Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hotel na lotnisku

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 13:23, 21 Paź 2005    Temat postu: Hotel na lotnisku

Cytat:
W planach rozwoju wrocławskiego lotniska w Strachowicach jest budowa 100-pokojowego hotelu o standardzie trzygwiazdkowym z piętrem biznesowym o podwyższonym standardzie. Obiekt będzie kosztować około 20 milionów złotych. Inwestorem hotelu ma być warszawska spółka Port-Hotel, która administruje hotelem Mariott przy warszawskim lotnisku im. Fryderyka Chopina.

Mateusz Lepczak


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 18:33, 21 Paź 2005    Temat postu: Re: Hotel na lotnisku

artykul z Biznesu Wroclawskiego (o hotelu i cos wiecej):


Wysokie loty

Data: 2005-10-03
Autor: Sylwia Chmielarz

Na wrocławskim lotnisku mają lądować jumbo jety. Jest niemal pewne, że jedne z największych samolotów świata transportować będą z Korei sprzęt potrzebny do budowy fabryki LG Philips w Kobierzycach



Strachowice są w stanie odprawić rocznie maksymalnie 750 tysięcy pasażerów. Ten rok planują zamknąć liczbą 500 tysięcy

- Co prawda na Strachowicach lądowały już większe rusłany, ale jumbo jet jest symbolem naszych możliwości organizacyjnych - mówi Andrzej Barski, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Do obsługi koreańskich transportów potrzebny będzie specjalistyczny sprzęt. Lotnisko musi kupić podnośnik highloader, który kosztuje około 200 tysięcy funtów. To prawie połowa ubiegłorocznego zysku spółki. - Zanim Koreańczycy podpisali umowę o budowie fabryki pod Wrocławiem, sprawdzali przepustowość i możliwości rozwoju lotniska - mówi Barski.

Przedstawiciele koreańskiego koncernu regularnie odwiedzają Wrocław. Nie ma jednak jeszcze mowy o uruchomieniu regularnego połączenia do Seulu. - Dla kilkunastu osób nie można tworzyć stałych kursów - mówi Leszek Karwowski, wiceprezes Portu Lotniczego.


Jarosław Obremski, wiceprezydent Wrocławia uważa jednak, że dla biznesmenów z kierunków azjatyckich trzeba stworzyć więcej połączeń z miastami europejskimi, np. z Frankfurtem i Kopenhagą: - Codzienne loty do Monachium już ułatwiają komunikację. Rozwój powinien iść w kierunku zwiększenia liczby pozostałych połączeń.

Nie tylko przedstawiciele LG Philips latają z Korei do Wrocławia. Delegacja koreańskiego Samsunga, która już kilkakrotnie robiła rekonesans w poszukiwaniu miejsca pod fabrykę lodówek, zaproponowała podarowanie monitorów ciekłokrystalicznych dla całego lotniska. - Cieszymy się z tego prezentu. To efekt współpracy portu z inwestorami - podkreśla prezes Barski.



Czas na rozbudowę
Najważniejszym zadaniem dla wrocławskiego portu jest teraz rozbudowa. Drugi terminal lotniska istnieje na razie wyłącznie na papierze. Przenoszenie projektu w rzeczywistość zacznie się nie wcześniej niż na początku 2007 roku. W styczniu ma zostać ogłoszony konkurs na projekt budynku odpraw. Rozstrzygnięcie całej procedury przetargowej potrwa do końca 2006 roku. Wtedy dopiero wydane zostanie pozwolenie na budowę i ruszą prace. Terminal ma stanąć w zachodniej części portu. Na nowej płycie zmieści się 13 boeingów 737, czyli ponad dwa razy więcej niż na starej. Inwestycja zacznie się od budowy pierwszego modułu terminalu, który będzie w stanie obsłużyć 1,2 miliona pasażerów rocznie. Docelowo projekt zakłada przepustowość portu rzędu siedmiu milionów ludzi. W tej chwili Strachowice są w stanie odprawić co najwyżej 750 tysięcy pasażerów. Ten rok planują zamknąć liczbą 500 tysięcy. To o 140 tysięcy więcej niż przed rokiem.

Terminal wraz z wydłużeniem drogi startowej z 2,5 do 3 kilometrów, budową parkingów i dróg szybkiego zejścia kosztować ma około 150 milionów złotych. Gdy powstanie, tam przeniesione zostaną odprawy rejsowe i czartery. Stary terminal odprawiać będzie transporty medyczne i wojskowe, a także maszyny prywatne, których na Strachowicach ląduje po kilka dziennie.

- Budowa drugiego pasa startowego to kwestia przyszłości - mówi Andrzej Barski. Jego zdaniem, do 2025 roku taka inwestycja nie będzie potrzebna. Jeśli jednak drugi pas stanie się koniecznością, samoloty faktycznie będą lądowały niemal nad dachami osiedla Eko-Bau. - Będziemy musieli wybudować osłony przeciwko hałasowi - przyznaje prezes portu. - Wzdłuż granicy lotniska z gminą Smolec powstanie wał ziemny, na którym zamontowane zostaną dźwiękoszczelne ekrany.




Andrzej Barski, prezes Portu Lotniczego Wrocław: - Nie dogonimy lotnisk w Katowicach czy Krakowie. Rozwijamy się we własnym tempie

Lepszy Dublin niż Mediolan
Bez rozbudowy lotniska Wrocław nie ma szans na to, by stać się bazą irlandzkiego Ryanaira, największej europejskiej taniej linii. Strachowickie lotnisko jest brane przez przewoźnika pod uwagę, ale dopiero wtedy, gdy powstanie tu drugi terminal, czyli w perspektywie 3 lat. Na razie Ryanair w połowie marca uruchamia loty z Wrocławia do swojej nowej bazy w Nottingham (East Midlands), skąd blisko do Birmingham czy Coventry, przemysłowych miast, w których pracuje wielu Polaków. Na trasie kursować będzie cztery razy w tygodniu samolot boeing 737 ze 189 miejscami na pokładzie. Od pół roku działa codzienne połączenie Wrocław-Londyn. Samoloty Ryanaira są zapełnione w ponad 80 procentach. Na słabe zainteresowanie nie mogą narzekać Lufthansa, wożąca pasażerów z Wrocławia do Frankfurtu i Monachium. - Było gorzej z Kopenhagą, obsługiwaną przez Cimber Air, ale sytuacja już się poprawiła - dodaje prezes.

W grudniu loty z Wrocławia do Dublina i Mediolanu uruchomi Centralwings, tania linia należąca do PLL LOT. Maszyny będą kursowały trzy razy w tygodniu. - Już nie mamy biletów do Dublina na okres świąteczny. Wszystko wyprzedało się błyskawicznie - mówi Piotr Kociołek, prezes firmy.

Od grudnia do marca Centralwings zamierza przewieźć na obu trasach 30 tysięcy ludzi. Tani przewoźnik liczy przede wszystkim na emigrantów, którzy masowo wyjeżdżają z Polski do pracy w Irlandii. To dlatego bilety do Dublina sprzedają się lepiej. Mediolan z kolei ma być połączeniem biznesowo-turystycznym. - Ten kierunek znalazł się bardzo wysoko w zapotrzebowaniu opracowanym na podstawie sondaży m.in. Pentora - mówi Piotr Kociołek.

Wiceprezydent Obremski wskazuje, że przecież w Mediolanie właśnie znajduje się europejska baza amerykańskiego Whirlpoola, który rozbudowuje fabrykę we Wrocławiu. - Na Dolnym Śląsku jest też sporo małego i średniego biznesu rodem z Włoch, dlatego z samolotów do Mediolanu na pewno korzystać będą przedsiębiorcy - dodaje Andrzej Barski.

Ale to nie koniec planów Centralwings związanych z Wrocławiem. Przewoźnik planuje utworzenie we Wrocławiu stałej bazy technicznej dla swoich samolotów. Od grudnia na Strachowicach będzie nocowała maszyna tej linii.

Jeszcze hotel
Władzom wrocławskiego Portu Lotniczego marzy się, by pasażerowie także mogli przenocować na Strachowicach. W planie rozwoju lotniska jest budowa 100-pokojowego hotelu o standardzie trzygwiazdkowym z piętrem biznesowym o podwyższonym standardzie. Obiekt kosztować ma około 20 milionów złotych. Inwestycją miałaby się zająć warszawska spółka Port-Hotel, która administruje Mariottem przy lotnisku Okęcie.

Rozwój wrocławskiego lotniska następuje w dużej mierze dzięki tanim przewoźnikom. - Cieszy nas, że Centralwings i Ryanair inwestują w reklamę, czego nie robiła Air Polonia - mówi Barski. Strachowice pod względem liczby pasażerów wyprzedzają Poznań. Daleko im jednak do Katowic, Krakowa i Gdańska. Śląskie lotniska to 10 milionów potencjalnych pasażerów. Wrocławskie lotnisko działa na obszarze zamieszkanym przez prawie 3,5 miliona ludzi.

A to tempo robi wrażenie, gdy weźmie się pod uwagę, że od stycznia na lotnisku przybyło 46 nowych stanowisk. Przy zatrudnieniu sięgającym 180 osób to wzrost zatrudnienia prawie o jedną czwartą.
Problemem do rozwiązania nadal pozostaje własność terenu. Teraz spółka dzierżawi go od wojska za 40 tysięcy złotych czynszu miesięcznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Wrocław - Strachowice (EPWR/WRO) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin