Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

27.11 - Mgła
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jubell




Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSY & EPWA

PostWysłany: Wto 14:52, 28 Lis 2006    Temat postu:

BN napisał:
w2marek napisał:
A tak BTW to jak dostawać takie METARy ??


[link widoczny dla zalogowanych]
albo tu: [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
n77




Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:20, 28 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:


skąd Ty się człowieku urwałeś ???!!!!
(...)
Nie ośmieszaj się już więcej, lepiej wpadnij sobie na Okęcie i zobacz jak jest cicho


Twoją wypowiedź pozostawię bez komentarza, gdyż wykazujesz kompletną ignorancję i brak kultury

dla zainteresowanych fotka z wczorajszego kołowania w WAW



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
n77




Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:21, 28 Lis 2006    Temat postu:

edit

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:40, 28 Lis 2006    Temat postu:

n77 napisał:

dla zainteresowanych fotka z wczorajszego kołowania w WAW


Ok, super, masz fotkę z kołowania jednego z tych 10% samolotów,
które poleciały.

To raczej trudno nazwać normalnością...

pzdr,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
n77




Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 16:49, 28 Lis 2006    Temat postu:

nikt nie nazywa tej sytuacji normalną, co nie oznacza iż jak ktoś wcześniej wspomniał że od 48 godz. nie odbywają się żadne rejsy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kshyhoo
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 574
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1km od EPWA

PostWysłany: Wto 16:51, 28 Lis 2006    Temat postu:

No tak... powinien napisać "prawie żadne".... Nie łap innych za słówka, bo inni Ci się odwdzięczą dokładnie tym samym, bo czy odwołanych jest 100% czy 93,45% lotów nie ma żadnego znaczenia, i tak oznacza to całkowity paraliż lotniska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 17:01, 28 Lis 2006    Temat postu:

n77 napisał:
nikt nie nazywa tej sytuacji normalną, co nie oznacza iż jak ktoś wcześniej wspomniał że od 48 godz. nie odbywają się żadne rejsy


Uwielbiam madrzenie sie, wprost przepadam za tym. Zadalem delikatne pytanie o stratach przewoznikow i samego portu a przez kolejne kilka godzin toczy sie bezsensowana dysputa o calkowicie czyms innym, wyjetym z kontekstu.
Jesli mam isc po linii "n77", nie uzylem ani razu wyrazu "ZADNE".
Poza tym jesli znajdzie sie chodz jeden operator, ktory w ciagu 48h nie wykonal ani jednego odlotu, moje zdanie bedzie prawdziwe.

EOT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 13:55, 29 Lis 2006    Temat postu:

Odpowiedz znalazlem na awiator.com

Cytat:
Z powodu mgły nie działała prawie połowa polskich lotnisk. Żaden polski port nie ma urządzenia nawigacyjnego Instrumental Landing System. Pozwala ono obsługiwać samoloty na wysokości 100 stóp, gdy widoczność spada poniżej 300 metrów. Jest zbyt drogie, dysponuje nim zaledwie kilka największych lotnisk na świecie. Przez ostatnie dwa dni krakowski port musiał odwołać ponad 30 rejsów. Możliwe, że dzisiaj nie będzie kolejnych 60. - Każdy samolot zostawia w naszym porcie ok. 10 tys. zł - mówi Piotr Pietrzak, rzecznik krakowskiego lotniska. Ponad 300 lotów odwołało do godz.18 Okęcie. Samolotów nie obsługiwały również porty w Bydgoszczy i Poznaniu. Łódź odwołała trzy rejsy. Wczoraj mgła spowiła również łódzki Lublinek, który jeszcze do popołudnia awaryjnie przyjmował maszyny. - Noc spędziło u nas kilka nadprogramowych samolotów - mówi " Rz" Michał Marzec, prezes portu. Opłaty za pobyt nieplanowanych maszyn nie równoważą strat. Każdy z samolotów, który nie przyleciał i nie odleciał to strata kilkunastu tysięcy złotych. Pogoda pozwalała na lądowanie jedynie w Gdańsku i Katowicach. Gdańskie Rębiechowo zarabia na mgle ok. 50 tys. zł dziennie. Władze lotniska już wczoraj w południe zaczęły mieć problemy z miejscem dla kolejnych samolotów. Na płycie przewidzianej na 15 maszyn noc spędziło 25. - Musieliśmy wprowadzić ograniczenia dla kolejnych chętnych, mogą jedynie zostawić pasażerów i muszą natychmiast odlecieć - mówi Włodzimierz Machaczyński, wiceprezes portu lotniczego w Gdańsku. Straty dotkną też przewoźników. Muszą sfinansować dojazd pasażerów do portu, w którym samolot miał wylądować. Poza tym płacą za postój maszyn. - Jak do tej pory odwołaliśmy osiem lotów, z których miało skorzystać ok. 100 osób, musimy im zapewnić bilet na inny rejs lub zwrócić pieniądze - mówi Eryk Kłopotowski, rzecznik Sky Europe. Dodaje, że straty przewoźnika mogą sięgnąć setek tysięcy złotych. LOT musiał odwołać ponad 300 samolotów. Centralwings przełożył cztery. - Dodatkowy koszt każdego z nich to od kilku do 10 tys. euro, ponad 100 osób nocowało na nasz koszt w Rzymie - mówi Izabela Bogus, rzecznik Centralwings.



(Rzeczpospolita)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
w2marek




Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 16:15, 29 Lis 2006    Temat postu:

Cytat:
Żaden polski port nie ma urządzenia nawigacyjnego Instrumental Landing System.


.... Dobre. Jedno z lepszych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:16, 29 Lis 2006    Temat postu:

w2marek napisał:
Cytat:
Żaden polski port nie ma urządzenia nawigacyjnego Instrumental Landing System.


.... Dobre. Jedno z lepszych.


Smile Smile Smile Ale sie ubawiłem na koniec dnia.

Smile

Pzdr,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marta




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa Stegny/Wilanów

PostWysłany: Śro 17:01, 29 Lis 2006    Temat postu:

Coddy napisał:
w2marek napisał:
Cytat:
Żaden polski port nie ma urządzenia nawigacyjnego Instrumental Landing System.


.... Dobre. Jedno z lepszych.


Smile Smile Smile Ale sie ubawiłem na koniec dnia.

Smile

Pzdr,
Paweł.


Rzepa rulezzz Very Happy Very Happy . Poprawilo mi humor Razz . Szkoda tylko ze taki wielblad przydarzyl sie skadinad rzetelnej gazecie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luck89




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: <UL980 i UN191> <USTIL>

PostWysłany: Śro 17:06, 29 Lis 2006    Temat postu:

Heh, kto to pisze. Co artykuł to można się coś ciekawszego dowiedzieć.
Jeszcze troche to okaże się że to nie samoloty startują z lotnisk. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 17:48, 29 Lis 2006    Temat postu:

A swoją drogą, jak to jest? ATIS nie podawal "airport closed" (jesli jest taki tekst w ATIS-ie Smile), tylko "cat. II in use". Dlaczego zatem samoloty nie lądowaly w WAW? Czy Benki 737, Arbuzy 320 i Embraery (a jak jest z turbopropami?) nie mają wyposażenia cat. II? Jesli tak, to wygląda na to, ze instalowanie nawet cat. II (nie mowiąc o cat. III) na lotnisku jest stratą pieniedzy (az strach takie cos pisac Sad).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coddy




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:03, 29 Lis 2006    Temat postu:

Czterosilnik napisał:
A swoją drogą, jak to jest? ATIS nie podawal "airport closed" (jesli jest taki tekst w ATIS-ie Smile), tylko "cat. II in use". Dlaczego zatem samoloty nie lądowaly w WAW? Czy Benki 737, Arbuzy 320 i Embraery (a jak jest z turbopropami?) nie mają wyposażenia cat. II? Jesli tak, to wygląda na to, ze instalowanie nawet cat. II (nie mowiąc o cat. III) na lotnisku jest stratą pieniedzy (az strach takie cos pisac Sad).


Nie był closed.
Obowiązywała cały czas procedura CAT II.
Lądowania odbywały się wtedy kiedy warunki na to pozwalały.

Temat instalacji CAT III był już wielokrotnie poruszany - przy ilości
mglistych dni w Warszawie jest to całkowicie nieopłacalne.

pzdr,
Paweł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czterosilnik




Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 13:39, 01 Gru 2006    Temat postu:

Coddy napisał:
Nie był closed.
Obowiązywała cały czas procedura CAT II.
Lądowania odbywały się wtedy kiedy warunki na to pozwalały.

No wlasnie: cat. II in use i lotnisko nie zamkniete - to dlaczego samoloty nie lądowaly? Czy to jest tak, ze zeby zamknac lotnisko, to warunki czyniace lądowanie niemozliwymi (mimo cat. II) muszą sie utrzymac przez jakis czas (iles-tam minut)? A jak nie trwają, to mamy rodzaj loterii, tzn. jesli jakis samolot "trafi akurat" w warunki umozliwiajace lądowanie, to ląduje? Tylko ze tych lądowan bylo naprawde malo, a wiec jakby sytuacja kwalifikowala sie do zamkniecia lotniska? Wtedy samoloty moglyby sie od razu kierowac na lotniska zapasowe, a nie "odbijac sie" tuz przed Okeciem (jak to ktos opisal w innym wątku o rejsie W6 PIK-WAW). Czy po zamknieciu lotniska jego ponowne otwarcie jest jakąs bardzo dlugą procedurą?

Coddy napisał:
Temat instalacji CAT III był już wielokrotnie poruszany - przy ilości mglistych dni w Warszawie jest to całkowicie nieopłacalne.

No tak, to wiem. Confused Zreszta to przeciez kwestia wyposazenia nie tylko lotniska, ale i samolotow (nie wiem, czy te regularnie latające u nas mają wyposazenie cat. III).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin