Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

18.01 wiatr a kierunek lądowania

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pewazz




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 10:39, 18 Sty 2007    Temat postu: 18.01 wiatr a kierunek lądowania

Wczoraj wiatr wiał przez długi czas z kierunku 190 - 8 węzłów. Kolejka była ustawiana na pas 33, czyli de facto z tylnym wiatrem. Dlaczego tak ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Butik




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: MEDUR

PostWysłany: Czw 11:32, 18 Sty 2007    Temat postu:

Bo 33 jest najwygodniejsze, tutaj wiatr był tylno-boczny, tailwind component jedyne 6kts, czyli mniejszy niż maksymalne dopuszczalne 10.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sirwei




Dołączył: 18 Lip 2006
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBC

PostWysłany: Czw 15:18, 18 Sty 2007    Temat postu:

No właśnie jak wracałem dziś z pracy to akurat trafiłem na przelot boeinga Aerosvita.Huśtał się jak jasna......Ale szczęsliwie przeleciał nad moim tramwajem(jakieś 15m nad, niezapomniane przeżycie: Very Happy , te twarze zszokowanych ludzi Cool po czym wciąż zwiewany usiadł łagodnie za komisem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Misiek




Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 18:24, 18 Sty 2007    Temat postu:

A ja dzisiaj atr-ka widziałem nad bemowem badzo nisko leciał na15 lądował

I to zaleta tej dzielnicy bo jak na 15 lądują to fajnie widać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 21:11, 18 Sty 2007    Temat postu:

Wesoło, jak byłem na jazdach na cargo cwicząc manewry to widziałem ciekawy start A319 AF, zdrowo nim rzucało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loresipsum




Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 12:36, 19 Sty 2007    Temat postu:

mam pytanko. bo tak sobie patrze na podchodzace do ladowania na 29 samoloty i jedne leca mi centralnie nad glowa na kabatach inne nieco obok (czyli 50-100 m dalej). i tak sie zastanawiam czy 29 ma w ogole ILS (nie moglem znalesc tego na aip) bo jesli tak to czy takie odchylenia na ok. 7km od pasa to standard? bo myslalem ze w takiej odleglosci, kiedy juz maja zgode na ladowanie, powinni byc ustawieni wzgledem osi pasa. ale moze zle mysle... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Pią 12:49, 19 Sty 2007    Temat postu:

Podejście na 29 to tylko VOR/DME - odchyłki mogą się zdarzyć bardzo duże w zależności np. od kierunku z jakiego jest wektorowany samolot, tutaj nie musi byc idealnej prostej np. 7 mil od pasa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loresipsum




Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 14:16, 19 Sty 2007    Temat postu:

super, thx!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w2marek




Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 14:55, 19 Sty 2007    Temat postu:

Wczoraj wieczorem lądowania (o ile były jakieś ) były na 15. Wiatr w porywach miał 58kts !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 15:11, 19 Sty 2007    Temat postu: Re: 18.01 wiatr a kierunek lądowania

Pewazz napisał:
Wczoraj wiatr wiał przez długi czas z kierunku 190 - 8 węzłów. Kolejka była ustawiana na pas 33, czyli de facto z tylnym wiatrem. Dlaczego tak ?



Na Okęciu byłem od rana aż do zmroku. Rano żeczywiście operowały z 33 i 29 ale szybko to zmieniono na kierunki przeciwne!! Nie pamietam dokładnie godziny ale była to coś około 9...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin