Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cięcie kosztów w Centralwings
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Czw 7:11, 27 Lip 2006    Temat postu: Cięcie kosztów w Centralwings

Nowy szef taniej linii stawia sprawę jasno: trzeba ciąć koszty. Do tego stopnia, że chce spółkę wyprowadzić ze stolicy.


Centralwings, tania linia należąca do LOT, szuka miejsca na swoją bazę. Chce się wynieść z lotniska Okęcie i znaleźć nowe lokum w jednym z portów regionalnych - poinformował "Puls Biznesu".

— Chciałbym, by przeprowadzka nastąpiła jak najszybciej — mówi Maciej Kwiatkowski, od trzech tygodni prezes Centralwings. Dodaje, że komfortowym rozwiązaniem byłoby znalezienie lokum na Mazowszu i bierze pod uwagę m.in. wciąż pozostający w sferze planów Modlin.

Ale to niejedyna rewolucyjna zmiana, jaka czeka spółkę. Na horyzoncie są też zmiany w strategii. Cel główny — jak najszybsze osiągnięcie rentowności przez cięcie kosztów.

— Rezygnujemy z latania na główne lotniska. Chcemy korzystać z tańszych portów — wyjaśnia Maciej Kwiatkowski.

Dotychczas Centralwings korzystał jako jedyny tani przewoźnik z Terminalu1 na Okęciu. — Pierwszy krok to przenosiny do terminalu Etiuda. To dla nas na tyle istotna pozycja kosztowa, że decyduje o rentowności firmy — mówi prezes Centralwings.

Od zimowego sezonu przewoźnik zacznie m.in. latać na podlondyńskie lotnisko Stansted — jedną z głównych baz Ryanaira. Do tej pory lądował na droższym Gatwick.

— Na razie będziemy latać do obu portów. W przyszłości możliwa jest decyzja o pozostaniu tylko na Stansted — tłumaczy Maciej Kwiatkowski.

Centralwings chce w tym roku przewieźć 1,32 mln pasażerów, z czego 805 tys. w połączeniach regularnych.

— Na koniec 2006 r. przychody Centralwings powinny zbliżyć się do 0,5 mld zł — prognozuje Maciej Kwiatkowski.

Pytanie, kiedy firma będzie zyskowna?

— To zależy od przyjętej strategii, ale to wciąż nasz cel numer jeden — mówi szef przewoźnika.

Według pierwotnych planów spółka miała osiągnąć próg rentowności w 2008 r.

Nowy prezes przyznaje, że konieczne może być też podniesienie kapitału spółki, który dziś wynosi 5 mln zł.


źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Czw 15:00, 27 Lip 2006    Temat postu:

Niestety wraz z cięciem kosztów zniknie zapewne przewaga Centrala nad innymi lowcostami i nie będzie żadnych powodów żeby to jego wybierać. Ta linia zniknie wkrótce, bo tortu dla niej zbraknie. Oby tylko przy jej likwidacji podkarmiła się trochę jej mamusia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:31, 27 Lip 2006    Temat postu:

Jeżeli zmienią bazę to chyba logiczne, że kilku mechaników powinno "pójść" za samolotami. No chyba, że nie będzie ich serwisować LOT tylko np. LH Technik albo SR Technics.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Czw 15:34, 27 Lip 2006    Temat postu:

Czarną wizję przedstawł Stoarn, również czarną wizje przedstawił tygodnik NIE:


Zła informacja dla zwolenników taniego latania. Należące do PLL LOT linie Centralwings wkrótce mogą zakończyć działalność. Jeżeli nie wykończy ich mizerna sytuacja finansowa, to może się to stać za sprawą pozwów niedoszłych pasażerów.

A po dupie jak zwykle dostaną podatnicy.

No way ticket

Po wejściu na stronę z rezerwacjami okazało się, że lotu, na który wykupili już 3 bilety, nie ma w rozkładzie. Było to na mniej więcej 40 dni przed wylotem. Zaczęło się regularne wydzwanianie do płatnej infolinii przewoźnika; niestety, nikt nie był w stanie udzielić żadnej inforormacji.

"Niezapomniane wrażenia na wyciągnięcie ręki" reklamuje się Centralwings. Marek Szot i jego kilku znajomych doznało takich wrażeń aż za wiele. Chcieli polecieć tanio z Wrocławia do Dublina i z powrotem. Zdecydowali się na krajowego przewoźnika - właśnie Centralwings. Wszystko odbyło się standardowo. Na początku maja zarezerwowali i opłacili bilety. Przyszło potwierdzenie. Tydzień później kolejne dwie osoby zdecydowały się lecieć z nimi.

Całkowita dezinformacja trwała przez kilka tygodni. 5 czerwca (niecałe dwa tygodnie przed wylotem) pan Marek w końcu został powiadomiony, że jego lot został odwołany. Niedoszły pasażer Centralwings wysłał do linii lotniczych grzeczne pismo, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, z żądaniem zwrotu kasy i wypłaty odszkodowania zgodnie z międzynarodowym prawem lotniczym.

Linia lotnicza jest zobowiązana przepisami do zwrotu całości opłat w ciągu 7 dni. Ze strony przewoźnika nie doczekał się ani odpowiedzi, ani pieniędzy. Marek Szot wycenia straty na kilka tysięcy złotych. Niemal w ostatniej chwili musiał zorganizować dla kilku osób dojazd na lotnisko do Berlina i stamtąd przelot do Dublina. Marek Szot na razie się nie poddaje - wysyła do Centralwings e-maile średnio co dwa dni, ale - jak przyznaje - bliski jest utraty zimnej krwi. Tym bardziej że przeszukując Internet odkrył, że ludzi, którzy znajdują się w podobnej sytuacji, jest na pęczki.

"Przytaczam tylko kilka wypowiedzi z sieci: Od dłuższego czasu firma "dziad" Centralwings nie może uzbierać 250 zł, aby je oddać. Za to już raz jakaś pani zatelefonowała i co bełkotała (...). O adres i konto mimo tego, że już dwa razy było im to przesłane. "

"(...) W moim przypadku firma dziad sprzedała lot na samolot, którego nie mieli, po czym dziad zrezygnował z połączenia. No ale kasę sobie zawłaszczył, a co najmniej ukradł mi moje odsetki. "

"Centralwings przechodzą same siebie w nabieraniu pasażerów.
Zarezerwowałem w kwietniu lot do Leeds na połowę lipca. Gdyby kumpel nie chciał zarezerwować biletu na ten sam lot trzy dni później, do dziś prawdopodobnie żyłbym w błogiej nieświadomości, że rezerwacja została zaraz później wstrzymana, a wszystkie loty odwołane. Zamienili mi bilet, ale na zwrot kasy czeka się podobno kilka miesięcy. Wpłacać trzeba natomiast w trzy dni! Takie praktyki to zwykle łobuzerstwo. "

"Na początku marca zarezerwowałam lot z Katowic do Edynburga na początek lipca. Zadzwonili do mnie w sobotę, żeby powiadomić, że lot jest odwołany i że mogę lecieć do Edynburga 2 tygodnie po moim terminie! No halo! Latałam wieloma liniami lotniczymi i jeżeli zdarzały się opóźnienia, to było to max 2 dni, a nie 2 tygodnie! "


Sprawdziłam, w Centralwings sposób się niczego dowiedzieć. Na stronie internetowej nie ma nawet kontaktu do rzecznika prasowego. Dokonanie rezerwacji na lot graniczy z cudem. Udało mi się za czwartym razem. Centralwings to linia należąca w całości do PLL LOT, w których z kolei większościowy pakiet posiada skarb państwa (67,97 proc,). O możliwości upadku Centralwings słychać od pewnego czasu. Linia odwołała niektóre połączenia, m.in. pomiędzy Warszawą a Leeds. Linie, których kapitał wynosił ledwie 5 mln zł, zakończyły rok 2005 z 40 - milionową stratą, a według nieoficjalnych informacji tegoroczny wynik ma być jeszcze gorszy. A to wszystko w większości za kasę skarbu państwa, a więc naszą.

Oficjalnie Centralwings nie ma długów, ale linie wyemitowały obligacje na finansowanie bieżącej działalności spółki. Wykupił je LOT. Kółko się zamyka. Nie jest też normalne, że firma sprzedaje bilety, kasuje za nie szmal, a potem się wypina na ludzi. A wydymanych może być nawet kilka tysięcy pasażerów. Ich pieniądze, nie zwracane miesiącami, stanowią zapewne pokaźny wkład w płynność finansową, a odsetki od nich to czysty zysk.

Marek Szot otrzymał pismo od Centralwings. W piśmie "odrzucono" jego rezerwację z 2 maja na lot 18 czerwca. A na koniec podziękowano za wybranie linii Centralwings i wyrażono nadzieję, że pozostanie z nimi także podczas kolejnych podróży.

Najistotniejsze prawa pasażera linii lotniczych (także tanich) obowiązujące w UE. Anulowanie rejsu - zwrot kasy zapłaconej za przelot (łącznie z bezpłatnym przelotem do pierwszego portu, jeżeli lecimy z przesiadką) lub znalezienie alternatywnego połączenia, - w zależności od potrzeb zapewnia wyżywienie, transport i pobyt w hotelu oraz dostęp do telefonu, e-maila itd. Przewoźnik jest zobowiązany do wypłacenia rekompensaty, chyba że dostatecznie wcześnie poinformuje o anulowaniu rejsu. W przypadku anulowania rejsu linie lotnicze muszą w ciągu 7 dni oddać kasę.


źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Czw 18:07, 27 Lip 2006    Temat postu:

mmm...
czyzby nie bylo chetnych na baze w jednym z regionalnych lotnisk?
Gdyby ukazala sie taka informacja dotyczaca Ryanaira to zaraz zaczely by sie spekulacje by Centralwings przeniosl sie do Poznania, Katowic czy Krakowa a tutaj brak zainteresowania Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 7:14, 28 Lip 2006    Temat postu:

Bo Central i tak upadnie wiec nie ma sie o co bic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz




Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 296
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 21°26'E , 50°17'N

PostWysłany: Pią 8:50, 28 Lip 2006    Temat postu:

A jak przewidujecie termin upadku ? bedzie to po sezonie zimowym, czy moze za rok, dwa ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pią 8:56, 28 Lip 2006    Temat postu:

Osobiście po tym co przeczytałem oraz po tym co "przytrafiło się" Centralowi w POZ to powątpiewam w to czy kiedykolwiek skorzystam z ich usług.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:03, 28 Lip 2006    Temat postu:

mariusz napisał:
A jak przewidujecie termin upadku ? bedzie to po sezonie zimowym, czy moze za rok, dwa ?


Agonia może potrwać długo a jest to uzależnione od LOTu.
Obecnie sytuacja C0 jest dramatyczna (z punktu widzenia wyniku finansowego) ale emitują obligacje zamienne na udziały, które są wykupowane przez LOT a pieniądze uzyskane z tych operacji wracają do LOTu jako spłata zobowiązań - czyli traci LOT w sensie przepływów ale zyskuje w bilansie ponieważ tworzy aktywa w postaci papierów wartościowych.
Dane C0, które zostały zaprezentowane w PB są niepokojące: 500 mln przychodu ze sprzedaży i 1 320 000PAX (805 tys.PAX w ruchu LOW COST oraz 515 tys. PAX w ruchu CHARTERowym).
Z tych danych można wyliczyć że średnia cena brutto biletu OW (włącznie z innymi przychodami) wynosi 378,79PLN - kwota ta pokazuje, że chartery mogą być bardzo, bardzo rentowne ale wtedy low costy są grubo poniżej kreski i zabranie charterów (inkorporacja do LOTu - tak jak sugeruje do Prezes K. Kapis) spowoduje natychmiastowy upadek C0.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 10:18, 28 Lip 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:

Obecnie sytuacja C0 jest dramatyczna (z punktu widzenia wyniku finansowego) ale emitują obligacje zamienne na udziały, które są wykupowane przez LOT a pieniądze uzyskane z tych operacji wracają do LOTu jako spłata zobowiązań - czyli traci LOT w sensie przepływów ale zyskuje w bilansie ponieważ tworzy aktywa w postaci papierów wartościowych.


W styczniu przyjdzie audytor i kaze nic nie warte papiery przecenic i wtedy banka peknie tez po lotowskiej stronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 10:40, 28 Lip 2006    Temat postu:

cyfer mowisz o wspanialym dniu sylwestrowym pasazerow CO z POZ do Egiptu ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Pią 11:20, 28 Lip 2006    Temat postu:

Terminal główny- nie, Etiuda - tak

Niewykluczone, że pasażerowie Centralwings, wylatujący z Warszawy będą odprawiani z terminalu Etiuda, jako pierwsza o planach linii dowiedziała się redakcja portalu pasazer.com.

- Wystąpiliśmy z wnioskiem [do Polskich Portów Lotniczych – przypis. red.] o przeniesienie tam naszych operacji. Chcielibyśmy, aby nastąpiło to jak najszybciej - jeszcze w tym roku – zaznacza w rozmowie z portalem Pasazer.com Maciej Kwiatkowski, prezes linii.

Polski tani przewoźnik dotychczas jako jedyny korzystał z terminalu głównego. Ten jak się okazało był i nadal jest zbyt drogi. Koszty odprawy pasażera są tu o wyższe o 30 złotych w porównaniu z tymi, które obowiązują w terminalu Etiuda.

– Decyzja poprzednich władz była interesującym pomysłem z punktu widzenia marketingowego, ale nieuzasadnionym ekonomicznie – wyjaśnia Kwiatkowski.

Teraz polski przewoźnik zamierza wszystkich pasażerów odprawiać z terminalu Etiuda. Pierwszych być może jeszcze w tym roku, wstępnie mówi się o wrześniu. Początkowo byłyby to tylko wybrane rejsy – np. do Hiszpanii, a od grudnia być może wszystkie loty. - W tej chwili wszystko zależy od zgody władz lotniska - dodaje Kwiatkowski.

Jak zaznacza, gdyby ta się pojawiła rozkład lotów na sezon letni 2007 mógłby uwzględniać już tylko wyloty z warszawskiego terminalu Etiuda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TravelAir




Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:33, 28 Lip 2006    Temat postu:

"Polski tani przewoźnik dotychczas jako jedyny korzystał z terminalu głównego. Ten jak się okazało był i nadal jest zbyt drogi. Koszty odprawy pasażera są tu o wyższe o 30 złotych w porównaniu z tymi, które obowiązują w terminalu Etiuda. "
pie....nie w bambus. C0 pobiera " stałą opłatę pasażerską" w kwocie 99PLN a koszt tzw. opłat lotniskowych płatnych od odlatującego pasażera z T1 wynosi 60PLN!!!
Jeżeli przejdą z T1 na Etiudę to będą musieli zmniejszyć opłaty pasażerskie przyjmowane o różnicę w koszcie występującą pomiędzy T1 a Etiudą!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Pią 13:41, 28 Lip 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
cyfer mowisz o wspanialym dniu sylwestrowym pasazerow CO z POZ do Egiptu ?

Też chociaż miałem na myśli 30.06 Paxowie - byli, samolot - był, tylko ktoś zapomniał dostarczyć pilotów Exclamation Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 14:14, 28 Lip 2006    Temat postu:

TravelAir napisał:
Jeżeli przejdą z T1 na Etiudę to będą musieli zmniejszyć opłaty pasażerskie przyjmowane o różnicę w koszcie występującą pomiędzy T1 a Etiudą!!!


Beda musieli? Wizzair tez pobiera 105zl dodatkowo do ceny biletu a ludzi na T1 nie odprawia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin