zasieg. Oczywiscie, jesli wiatr wieje Ci w plecy przelecisz wiecej kilometrow na "tym samym baku" niz jak wiatr wieje Ci w dziob. Tyle ze lot bedzie trwal tyle samo. I kazde inne podawanie spalania niz w litrach (kilogramach) na godzine nie ma sensu, a nawet moze byc zgubne dla pilota.
pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 21:06, 19 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
bmp napisał: | Nie wiem czy zauważyliście (chyba nie), że w mojej wypowiedzi nie było mowy o spalaniu paliwa w odniesieniu do czasu czy dystansu. |
Polecam sie wiec zastanowic nad twoim pytaniem. Jak ktos dobrze kiedys powiedzial precyzyjnie postawione pytanie to juz polowa odpowiedzi. Jak nie w odniesieniu do czasu czy drogi to co? Spalanie paliwa to nie teoria wzglednosci ani filozofia - to prosta sprawa tylko nalezy rozumiec o czym sie mowi. Niezaprzeczalnym faktem jest to ze lecacy samolot nic nie "wie" o wiatrach i spalanie paliwa na jednostke czasu pozostanie takie samo bez wzgledu na to czy wieje huraganowy wiatr (tylny lub czolowy) czy wogole nie ma wiatru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daresus
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 9:34, 21 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Mam dla Was jedno zadanko co w szkole zadał nam fizyk:
"Samolot zatankował paliwa na 2h i wystartował na zachód pod wiatr. Po godzinie zrobił zwrot 180*, w jakim miejscu wyląduje jeżeli leciał 800km/h a prędkość wiatru wynosiła 8m/s ?" Proszę pominąć czas kołowania i etc. Jest to uproszczona sytuacja
Czekam na wasze odpowiedzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|