Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A co tu tak cicho Ryanair na Okeciu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polpol19




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 13:03, 20 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

To nie jest linia jak każda inna. Ta linia oferuje najmniej ze wszystkich linii, za to ceny ma jak inne lowcosty. I nie chcę być zmuszony latać akurat nią. Politykę wobec pasażera stosuje taką: skoro jesteśmy super tani, to nie masz prawa od nas nic wymagać. To chyba jedyna linia, która jest w stanie zmyślić historię o 4 piorunach trafionych w akurat 4 jej samoloty, by nie przynać się, że musi odwołać rejs z błachych przyczyn. To linia, dla której wszystko potrafi być obrócone w żart. Skoro za taką samą cenę inni potrafią przynajmniej ukryć że mają paxów gdzieś, to ja chcę mieć możliwość wyboru. Nie cierpię RYANa właśnie za to, że przez niego mogę nie móc latać z WAWy porządnie i tanio.


Popieram ! I hate Ryanshit ...
Oczywiście to moje zdanie i nie mam zamiaru się kłócić z innymi na ten temat ... nie lubię ogólnie tanich linii i już .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 13:27, 20 Paź 2006    Temat postu:

Gaugan: DL - Delta? Co, jak, kiedy?

Stoarn: Z Warszawy się nie będzie latac tanio, ale nie przez FR, tylko z powodu horrendalnych opłat lotniskowych, poza tym to że Ryan wchodzi to nie znaczy że inne linie wyparują, zawsze będziesz miał wybór i nikt Cię nie będzie mógł zmusic do latania tymi a nie innymi liniami (chyba że jak np. połączenia atlantyckie z Polski, gdzie lata jeden przewoźnik).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 13:39, 20 Paź 2006    Temat postu:

skoro juz pojawil sie temat oplat lotniskowych to moglby ktos wrzucic porownanie ile dolicza sobie Ryanair na kazdym z polskich lotnisk do ktorych lata?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gaugan




Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Las Kabatas

PostWysłany: Pią 13:41, 20 Paź 2006    Temat postu:

DL nie moze sie na razie widac dogadac, nawet teraz jest delegacja, ale chyba znowu nic. natomiast w kwestii EK z tego co wiem, nie wydarzylo sie na razie nic, ani widu ani slychu

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 13:50, 20 Paź 2006    Temat postu:

frik napisał:
Gaugan: DL - Delta? Co, jak, kiedy?

Stoarn: Z Warszawy się nie będzie latac tanio, ale nie przez FR, tylko z powodu horrendalnych opłat lotniskowych, poza tym to że Ryan wchodzi to nie znaczy że inne linie wyparują, zawsze będziesz miał wybór i nikt Cię nie będzie mógł zmusic do latania tymi a nie innymi liniami


Z Warszawy już można latać tanio i mi to bardzo odpowiada. Bez Ryana, za to Norwegianem czy EasyJetem, Centralem... I to pomimo opłat lotniskowych, które wcale nie są horrendalne na Etiudzie. To że linie liczą sobie na ich poczet przeróżne opłaty które lotniskowymi nie są, to juz nie wina WAW. Fajnie by było, gdyby np. do Sztokholmu latał i LOT, i Norwegian i RYR... Ale czy wytrzymają? My aż tak nie latamy, żeby na nie-wyspy 2-3 tanie linie utrzymały się jednocześnie na 1 kierunku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 14:01, 20 Paź 2006    Temat postu:

Sam odpowiem na moja prosbe, bedzie szybciej:
Rzeszow : 49.24 PLN
Kraków: 71.17 PLN
Warszawa: 82.25 PLN
Bydgoszcz: 57.51 PLN
Gdansk: 70.24 PLN
Łodz: 49.24 PLN
Poznań: 57.27 PLN
Szczecin: 53.37 PLN
Wrocław: 64.98 PLN

frik napisał:
Z Warszawy się nie będzie latac tanio, ale nie przez FR, tylko z powodu horrendalnych opłat lotniskowych,

Roznica pomiedzy najtanszym Rzeszowem i ponoc ta horrendalnie droga Warszawa to "aż" 33.01 zl. (srednie oplaty to 61.7, roznica 20zl) Oki, rozumie ze te ok 30 zl moga miec znaczenie dla kogos kto leci za 1zl, ale nie oszukujmy sie. tych najtanszych biletow sprzedaje sie naprawde niewielkie ilosci - w koncu z czegos RYR musi zyc. Przy drozszych biletach ta roznica oplat lotniskowych ginie i nie ma co tworzyc mitow ze linie lotnicze nie chca latac do WAW bo tam jest drogo. Jesli juz to nie ma warunkow do latania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 14:11, 20 Paź 2006    Temat postu:

Gabec, czy to opłaty lotniskowe, czy też tzw. "pasażerskie" (czyli to, co przewoźnicy nazywają lotniskowymi) ? Gdzieś czytałem, że na El Prat (BCN) wszystko co pobiera port lotniczy to 5 €? To by było mniej niż Rzeszów Shocked ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Old dnia Pią 23:27, 20 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
YoNasHek




Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 15:16, 20 Paź 2006    Temat postu:

Old: np. w PIK pobierano przez jakiś czas 0,01euro za paxa. Więc to było mało, chociaż i tak ze wszystkim wychodziło kilkanaście funtów.

Co do tego porównania, które zrobił Gabeć:
Nie oszukujmy się, wiele osób przywala się do WAW, a prawda jest taka, że WAW wcale nie jest tak droga, jak wszyscy uważają, a na poparcie:
20 listopada,
PRG - ORY
Podatki/Opłaty 750,7 CZK (103PLN)
WAW - ORY
Podatki/Opłaty 64,35 PLN
( Porównanie dotyczy akurat NE )

Ale nie oszukujmy się - wiele zostało słów wypowiedzianych nt. jakości obsługi w Etiudzie. Nikt nie zmusza LCC do bycia w Etiudzie, można być przecież w T1 (T2 w przyszłości). To kwestia wyborów. Czy lotnisko w Wawie jest drogie - myślę, że nie.
Poza tym - prawda jest taka, że MOL wciąż rzuca rożne słowa, z których potem musi się wycofywać. Tutaj akurat pije do słynnych stwierdzeń o Gdańsku i PL w ogóle. Niedawno mocno krzyczał na PPL, dziś mówi, że to władze spółki Port Lotniczy Modlin są winne. Prawda jest taka, że O'Leary bardzo waży swoje poczynania, i wbrew pozorom jest ostrożniejszy, niż się wszystkim wydaje. Nie lubi się cofać, więc kiedy coś zaczyna, pompuje do oporu. A tutaj ewidentnie widać elementy strategii, którą zaczyna wcielać w życie: już nie tylko małe porty, ale i duże. Umyka mu bowiem rynek, którego dotąd w ogóle nie chciał. Pod jego oknami wyrosła mu konkurencja, której dotąd nie doceniał.

W PL FR to bardziej legenda, niż tani przewoźnik - kto nie słyszał o Ryanair? Jego agresywny marketing, agresywna postawa przynosi mu rozgłos. I to jest istotne. Wszyscy o nim wiedzą. A kto zna norwegian ? Kto wcześniej słyszał o germanwings. Ich nazwy pojawiły się w PL po nazwie Ryanair, i tak naprawdę po wejściu na polski rynek.

Ja uważam, że ta cała śpiewka o wysokich opłatach to silne budowanie swojej pozycji w PL. Warszawie nie do końca zależało na FR, więc ludzie ryana musieli ludzi kupić do wielu miejscowości, odsunąć klientów od innych przewoźników, jak i innych przewoźników od WAW. Ale okazuje się, że nie tędy droga. W6, DY to doskonałe przykłady, że z PPL dało się współpracować, ba - dało się osiągnąć sukcesy. Rynek zaczął umykać, FR osiąga dobre lf na swoich trasach, ale nie kosztem WAW, jak planował. WAW żyje własnym życiem, rozwija się. Oczywiście za chwilę podniosą się głosy, że spada udział warszawki w rynku. Tak. Procentowy. Ale nie spada liczba pasażerów, a żeby ona rosła, jak się dzieje, to ludzie muszą latać. Od samego przychodzenia na lotnisko cyferki się nie zwiększają.

W efekcie dziś mamy jak mamy. Wchodzi gracz, który zobaczył, jaki rynek traci. W efekcie tego kroku zbudują się 3 silne ośrodki FR w PL - WRO, KRK i WAW. KTW jakiś czas nie będzie dla ryana rynkiem, za dużo musieliby w niego zainwestować. A WAWa to potencjał, to możliwości zbudowania pokaźnej siatki i ściągnięca śmietanki z rynku. Wciąż uważam, że najwięcej na tym wejściu straci Lublinek oraz C0 i LO - a wejście FR spowoduje, że często Ci, którzy nie znali innej marki i nie lecieli w ogóle, polecą - że poprostu pojawi się na Okęciu nowa grupa klientów, których dotąd nie było, a tylko nieliczni odpłyną od dotychczasowych.

No nic - rozpisałem się, ale mam nadzieję, że dość sensownie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 15:21, 20 Paź 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Sam odpowiem na moja prosbe, bedzie szybciej:
Rzeszow : 49.24 PLN
Kraków: 71.17 PLN
Warszawa: 82.25 PLN
Bydgoszcz: 57.51 PLN
Gdansk: 70.24 PLN
Łodz: 49.24 PLN
Poznań: 57.27 PLN
Szczecin: 53.37 PLN
Wrocław: 64.98 PLN

frik napisał:
Z Warszawy się nie będzie latac tanio, ale nie przez FR, tylko z powodu horrendalnych opłat lotniskowych,

Roznica pomiedzy najtanszym Rzeszowem i ponoc ta horrendalnie droga Warszawa to "aż" 33.01 zl. (srednie oplaty to 61.7, roznica 20zl) Oki, rozumie ze te ok 30 zl moga miec znaczenie dla kogos kto leci za 1zl, ale nie oszukujmy sie. tych najtanszych biletow sprzedaje sie naprawde niewielkie ilosci - w koncu z czegos RYR musi zyc. Przy drozszych biletach ta roznica oplat lotniskowych ginie i nie ma co tworzyc mitow ze linie lotnicze nie chca latac do WAW bo tam jest drogo. Jesli juz to nie ma warunkow do latania.


to są raczej kwoty, które pobiera przewożnik sobie od pax, bo przynajmniej opłata lotniskowa od pax w RZE to 18 zł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przynajmniej tak podaje strona lotniska w Rzeszowei. Do tego dochodzi cena negocjowana bo raczej FR podjąl sie negocjacji, i za określona liczbę pax pewnie ma zniżki itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 15:37, 20 Paź 2006    Temat postu:

Stoarn napisał:

A co z ANA? Oni zdaje się pchali na Okęcie najsilniej z azjatów? Deklarowali że z otwarciem T2 wchodzą, jakies info ktoś posiada na ten temat?


Nie wydaje mi sie, zeby sie pchali na Okecie. Nie lataja ani do VIE ani do CPH, ktore sa bardziej znaczacymi hubami STAR wiec dlaczego mieliby do WAW?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stoarn




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA/EPGD/LSGG

PostWysłany: Pią 15:45, 20 Paź 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Stoarn napisał:

A co z ANA? Oni zdaje się pchali na Okęcie najsilniej z azjatów? Deklarowali że z otwarciem T2 wchodzą, jakies info ktoś posiada na ten temat?


Nie wydaje mi sie, zeby sie pchali na Okecie. Nie lataja ani do VIE ani do CPH, ktore sa bardziej znaczacymi hubami STAR wiec dlaczego mieliby do WAW?


Z Wiednia i z Kopenhagi juz sa polaczenia do Tokio by SAS/OS. Pogloski o polaczeniach Polska-Japonia sledze od 1997, i wielokrotnie, a ostatnio ze zwiekszana sila slyszalem plotki o ANA oczekujacej na T2. A tu nagle ni slowa... Co jest wiec?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 16:13, 20 Paź 2006    Temat postu:

Tyle, ze te plotki glownie powstawaly glownie na forach takich jak to. Ze strony ANA nic nie slyszalem.

Raczej chyba niektorzy wmawiaja sobie, ze kolejka linii swiata czeka tylko na T2 zeby wejsc na Okecie. Jezeli pojawi sie w 2007 jeden nowy long-haulowy przewoznik to bedziemy mogli byc szczesliwi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 16:49, 20 Paź 2006    Temat postu:

RES napisał:

to są raczej kwoty, które pobiera przewożnik sobie od pax, bo przynajmniej opłata lotniskowa od pax w RZE to 18 zł.
[link widoczny dla zalogowanych]
Przynajmniej tak podaje strona lotniska w Rzeszowei. Do tego dochodzi cena negocjowana bo raczej FR podjąl sie negocjacji, i za określona liczbę pax pewnie ma zniżki itd.

RES, jesli jest jak piszesz to swiadczy to tylko zle o Ryanair. Ja wszedlem an ich strone i klikalem poszczegolne polaczenia i tam masz rozbite ile to bilet a ile oplata lotniskowa, ktora placi pasazer. Nie uwzglednilem oplaty za platnosc karta.
Jesli prawda jest to co piszesz (18zl) to parafrazujac MOL'a RYR okrada pasazerow bo pobiera od nich w ramach oplat lotniskowych wiecej niz powinien (chyba ze te 18 zl czegos nie uwzgledniaja)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Pią 16:55, 20 Paź 2006    Temat postu:

na pewno dochodza jeszcze podatki i takie tam, ale jak na stronce FR sprawdzisz to i tak opłata lotniskowa z RZE to ponad 22 zł, czyli o ponad 4 zety wiecej niż podaje lotnisko, i oczywiscie raczej na pewno przewoznik negocjuje te opłaty wiec pewnie są jeszcze niższe, jak dla mnie to nic innego jak ukryte np dopłaty paliwowe i i nne takie, lub po prostu kwoty opłat lotniskowych to skomplikowana sprawa i może piszemy głupoty, a jak nie to linie lotnicze kłamia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 17:12, 20 Paź 2006    Temat postu:

A za co Centralwings pobiera 100 zl "stalej oplaty pasazera"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Warszawa - Okęcie (EPWA/WAW) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin