|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekz
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 19:02, 20 Sty 2007 Temat postu: 20.01.2007 lądawanie awaryjne około 17.00 |
|
|
Koczowaliśmy w sobotę na górce czekając na odlot członka rodziny do JFK (LOT 026, rozkładowo 16.50) i nasłuchliwaliśmy na GROUND. A tu nagle ATC mówi że zaraz będzie awaryjne lądowanie i lotnisko może być przyblokowane. No i coś wyladowało w asyscie straży i zdaje się że dokołowało w okolice CARGO. Nie widzieliśmy dokładnie co to było bo widoczność kiepska. Ktoś może wie?
Był fajny zgrzyt jak ATC mówi do wszystkich żeby "monitorowali" Ground i czekali na instrukcje, a tu nagle pilot z Lufthansy zaczyna, że stoi na stand którystam i prosi o pushback i start-up. A na to kontroler mocnym głosem "I told you to MONITOR ground. Keep silence!!!"
Krzysiek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marman_k
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:38, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
podobno KLM 737 w drodze z Moskwy do AMS, wiecie coś więcej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:42, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
DAN podesłał mi dzisiaj taką depeszę, zupełnie nieświadomy tego co złapał:
ACARS mode: O Aircraft reg: PH-BXS [Boeing B737-9K2]
Message label: 81 [Off report] Block id: 6 Msg no: M29A
Flight id: KL0904 [Moscow - Sheremetyevo, Russia-Amsterdam-Schiphol, Netherlands] [KLM Royal Dutch Airlines]
Message content:-
ATM53M20153331KLM904 UUEEEPWA
RENE
OK DAT IS DUIDELIJK
BEDANKT EN TOT ZO AAN DE
TELEFOON
MVG FREEK EN NICO
Flight Distance: appr. 2146 km Flight time: appr. 2.44 h
[ 20/01/2007 16:35 ]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 21:44, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Cytat: | RENE
OK DAT IS DUIDELIJK
BEDANKT EN TOT ZO AAN DE
TELEFOON
MVG FREEK EN NICO | Ok, teraz kto zna niderlandzki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olo1313
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 21:45, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jest ujęty w rozkładzie z WAW do AMS jako KL904 odlot 22:30
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnerito
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 21:56, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
zablokowały mu się klapy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekz
Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Sob 21:59, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
jak mu się klapy przyblokowały to chyba by raczej zawrócił do Moskwy, a nie leciał na klapach az do WAW?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:07, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
ale kapitan widocznie zadecydował inaczej...
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grztus
Dołączył: 07 Lis 2005
Posty: 480
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Radom/Warszawa
|
Wysłany: Sob 22:11, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Zależy ile miał paliwa i czy mógłby od razu lądować w Moskwie, czy najpierw wykonać zrzut paliwa (trochę to trwa). Ponadto w WAW jest serwis LOT-u, który to użytkuje B737, być może to był również czynnik brany pod uwagę (pamiętacie niedoszłe lądowanie Cathaya na EPWA).
Przyszło mi do głowy też to, w jakiej pozycji się zablokowały. Jeżeli zostały w położeniu startowym albo nawet zostały delikatnie wciągnięte, to do lądowania piloci musieli podejść na wyższej prędkości, być może dlatego zdecydowali się lecieć do WAW (spalanie paliwa i jednoczesny jego zrzut).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Nie 2:51, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
grztus napisał: | Zależy ile miał paliwa i czy mógłby od razu lądować w Moskwie, czy najpierw wykonać zrzut paliwa (trochę to trwa). Ponadto w WAW jest serwis LOT-u, który to użytkuje B737, być może to był również czynnik brany pod uwagę (pamiętacie niedoszłe lądowanie Cathaya na EPWA).
Przyszło mi do głowy też to, w jakiej pozycji się zablokowały. Jeżeli zostały w położeniu startowym albo nawet zostały delikatnie wciągnięte, to do lądowania piloci musieli podejść na wyższej prędkości, być może dlatego zdecydowali się lecieć do WAW (spalanie paliwa i jednoczesny jego zrzut). |
Ekspertem nie jestem ale biorąc pod uwagę zrzut paliwa to jak dolecieli do WAW to zawsze bliżej do AMS niż znowu z Moskwy - czyli mniej zmarnowanego na zrzut paliwa (czyt. niższe koszty).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 9:30, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
B737 nie zrzucają paliwa...
Musiał wypalić. Na trasie takiej, jak SVO - AMS paliwa trzeba sporo, jak dla 737, więc zwyczajnie powrót do Moskwy zająłby im tyle czasu, co dolot do WAW. Poza tym - w WAW jest możliwość serwisu 737, w pełnym zakresie niemal, więc też jest łatwiej podjąć taką decyzję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cachu
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ
|
Wysłany: Nie 12:20, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
frik napisał: | Cytat: | RENE
OK DAT IS DUIDELIJK
BEDANKT EN TOT ZO AAN DE
TELEFOON
MVG FREEK EN NICO | Ok, teraz kto zna niderlandzki |
Ja znam:
Ok to sie zgadza, Dziekuje i do telefonu(bardziej do uslyszenia).
Mieszkam w Belgi
Pozdrawiam
Bartek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kevin
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 18:43, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
a dziś był holowany do hangaru z cargo
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|