Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozbudowa EPWA: fotki, newsy, komentarze
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michelle




Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Wawa /Rawa Maz.

PostWysłany: Pią 22:59, 07 Lip 2006    Temat postu:

dosyć ciekawa dyskusja ( tylko trochę długa)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RafalM




Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Śro 10:52, 12 Lip 2006    Temat postu:

Problemow z zakonczeniem budowy T2 ciag dalszy...

Mam nadzieje, ze powstanie jednak szybciej niz metro Wink

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 19:01, 26 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Przez opóźnienie budowy nowego terminalu i złą koordynację prac stołeczne lotnisko nie radzi sobie z obsługą pasażerów

Zatłoczona hala odlotów, korek najedynej drodze dojazdowej, brak miejsc do parkowania - tak wygląda lotnisko Okęcie w czasie szczytu wakacyjnych wylotów. Często pokonanie ostatniego odcinka drogi do portu lotniczego, znalezienie miejsca do parkowania i odprawa bagażowa trwają dłużej niż sam lot.

W czerwcu Okęcie odprawiło ok. 800 tys. pasażerów - to dotychczasowy rekord. Według rzecznika Portów Lotniczych Artura Buraka prognozowana na 2006 rok łączna liczba pasażerów to ponad 8 mln (stary terminal został zaprojektowany do obsługi 3,5 mln osób rocznie!).

- Pod względem komfortu podróżnych lotnisko Okęcie upodabnia się do kolejowego Dworca Centralnego - mówi Jacek Sobiński, który czekał na samolot z Dublina. - Jesteśmy w tyle za Afryką. Na zbudowanym na pustyni lotnisku w egipskiej Hurghadzie widziałem większy porządek - denerwuje się.

Największy tłok robi się w godz. 10 - 12, kiedy odlatują odrzutowce do Stanów Zjednoczonych. Kolejki do odprawy wiją się przez cały terminal. Kiedy pasażer w końcu przejdzie odprawę, może obserwowaćrozgrzebaną budowę nowego terminalu, który już od wiosny tego roku powinien przyjmować pasażerów.

- Ta budowa wygląda na fatalnie zorganizowaną - mówi Izabela Andruszkiewicz (leci z ciasnego terminalu Etiuda do Hamburga). - Na bieżąco obserwuję przebudowę lotniska w Hamburgu. Organizacja ruchu i zastępcze parkingi są tam świetnie przygotowane. Aż przykro to porównywać - macha ręką.

Na organizację ruchu na lotnisku Okęcie narzekają przewoźnicy.

- W Lizbonie lotnisko też jest w samym centrum, ale nie ma tam takich trudności komunikacyjnych. Można do niego dojechać pociągiem, a nie tylko samochodem i autobusem - mówi rzeczniczka Centralwings Iza Bogus. - Pod względem komunikacyjnym lepiej niż w Warszawie jest np. w Krakowie. Tam na lotnisko Balice jeździ specjalny pociąg - podkreśla. Kolejka kursująca między lotniskiem a centrum Warszawy zacznie działać najwcześniej w grudniu 2008 roku.

Na Okęciu brakuje miejsc postojowych. Z powodu budowy podziemnej stacji kolejowej obsługa lotniska zlikwidowała 260 miejsc postojowych na tzw. parkingu długoterminowym między barakiem zwanym terminalem Etiuda a policyjnym komisariatem. Na tym nie koniec zamieszania. Na początku lipca, kiedy stary terminal pękał w szwach, szefowie Portów Lotniczych zgodzili się na remont dwóch pięter parkingu wielopoziomowego przy hotelu Courtyard (to element kontraktu na 6,5 mln zł podpisanego na lata 2005 - 2008 z firmą Warbud). Do "Rz" dzwonili zdenerwowani czytelnicy, opisując lotniskowy chaos. Po kilku dniach zamieszania zapadła decyzja o przerwaniu prac i wznowieniu remontu jesienią.

- Zamknięcie części parkingu w tym terminie sparaliżowało ruch dojazdowy do lotniska - przyznaje Anna Suchocka z Warbudu. - Przerwanie prac było jedynym wyjściem. Nie ma zagrożenia dla harmonogramu - zapewnia. Jak radzą sobie warszawiacy odbierający najbliższych z hali przylotów? Często nie wysiadają z auta, tylko stosują metodę "na policjanta i kółeczko" - czekają z zapalonym silnikiem, dopóki nie przyjdzie policjant, a wtedy odjeżdżają, żeby wrócić pod terminal po zrobieniu kółka (do ul. Żwirki i Wigury i z powrotem).

Kiedy pasażerowie zaczną korzystać z nowego terminalu, nie wiadomo. Porty Lotnicze wciąż negocjują warunki aneksu do wartej 199 mln dolarów umowy z wykonawcą - konsorcjum Ferrovial Agroman, Budimex i Estudio Lamela (podpisany w 2001 roku okazał się dla niego niekorzystny z powodu zmian kursu waluty). Jak się dowiedzieliśmy wykonawca naciska na zwiększenie wartości kontraktu przy okazji wyposażania terminalu w zaawansowane systemy bezpieczeństwa i informacyjne. Zarząd Portów Lotniczych odpowiada "nie", godząc się tylko na aneks terminowy.

Zdaniem rzecznika prasowego Budimeksu Krzysztofa Kozioła, dopiero aneks określi szczegóły dotyczące zakresu prac przy wyposażaniu nowego terminalu. Dopóki ten klincz nie zostanie przezwyciężony, roboty nie nabiorą tempa. Według naszych informacji istnieje ryzyko, że w tym roku nie uda się przenieść do nowego terminalu nawet przylotów.


źródło - Rzeczpospolita


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 22:00, 26 Lip 2006    Temat postu:

Bardzo chetnie poznam nazwiska ludzi odpowiedzialnych za ten gigantyczny skandal. Sprawa jasna, ze teraz odpowiedzialni sa "oni" a nie "my, nikt sie do tego nie przyzna. Chcialbym poznac nazwiska urzednikow panstwowych, ktorzy organizowali ten przetarg jak i nazwiska wykonawcow.
To mi sie w glowie nie miesci, jak mozna byc takim amatorem, jak mozna tak rozpieprzyc to miasto. Urzednikow wywalic na zbity pysk z dozywotnim zakazem wykonywania prac publicznych.
Jakby PPL byly firma prywatna, nikt by nie dopuscil do jednego dnia spoznienia. Prestiz, pieniadze ... no ale kogo to obchodzi? To nie nasza wina ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 22:36, 26 Lip 2006    Temat postu:

Oczywiście, Adams masz rację, kluczem do sukcesu jest prywatyzacja. Tu nie ma nawet co szukać winnych. Winny jest system. Winne są lęki kilku polityków i dużej części ciemnych obywateli, którzy wierzą, że większym niebezpieczeństwem jest "Niemiec" czy inny "Żyd" jako właściciel "Naszego, Słowiańskiego, Katolickiego, Narodowego Majątku Wypracowanego-Przez-Ojców-i-Dziadów" niż bezradne, bezsensowne i nieudolne państwo. Czytam, że rząd rozważa możliwość renacjonalizacji niektórych gałęzi, bo ów Niemiec czy Szwed, albo inny Antychryst na pewno będzie nas chciał zniszczyć, a tak i bezpieczeństwo uratowanie i ciepłe posadki dla skretyniałych kolegów i kuzynów. W przypadku PPL (do którego z resztą wielkiej pretensji nie mam, tak jak trudno mieć pretensję do kaca, a nie do wódki) pewnie zadziałał mechanizm Wielkiej Ostrożności i Dbania o Bezpieczństwo: wszyscy ludzie którzy mieli cokolwiek wspólnego z tworzeniem infrastruktury lotniczej mówili: za te pieniądze i w tych terminach tego sie zrobić nie da. No ale była oferta najtańsza, to trzeba było ją wybrać. Na przawdę, wolę urzędników skorumpowanych i skutecznych, niż uczciwych i niemocnych. Niestety wielokrotnie występuja w odmianie: skorumpowany i niemocny Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 22:58, 26 Lip 2006    Temat postu:

Zgodze sie z tym ale mozna bylo zrobic tez przetarg, w ktorym kryterium najnizszej ceny jest 50% calej oceny. W pozostalych 50% umiescic termin oddania inwestycji oraz jakosc. Watpie by bylo to tak zrobione, nikt sie zabardzo nie przejmuje tym, ze beda 3 lata spoznienia (bo beda na 100%).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 23:08, 26 Lip 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
Zgodze sie z tym ale mozna bylo zrobic tez przetarg, w ktorym kryterium najnizszej ceny jest 50% calej oceny. W pozostalych 50% umiescic termin oddania inwestycji oraz jakosc. Watpie by bylo to tak zrobione, nikt sie zabardzo nie przejmuje tym, ze beda 3 lata spoznienia (bo beda na 100%).

A co rozumiesz pod pojeciem jakosc?? pomysl dobry,ale nie w POlsce. jesli nie sprecyzujesz na 110% wymagan to zawsze sie znajdzie jakis przekupny urzedas ktory podejmie decyzje zgdonie z tym za co mu zaplacono i nadal bedzie kicha


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 23:15, 26 Lip 2006    Temat postu:

Jakosc? Dokladne sprecyzowanie wykorzystywanych materialow, odpowiednie certyfikaty ISO producentow podzespolow czy materialow budowlanych itp.
Taka anegdote mam a'propos przetargow. Pewna instytucja rozpisala przetarg na koperty pocztowe. Wymiar, kolor ... kryterium? Cena.
No i wygrala jedna firma, ktora zaoferowala 10 groszy mniej niz konkurenci. Wygrali ... Po otrzymaniu towaru okazalo sie, ze brak kleju w kopertach. No coz, mialo byc najtaniej a o kleju nikt nie wspominal.
Oplacalo sie? Nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyfer




Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/POZ

PostWysłany: Czw 13:29, 27 Lip 2006    Temat postu:

No i to właśnie jest typowy przykład naszych procedur przetargowych. Zawsze znajdzie się to "coś" co można obejść, i zarazem znajdzie się "ktoś" kto to obejdzie.
Jak nie wyszczególni się wszystkiego dokładnie po paragrafach to zawsze coś będzie nie tak. Niestety to taki skretyniały system. Aczkolwiek z drugiej strony nie ma sięco dziwić że ktoś kto znajdzie "luki" je później wykorzystuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 22:14, 27 Lip 2006    Temat postu:

Dostałem dziś kilka nowych zdjęć z zewnątrz i ze środka. Tak na szybko wrzuciłem jedno zdjęcie, na którym widać, że kolor pomarańczowy jest nie tylko na rękawach. Jutro postaram się wrzucić więcej zdjęc.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Janek




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toronto/Barrie/Nowy Sacz

PostWysłany: Pią 4:24, 28 Lip 2006    Temat postu:

Bardzo prosil bym Andrzejku !!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cani




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gdynia/Olsztyn/Gdańsk

PostWysłany: Pią 8:13, 28 Lip 2006    Temat postu:

Powiem szczerze, że mi sie tak kolorystyka po pomarańczę nawet podoba Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 16:38, 28 Lip 2006    Temat postu:

Obiecana pierwsza część zdjęć.
Wnętrze terminala:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Andrzej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pią 19:48, 28 Lip 2006    Temat postu:

Ładne foty, dziękujemy Andrzeju.
I prosimy o więcej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej D




Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 21:32, 28 Lip 2006    Temat postu:

Mam więcej ale muszę mieć chwilę czasu aby je umieścić na stronie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13  Następny
Strona 5 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin