Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

F-16 i co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:40, 28 Gru 2006    Temat postu:

Doprawdy nie mogę wyjśc z podziwu jaki Ty jesteś Kolego daremny. Podałem przykład z pilotem, który bezpośrednio "strącił" F - 16, jeśli czepiasz się nawet przykładów nie mamy o czym rozmawiać. Jak masz możliwość to weź oficjalne dane i porównaj sobie z nieoficjalnymi wypowiedziami pilotów, którzy latali choćby nad Bośnią. Jesteś jakimś fanatykiem F - 16 i całego sprzętu USA więc nie jesteś obiektywny a co za tym idzie nie bedę z Tobą polemizował co , gdzie i kiedy bo Twoje wypowiedzi są chore.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 9:55, 28 Gru 2006    Temat postu:

Ale nie zaprzeczysz Adam G, że Twoje stwierdzenie iż F-16 "nic nie zrobi na obcym terenie bez naprowadzania z ziemi", się mija z prawdą, co pokazał slepowron, podając przykład izraelskiej operacji "Opera", gdzie F-16 operowały 1000km od granic swojego kraju mając tylko 6 F-15 jako eskorta i żaden nie został nawet uszkodzony, ani przechwycony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:05, 28 Gru 2006    Temat postu:

Nie zaprzeczam tylko nie o to tu chodzi. Mało tego mówimy tutaj o akcji która miała miejsce 25 lat temu a dziś mamy inne czasy. 25 lat temu F - 4 czy MiG - 23 też był w akcji i się w jakimś stopniu sprawdzał ale to było ćwierć wieku temu. [/u]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 10:09, 28 Gru 2006    Temat postu:

Adam G napisał:
Mało tego mówimy tutaj o akcji która miała miejsce 25 lat temu a dziś mamy inne czasy.

Malo co sie zmienilo. Zydzi by z latwoscia taka akcje przeprowadzili i jutro (z jeszcze lepszymi F-16 a nie tymi z 'przed 25 lat'). Jak cos glupiego walniesz (normalka) to twoje nastepne proby "tlumaczenia" sa niestety jeszcze bardziej niedorzeczne.

Te twoje "Migi" mialy bardzo duzo okazji w roznych wojnach stracic wiele F-16 w ciagu ostatnich 20 lat i jakos kompletna klapa - wiec opowiesci jakiegos twojego pilota z jakiegos poligonu ktoremu sie udalo "zalatwic" F-16 sa po prostu rozbrajajace.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 10:55, 28 Gru 2006    Temat postu:

Dla mnie jesteś człowieku nienormalny.

Jakie "moje MiGi " ???!!! Czy ja pisałem, że jakiegos posiadam ? Tematu Żydów nie poruszam bo to dla mnie inna bajka i nie zgadzam sie z Tobą.

Nie opieram sie na danych od pilotów tylko faktycznych. To był przykład ale widze, że nie dociera więc trudno nie bede walczył z kimś do którego po raz drugi nie dociera co się pisze.

Pisząc "mało co się zmieniło" raz, że nie wiesz co piszesz a dwa to jednak się zmieniło - no zobacz to moze coś dotarło ?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:22, 28 Gru 2006    Temat postu:

slepowron napisał:

Nic? Powiedz to Irakowi ktory stracil caly reaktor nuklearny 25 lat temu dzieki 8-iu F-16 ktore nadlecialy z Izraela, zrobily robote w pare minut i cale odlecialy, bez zadnych EWACsow. Doprawdy twoje wpisy sa na granicy dziecinnady. Teraz wiadomo skad czerpiesz swoje wiadomosci - z rozmow z "pilotami".

tym stwierdzeniem to wg. mnie juz kompletnie sie pograzyles
albo ktos czasami pisze ze Ciebie (jakies dziecko ok. 10 lat) albo juz nie wiesz jak masz odpowiadac i piszesz cokolwiek aby tylko napisac
Adam jak widac wyzej opisuje "male zdolnosci" do przechwycenia samolotow na obcym terenie, a TY wyskakujesz z atakiem na reaktor jadrowy (ktory jak wiadomo wszystkim porusza sie na niskim pulapie z duzo predkoscia Laughing Laughing Laughing i bez AWACS-a jest nie do namierzenia) no po prostu porownanie pierwsza klasa

EDIT:troszke okroilem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biver dnia Czw 18:04, 28 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Drzemi
Moderator



Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPMM

PostWysłany: Czw 17:44, 28 Gru 2006    Temat postu:

Ja tak tylko dla reguły napiszę, ze się nie unosimy, uspokajamy, głęboko oddychamy i spokojnie odpowiadamy na posty nie obrażając nikogo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 19:03, 28 Gru 2006    Temat postu:

biver napisał:

Adam jak widac wyzej opisuje "male zdolnosci" do przechwycenia samolotow na obcym terenie

Uspokuj sie i zacznij troche myslec zanim bedziesz sie powolywac na Adama. Obojetnie czy on pisze o "przechwytywaniu" czy o roli F-16 jak ground-attacker - cale zdanie jest jedna wielka bzdura bez wzgledu na kontekst. A poniewaz F-16 sa najczesniej wlasnie uzywane do misji powietrze-ziemia wiec jego zdanie tym bardziej jest bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biver




Dołączył: 24 Lip 2006
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:50, 28 Gru 2006    Temat postu:

ja na nikogo sie nie powoluje
sam przy najblizszej okazji zapytam sie kompetentnych osob o cwiczenia Mig-21 vs F-16 i wyniki "starc" (napisze tez czego sie dowiedzialem)

jak nie zauwazyles, to zareagowalem na Twoja odpowiedz (odpowiedz nie majaca kompletnie sensu) i nic wiecej nie zasugerowalem (na napisalem ze potwierdzam to co Adam pisze)

jestem tez ciekaw dlaczego JEMU (Adamowi) mam nie wierzyc ze rozmawial z pilotami ?

P.S.
slepowron napisał:
A poniewaz F-16 sa najczesniej wlasnie uzywane do misji powietrze-ziemia wiec jego zdanie tym bardziej jest bez sensu.

czyli Polska kupila F-16 tylko po to aby zastapily Su-22, hmmm dobrze wiedziec, znowu okazuje ze czlowiek uczy sie cale zycie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 6:31, 29 Gru 2006    Temat postu:

I tu widzimy jak slepowron poprostu się odgryza nie wiedząc co pisze. Nie mam zamiaru polemizować z nim w żadnej ze sparw bo widzę, że nie najmniejszego sensu. A potwierdza to Kolega Biver który także zauważył, że odpowiedzi są takie aby były i porównania przytaczane przez mnie nie są odbierana należycie - tylko szkoda, ze tylko przez slepowrona. Dlatego zakończmy ten temat i wróćmy do meritum.

F-16 nie zostały kupione po to aby zastąpić Su - 22. W jakimś procencie tak, ale:
Jak juz wiemy zaprzestano remontów Su-22 i do końca 2011 roku nie powinno byc ich wcale w lini.
Nie planuje się zakupu nowych samolotów dla Świdwina czy Powidza. W pierwszej kolejności bedą kupione samoloty do przewozu VIP a potem szkolne o ile Dęblina nie zlikwidują o czym głośno jest z dnia na dzień.
Przypuszam, że 6 Eskadra przeniesie się do Powidza ( moze nawet razem z 3 eskadrą jak tak dalej pójdzie z odszkodowaniami za hałas.Smile)) ) a koledzy z 7 elt bedą czekać na nowe samoloty dzis juz moge z całą odpowiedzialnością napisać, że Świdwin i Mirosławiec idzie do lamusa i do końca 2010 roku zniknie z lotniczej mapy Polski. I tutaj nasuwa sie pytanie - Czy kupimy jeszcze jakieś F - 16 choćby dla 7 elt ? Ciekawe co po 2012 roku jak pierwsze 6 samolotów MiG - 29 wyjdzie z lini ze względu resurs kalendarzowy ? Likwidacja Crying or Very sad czy kolejne F - 16.... Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bielik




Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPI

PostWysłany: Pią 19:05, 29 Gru 2006    Temat postu:

znając życie, to pewnie likwidacja ... jeśli chodzi o nasze siły powietrzne, to już chyba nic mnie nie zaskoczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lumix




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPRZ - Rzeszów City

PostWysłany: Pią 16:22, 19 Sty 2007    Temat postu:

Na razie 3, 9 mld dolarów z offsetu F-16. Wartość całego offsetu wynosi ponad 6 mld dolarów.

Z ponad 6 mld dolarów, które koncern Lockheed Martin zobowiązał się zainwestować w Polsce w ciągu 10 lat w ramach offsetu za samoloty F-16, Ministerstwo Gospodarki zaliczyło mu dotychczas 3,9 mld dolarów - poinformował w piątek wiceminister gospodarki Paweł Poncyljusz.

To kwota wyższa o blisko jedną trzecią od zakładanej na koniec 2006 roku. Resort przyznaje, że inwestycje LM dotyczące offsetu bezpośredniego - adresowanego do przemysłu zbrojeniowego - szły dotychczas opornie. Ocenia natomiast, że Lockheed Martin Corporation bez większych problemów wypełnia zobowiązania offsetu pośredniego - adresowanego do innych dziedzin gospodarki.

Z zainwestowanych dotychczas 3,9 mld dolarów wartość offsetu pośredniego to 2,8 mld dolarów, a bezpośredniego 1,1 miliarda. W trakcie realizacji jest 19 projektów.

Umowa offsetowa pozwala na rezygnację z projektów, które okażą się niemożliwe do realizacji i dopisywanie nowych. - Wstrzymaliśmy negocjacje, które były zbyt odległe, skupiliśmy się na innych projektach - przyznał dyrektor LMC do spraw offsetu w Polsce Philip Georgariou. Powiedział, że LMC zawiesił negocjacje z produkującymi amunicję zakładami w Pionkach, by skupić się na bardziej obiecujących projektach. Poncyljusz, na pytanie, czy offsetodawca odstępuje od pomocy w sprzedaży samolotu Skytruck produkowanego przez PZL Mielec, odpowiedział, że nowy amerykański właściciel zakładów nie wycofuje się z projektu, ale zależy on od możliwości zbytu samolotu.

Jak powiedział wiceminister, w ostatnich dniach zaproponowano nowe inwestycje dla PZL-Hydral we Wrocławiu i Zakładów Metalowych Dezamet w Nowej Dębie. Wartość offsetu w Hydralu ma do 2012 roku wynieść 478 mln dolarów, w Hydralu ok. 30 mln dolarów.

Według Georgariou, umowa z Hydralem daje temu zakładowi szansę współpracy z wiodącym światowym producentem lotniczych systemów mechanicznych. Hydral ma świadczyć usługi na rzecz United Technologies Corporation. Dezamet ma otrzymać nową technologię produkcji amunicji 40 mm.

Do największych beneficjentów offsetu za F-16 Poncyljusz zaliczył Zakłady Metalowe Mesko w Skarżysku-Kamiennej, WSK PZL Rzeszów, grupę Lotos i General Motors w Gliwicach. Nową propozycję ma otrzymać gdańska spółka Radmor produkująca systemy łączności.

Trwają negocjacje w sprawie ulokowania w Bydgoszczy centrum serwisowania F-16. Nie wiadomo, jaki byłby zakres obsługi i remontów - Poncyljusz wyraził nadzieję, że w dalszej perspektywie byłaby to modernizacja maszyn - oraz czy ograniczyłaby się ona do samolotów eksploatowanych przez Polskę. Umowa z korporacją Thales miałaby dotyczyć ulepszenia wytwarzanych przez Radmor radiostacji.

- Polska oczekuje inwestycji finansowych w przemysł obronny - powiedział Poncyljusz. Przypomniał, że niekiedy technologia nie wystarcza i potrzebne są pieniądze, by zakład był w stanie przyjąć offset.

Pod koniec 2002 r. Polska zdecydowała się na zakup 48 wielozadaniowych samolotów bojowych F-16 C/D Block 52+. Wiosną 2003 Lockheed Martin Corporation zobowiązała się do ulokowania w ramach offsetu w polskiej gospodarce 6,028 mld dolarów - ok. 170 proc. wartości umowy o F-16. Zobowiązania offsetowe LMC są rozliczane w trzech etapach - na koniec 2006, 2009 i 2013. Umowa przewiduje, że w przypadku niewykonania zobowiązań o określonej w umowie wartości, zagraniczny dostawca ponosi karę finansową.

Źródło informacji: PAP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 12:40, 22 Sty 2007    Temat postu:

Jedno moge na 100% powiedzieć nikt sie nie zgodzi na grubszy serwis F - 16 w Polsce. O remontach zapomnijmy. To poprostu mydlenie oczu ludziom i opini publicznej nic więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 4:12, 23 Sty 2007    Temat postu:

Adam G napisał:
Jedno moge na 100% powiedzieć nikt sie nie zgodzi na grubszy serwis F - 16 w Polsce

My znamy inne przypadki twoich slynnych na 100% powiedziec. Jesli myslisz ze te twoje "100%" rewelacje maja jakakolwiek wartosc poza ich oczywistym elementem humorystycznym to moge ci odsprzedac polowe mostu Poniatowskiego w Warszawie. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam G




Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:24, 23 Sty 2007    Temat postu:

Nie będę tego komentował ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo wojskowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Następny
Strona 14 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin