|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpieeg
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:24, 08 Wrz 2006 Temat postu: re |
|
|
Po 1 nie jestem żadnym spoterem a po 2 tylko się zapytałem, ale widze że na tym forum nie można się o niC zapytać bo jak to coddy napisał spada poziom, na lotnisko przyjeżdżam od niedawna i nie muszę być uświadomiony jak szanowny kolega gdzię lądują samoloty, na jakim pasie albo z której strony wiatr wieje. w sumie myślałem że to forum jest po to żeby własnie zapytać jak się czegoś nie wie takiego zawodowca jak coddY, ale nastepnym razem bede wolał się ugryżć w język żeby przypadkiem nie spadł poziom forum, żenada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jubell
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSY & EPWA
|
Wysłany: Pią 15:34, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
nie chodzi o to, że nie wolno się o nic pytać - wręcz przeciwnie "kto pyta nie błądzi". ale zanim zadasz pytanie, poszukaj, czy wcześniej ktoś nie zadał podobnego - normalna sprawa, że nowa osoba czegoś nie wie, więc jest duuże prawdopodobieństwo, że ktoś wcześniej miał ten sam problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 15:39, 08 Wrz 2006 Temat postu: Re: re |
|
|
szpieeg napisał: | Po 1 nie jestem żadnym spoterem a po 2 tylko się zapytałem, ale widze że na tym forum nie można się o niC zapytać bo jak to coddy napisał spada poziom, na lotnisko przyjeżdżam od niedawna i nie muszę być uświadomiony jak szanowny kolega gdzię lądują samoloty, na jakim pasie albo z której strony wiatr wieje. w sumie myślałem że to forum jest po to żeby własnie zapytać jak się czegoś nie wie takiego zawodowca jak coddY, ale nastepnym razem bede wolał się ugryżć w język żeby przypadkiem nie spadł poziom forum, żenada. |
pierwszy temat, kolega Austrian specjalnie przykleil ten temat
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciupeq
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 15:59, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Bardzo miłe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 17:19, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Arkadius napisał: | To może ja z innej beczki ..Czyli..My fotografujemy ale i nas też czasami fotografują [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] I oczywiście Pozdrowienia dla sympatycznej załogi Wizz-a I czekamy na zdjęcia z drugiej strony |
Haaaaa! Arku!! No to żeś się zbliżył do legendy. Ci co są od nieco dłużej niż od wczorej na pewno wspomnieli ciepło pewnego Pana z małą dziewczynką. Kurde, jeszcze mi łzy stają w oczach jak wspomnę Fabrycego z Wiktorią pod płotem. I błaaaagam, młodszych stażem uczestników, nie pytajcie co to za pan z dziewczynką...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zdun
Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 17:42, 08 Wrz 2006 Temat postu: Re: pytanko |
|
|
Witek Z napisał: | szpieeg napisał: | z której strony lądowały od mcdonalda czy od cargO?? foty raczej;) |
A jednak uważam, że trzeba odpowiadać na takie pytania, to że my wiemy i jest to dla nas oczywiste nic nie znaczy. Oczywiście rozumiem Kolegów, którym się nie chce. :
Oznaczenia pasów to kierunki geograficzne z nieznanych mi przyczyn obcięte o jedną dziesiątkę. Tak więc pas 33 to pas, który skierowany jest końcem w kierunku 330 stopni, pas 29 to pas skierowany w stronę 290 stopni (oczywiście wiemy, że 360 to północ magnetyczna). Jak sobie narysujesz te pasy na róży wiatrów to zorientujesz się, że te same pasy, jeśli patrzy się na nie od północy wskazują kierunek 110 i 150 stopni. Jeśli zatem marcinj pisze, że lądowali na 29 to znaczy, że w momencie lądowania mieli nos w kierunku 290 stopni, a to oznacza, że nadlatywali nad Ursynowem i Wirażową. Jeśli przez chwilę lądowali na 15, to znaczy, że kierunek się zmienił i lądowali na tym samym pasie ale od strony McDonalda. |
Nie dokońca prawda. Oznaczenie pasa bierze się z kierunku magnetycznego - tu masz pełną racje, ale np. pas 29 oznacza, że kierunek magnetyczny osi pasa zawiera się w przedziale 286<29<295 . Dokładna informacja jaki kurs ma dany pas, nam spotterom nie jest potrzebna więc w przybliżeniu mżna uznać, że pas 29 to kierunek 290, 11 to 110, 33 to 330 itp itd. .
Na EPWA kierunki pasów to kolejno:
11 -> 111
15 -> 149
29 -> 291
33 -> 329
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 19:27, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Oczywiście! Ale nie chciałem komplikować.
PS. Nie wiedziałem nawet, że takie są kierunki na Okęciowie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
central_spotter
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 20:11, 08 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: |
Haaaaa! Arku!! No to żeś się zbliżył do legendy. Ci co są od nieco dłużej niż od wczorej na pewno wspomnieli ciepło pewnego Pana z małą dziewczynką. Kurde, jeszcze mi łzy stają w oczach jak wspomnę Fabrycego z Wiktorią pod płotem. I błaaaagam, młodszych stażem uczestników, nie pytajcie co to za pan z dziewczynką... |
Tak wiemy kim był Ś.P. Fabrycy dla warszawskiego spottingu.
Gdy Arek powiedział mi, że pilot robi nam fotki przypomniałem sobie o fotce ERJ-145 wykonanej przez p. Fabrycego. Nie miałem możliwości go bliżej poznać. Szkoda. Wydaje mi się, że dużo można bylo od niego skorzystać. Nigdy nie rozmawiałem z p. Fabrycym /duża różnica wieku, więc pozostanę przy tej formule/, ale takie jest moje odczucie po spotkaniu w realu. Było to tylko raz na zebraniu w PPLu w sprawie porozumienia spoterów z władzami Okęcia w 2004 roku.
central_spotter
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów
|
Wysłany: Nie 12:24, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Ja na razie jestem w trakcie wybierania i skanowania zdjec z 7.09, ale dwa moge wrzucic.
Pierwszy pieknie wyszedl na fotce, ale skan troche do d... (pomimo moich staran)
Gulfstream 5, Hellenic Air Force, 687
[link widoczny dla zalogowanych]
Drugi odwrotnie
M28PZL Bryza 1E
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem czy ktos z was zwrocil uwage na dosc dziwny manewr wizz-aira okolo 17.00 (a moze 18.00, sorry, ale nie pamietam godziny). Szedl na 29, nagle zakrecil w prawo wzdluz wirazowej, przelecial mi centralnie nad glowa (a stalam blisko bocznej plyty), jeszcze raz zakrecil nad lotnisko, poszedl prawie w poprzek i zasymolowal przyziemienie kilka metrow nad pasem. Tak sie zastanawiam, ze moze chcial przeleciec w okolicach wiezy, bo moze mial jakies problemy z podwoziem. Bo jesli nie, to brawa za efektowny missed approach
Pozdr,
MH
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sornat
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 16:04, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Nie wiem czy ktos z was zwrocil uwage na dosc dziwny manewr wizz-aira okolo 17.00 (a moze 18.00, sorry, ale nie pamietam godziny). Szedl na 29, nagle zakrecil w prawo wzdluz wirazowej, przelecial mi centralnie nad glowa (a stalam blisko bocznej plyty), jeszcze raz zakrecil nad lotnisko, poszedl prawie w poprzek i zasymolowal przyziemienie kilka metrow nad pasem. Tak sie zastanawiam, ze moze chcial przeleciec w okolicach wiezy, bo moze mial jakies problemy z podwoziem. Bo jesli nie, to brawa za efektowny missed approach |
nie wiem czy chodzilo o to samo ale ok. 16.30 bylem akurat na tarasie, czekalem wlasnie na wizza z Glasgow, wygladalo to troche jakby wiatr dmuchnal mocniej, lecial z przechylem na szkrzydlo az w koncu poszedl na drugie kolo, kapitan powiedzial ze maszyna ladujaca wczesniej nie zdazyla zjechac z pasa...(info od osoby na ktora czekalem a leciala ta maszyna)
fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
a to kilka innych moich fotek z tego dnia, slonce dawalo popalic musialem je troche poprawic na ile sie dalo:))
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marta
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów
|
Wysłany: Nie 16:13, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
sornat napisał: | Cytat: | Nie wiem czy ktos z was zwrocil uwage na dosc dziwny manewr wizz-aira okolo 17.00 (a moze 18.00, sorry, ale nie pamietam godziny). Szedl na 29, nagle zakrecil w prawo wzdluz wirazowej, przelecial mi centralnie nad glowa (a stalam blisko bocznej plyty), jeszcze raz zakrecil nad lotnisko, poszedl prawie w poprzek i zasymolowal przyziemienie kilka metrow nad pasem. Tak sie zastanawiam, ze moze chcial przeleciec w okolicach wiezy, bo moze mial jakies problemy z podwoziem. Bo jesli nie, to brawa za efektowny missed approach |
nie wiem czy chodzilo o to samo ale ok. 16.30 bylem akurat na tarasie, czekalem wlasnie na wizza z Glasgow, wygladalo to troche jakby wiatr dmuchnal mocniej, lecial z przechylem na szkrzydlo az w koncu poszedl na drugie kolo, kapitan powiedzial ze maszyna ladujaca wczesniej nie zdazyla zjechac z pasa...(info od osoby na ktora czekalem a leciala ta maszyna)
fotki: |
Calkiem mozliwe - nie pamietam dokladnie godziny, a linia sie zgadza. Wygladalo to dziwnie. Szczerze mowiac nie widzialam tam innego samolotu, bo az tak czesto nie schodzily, zeby blokowaly pas , ale calego rwy nie widac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sornat
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 16:27, 10 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Calkiem mozliwe - nie pamietam dokladnie godziny, a linia sie zgadza. Wygladalo to dziwnie. Szczerze mowiac nie widzialam tam innego samolotu, bo az tak czesto nie schodzily, zeby blokowaly pas , ale calego rwy nie widac... |
no mnie tez sie to dziwne wydawalo... poprzednia maszyna czyli b737-500 LOtu ladowala jakies 7min wczesniej i nie widzialem zeby byla na pasie...
ale tak powiedzial kapitan... slowa mojego brata moze musial im cos powiedziec i powiedzial tak [/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|