|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 6:42, 29 Sie 2006 Temat postu: Lotniska ostro walczą o przewoźników - Rzeczpospolita |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Lotniska ostro walczą o przewoźników
Porty lotnicze, by ściągnąć nowych przewoźników, oferują im zniżki na opłaty lotniskowe, a niektóre nawet biorą na siebie sponsorowanie kampanii reklamowej nowego połączenia
O szczegółach walki przedstawiciele portów mówią jednak niechętnie. - Konkurencja jest ogromna, zwłaszcza o tego przewoźnika, który deklaruje, że otworzy w naszym kraju np. jedną linię - wyjaśnia wiceprezes gdańskiego portu lotniczego Tomasz Klosowski. Jakimi metodami pozyskuje się nowe linie lotnicze? - Wszelkimi. Jak będą chcieli, byśmy zatańczyli na stole, zrobimy to - deklaruje Klosowski. To nie jest odosobniona opinia.
Pomocą w pozyskiwaniu przewoźników służą portom lotniczym również lokalne samorządy. W jaki sposób - na ten temat również nikt nie chce się rozwodzić.
Wypromować port
Pierwszym krokiem podczas rozmów z potencjalnymi nowymi przewoźnikami jest przedstawienie zalet regionu. - Jeżeli jest atrakcyjny turystycznie lub, jak w naszym przypadku, mieszka w nim duża liczba potencjalnych klientów linii lotniczych, należy się tym pochwalić - mówi szef marketingu katowickiego lotniska Marek Kubica.
Sprawdzonym sposobem na przyciągnięcie linii lotniczych jest rozreklamowanie lotniska poza granicami kraju. Niektóre porty mają łatwiej. W korzystnej sytuacji są Kraków, Gdańsk czy Warszawa, która jako stolica praktycznie nie musi się reklamować za granicą. Port w Poznaniu wraz z władzami lokalnymi opracowuje atrakcyjną ofertę turystyczną.
Podstawową formą rywalizacji jest wysokość opłat lotniskowych, które przewoźnicy muszą uiszczać za start i lądowanie, czy korzystanie z płyty postojowej. Cenniki są zatwierdzane przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Wszystkie porty dodatkowo oferują upusty na poziomie 30 - 50 proc. przez określony czas (do pół roku) w przypadku otworzenia nowej trasy.
Kartą przetargową w negocjacjach może być tez firma handlingowa, czyli obsługująca pasażerów i linie lotnicze na lotnisku. - Dużo podczas negocjacji daje współpraca z firmą dobrą i atrakcyjną cenowo - przyznaje rzecznik lotniska szczecińskiego Krzysztof Domagalski.
W Krakowie lada moment pojawi się druga firma handlingowa. - Konkurencja między nimi może przełożyć się na atrakcyjniejsze ceny oferowane przewoźnikom, a co za tym idzie, na jeszcze większą konkurencyjność naszego portu - mówi prezes krakowskich portów lotniczych Kamil Kamiński.
Współpraca z samorządami
Władze lotnisk podkreślają, że przy negocjacjach z przewoźnikami bardzo ważna jest dobra współpraca z władzami samorządowymi. Obie strony wspierają nowych przewoźników finansowo. Sponsorują im m.in. kampanię marketingową. - Każdy tani przewoźnik, który otwiera połączenie z Krakowa, może liczyć na określoną pulę pieniędzy na reklamę. Przekazywane są one przez miasto wybranej agencji reklamowej, która opracowuje projekt kampanii i ją realizuje - wyjaśnia prezes Kamil Kamiński. Jak informuje rzecznik szczecińskiego lotniska Krzysztof Domagalski, port przeznacza na wsparcie akcji promocyjnej danej trasy część opłat pasażerskich.
Nieco dalej posuwają się władze poznańskiej Ławicy. - Całą promocję nowej trasy bierzemy na siebie - mówi Elwira Rostowska z działu marketingu spółki zarządzającej Ławicą. - Organizujemy i z własnej kieszeni pokrywamy koszty konferencji prasowych z okazji otwarcia nowej trasy, zamieszczamy reklamy w lokalnych dziennikach - dodaje. Dodatkowo przewoźnicy mogą liczyć na to, że ich logo pojawi się we wszystkich reklamach portu lotniczego, na terenie terminalu bezpłatnie mogą wywiesić swoją reklamę.
Niektóre porty przyznają się nawet do sponsorowania wycieczek dla zagranicznych dziennikarzy, by ci poznali, a następnie zachwalali w swoich tytułach uroki regionu.
AGNIESZKA STEFAŃSKA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:44, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli wierzyć tym danym, również EPPO zaczyna się budzić i chce przyśpieszyć. Życzę powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 9:15, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Warszawa nie prowadzi rozmow z zadnym przewoznikiem? Bardzo interesujace.
Tak samo Wroclaw? Przeciez bylo mowione ze ma latac CSA (chyba ze juz jest po rozmwach ) DO tego Katowice z 9 liniami, interesujace, a Poznan z 10 fiu fiu!
BTW. Popatrzcie na stosunek liczby pasazerow w Katowicach i Krakowie do ilosci przewoznikow regularnych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Wto 9:20, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem troche przegieli z tymi danymi. Nie wierze, ze WAW, WRO i GDN nie prowadza rozmow z nowymi przewoznikami. Zas ten POZ z 10! Hmmmm, moim zdaniem pismaki troche przekrecili te dane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 9:27, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: | Warszawa nie prowadzi rozmow z zadnym przewoznikiem? Bardzo interesujace.
Tak samo Wroclaw? Przeciez bylo mowione ze ma latac CSA (chyba ze juz jest po rozmwach ) DO tego Katowice z 9 liniami, interesujace, a Poznan z 10 fiu fiu!
BTW. Popatrzcie na stosunek liczby pasazerow w Katowicach i Krakowie do ilosci przewoznikow |
kreseczka to raczej brak danych - GDN i WRO rozmawiaja z wieloma przewoznikami, zreszta Bydgoszcz i Rzeszow tez prowadza rozmowy z wiecej niz jednym.
Niestety efekty rozmow poznamy w 90% pozna jesienia a polaczenia pojawia sie na wiosne (poza kilkoma przypadkami).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 9:41, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Nauczony bzdurnymi informacjami podawanymi wczesniej przez RP sugerowalbym wstrzemiezliwosc w wydawaniu jakichs opinii opierajac sie na zamieszczonym artykule. NIe tak dawno byla sprawa z ankieta wyslana przez RP do linii lotniczych w sprawie liczby samolotów i okazalo sie ze przewoznicy wpisywali co im sie podobalo a RZ odciela sie od jakosci podawanych przez siebie danych. Wydaje mi sie ze rowniez i w tym przypadku moze byc podobnie. Czesc lotnisk jak widac zlekcewazyla sprawe nic nie podajac, czysc cos wpisala a ze generalnie nikt nie ma mozliwosci weryfikacji zamieszczonych danych to mozna bylo w tani sposob pokazac ze sie cos robi podajac zawyzona liczbe potencjalnych przewoznikow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Wto 10:42, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Tak samo Bydgoszcz prowadzi z Wizzem i Centralem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 11:09, 29 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Co to znaczy prowadza negocjacje?
heheh...
Jesli linia lotnicza zapyta port lotniczy o oplaty to juz sa to negocjacje?
To po prostu PR, RZ zadzwonila do poszczegonych portow lotniczych i zapytala z iloma liniami prowadza negocjacje a tu raz ktos powiedzial ze z dziesiecioma a ktos ze wogule nie prowadza.
Bzdura...
Jak by zadzwonili na lotnisko w Szymanach to dyrektor moze powiedziec ze prowadzi negocjacje z 20 liniami z czego 5 to cargo. Co wiecej nie jest to do udowodnienia ze tak nie jest (no bo przeciez tajemnica handlowa)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|